Sorsasta maukasta

tuomi

Hieno sorsajahdin aloitus! nyt vain kaipaisin vinkkejä siihen, miten lihasta saisi maukkaan aterian. kenelläkään helppoja reseptejä?

4

7116

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo78

Minä teen esim kastiketta

Paloittele liha, ruskista pannulla voin ja sipulin kera. Keitä kypsäksi vedessä, nakkaa mukaan pippureita.

Tee erikseen kastike; 3 rkl voita, 2 rkl jauhoja, pippuria, vettä, suolaa

Ruskista jauhot ja lisää vesi ja mausta.Lisää liha.Anna muhia.Lopuksi voi lisätä kermaa jos haluaa.

Tulee myös hyvää kun laitat sorsan paistopussiin sipulin ja porkkanan kanssa muhimaan uuniin. Suolaa tietysti lintuun eka.

• annina2

Tuo voisi olla hyvä idea, täytyy ottaa resepti talteen. Mulle toi mies kaksi sorsaa viime viikolla, ja aina tulee tehtyä perinteisen tapaan keittoa.

• Vaimo78
        annina2 kirjoitti:

Tuo voisi olla hyvä idea, täytyy ottaa resepti talteen. Mulle toi mies kaksi sorsaa viime viikolla, ja aina tulee tehtyä perinteisen tapaan keittoa.

Niin no tuohan on oikeastaan perusruskeakastike, mutta sitähän voi muunnella tarpeen mukaan. Itse teen sorsasta aina kastikkeen tai paistin, pitänee kokeilla keittoa =)

• Nam.

Nyljetty sorsa kiehautetaan vedessä, pinnalle nouseva verivaahto kerätään pois.
      Sorsa pois vedestä ja kuivataan. Paistetaan pannulla voissa ruskea pinta ja lintu uuniastiaan.
      Vettä niin paljon että peittyy. Sekaan 2 lohkottua sipulia, kokonaisia valko- ja maustepippureita 6-7 molempia, 2 laakerinlehteä ja lihaliemikuutio sekä lohkottu valkosipulinkynsi. Pari porkkanaa vielä lantteina mukaan.
      Kansi päälle ja uuniin. Ensin pari tuntia 150 asteessa ja toinen mokoma 100 asteessa.

Kypsänä linnusta erotellaan lihat erikseen. Siivilöidään uuniastiasta neste kattilaan ja suurustetaan vehnäjauhoilla. Pieni loraus kermaa kruunaa kaiken.

Perunoiden ja mustaherukkahillon kanssa herkkua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      65
      815
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe