no niin kerroppas,mikä tekemäsi ruoka/kokeleimasi resepti meni täysin piloille!
itse voisin aloittaa:
kokeilin pari vuotta sitten reseptiä 'sinappinen kinkkukastike pastalle' ja tuli kyllä niin pahaa, että roskiin meni koko satsi. ei kyllä haarukallista enempää saanut alas=) muuten en ole suuremmin tyrinytkään ruuanlaiton kanssa jos ei muutamia pohjaanpalamisia lasketa=)
se meni pilalle
13
1101
Vastaukset
- Jossu
Kun olin aloittelemassa ruoanlaitto uraani (=juuri kotoa muuttanut),ajattelin leipasta suklaakuorrutteisia muffinseja. No niin,reseptissä käskettiin sulatta suklaa liedellä vesihauteessa.Minä sitten nerokkaana pistin kattilaan reilusti vettä ja heitin suklaat sinne sekaan. Hoh-hoijaa,tuli kyllä melkoista velliä muffinsin päälle... Ja tämä tarina on tosi. Tämä ehkä vähän liippasi aloittajan aihetta.Reseptissä ei kuitenkaan vikaan vaan kokissa.
- Toinen Jossuolisin voinut k...
Olisin voinut keksiä jonkun muun nimen, mutta epähuomiossa ehdin lähettää jo viestin. Sori!(oon oikeesti Jossu :)
- Milla
Tein tonnikalakastiketta pastalle. Mielestäni ihan ohjeen mukaankin vieläpä, mutta se haju.. yöhh.. uskaltauduin kuitenkin maistamaan. Jos mahdollista, maku oli hajuakin kuvottavampi.
- Takametsien Mies
Onnistuinpa kerran tekemään erinomaisen hyvän bearnaisekastikkeen. Tarjolla oli mm. [itse savustamaani] savulohta.
Kun viimeistelin jotakin yksityiskohtaa kattauksessa tai jossakin, avulias "keittiötonttuni" huolestuneena kastikkeen ennenaikaisesta jäähtymisestä pani kastikekattilani "kuumenemaan"... no sehän juoksettui välittömästi!
Sen koommin en ole onnistunut bearnaisekastikkeen teossa, en tosin ole monseti yrittänytkään...- ruotsinkielisen
ohjeen mukaan. olin kai kolmentoista korvilla, ruotsia olin lukenut koulussa pari vuotta ja meni maidot ja jauhot sekaisin, eli kun luki mjölk, laitoin sitä ja kun luki mjöl, laitoin myös maitoa. Aika ohkaista taikinaa tuli. Oli vielä eka vohvelikokeilu.
- Nipsu
Tuulihattuni eivät onnistu koskaan, niistä tulee aina lässähtäneitä, sitkaita, sisältä raakoja pannukakkuja.
Lopetin yrittämisenkin jo aikoja sitten.
Harmi, sillä pidän tuulihatuista kovasti - ja syön aina kun tarjotaan.- Pippuri
Koulussa kotitaloustunnilla tein lihamureketta ja katselin ohjeita ja siellä oli mm. pippuria, meikä laittoi kokonaisia mustapippureita..Muuten se oli ihan hyvää mureketta, mutta kun puraisi pippuriii, niin koulukaverin ilme muuttui.. ja open...
- Hani85
yläasteella köksäntunnilla kun tehtiin sämpylöitä; ohjeessa luki 1½ dl suolaa kaverini laittoi vahingossa 11 rkl !! huh !!
- idiootti
olis toi 1½ dl ollut aika tuju annos suolaa kans... :D Mutta tarkotit tietty tl. eiks?
- Hani85
idiootti kirjoitti:
olis toi 1½ dl ollut aika tuju annos suolaa kans... :D Mutta tarkotit tietty tl. eiks?
joo, tarkotin tl :)
- Vohvelit
meni täysin pilalle. Ilmeisesti vohvelirauta ei ollut tarpeeksi kuuma ja taikina "liian" ohjeen mukaisesti tehty. Nyt 10 vuoden harjoittelun jälkeen onnistuu jo paremmin. Ja pannukakku ei sitten irtoa voipaperista:)
- Tunari...
Mun piti tehdä munavoita, mutta luin ohjeen huolimattomasti.
Sulatin voita kattilassa ja laitoin kanamunaa sekaan, mutta kun en hokannut keittää niitä munia.
eivät onnistu vieläkään vaikka olen tehnyt niitä ohjeenmukaisesti!edelleen haluaisin oppia tekemään niitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.573681Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j683041Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin522243Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.121409Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m631178- 801068
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1931Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55915Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä22908- 47892