Pellava

Kysymys pellavasta

Hei. Olen käyttänyt tähän asti kalaöljykapseleita saadakseni omega-3 ja -6, mutta haluan luopua siitä. Pellavassahan on noita omegahappoja, mutta nyt en tiedä kuinka paljon sitä pitää käyttää päivässä. Olisiko kenelläkään tietoa? Kuinka paljon itse sitä käytätte? Mitä muita omegahappojen lähteitä käytätte ja kuinka paljon? Kiitos.

7

754

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja 6

Missähän kalaöljyssä on omega 6:sta? Jos on sitä on lisätty siihen erikseen.
      Jos et halua käyttää kalaöljyjä ruokalusikallinen tai kaksi pellavansiemenöljyä päivässä antaa aika hyvän annoksen alfalinoleenihappoa. Osa siitä muuttuu muiksi omega-3 ryhmän rasvoiksi.

Lisäksi hampunsiemenöljystä 15ml/pvä saat omega-3 ja omega-6 rasvoja, myös gla:ta josta voi olla puute.
      Nämä kaksi öljyä yhdessä antaa aika tasapuolisesti rasvoja.

• Täysvege

Ei viestini mielestäni mennyt keskustelun sääntöjä vastaan. Mielestäni vaan on aika lailla törkeää, että joku täällä vegaaniruokapalstallakin mainostaa kalaöljyjen käyttöä.

• Asafoetida
        Täysvege kirjoitti:

Ei viestini mielestäni mennyt keskustelun sääntöjä vastaan. Mielestäni vaan on aika lailla törkeää, että joku täällä vegaaniruokapalstallakin mainostaa kalaöljyjen käyttöä.

Kukaan ei ole mainostanut kalaöljyn käyttöä, joten pidin riidanhaastamistasi epäasiallisena.

Kysymys:
        "Olen käyttänyt tähän asti kalaöljykapseleita saadakseni omega-3 ja -6, mutta haluan luopua siitä"

Vastaus:
        " Missähän kalaöljyssä on omega 6:sta? Jos on sitä on lisätty siihen erikseen.
        Jos et halua käyttää kalaöljyjä ruokalusikallinen tai kaksi pellavansiemenöljyä päivässä antaa aika hyvän annoksen alfalinoleenihappoa. Osa siitä muuttuu muiksi omega-3 ryhmän rasvoiksi. "

On yleensä hyvä lukea se viesti johon aikoo vastata.

• päivässä
    • joku vaan..

Mitä muita omegahappojen lähteitä käytätte ja kuinka paljon?

Rypsiöljy sisältää ideaalisesti omega 3sen ja omega 6sen esiastetta (suhde 1:2), pellavan siemenet ja öljy tottakai ovat hyviä lähteitä, lisäksi on vähän vähemmän tunnettua Camelinaöljyä joka sisältää myös runsaasti ainakin omega 3sen esiastetta. Myös Benevivan omega 3 margariini on hyväksi. :)

• :):).....:)

Hei, minun pellavaöljypullossa lukee annostus 1-3 tl 1-2 kertaa päivässä. Itse otan kerran päivässä muutaman teelusikallisen. :):):)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1480
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 52
      670
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe