Onko sinulle koskaan tullut elämässäsi sellainen olo, että toivoisit kaiken säilyvän ennallaan? Juuri silloin kun kaikki on oikein hyvin, haluaisitko pysäyttää ajan, ja jäädä siihen loppuelämäksesi?
Minusta tuntui siltä tänään, -haluaisin, ettei mikään elämässäni enää koskaan muuttuisi.
Mahdoton haave, luulisin.
Kunpa mikään ei muuttuisi?
17
787
Vastaukset
- JokisenEväs
Olen elänyt hetkiä joita eläessäni olen ajatellut, että voisin elää niin ikuisesti.
Samalla ajatus siitä, että elettävä hetki olisi ikuinen tuntuu kahdellakin tapaa pelottavalta:
-Jos jotain niin hyvää jatkuisi ikuisesti, kadottaisinko silloin kyvyn ymmärtää sen arvon?
- Ajattelen myös niin, että mitäpä jos rakennamme tavallamme kokea oman helvettimme ja paratiisimme.
Että jollain tapaa ne tunteet jotka ovat vavisuttaneet sieluamme eniten ovat ne jotka jäävät jälkeemme elämään. Silloinhan se, että tuollainen koettu hetki jatkuisi ikuisesti tarkoittaisi samalla sitä, että on kuollut.
Rakkaudestakin ajattelen niin, että rakkaus on halua jakaa toisen kanssa kokemansa... Ei vain yhtä koettua vaan kaikki!- Maxelle
Olen jo pidemmän aikaa ajatellut, että olisi hyvä, jos asiat eivät muuttuisi mitenkään; niin omituista kuin se onkin.
Ajattelin vaan kysyä, ajattelevatko muutkin ihmiset samalla tavalla, siis onko se hyvinkin yleistä ajatella niin.
En ehkä osaa kertoa, mitä ajattelen, mutta useinkaan muutokset eivät ole suuntaan parempaan. Jos asiat olisivat aina näin, niin kaikki olisi oikein hyvin.
- tukkusutija
mutta ilkeestikin en halua tehdä menneisyytä tulevaisuudessa.
ps. en tiedä, vai?- Maxelle
Puhumattakaan siitä, että jaksaisin pohdiskella niitä. sori
- eeva-sisko
että mikään ei muutuisi elämässäni - ei ainakaan pahempaan suuntaan.
Olen kertonut nelikymppisten palstalla parisuhdekriisistämme.Tänä päivänä olen onnellnen. Meillä ei ole ,mniulle rakas elämänkumppanini ottanut viikkokausiin alkoholia.
P:S Miksiköhän taikiskaan ei noteeraa minua millään lailla?
Haluaisin keskustella.- sulle
mun kumppani oli 6 viikkoo juomatta ja nyt ollut 9 päivää juomassa.Nukkua en osaa kun en tiedä koska palaa ja missä kunnossa.Yleensä palatessaan aggressiivinen.
- Maxelle
Joskus sen eteen joutuu tekemään hyvin paljon työtä. Mutta sitten se joskus tuleekin ihan yllättäen vaikkei teekkään mitään.
Omituista. - eeva-sisko
Maxelle kirjoitti:
Joskus sen eteen joutuu tekemään hyvin paljon työtä. Mutta sitten se joskus tuleekin ihan yllättäen vaikkei teekkään mitään.
Omituista.niinkuin taikis ja monet muutkin naiset jotka rakastavat, rakastavat ja vielä vaan jaksavat rakastaa.
Taikikselta loppui, mutta ymmärrettävistä syistä. En minäkään väkivaltaa jaksaisi kestää - luultavasti.
Vaikka henkistä väkivaltaahan juopporeissuillaan kulkeminenkin on.
Meillä neljäs viikko käynnistymässä ja mies käy jossain vertaistukiryhmässä, mihin minäkin saisin mennä - läheisenä ihmisenä.
Menenkin , vaikka pyrstö edellä puuhun, jos saan kultani raittiiksi.
- Rudi
...joissa kaikki on hyvin, on voimia suunnitteluun ja uuden toteuttamiseen, kun taas silloin kun on vaikeaa, kuluu energia ongelman kanssa pärjäämiseen.
Eli mulla kysymäsi kaltaista oloa ei taida kyllä syntyä.- Maxelle
MInä taas voisin pysähtyä tähän pitkäksi aikaa, mutta voiko aikaa pysäyttää?
- Rudi
Maxelle kirjoitti:
MInä taas voisin pysähtyä tähän pitkäksi aikaa, mutta voiko aikaa pysäyttää?
...kun esim. on niin sairas ettei kykene etenemään. Mutta ei sellaista tietty toivo että jatkuis pitkään.
- Maxelle
Rudi kirjoitti:
...kun esim. on niin sairas ettei kykene etenemään. Mutta ei sellaista tietty toivo että jatkuis pitkään.
Totta.
- Pirre*
onnellista leikkivää lasta, niin silloin ajattelen kumpa tämä hetki olisi ikuisuus..
On tullut tilanteita, että haluaisi ajan pysäyttää just siihen paikkaan. Mutta tuntuu että silloin se aika vasta lentääkin ja elämä alkaa taas muuttua koko ajan.
- redmerle
hyvistä hetkistä tulee tuollainen olo.
Ei se silti tarkoita että elämässä kaikki olisi hyvin.Se on vain sellainen hetki,jolloin itse kokee suurta tyytyväisyyttä,rauhaa ja iloa.
Menneellä viikolla istuskellessani korkealla kalliolla,pitäen pientä takkuturkkia sylissäni oli sellainen hetki.Tuulen tuivertaessa hiuksiani ja pienen ystäväni korvia,tuntiessani käteni alla elämän kiivaan sykkeen ja saadessani pienen lipaisun poskelleni...Katselimme yhdessä syksyistä maisemaa omin ajatuksimme ja silloin olisin pysäyttynyt ajan.
Onneksi emme kykene moiseen,monta hetkeä jäisi kokematta:) - JokisenEväs
japaninkielen kirjainmerkein sanaa kriisi kuvattiin kahdella merkillä: Uhalla ja mahdollisuudella.
Muutos kriiseyttää, sisältää nimenomaan nuo kaksi elementtiä. Se mitä muutoksessa eniten pelkäämme, lienee nimenomaan tuo siihen liittyvä ambivalenssi uhan ja mahdollisuuden välillä?
.... joskus ihmiset kestävät käsittämättömiä olosuhteita nimenomaan siksi, että pelko muutokseen liittyvästä kriisistä on kärsittyä pahaa suurempi?- Maxelle
siitä ei ole kysymys :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581081Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75775- 53614
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83563Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45512Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv35486Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36466