Hei. Olen käyttänyt tähän asti kalaöljykapseleita saadakseni omega-3 ja -6, mutta haluan luopua siitä. Pellavassahan on noita omegahappoja, mutta nyt en tiedä kuinka paljon sitä pitää käyttää päivässä. Olisiko kenelläkään tietoa? Kuinka paljon itse sitä käytätte? Mitä muita omegahappojen lähteitä käytätte ja kuinka paljon? Kiitos.
Pellava
7
748
Vastaukset
- ja 6
Missähän kalaöljyssä on omega 6:sta? Jos on sitä on lisätty siihen erikseen.
Jos et halua käyttää kalaöljyjä ruokalusikallinen tai kaksi pellavansiemenöljyä päivässä antaa aika hyvän annoksen alfalinoleenihappoa. Osa siitä muuttuu muiksi omega-3 ryhmän rasvoiksi.
Lisäksi hampunsiemenöljystä 15ml/pvä saat omega-3 ja omega-6 rasvoja, myös gla:ta josta voi olla puute.
Nämä kaksi öljyä yhdessä antaa aika tasapuolisesti rasvoja.- Täysvege
Ei viestini mielestäni mennyt keskustelun sääntöjä vastaan. Mielestäni vaan on aika lailla törkeää, että joku täällä vegaaniruokapalstallakin mainostaa kalaöljyjen käyttöä.
- Asafoetida
Täysvege kirjoitti:
Ei viestini mielestäni mennyt keskustelun sääntöjä vastaan. Mielestäni vaan on aika lailla törkeää, että joku täällä vegaaniruokapalstallakin mainostaa kalaöljyjen käyttöä.
Kukaan ei ole mainostanut kalaöljyn käyttöä, joten pidin riidanhaastamistasi epäasiallisena.
Kysymys:
"Olen käyttänyt tähän asti kalaöljykapseleita saadakseni omega-3 ja -6, mutta haluan luopua siitä"
Vastaus:
" Missähän kalaöljyssä on omega 6:sta? Jos on sitä on lisätty siihen erikseen.
Jos et halua käyttää kalaöljyjä ruokalusikallinen tai kaksi pellavansiemenöljyä päivässä antaa aika hyvän annoksen alfalinoleenihappoa. Osa siitä muuttuu muiksi omega-3 ryhmän rasvoiksi. "
On yleensä hyvä lukea se viesti johon aikoo vastata.
- päivässä
Tietolähde :
http://www.pcrm.org/health/prevmed/ess_fat_acids.html - joku vaan..
Mitä muita omegahappojen lähteitä käytätte ja kuinka paljon?
Rypsiöljy sisältää ideaalisesti omega 3sen ja omega 6sen esiastetta (suhde 1:2), pellavan siemenet ja öljy tottakai ovat hyviä lähteitä, lisäksi on vähän vähemmän tunnettua Camelinaöljyä joka sisältää myös runsaasti ainakin omega 3sen esiastetta. Myös Benevivan omega 3 margariini on hyväksi. :) - :):).....:)
Hei, minun pellavaöljypullossa lukee annostus 1-3 tl 1-2 kertaa päivässä. Itse otan kerran päivässä muutaman teelusikallisen. :):):)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753524Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481977Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041681- 871567
- 931547
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531212Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001170Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2671156Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761152- 661074