Osta pari-kolme purkkia (n. 200g)
maustamatonta rahkaa.
1 iso purkki (500-800 g)
hedelmäcoctail tms.
Pilko hedelmäpalat vielä pienemmiksi,
sekoita rahka (sauvasekoitin, tehosekoitin jne) kunnes kiinteys/löysyysaste on mielestäsi sopiva.
Sekoita pilkotut hedelmäpalat joukkoon ja jatka sekoittamista.
Anna seistä pari tuntia tai enemmän jääkaapissa
ja tarjoile kylmänä.
Jos haluat raikkaaseen hedelmärahkaan lisää kuohkeutta, lisää kermavaahtoa samalla kun sekoitat rahkaa.
Lisää makeutta saat lisäämällä sokeria. Sekoitussuhteen voit päättää itse, mutta
itse olen laittanut 3-5 tl / rahkapurkki.
Sekin tosin on makuasia.
Säilyy jääkaapissa ainakin muutaman päivän, kunnes se on syöty (riippuu siis määrästä)
Ja eikun nauttimaan hyvässä seurassa
tai hemmottele vain itseäsi.
Itselläni tuli jo ensimmäisellä kerralla tekemääni rahkaherkkuun todella himo ja suurikin määrä hupeni silmissä pitkin viikkoa.
Hyviä herkutteluhetkiä !!!
Raikas Hedelmärahka
4
6145
Vastaukset
- kotikokki
rahkan ystävä!! Itse laitan aina puolet kermaa, puolet rahkaa, ja sit joko hedelmiä tai mansikoita mukaan :P Se on niiiiiiiiiiiin hyvää että voisi syödä vaikka joka päivä mut ei kehtaa kuitenkaan :) Oletko kokeillut muuten banaania rahkassa? se on mielettömän hyvää, esim. tuoreiden mansikoiden tai säilykepersikan kanssa :P
- ompi tää
purkki rahkaa
samanverran maustamatonta jogurttia
sekoitetaan
lisätään marjoja
tai
pilkottuja hedelmiä, yksin tai sekaisena
(kerman kanssa rahka on mielestäni pahaa ja tunkkaista)
sitten herkkujuoma jonka opin viherpipertäjä-saituriystävältäni:
litran jugurttipurkkiin jää aina jugurttia, lorauta sinne tuoremehua ja ravistele, nam, hyvää jugurttituoremehua! - tulee
ompi tää kirjoitti:
purkki rahkaa
sekoitetaan
lisätään marjoja
tai
litran jugurttipurkkiin jää aina jugurttia, lorauta sinne tuoremehua ja ravistele, nam, hyvää jugurttituoremehua!pehmeämmän makuista, kun maustaa sen vanilja- tai vaniliinisokerilla. Silloin ei tarvitse kermaa ja sokeriakin tarvitsee vähemmän.
- lisäys
ompi tää kirjoitti:
purkki rahkaa
sekoitetaan
lisätään marjoja
tai
litran jugurttipurkkiin jää aina jugurttia, lorauta sinne tuoremehua ja ravistele, nam, hyvää jugurttituoremehua!lorautan itse lähes tyhjään litran jugupurkkiin maitoa ja heitän sekaan hilloa tm. mitä löytyy ja sitten syön murojen päällä :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865