Onko mahdollista saada tietoa sienien umpioimisesta, netistä olen yrittänyt etsiä, mutta tuloksetta. Kiitos jo etukäteen.
Sienien umpioiminen
3
2818
Vastaukset
- jade
Englanniksi löytyy kyllä mitä vain. laita hakusanaksi canning
Myös mummon tai isomummon... keittokirjoista löytynee ohjeita. - Sienisyöppö
Eli ryöppään rouskut ensin kymmenen minuuttia, kuorin vaahdon pois. Huuhtelen lävikössä hyvin kylmällä vedellä. Puhtaisiin purkkeihin, joissa on kunnon kannet eli jengat laitan sienet puristeltuna kuiviksi(ei rutikuiviksi). Aika tiukkaan saa sienet purkkiin laittaa ja väliin ripottelen tavallista ruokasuolaa n.2-3tl. Suolaa voi kuitenkin aina lisätä ruoan valmistuksen yhteydessä. Niin ja nuo purkit on ollut mulla kokoa noin 3dl, isompiin hiukan enempi suolaa. Sitten kannet kiinni ja kattilaan, vettä lasketaan päälle niin että kansien yläpuolella pitää olla 2-3cm vettä. Kun kiehumaan alkaa niin siitä olen tunnin keittänyt. Jonkin ohjeen mukaan riittisi kuulema 50minuuttia, mutta otan varman päälle. Keittämisen aikana on seurattava ettei vesi pääse haihtumaan alle kansirajan. Sitten olen nostanut purkit pyyhkeen päälle tiskipöydälle jäähtymään. Kannet napsahtelevat jonkin ajan päästä ja silloin ne keskiöt painuvat alas. Jääkaappiin olen laittanut sitten kun ovat jäähtyneet kokonaan. Myöhässähän tämä tuli, mutta jospa ensi vuotta varten on jollekin apua.
- Umpioimist kokeillut
Miksi suolaa sientenjoukkoon kun kerran purkit kuumennetaan? Kun sisältö kuumennetaan niin sieltä "kuolee" sisältöä tuhoavat ainesosat (bakterit, homeitiöt, tms). Jos sienet umpioidaan valmisruuaksi, silloin mausteet suola on paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604