Hieno sorsajahdin aloitus! nyt vain kaipaisin vinkkejä siihen, miten lihasta saisi maukkaan aterian. kenelläkään helppoja reseptejä?
Sorsasta maukasta
4
6980
Vastaukset
- Vaimo78
Minä teen esim kastiketta
Paloittele liha, ruskista pannulla voin ja sipulin kera. Keitä kypsäksi vedessä, nakkaa mukaan pippureita.
Tee erikseen kastike; 3 rkl voita, 2 rkl jauhoja, pippuria, vettä, suolaa
Ruskista jauhot ja lisää vesi ja mausta.Lisää liha.Anna muhia.Lopuksi voi lisätä kermaa jos haluaa.
Tulee myös hyvää kun laitat sorsan paistopussiin sipulin ja porkkanan kanssa muhimaan uuniin. Suolaa tietysti lintuun eka.- annina2
Tuo voisi olla hyvä idea, täytyy ottaa resepti talteen. Mulle toi mies kaksi sorsaa viime viikolla, ja aina tulee tehtyä perinteisen tapaan keittoa.
- Vaimo78
annina2 kirjoitti:
Tuo voisi olla hyvä idea, täytyy ottaa resepti talteen. Mulle toi mies kaksi sorsaa viime viikolla, ja aina tulee tehtyä perinteisen tapaan keittoa.
Niin no tuohan on oikeastaan perusruskeakastike, mutta sitähän voi muunnella tarpeen mukaan. Itse teen sorsasta aina kastikkeen tai paistin, pitänee kokeilla keittoa =)
- Nam.
Nyljetty sorsa kiehautetaan vedessä, pinnalle nouseva verivaahto kerätään pois.
Sorsa pois vedestä ja kuivataan. Paistetaan pannulla voissa ruskea pinta ja lintu uuniastiaan.
Vettä niin paljon että peittyy. Sekaan 2 lohkottua sipulia, kokonaisia valko- ja maustepippureita 6-7 molempia, 2 laakerinlehteä ja lihaliemikuutio sekä lohkottu valkosipulinkynsi. Pari porkkanaa vielä lantteina mukaan.
Kansi päälle ja uuniin. Ensin pari tuntia 150 asteessa ja toinen mokoma 100 asteessa.
Kypsänä linnusta erotellaan lihat erikseen. Siivilöidään uuniastiasta neste kattilaan ja suurustetaan vehnäjauhoilla. Pieni loraus kermaa kruunaa kaiken.
Perunoiden ja mustaherukkahillon kanssa herkkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2303009
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1252161Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171719Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141675Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921530Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471267- 511223
- 1081054
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan58974- 91962