Ei voi muuta sanoa, takavalot surulliset, kirjaimellisesti. Kökkö yleisilme jne. Vielä kun tietää sitikka laadun niin siinä ainekset uuteen "XM" laatuun....
Uusi C5, maailman rumin auto
39
8034
Vastaukset
mikä on hyvännäköinen?
- Kissa vieköön
Onko ehkä naapuri ostanut uuden auton vai miksi tommosta pitää julistaa? Sitäpaitsi hyviä noi psa:n autot nykyään ovat, eivät ruostu ja kestävät siinä kuin muutkin. Makuasioissa onkin erot vähän suurempia kuin autoissa, siksi muotoilusta on turha tuomita ellei se haittaa auton toimivuuttaa. Minusta C4:n ja C5:n keulat on onnistuneita muotuoilultaan ja poikkevat valtavirrasta positiivisesti.
- wolwo
Onko se sitten hienoa kun tehdään samannäköisiä autoja hieman eri kokoisina? S- ja V-Volvot on hyvä esimerkki siitä. Isompi V on aivan samanoloinen kuin pieni V. Onneksi sitikat sentään erottaa toisistaan.
- Kissa vieköön
wolwo kirjoitti:
Onko se sitten hienoa kun tehdään samannäköisiä autoja hieman eri kokoisina? S- ja V-Volvot on hyvä esimerkki siitä. Isompi V on aivan samanoloinen kuin pieni V. Onneksi sitikat sentään erottaa toisistaan.
C4 ja C5 ovat sukunäköisiä ja se tuntuu olevan nyt trendi monilla merkeillä. Se on minusta tylsää jos ei tehtaat uskalla luoda omaa muotoilua. Jotkut merkit ovat valinneet turvallisen tavanomaisuuden ja niillekkin on asiakaskuntansa. Volvolla on oma tyyli ja mikäs siinä, niinhan on aina sitikallakin ajateltu.
- arvostelija
wolwo kirjoitti:
Onko se sitten hienoa kun tehdään samannäköisiä autoja hieman eri kokoisina? S- ja V-Volvot on hyvä esimerkki siitä. Isompi V on aivan samanoloinen kuin pieni V. Onneksi sitikat sentään erottaa toisistaan.
Noi pikkuvolvot on kamalia.
Iso Volso ja lyöty molemmista päistä kasaan. Varsinkin se 40-sarjalainen
- kyskys
Onko C5 päivityksenkin jälkeen vaappuva vikapesä?
- ole tullut
volkkaria.
et ollenkaan seuraa mitä maailmassa tapahtuu, etkä Sitikka-keskusteluja senkään vertaa?
- ole tullut
ole tullut kirjoitti:
volkkaria.
ainakaan volkkaria.
- kummaa hommaa
ole tullut kirjoitti:
ainakaan volkkaria.
...volkkarissa on vikana
- jospa,
tästä onnettomasta provosta huolimatta kommentoisin facelift C5 muotoilua:
- Uusi etupää ok, siihen tottuu, ja itse asiassa vastaava mutoilu C4:ssa ja tulevassa C6:ssa näyttää oikein hyvältä.
- Sedanin uudet takavalot ovat pahan näköisiä. Onneksi niitä ei ole Breakissa, joka muutenkin (jo C5 I) on paremman näköinen auto kuin sedani.
- Kojelauta: kulmikkaammat kojelautamuodot ovat tulleet muotiin C5:sen ensiesittelyn jälkeen. Uusi keskikonsoli myötäilee kulmikkaampaa muotia, mutta koska muu kojelauta on perusmuodoltaan sama kuin ennen, niin kokonaisuus ontuu jonkin verran. Uusi mittaristo ok.- C 3
Minusta uusi C5 on tosi makee peli!Pitääkö auton olla aina ikävänoloinen saksan peli???mulla on kolmas citruuna ja se tuo vitaminia elämään!Sitä paitsi ranskalaiset autot on osoittautuneet laadultaan paremmiksi kuin monet muut(tilastoitua faktaa)Citroen autoja ei osteta ajatuksella että mitä niistä saa kun vaihtaa se joskus!Citroen ostetaan jotta elämään tulisi sitä vitamiinia mitä tylsässä maailmassa on tarvis!!!Ranskalaiset autot saavat katseita paljon enemmän kuin tylsät saksan tuotteet jotka on kuin yhdestä muotista valetut.Auto on huono sijoitus eikä sovikkaan niille jotka pelaa viimeisillä rahoillaan autojen kanssa.niille suosittelen julkisia kulkuvälineitä
- Ranskanpastilli
C 3 kirjoitti:
Minusta uusi C5 on tosi makee peli!Pitääkö auton olla aina ikävänoloinen saksan peli???mulla on kolmas citruuna ja se tuo vitaminia elämään!Sitä paitsi ranskalaiset autot on osoittautuneet laadultaan paremmiksi kuin monet muut(tilastoitua faktaa)Citroen autoja ei osteta ajatuksella että mitä niistä saa kun vaihtaa se joskus!Citroen ostetaan jotta elämään tulisi sitä vitamiinia mitä tylsässä maailmassa on tarvis!!!Ranskalaiset autot saavat katseita paljon enemmän kuin tylsät saksan tuotteet jotka on kuin yhdestä muotista valetut.Auto on huono sijoitus eikä sovikkaan niille jotka pelaa viimeisillä rahoillaan autojen kanssa.niille suosittelen julkisia kulkuvälineitä
"Sitä paitsi ranskalaiset autot on osoittautuneet laadultaan paremmiksi kuin monet muut(tilastoitua faktaa)"
Mielelläni kuulisin tästä lisää tai linkki edellä mainittuun tilastoon. - vaikka
Ranskanpastilli kirjoitti:
"Sitä paitsi ranskalaiset autot on osoittautuneet laadultaan paremmiksi kuin monet muut(tilastoitua faktaa)"
Mielelläni kuulisin tästä lisää tai linkki edellä mainittuun tilastoon.se Tuulilasin tilasto missä otettiin huomioon ajokilometrimäärät ja vikojen kustannukset. Sitikka ja Pösö pärjäsivät tosi hyvin. 607 oli jossain tilastossa viidenneksi luotettavin kaikki automallit mukaan lukien. Nyt eletään 2000-lukua.
- audi a8
vaikka kirjoitti:
se Tuulilasin tilasto missä otettiin huomioon ajokilometrimäärät ja vikojen kustannukset. Sitikka ja Pösö pärjäsivät tosi hyvin. 607 oli jossain tilastossa viidenneksi luotettavin kaikki automallit mukaan lukien. Nyt eletään 2000-lukua.
..nitisee, natisee, kolisee, kaikkea kivaa sitikkaa!
- tälle palstalle kuuluu
audi a8 kirjoitti:
..nitisee, natisee, kolisee, kaikkea kivaa sitikkaa!
jos Audi 10v:n päästä nitisee natisee ja kolisee?
- Juuso
tälle palstalle kuuluu kirjoitti:
jos Audi 10v:n päästä nitisee natisee ja kolisee?
audi-palstat on niin täynnä näitä tietoja että pitää alkaa täyttämään muutkin palstat audin vioilla.
- mulla ei ole
Juuso kirjoitti:
audi-palstat on niin täynnä näitä tietoja että pitää alkaa täyttämään muutkin palstat audin vioilla.
...juurikaan ilmene vikoja, jos lainkaan. Lueppas Audin vikaesiintymislistoja, A8 on todella puhdas listaltaan, muutama maininta, muissa malleissa vaikka kuinka paljon.
- hoi
oisko rumuus katsojan silmässä?
- Ggolf
Taas yksi tyylitajuton slaavi.
Ladan uusin malli onkin sitten varmaan kaikkein kaunein, vai olisiko Audi A2? - vaikka
Avensista,jos C5 on ruma,niin ave on sitten hirviö!!
- udha
..olet oikeassa, perä on KARMEA! Mutta keula kiva. Laatu taas on sitä sitikkaa....
Olisit miettinyt ulkonäköä ennen kuin ostit C5:n. Vai pakottiko vaimo valitsemaan kökkömobiilin.
Muutoin en ymmärrä miksi täällä itket.- udha
Ollakko sinä pipi.
udha kirjoitti:
Ollakko sinä pipi.
Minullako se onkin ongelma? Kestä kuin mies jos vaimosi vie sua.
Osta oma auto, niin minäkin tein. Saat sellaisen kauniin laatikon kuin haluat. Mikähän mahtaisi olla kaunis auto sinun mielestäsi?
C5:n, siis berlinen, takavalot ovat aika tyylikkäät. Joku saksalainenkin merkki on ottanut mallistoonsa vastaavan muotoiset, olisiko ollut BMW. No, hällä väliä.- udha
Snara kirjoitti:
Minullako se onkin ongelma? Kestä kuin mies jos vaimosi vie sua.
Osta oma auto, niin minäkin tein. Saat sellaisen kauniin laatikon kuin haluat. Mikähän mahtaisi olla kaunis auto sinun mielestäsi?
C5:n, siis berlinen, takavalot ovat aika tyylikkäät. Joku saksalainenkin merkki on ottanut mallistoonsa vastaavan muotoiset, olisiko ollut BMW. No, hällä väliä.pilleri suuhun ja peitto korviin asti. Helepottaapi
udha kirjoitti:
pilleri suuhun ja peitto korviin asti. Helepottaapi
Sullahan tuntuu olevan paha ongelma. No ota ne pillerit niinkuin lupasit ja lepää vähän.
Kyllä se siitä.- udha
Snara kirjoitti:
Sullahan tuntuu olevan paha ongelma. No ota ne pillerit niinkuin lupasit ja lepää vähän.
Kyllä se siitä....siellä höpäjää. tyrnimarjakausi alkaa, hopitihop, hölökynkölökyn!
- teppi
Kieltämättä täällä sitikkapalstalla sitikka ihmiset yrittävät puolustella autoaa koska se ON hyvä ajaa JA tilava. Mutta ruma ja "fragile"
- hyppyrikallo
Farmarina 407 on ehdottomasti rumempi, varsinkin ja nimenomaan takaa, siis niin epäsiisti ja sinne tänne valoja ja listoja yms. rätkitty. Sitikka on paljon sulavampi
- TeeKoo
C5 Break on muutenkin parhaan näköinen farkku nykymarkkinoilla.
Minäpä väitän, että sitä jaksaa katsella vielä 10 vuoden päästäkin sitten kukn muoti on jyrännyt jenkkimakuun ylimuotoillut jaappaninihmeet ja viivottimella piirretyt sakemannit.
Automuotoilun parhaat maat ovat Ranska ja Italia. Ja nyt EI vedetä tähän urheilu- tms. erikoisautoja. - JC5
TeeKoo kirjoitti:
C5 Break on muutenkin parhaan näköinen farkku nykymarkkinoilla.
Minäpä väitän, että sitä jaksaa katsella vielä 10 vuoden päästäkin sitten kukn muoti on jyrännyt jenkkimakuun ylimuotoillut jaappaninihmeet ja viivottimella piirretyt sakemannit.
Automuotoilun parhaat maat ovat Ranska ja Italia. Ja nyt EI vedetä tähän urheilu- tms. erikoisautoja.Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin TeeKoo. C5 on tyylikkäin farkku nykymarkkinoilla. Siinä on nimenomaan aikaa kestävää muotoilua. Eikä ole edes fragile.
- jumppuli
Porrasperäinen on aivan hirvee, bumerangin näköinen, farmari ok
- ensin
jostain esim. tietosanakirjasta,millainen on bumerangi.
Ainoastaan C5:n takavalot ovat porrasperässä hieman ns.bumerangin muotoiset,ei koko auto.
Omasta mielestäni C5 II on yksi tyylikkäämmistä tuon kokoluokan autoista.
Ai niin,en itse omista kyseistä autoa!!
- Picasso?
nooo... citikalla taitaa olla toinenkin ehdokas ko titteliin, nimittäin tämä tila-auto, jossa on kaksi keulaa tai perää, ihan kummin päin vaan.
Taidemaalari Picasso kääntyisi haudassaan jos tietäisi... - endilo
Hirveen näköinen halpiserikois muotoiltu pirssi! Kymmenen vuoden päästä varmaan murenee käsiin :D
- jaö
mikäs sitten on kaunis pikkutila-auto?
- Kelpo Mäkinen
Tämän keskustelun avaajan mielipide sai vanhan Citikkafanin kelaamaan muotoiluasiaa pitemmällä perspektiivillä.
Autotehtaille on tärkeää pyysyä ostajien makuja miellyttävien trendioen perässä. Pitää tehdä modernin näköäisiä autoja, jotka eivät kuitenkaan erotu liikaa massasta eli muista merkeistä, koska liian rohkeat muutokset voivat syödä markkinaosuutta.
Esimerkkejä muotoilun flopeista löytyy. Mazda 626:n myynti sukelsi kun ne toivat markkinoille 90-luvulla "sämpylämallinsa". Tai miten käykään Renault Scenicille omistuisen takaikkunaratkaisun myötä? Epäilen myös, ettei Peugeot 407 myy yhtä hyvin kuin 406, koska muotoilu on ihan liian rankka vanhakantaisimmille pösömiehille.
Citroenin muotoilulla on pitkä ja kunniakas historia jo kaappariovisten aikakaudelta. Isot kissat eli ID ja D-sarjalaiset olivat sitten todella tyylikkäitä autoja. Itse sanoisin, että aikanaan maailman kauneimmasta päästä. Myös CX näyttää jopa edelleen 30 vuotta ilmaantumisensa jälkeen ajattomalta. Kun uudella sellaisella aikanaan ajelin, muistan katseiden kääntyneen kiitettävästi.
GS ei ollut yhtä hyvä, mutta heti perään BX oli muotoilultaan aikansa avantgardea ja mikä hauskinta, rohkea muotoilu tällä kertaa lisäsikin osaltaan koko merkin markkinaosuuden Suomessakin uudelle tasolle. Erikoista oli sekin, että mikään muu saman kokoluokan auto ei muistuttanut ulkonäöltään yhtään BX:ää.
Mutta sitten Citroenin muotoilussa tapahtui jotakin omituista.
XM:n ja ZX:n myötä tehdas aloitti harharetken, joka onneksi näyttää olevan päättymässä. Ei XM hirmu ruma ole, mutta jotenkin Citroenin henki siinä on hiukan vähissä. ZX:ää en viitsi kommentoida enempää kuin että välikauden mallihan se on.
Xantia ja Xsara ovat sinänsä kivoja, mutta vain aika keskinkertaisen näköisiä autoja. Saxo ei erotu massasta ollenkaan, kun taas C2 ja C3 ovat jo persoonallisempia. Picasso on tila-autoksi sieltä kauniimmasta päästä.
C5:kin oli muotoilultaan hiukan varovainen, mutta kuitenkin viimeistellyn näköinen. Uudessa kuosissa, jota keskustelun käynnistäjä ilmeisesti tarkoittaa, siihen on tietoisesti laitettu lisää särmää kuten autojen malli-iän viruessa yleensä on tapana. Tämä on kovasti makuasia, mutta minusta nämä muutokset antavat C5:lle lisää kaivattua luonnetta.
C4 on myös askel oikeaan Citroenin suuntaan, mutta vasta sitten kun C6 ilmestyy Suomenkin teille, näette jotakin tosi upeaa. Siinä mallissa Citikka on oikeasti kunniallisilla juurillaan.
Oli tilaisuus käydä viime talvena mantereen puolella autonäyttelyssä ja C6:n muodot saivat heti päälle fiiliksen vanhojen hyvien aikojen paluusta. Ei enää puutukaan muuta kuin järjestön läjä rahaa, jotta voisin hankkia Uuden Kissan.
Tällä palstalla joku voisi muuten antaa linkkejä Kutosen kuvia esitteleville sivuille.- Joku vaan..
On kyllä pakko myöntää että on tosi nätti!!
Vaan niin pirun kallis täällä..Jos olis n.70 000 rahaa voisin "todellakin"harkita.Itsellä on 407 Sw
enkä voi pitää sitäkään kovin"epäonnistuneena"muotoilun suhteen,muuten kyllä(pirun pieni)verrattuna"melkein" mihin muuhun vaan,(sama kokoluokka).Ehkä olen PSA Friikki,ja tykkään ranskan tekeleistä..(mulla ollut,niin 2-Bx:ää 1-Xantia(Break) 4-406(3-Gw) 1-307(Gw) ja nyt 2-407sw.Itse pidän enemmän "pösön näöstä".C5Break on kyllä "selvästi" isompi(Tämä on "tauti").Tosin kokemuksia on myös:2-Audi 100(88 ja 91) 1-Audi 80 (87) ja 1 Passat (-93).Onhan noita ollut muitakin,mutta nämä esim.
T.Joku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252523
- 951566
- 1211344
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361101Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo24922- 52912
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa261893MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil213874- 34815