Hei kaikki! Lähikauppiaani, K-kauppias lupasi tilata myyntiin Jäämerensalaattia, kunhan vain sen valmistaja selviää. Ennen tätä herkkua sai paikallisesta Euromarketista, mutta eipä saa enää. Ja hyvää on kuin mikä.
Siis auttakaa, tunteeko kukaan tuotetta:
pakattu muovirasiaan, kannessa muistaakseni kalastaja-alus
valmistusaineina ainakin majoneesi, ravunpyrstöt, turskan mäti(?), maistuu vähän makealle...
Jos tunnistat tuotteen, olisitko ystävällinen ja kertoisit, kuka on valmistaja, niin kauppias pääsee tilaamaan ja minä herkuttelemaan.
kiitos etukäteen.
Jäämerensalaatti
17
3208
Vastaukset
- salaattia
http://www.oolannin.fi/fi/tuote.html?Id=920&Tuotemerkki=3
Tämä löytyi, liekö sama?- Joku kalafirma...
Hiisi vie, en muista tarkkaan, mutta olisiko ollut chips tai joku sellainen. Sitä myydään ainakin s-marketeissa. Matala pyöreä purkki, sininen kansi...
- jees!
Ihanaa! Siis pääsen kohta herkuttelemaan ruisleipä/jäämerensalaatti/kylmäsavulohi -voilevillä ja heti aamulla kauppiaalle kertomaan tuo valmistaja.
Kiitokset sinulle 1000 000x!!!
=:o) - Ruokamestari
jees! kirjoitti:
Ihanaa! Siis pääsen kohta herkuttelemaan ruisleipä/jäämerensalaatti/kylmäsavulohi -voilevillä ja heti aamulla kauppiaalle kertomaan tuo valmistaja.
Kiitokset sinulle 1000 000x!!!
=:o)Kauppias pääsee helpoimmalla, kun annat hänelle tämän ean-koodin: 6409060009208
- Ruokamestari
Ruokamestari kirjoitti:
Kauppias pääsee helpoimmalla, kun annat hänelle tämän ean-koodin: 6409060009208
Se on muuten sama firma, joka tekee Oolannin tuotesarjan.
- Kiril
Kun saat sen jäämerensalaattipurkin, niin katso tuoteselostetta. Siitä löytyy 13 erilaista E tunnuksella varustettua lisäainetta. Hyviä ruokailuhetkiä lisäaineiden parissa.
- E-FAN
Että kaikki lisäaineet eivät ole epäterveellisiä. Esim c-vitamiinikin on lisäaine
- Kiril
E-FAN kirjoitti:
Että kaikki lisäaineet eivät ole epäterveellisiä. Esim c-vitamiinikin on lisäaine
Ruoan alkuperäiset vitamiinit eivät ole lisäaineita.
- herkkuva
lisäaineet on ainut paheeni: en juo enkä polta. joten eipä hetkauta yhtään.
- Kokkikkokinkokin kokki
Jep!
Sillähän on paljon merkitystä että montako E-ainetta tuotteesta löytyy. Se ei kerro lisäaineitten kokonaismäärästä mitään, vain sen montaako lajiketta tuotteessa on. Jos tuotteessa on yhtä tai kahta lisä-ainetta niin se voi olla "tappavampaa" kuin jos siinä on kymmentä eri laatua... - Ruokamestari
Kokkikkokinkokin kokki kirjoitti:
Jep!
Sillähän on paljon merkitystä että montako E-ainetta tuotteesta löytyy. Se ei kerro lisäaineitten kokonaismäärästä mitään, vain sen montaako lajiketta tuotteessa on. Jos tuotteessa on yhtä tai kahta lisä-ainetta niin se voi olla "tappavampaa" kuin jos siinä on kymmentä eri laatua...Hienoa, että joku tietäväkin vastaa näihin lisäainekysymyksiin. Yleensä tulee kommentteja vain sellaisilta, jotka haluavat olla pelkästään erimieltä asioista!
- lisäaineet"
hyvähyvä että puhutaan Lisäaineista
Kannattaa ostaa kirja "Ravintomme lisäaineet", kirjoittajat Lähteenmäki-Nuutinen-Parkkinen.
Lisäaineiden koodit ja nimet, käyttö, haitat ja lisäaineettomasta ravinnosta - siinä sisältöä.
Tämä on minun Ruokakirja, johon aina palaan. Paljon jää kaupasta ostamatta, kun tiedän mitkä tavattoman tavalliset lisäaineet aiheuttavat allergisen reaktion. Vaikkapa Natriumglutamaatti E 621 eli arominvahvenne, jota on miltei joka toisessa paketissa nykyään! Glutamaatin turvallisuutta ei ole pystytty osoittamaan.
Se voi aiheuttaa sydämen tykytystä, päänsärkyä, huimausta,kasvojen punoitusta, lihas- ja nivelkipuja ja niskasärkyä. Voi käyhnnistää migreenikohtauksen. Lisäksi sen epäillään aiheuttavan lapsilla ylivilkkautta. Huimaus, astman paheneminen ja ihottumakin ovat mahdollisia natriumglutamaatille herkällä ihmisellä.
Onko sinulla ollut mitään näistä oireista esim syötyäsi kiinalaisessa ravintolassa? Niissä ruoissa käytetään usein arominvahvennetta.
Toivoisin että tarkkailisimme myös atsovärien saantia, niitähän ei enää ole Suomessa kai kielletty. Karkit ja limsat etenkin voivat niisä sisältää. - Pia
lisäaineet" kirjoitti:
Kannattaa ostaa kirja "Ravintomme lisäaineet", kirjoittajat Lähteenmäki-Nuutinen-Parkkinen.
Lisäaineiden koodit ja nimet, käyttö, haitat ja lisäaineettomasta ravinnosta - siinä sisältöä.
Tämä on minun Ruokakirja, johon aina palaan. Paljon jää kaupasta ostamatta, kun tiedän mitkä tavattoman tavalliset lisäaineet aiheuttavat allergisen reaktion. Vaikkapa Natriumglutamaatti E 621 eli arominvahvenne, jota on miltei joka toisessa paketissa nykyään! Glutamaatin turvallisuutta ei ole pystytty osoittamaan.
Se voi aiheuttaa sydämen tykytystä, päänsärkyä, huimausta,kasvojen punoitusta, lihas- ja nivelkipuja ja niskasärkyä. Voi käyhnnistää migreenikohtauksen. Lisäksi sen epäillään aiheuttavan lapsilla ylivilkkautta. Huimaus, astman paheneminen ja ihottumakin ovat mahdollisia natriumglutamaatille herkällä ihmisellä.
Onko sinulla ollut mitään näistä oireista esim syötyäsi kiinalaisessa ravintolassa? Niissä ruoissa käytetään usein arominvahvennetta.
Toivoisin että tarkkailisimme myös atsovärien saantia, niitähän ei enää ole Suomessa kai kielletty. Karkit ja limsat etenkin voivat niisä sisältää.Esimerkiksi puolukassa on viittä eri E-koodattua ainesosaa ihan luontaisesti! Eli kaikki E-koodatut aineet tuotteen ainesosaluettelossa ei suinkaan ole lisäaineita ja kemiallisesti valmistettuja.
- keinotekoisia
Pia kirjoitti:
Esimerkiksi puolukassa on viittä eri E-koodattua ainesosaa ihan luontaisesti! Eli kaikki E-koodatut aineet tuotteen ainesosaluettelossa ei suinkaan ole lisäaineita ja kemiallisesti valmistettuja.
Hyvä tarkennus!
Ei tietty kaikki E-koodatut aineet ole keinotekoisia ja lisäaineita.
Mutta liian paljon niitä keino- ja lisäaineita tulee meidän 'tavallisessa arkiruoassa' syötyä, jos ei itse ole tarkkana. Seurataan siis E-koodeja ruokakaupassa, vaikutetaan jättämällä hyllyyn ne joissa on keinotekoisia arominvahventeita ja muita tarpeettomuuksia ja allergisoivia.
Kun lisäaineita tulee lähes kaiken mukana, mitä suuhun pistää, niin siitä kemiallisesta keitoksesta voi syntyä ihan mitä vaan ihmisen elimistölle vahingollista.
Ehkä perusruoka, jonka itse valmistaa, vielä on suht luonnonmukaista!
Eikä siihen perusruoan tekoon niin älyttömästi aikaakaan mene, se on turha luulo. Etenkin jos on pakastin käytössä, voi tehdä valmiiksi keitot ja monet muut puolivalmiiksi. - Ravitsemustieteilijä
lisäaineet" kirjoitti:
Toivoisin että tarkkailisimme myös atsovärien saantia, niitähän ei enää ole Suomessa kai kielletty. Karkit ja limsat etenkin voivat niisä sisältää.Hei! Oletko kuullut sellaisesta aineesta jota käytetään useissa ruoissa ja voi saada aikaan kurkun turpoamisen ja saattaa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jopa kuoleman!
-Nimittäin pähkinä!
Allergioita on monenlaisia, toiset on allergisia, toiset ei. Lisäaineyliherkkyydet on harvinaisia, alle prosentin luokkaa. Joku siis voi olla yliherkkä myös tuolla glutamaatille, mutta suurimmalle osalle se ei aiheuta mitään!
Ymmärtääkseni suomalaiset tehtaat ei käytä atsovärejä, vaikka EU ne salli. Kertokaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Yritän myös itse välttää lisäaineita ja suosia tuoreita tuotteita. Alaa opiskellessani olen vain tajunnut ettei lisäaine ole suoraan paha.
- herkuttelija61
jäämerensalaatti on Chipsters-tavaramerkillä melkein kaikissa kaupoissa...tosi hyvää. ostan usein
- Anonyymi
Apetit Jäämerensalaatti missä on katkarapuja, mätiä tai sen näköistä ja majoneesia, on topakkaa ja herkullista savukalan kanssa. Apetit uusi chili-katkarapusalaatti sen sijaan on todella onnetonta pahan makuista luirua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898246
- 926395
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586243Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344851- 443294
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573002- 442829
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512796- 492760