Helvetti/Kadotus?

elmorani

Minun on vaikea ajatella helvettiä ja samalla sitä, että Jumala olisi hyvä. Ketkä joutuvat helvettiin ja millä perusteella? Minun mielestä ikuinen kidutus on aivan liian pitkä rangaistus kenelle tahansa. Eikö Jumalan armo ole rajaton?

Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?

Mikäli predestinaatio-oppi on paikkaansa pitävä, niin Jumalahan on tavallaan jo etukäteen tuominnut osan ihmisistä kadotukseen.

Miten ne, jotka pääsee taivaaseen voisivat olla iloisia kun samalla osa heidän ei-uskovista ystävistään olisivat helvetin liekeissä?

Sovittiko Jeesus kaikkien ihmisten synnit vai ainoastaan niiden, jotka häneen uskovat?

160

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liina

      Iltalehdessä oli pari vuotta sitten Helsingin luterilaisen ja ortodoksisen piispan keskustelu, jossa he mm. olivat sitä mieltä, että helvetti tarkoittaisi kaukana olemista Jumalasta. ( Minulla on asiaa käsittelevä lehtileike jossakin tallessa, mutta en löydä sitä nyt. )

      Itse olen kallistunut tuolle kannalle. Mutta aina kun kerron tuosta asiasta, niin heti joku käy kimppuuni, että en itse osaa ajatella tai uskon väärin tai noin ei sanota Raamatussa jne. Minusta tuntuu siltä, kuin suuri osa ihmisistä haluaisi nimenomaan uskoa, että helvetti on ikuinen kidutuspaikka.

      "Miten ne, jotka pääsee taivaaseen voisivat olla iloisia kun samalla osa heidän ei-uskovista ystävistään olisivat helvetin liekeissä?"

      Tuota asiaa minäkin olen pohtinut pitkään ja vastaukseni on, että ei mitenkään.

      • Rankaisija

        "Minusta tuntuu siltä, kuin suuri osa ihmisistä haluaisi nimenomaan uskoa, että helvetti on ikuinen kidutuspaikka."

        Ei ole mitään pahempaa kidustusta kuin ikuinen ero Jumalasta. Kaikki muut helvetin piinat kalpenevat sen rinnalla, että helvettiin itsensä tuominneet eivät enää milloinkaan pääse Jumalan valon ja armon ulottuviin, vaan jäävät mustaan kadotuksen kuiluun, ikuiseen pimeyteen.

        "Tuota asiaa minäkin olen pohtinut pitkään ja vastaukseni on, että ei mitenkään."

        Minäkin suren että niin moni lähimmäinen on tiellä kohti helvettiä, ja rukoilen heidän puolestaan, jotta he ottaisivat Jeesuksen sydämeensä.


      • Anonyymi

        "Minun mielestä ikuinen kidutus on aivan liian pitkä rangaistus kenelle tahansa. Eikö Jumalan armo ole rajaton?"

        Ikuinen kidutus on vierasta evankeliumille ja Raamatun opetuksille.

        Raamatun opetuksen mukaan synnin palkka on kuolema.
        Senhän Jla jo sanoi Aatamille ja Eevalle paratiisissa: Jos siitä puusta syötte, tulette kuolemaan. 1Ms2:17.

        Kääärme eli paholainen sen sijaan alkoi vääristellä Jlan puhetta väittäen, "Ette suinkaan kuole" 1Ms3:4.

        Paavali tekee asian hyvin selväksi:
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Rm6:23


      • Anonyymi
        Rankaisija kirjoitti:

        "Minusta tuntuu siltä, kuin suuri osa ihmisistä haluaisi nimenomaan uskoa, että helvetti on ikuinen kidutuspaikka."

        Ei ole mitään pahempaa kidustusta kuin ikuinen ero Jumalasta. Kaikki muut helvetin piinat kalpenevat sen rinnalla, että helvettiin itsensä tuominneet eivät enää milloinkaan pääse Jumalan valon ja armon ulottuviin, vaan jäävät mustaan kadotuksen kuiluun, ikuiseen pimeyteen.

        "Tuota asiaa minäkin olen pohtinut pitkään ja vastaukseni on, että ei mitenkään."

        Minäkin suren että niin moni lähimmäinen on tiellä kohti helvettiä, ja rukoilen heidän puolestaan, jotta he ottaisivat Jeesuksen sydämeensä.

        "Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?"

        Se ei ole peräisin Jlalta.
        Helvettiopin ovat ihmiset keksineet, jotta anekauppa tuottaisi paremmin.


      • Anonyymi
        Rankaisija kirjoitti:

        "Minusta tuntuu siltä, kuin suuri osa ihmisistä haluaisi nimenomaan uskoa, että helvetti on ikuinen kidutuspaikka."

        Ei ole mitään pahempaa kidustusta kuin ikuinen ero Jumalasta. Kaikki muut helvetin piinat kalpenevat sen rinnalla, että helvettiin itsensä tuominneet eivät enää milloinkaan pääse Jumalan valon ja armon ulottuviin, vaan jäävät mustaan kadotuksen kuiluun, ikuiseen pimeyteen.

        "Tuota asiaa minäkin olen pohtinut pitkään ja vastaukseni on, että ei mitenkään."

        Minäkin suren että niin moni lähimmäinen on tiellä kohti helvettiä, ja rukoilen heidän puolestaan, jotta he ottaisivat Jeesuksen sydämeensä.

        Toivota helvettiin menneeksi, niin ei sinun eikä heidän tarvitse kärsiä , ei valehdella, eikä olla vanhurskas heitä kohtaan.

        Vitt 5. Jae, 6s luk


      • Asia on helppo.Meidän entiset muistot poistetaan ja kaikki mitä tiedämme on taivaassa.Emme muistele menneitä kun niitä ei enää ole.Emme muista kipuakaan millaista se on , emmekä tuskaa tms.
        Kaikki siis Kaikki on uutta ja koko ajan.Emme tee muistoja vaan elämme nyt hetkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?"

        Se ei ole peräisin Jlalta.
        Helvettiopin ovat ihmiset keksineet, jotta anekauppa tuottaisi paremmin.

        Nimimerkki Anonyymi !
        Väärin nimittäin pyhä raamattu todistaa että helvetti on valmistettu esimerkiksi valapattoisille .


      • Anonyymi

        "Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu".

        Raamatussa kerrotaan kuinka Jlan haluaa pelastaa ihmisiä synnin aiheuttamasta kadotuksesta eli häviämisestä olemattomiin.
        Voimme ajatella tilannetta, että laiva on joutunut haaksirikkoon ja ihmiset ovat veden varassa.

        Sitten tulee pelastaja, joka haluaa pelastaa jokaisen, joka haluaa tarttua pelastajan heittämään pelastusrenkaaseen.
        Mutta kaikki eivät halua tarttua tarjottuun pelastukseen:
        Minä pärjään omin voimin, olen hyvä uimari.
        Jotkut sanovat; ei tässä ole mitään hätää.

        Lopputulos on se, että vain ne pelastuvat, jotka ottavat pelastuksen vastaan.
        Muut hukkuvat eli joutuvat kadotukseen, jota myös helvetiksi kutsutaan.

        Joh3:16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?"

        Se ei ole peräisin Jlalta.
        Helvettiopin ovat ihmiset keksineet, jotta anekauppa tuottaisi paremmin.

        Eräs edesmennyt tuttava naishenkilö kysyi miksi Jumala sallii sotia? En vastannut kysymykseen, mutta joku kertoi pahojen asioiden olevan Paholaisen töitä. Jumalan kilpailija on Antikristus, joka lopulta häviää. Sitä ovat monet miettineet kuka voi olla Antikristus. En kuulu Luterilaiseen kirkkoon joten en tunne Luterilaisten oppeja tarkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs edesmennyt tuttava naishenkilö kysyi miksi Jumala sallii sotia? En vastannut kysymykseen, mutta joku kertoi pahojen asioiden olevan Paholaisen töitä. Jumalan kilpailija on Antikristus, joka lopulta häviää. Sitä ovat monet miettineet kuka voi olla Antikristus. En kuulu Luterilaiseen kirkkoon joten en tunne Luterilaisten oppeja tarkasti.

        Tikku. Jumalan kilpailija on antikristus. Teidän ajatushirviöt on käsittämättömiä.

        1) Se Jumala on Saatana
        2) Antikristus on Jeesuksen paluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikku. Jumalan kilpailija on antikristus. Teidän ajatushirviöt on käsittämättömiä.

        1) Se Jumala on Saatana
        2) Antikristus on Jeesuksen paluu

        Suomeksi: Saatanan vihollinen on Jeesuksen paluu.


    • Yhteys

      Tässä on ote raamatusta Jeesuksen oma vertaus ,jokainen voi päätellä että ei se helvetti ainakaan mikään mukava paikka ole, mutta onneksi sinne ei tarvitse mennä sillä Jeesus Kristus kuoli ja ylösnuosi kaikkien meidän puolestamme ,kunhan vain uskomme häneen.


      Luuk. 16:19   Rikas mies ja Lasarus
      "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
      Luuk. 16:20   Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
      Luuk. 16:21   Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
      Luuk. 16:22   "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      Luuk. 16:23   Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
      Luuk. 16:24   Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
      Luuk. 16:25   Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
      Luuk. 16:26   Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
      Luuk. 16:27   Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
      Luuk. 16:28   Minulla on viisi veljeä - hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
      Luuk. 16:29   Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
      Luuk. 16:30   'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
      Luuk. 16:31   Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

      • KR-33/38

        sillä tuo ei sovi yksiin tämän jumalisen periaatteen kanssa:


        JEREMIA 7:30,31
        30. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
        31. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.


      • KR-33/38
        KR-33/38 kirjoitti:

        sillä tuo ei sovi yksiin tämän jumalisen periaatteen kanssa:


        JEREMIA 7:30,31
        30. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
        31. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

        >>polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.


      • Yhteys
        KR-33/38 kirjoitti:

        >>polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

        Tämä Jeesuksen sanoma on kuitenkin uudessa testamentissa ja varsin selkeä ,eli siinä on selvä viesti.


      • Hebron
        KR-33/38 kirjoitti:

        >>polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.

        Niin, Jumalan on todellakin sitä vastaan, että Toofet-uhrikukkuloilla Ben-Hinnomin laaksossa poltettaisiin poikia ja tyttäriä.

        Mutta ei tässä kohdassa kiistetä helvetin olemassaoloa.


      • Yhteys
        Hebron kirjoitti:

        Niin, Jumalan on todellakin sitä vastaan, että Toofet-uhrikukkuloilla Ben-Hinnomin laaksossa poltettaisiin poikia ja tyttäriä.

        Mutta ei tässä kohdassa kiistetä helvetin olemassaoloa.

        aivan


      • Anonyymi
        Hebron kirjoitti:

        Niin, Jumalan on todellakin sitä vastaan, että Toofet-uhrikukkuloilla Ben-Hinnomin laaksossa poltettaisiin poikia ja tyttäriä.

        Mutta ei tässä kohdassa kiistetä helvetin olemassaoloa.

        Kuule, se Mooseksen Jumala ja kristinuskon Jahve on juuri tuon samaisen helvetin omistaja. Vilkaisepa nyt 2.Kuningastenkirjan 23 luku tuosta lasten uhrikultista kuinka siellä on Baal ja hänen Aseransa, joka Asera on alunperin Jahven äiti sittemmin vaimo, jonka tämä lopulta syrjäytti kokonaan. Jahve on kaikkien juutalaisperäisten uskontojen Jumala; juutalaisuuden, kristinuskon ja Islamin. Ja kristinusko on jo tosi Jumalan uhrilahjalla Jahvelle uusi liitto Jahven kanssa Jeesuksen verellä.


      • Anonyymi

        Tuohan on tarina, herrajumala!! Älä ota sitä kirjaimellisesti, kun kerran Jeesus ei tarkoittanut sitä kirjaimellisesti otettavaksi.


      • Anonyymi
        Hebron kirjoitti:

        Niin, Jumalan on todellakin sitä vastaan, että Toofet-uhrikukkuloilla Ben-Hinnomin laaksossa poltettaisiin poikia ja tyttäriä.

        Mutta ei tässä kohdassa kiistetä helvetin olemassaoloa.

        Jos Helvetti on se Ben Hinnomin Laakso? Eikös siellä ollut se sammumaton tuli.


      • Anonyymi
        Hebron kirjoitti:

        Niin, Jumalan on todellakin sitä vastaan, että Toofet-uhrikukkuloilla Ben-Hinnomin laaksossa poltettaisiin poikia ja tyttäriä.

        Mutta ei tässä kohdassa kiistetä helvetin olemassaoloa.

        Ja niin kävi sankollinen viintä, mukavasti sokerilla ja hiivalla.

        Ja Katso, Pietari nousi , pyyhki perseensä kanervikkoon, kusi ja röyhtäisi.

        Ja niinä päivinä heräsi kansan tietoisuuteen, tieto paratiisista, jonka uskottiin olevan Pyhän Pietarin sammiossa

        Totisesti

        Vitt. 6 luk, jae 11


      • Anonyymi
        Yhteys kirjoitti:

        Tämä Jeesuksen sanoma on kuitenkin uudessa testamentissa ja varsin selkeä ,eli siinä on selvä viesti.

        "Tämä Jeesuksen sanoma on kuitenkin uudessa testamentissa ja varsin selkeä ,eli siinä on selvä viesti."

        Tuossa kohdassa Jeesus ei ota kantaa helvetin olemassaoloon.

        Jeesus toistaa yleisesti tiedossa ollutta kertomusta, jonka tarkoitus oli opettaa, että oleellista on tässä ajassa jokaisen ihmisen tekemät ratkaisut.
        Ja kannattaa uskoa annettuja todisteita Jlan armosta, eikä haikalla joidenkin ihmeiden perään.


      • Anonyymi

        "Luuk. 16:19 Rikas mies ja Lasarus "

        Ei tuo ole varsinainen Jeesuksen vertaus.
        Jeesus käytti ihmisten käyttämää vanhaa tarinaa muistuttamaan ihmisiä siitä, että jokaisen on tehtävä valinta tässä elämässä. Ei tule toista mahdollisuutta.

        Tarina myös lohdutti köyhiä ihmisiä.


    • Rami

      Lainauksia viitetietoineen:


      >>Muinaisissa babylonialaisissa ja assyrialaisissa uskomuksissa "manala – – kuvataan kauhuja täynnä olevaksi paikaksi, ja sitä hallitsevat hyvin voimakkaat ja raivoisat jumalat ja demonit">> (Morris Jastrow jr, The Religion of Babylonia and Assyria, Boston, USA, 1898, s. 581).

      >>"Kuvauksia helvetin kärsimyksistä on mm. intialaisessa, babylonialais-assyrialaisessa, egyptiläisessä – – kirjallisuudessa.">> (Spectrum, Porvoo 1977, 3. osa, s. 514.)

      >>500-luvulla eaa. alkunsa saanut buddhalaisuus alkoi aikanaan opettaa sekä kuumaa että kylmää helvettiä>> (The Encyclopedia Americana, 1977, 14. osa, s. 68).

      >>Italian katolisissa kirkoissa olevat helvettikuvat ovat peräisin etruskien ajoilta >> (Werner Keller, Denn sie entzündeten das Licht. Geschichte der Etrusker – die Lösung eines Rätsels, s. 393).


      "Tämän Jumalaa häpäisevän opin juuret menevät todellisuudessa kuitenkin paljon syvemmälle. Kidutushelvettiin liittyvät pirulliset käsitykset ovat Jumalaa panettelevia ja ne ovat lähtöisin Jumalan pääpanettelijasta (Saatanasta), jota Jeesus Kristus kutsui "valheen isäksi" (Joh. 8:44)"

      • Valon soturi

        ... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä.


      • minä
        Valon soturi kirjoitti:

        ... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä.

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.


      • kunnioitus
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        Anteeksi vaan mutta tahtoisin nähdä sellaisen ihmisen joka voi sydämestään tunnustaa olevansa synnitön. Jumalan käsissä on kohtalomme ja siihen paikalle älköön ihminen yrittäkö tunkea. Sana kuvaa kyllä helvettiä mutta myös paljon muuta. Älköön ihminen tuomitko ettei häntä tuomittaisi.


      • on edelleenkin
        kunnioitus kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta tahtoisin nähdä sellaisen ihmisen joka voi sydämestään tunnustaa olevansa synnitön. Jumalan käsissä on kohtalomme ja siihen paikalle älköön ihminen yrittäkö tunkea. Sana kuvaa kyllä helvettiä mutta myös paljon muuta. Älköön ihminen tuomitko ettei häntä tuomittaisi.

        olemassa. Jos sen tunnustaa, niin ei kyllä ole astunut Jumalan paikalle jumalaksi, vaan todennut vaan, mitä Raamatussa opetetaan. Olen tosi onnellinen, ettei minun tarvitse tuomita ketään ihmistä sitten, kun viimeinen tuomio tulee, sillä taitaisi mennä aika pahasti pieleen minun tuomioni. Siksipä annetaan Jumalan tuomita viisaasti ja oikeudenmukaisesti. Hän näkee, mitä kullekkin on oikeudenmukaista antaa. Uskon, että se joka helvettiin joutuu, saa oikeuden mukaisen tuomion ja ei ole ansainnut parempaa. Jos minä joudun sinne, niin olen sen ansainnut.


      • ....................
        Valon soturi kirjoitti:

        ... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä.

        ..pä.
        "... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä. "

        - synnin olemusta, sen todellista pahuuden syvyytä emme voi ymmärtää. Sen vuoksi, joka ei ota vastaan rakkautta totuuteen, iankaikkisen elämän lahjaa, ei ota vastaan anteeksiantamusta synneistään, joutuu itse vastaamaan niistä. Jumalan vanhurskaus vaatii syntiä rangaistavaksi.

        Synti on niin kamala asia Jumalan edessä, että sen harjoittaajaa ei pelasta mikään muu, kuin parannuksen teko ja turvautuminen uskon kautta Jeesuksen uhrivereen.

        Jumalalla on oikeus tehdä tahtonsa mukaan, Hän on täysin oikeamielinen ja vanhurskas, joten tuo sinun ajatuksesi siitä, että Jumalalla ei olisi oikeutta tuomita parannusta tekemätöntä helvettiin, on väärä. Ei kukaan voi sanella Kaikkivaltiaalle, kuinka Hänen olisi toimittava.

        Kaiki ihmiset ovat synnin alle joutuneet lankeemuksen kautta. Jokaisen on tehtävä parannus ja uskottava evankeliumi, Jeesusta siteeratakseni.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        Vai helvettiin joutuvat kaikki ne jotka Jumalaa vastaan rikkovat?! Kuulepas nyt, sen helvetin isäntä on Saatana, ja tuossa tapauksessa Saatana on sinun uskonnossasi Jumala.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        No Raamatun perusteella siellä helvetissä ei kumminkaan ketään ole, vaikka semmonen olisikin olemassa jo. Mitä varten se viimeinen tuomio sitten järjestettäisiin? Kai sinne helvettiin vasta tuomion jälkeen voi joutua. Ja siitä voisi päätellä että ne harvat kohdat, joissa Jeesus viittaa helvettiin ovat vertauskuvallisia. Ihmiselle on onni olla Jumalan kanssa ja paha olla ilman Jumalaa.
        Jeesuksella oli rajuja vertauksia. Pitää repiä silmä pois, jos se viettelee jne. Ei me silti asiaa niin ymmärretä, että näin pitäisi toimia. Raamatussa puhutaan kadotuksesta. Mieluummin ymmärrän sitten helvetin paikaksi, jossa katoaa olemattomiin kuin ikuiseksi kärsimykseksi ikuisessa tulessa.
        Olen miettinyt sitä kohtaa, jossa Jeesus pelasti miehen riivaajahengiltä ja ne pyysivät päästä sikoihin. Jeesus jopa näitä henkiä sääli ja päästi ne sikoihin. En ehkä ole ymmärtänyt kohtaa oikein. Mutta jos ymmärsin, niin varmaan Jeesus säälii ihmisiäkin.
        Mihin perustuu ajatus, että kuoleman jälkeen ei voi pelastua? Ortodoksit ja roomalaiskatoliset kutenkin rukoilevat kuolleiden puolesta. Jeesus kävi tuonelassa saarnaamassa, oliko se niille jotka ei olleet kuunnelleet Nooaa.

        Olen ymmärtänyt, että viimeisellä tuomiolla Jeesus itse jakaa ihmisiä oikealle ja vasemmalle. Jeesus säälii ihmisiä. Eläessään maan päällä hänen oli tarkoitus toimia vain oman kansan parissa ja vasta myöhemmin kuoltua sa antoi lähetyskäskyn toimimisesta kaikkien kansojen parissa. Jeesus kuitenkin maan päällä eläessään auttoi naista, joka ei ollut hänen kansaansa. Jeesus myös sääli ryöväriä ristinpuulla.
        Jeesus puhui kovin sanoin, mutta toimi rakastavasti.
        Raamatussa sanotaan että ihminen itse tuomitsee itsensä. Toisaalta minusta tuntuu että täällä maan päällä kyllä kärsimystä riittää ja aiheutamme valtavia henkisiä kärsimyksiä itsellemme ja toisillemme. Se Hinomin laaksokin oli maan päällä.


      • Anonyymi
        .................... kirjoitti:

        ..pä.
        "... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä. "

        - synnin olemusta, sen todellista pahuuden syvyytä emme voi ymmärtää. Sen vuoksi, joka ei ota vastaan rakkautta totuuteen, iankaikkisen elämän lahjaa, ei ota vastaan anteeksiantamusta synneistään, joutuu itse vastaamaan niistä. Jumalan vanhurskaus vaatii syntiä rangaistavaksi.

        Synti on niin kamala asia Jumalan edessä, että sen harjoittaajaa ei pelasta mikään muu, kuin parannuksen teko ja turvautuminen uskon kautta Jeesuksen uhrivereen.

        Jumalalla on oikeus tehdä tahtonsa mukaan, Hän on täysin oikeamielinen ja vanhurskas, joten tuo sinun ajatuksesi siitä, että Jumalalla ei olisi oikeutta tuomita parannusta tekemätöntä helvettiin, on väärä. Ei kukaan voi sanella Kaikkivaltiaalle, kuinka Hänen olisi toimittava.

        Kaiki ihmiset ovat synnin alle joutuneet lankeemuksen kautta. Jokaisen on tehtävä parannus ja uskottava evankeliumi, Jeesusta siteeratakseni.

        Tämä oppi muistuttaa ytimeltaan islamia. Tämä ei ole Paavalin julistamaa evankeliumia vaan jotakin muuta.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        Jeesus ei erottele syntejä. Kyllä me sitten kaikki olemme yhtä. saastaisia. Sinä ja minä samalla viivalla..


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        Kyllä taivaassa on varmasti murhaajia ja rosvojakin.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        "Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? "

        Ei ole olemassa kidutuspaikka helvettiä.

        Sen on valheen isä kehittänyt vääristelemään oikeudenmukaisen ja rakastavan Jlan luonnetta.
        Ensimmäinen tällainen valhe on kuvattuna 1Ms3:4. Käärme vastasi naiselle: "Ette te suinkaan kuole,

        Vaikka Jla oli sanonut, että kuolema on seurauksena, jos hyvän ja pahan tiedon puusta syötte.

        Paavali sanoo asian hyvin selvästi:
        Synnin palkka on kuolema eli kadotus eli ikuinen häviäminen olemattomiin, mutta Jlan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa. Rm 6:23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä taivaassa on varmasti murhaajia ja rosvojakin.

        Koska Jeesus kuoli syntisten puolesta. Jeesuksen sovitustyön tähden saa anteeksi synnit.
        Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.. Joh 3, 16


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        Kuinka ääretön onkaan Jumalan rikkaus, kuinka syvä hänen viisautensa ja tietonsa.
        Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa
        Jajäljittämättömät hänen tiensä
        Kuka voi tuntea Herran ajatukset, kuka pystyy neuvomaan häntä
        Roomä. 11: 33,34


      • Anonyymi
        kunnioitus kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta tahtoisin nähdä sellaisen ihmisen joka voi sydämestään tunnustaa olevansa synnitön. Jumalan käsissä on kohtalomme ja siihen paikalle älköön ihminen yrittäkö tunkea. Sana kuvaa kyllä helvettiä mutta myös paljon muuta. Älköön ihminen tuomitko ettei häntä tuomittaisi.

        Jumalan sana on suuntimensa ottanut.

        Vaietkoon hän seurakunnassa, joka on Porton ikeen kannettavakseen ottanut.
        Totisesti, tot.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai helvettiin joutuvat kaikki ne jotka Jumalaa vastaan rikkovat?! Kuulepas nyt, sen helvetin isäntä on Saatana, ja tuossa tapauksessa Saatana on sinun uskonnossasi Jumala.

        Herra sebaot on julistanut Sanan, kuultakoon sitä temppeleissä kuin matalissa majoissa

        Kun epäilys on ylitse suureksi kehennyt, Tulkoon taivasten viha päällemme!

        Totisesti, Totisesti, sano


      • Anonyymi
        kunnioitus kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta tahtoisin nähdä sellaisen ihmisen joka voi sydämestään tunnustaa olevansa synnitön. Jumalan käsissä on kohtalomme ja siihen paikalle älköön ihminen yrittäkö tunkea. Sana kuvaa kyllä helvettiä mutta myös paljon muuta. Älköön ihminen tuomitko ettei häntä tuomittaisi.

        Kohtuuttoman anteeksiannon anonta on rukouksen voimalla muutettava totuuden poluksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei erottele syntejä. Kyllä me sitten kaikki olemme yhtä. saastaisia. Sinä ja minä samalla viivalla..

        Joukko raiskannasta on narttu tuomittava kalliolohkareilla peitettämän ikusuuteheh asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jeesus kuoli syntisten puolesta. Jeesuksen sovitustyön tähden saa anteeksi synnit.
        Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.. Joh 3, 16

        Maanpäällinen helvetti eu on helvetin lievä 11


      • Anonyymi
        Valon soturi kirjoitti:

        ... mikä sairas Jumala voisi tehdä lapselleen niin hirveän asian kuten raamatussa sanotaan (tulinen järvi), jo pelkkä salliminenkin olisi rikos. Jumala loi meidät tomusta lapsikseen ja omaksi kuvakseen ja meidän täytyy häntä totella mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta. Jos joku sellaisen ansaitsisi niin sen täytyisi olla jotakin sellaista pahuutta ja hirviömäisyyttä jota ei ihmismieli käsitä.

        "mutta Jumalallakaan ei minusta olisi oikeutta langettaa ikuista kidutusta."

        Ei todellakaan!

        Ei edes Paholainen joudu ikuisesti kitumaan.
        Ihmisistä puhumattakaan.

        Synnin palkka on kuolema =kadotus = katoaminen olemattomiin.
        Mutta Jlan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Rm6:23


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        "Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä"

        Jo paratiisissa Jla sanoi, että saat syödä kaikista muista puista, mutta hyvän ja pahantiedon puusta älä. Sillä silloin tulet kuolemaan.

        Käärme väitti, ettei ihminen kuole. -Vastoin selkeää Jlan sanaa.

        Samaa käärmeen valhetta on sitten jotkut toistelleet siitä lähtien.
        Jos Jlaa vastaan rikkovat eivät kuole, niin silloin piti keksiä heille paikaksi helvetti.

        Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema =kadotus= katoaminen olemattomiin.
        Jlan armolahja on ainkaikkinen elämä Jeesuksessa Rm6:23.

        Taivasten valtakuntaan ei tosiaankaan pääse mitään saastaista.
        Kaikki, jotka sinne pääsevät on puhdistettu synneistä Karitsan/Jeesuksen verellä.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat. Se on tosiasia, jota nimenomaan kristityt Raamattuun uskovat eivät voi kieltää. Sanassa sanotaan, että mikään saastainen ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? Toisaalta, jos taivaassa on vanhurskaita ihmisiä, niin onko heidän olonsa autuas, jos he joutuvat elämään siellä kaikkien murhaajien ja rosvojen seassa? Sehän olisi Jumalalta epäoikeuden mukaista, jos kaikki heitettäisiin samaan paikkaan niin vanhurskaat kuin syntiset.

        "Mihin nämä saastaiset sitten menevät, jos ei ole helvettiä? "

        Menevät kuolemaan eli kadotukseen eli häviämiseen olemattomiin.
        Vain Jeesukseen turvautuvat pääsevät iankaikkiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Raamatun perusteella siellä helvetissä ei kumminkaan ketään ole, vaikka semmonen olisikin olemassa jo. Mitä varten se viimeinen tuomio sitten järjestettäisiin? Kai sinne helvettiin vasta tuomion jälkeen voi joutua. Ja siitä voisi päätellä että ne harvat kohdat, joissa Jeesus viittaa helvettiin ovat vertauskuvallisia. Ihmiselle on onni olla Jumalan kanssa ja paha olla ilman Jumalaa.
        Jeesuksella oli rajuja vertauksia. Pitää repiä silmä pois, jos se viettelee jne. Ei me silti asiaa niin ymmärretä, että näin pitäisi toimia. Raamatussa puhutaan kadotuksesta. Mieluummin ymmärrän sitten helvetin paikaksi, jossa katoaa olemattomiin kuin ikuiseksi kärsimykseksi ikuisessa tulessa.
        Olen miettinyt sitä kohtaa, jossa Jeesus pelasti miehen riivaajahengiltä ja ne pyysivät päästä sikoihin. Jeesus jopa näitä henkiä sääli ja päästi ne sikoihin. En ehkä ole ymmärtänyt kohtaa oikein. Mutta jos ymmärsin, niin varmaan Jeesus säälii ihmisiäkin.
        Mihin perustuu ajatus, että kuoleman jälkeen ei voi pelastua? Ortodoksit ja roomalaiskatoliset kutenkin rukoilevat kuolleiden puolesta. Jeesus kävi tuonelassa saarnaamassa, oliko se niille jotka ei olleet kuunnelleet Nooaa.

        Olen ymmärtänyt, että viimeisellä tuomiolla Jeesus itse jakaa ihmisiä oikealle ja vasemmalle. Jeesus säälii ihmisiä. Eläessään maan päällä hänen oli tarkoitus toimia vain oman kansan parissa ja vasta myöhemmin kuoltua sa antoi lähetyskäskyn toimimisesta kaikkien kansojen parissa. Jeesus kuitenkin maan päällä eläessään auttoi naista, joka ei ollut hänen kansaansa. Jeesus myös sääli ryöväriä ristinpuulla.
        Jeesus puhui kovin sanoin, mutta toimi rakastavasti.
        Raamatussa sanotaan että ihminen itse tuomitsee itsensä. Toisaalta minusta tuntuu että täällä maan päällä kyllä kärsimystä riittää ja aiheutamme valtavia henkisiä kärsimyksiä itsellemme ja toisillemme. Se Hinomin laaksokin oli maan päällä.

        " Eläessään maan päällä hänen oli tarkoitus toimia vain oman kansan parissa"

        Kyllä Jeesus toimi jo eläessään täällä maan päällä myös muiden kuin israelilaisten parissa.
        Esim
        Sadonpäällikkö
        Foinikilainen nainen


    • Yhteys

      ole ihana asia ettei meidän Kristittyjen tarvitse sinne kuitenkaan mennä vaan saamme omistaa Kristuksen sovitus työn täysin ilman lain töitä.

      • bfbd

        ... et siis tunne sääliä. Kunhan oma olo on hyvä niin kaikki muukin on.


      • opettaa

        että usko ilman tekoja on kuollut (Jaakobin kirje 2:17-18, 22). Eli jotain meidän uskovien täytyy tehdäkin, että palastuisimme. Voimme kyllä sanoa, että uskomme Jeesukseen, mutta uskommeko Jeesusta, kun hän on käskenyt meidän tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi pyhittää lepopäivä, kunnioittaa vanhempiamme ja kaikki muut kymmenet käskyt. Ne on niitä tekoja, joilla todistamme uskomme.


      • fgyuio
        opettaa kirjoitti:

        että usko ilman tekoja on kuollut (Jaakobin kirje 2:17-18, 22). Eli jotain meidän uskovien täytyy tehdäkin, että palastuisimme. Voimme kyllä sanoa, että uskomme Jeesukseen, mutta uskommeko Jeesusta, kun hän on käskenyt meidän tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi pyhittää lepopäivä, kunnioittaa vanhempiamme ja kaikki muut kymmenet käskyt. Ne on niitä tekoja, joilla todistamme uskomme.

        no luterilaisuudessakin uskotaan herra epäjumalaan jumalana ja se tulee esiin mm. omien uskovaisten, pikku lastenkin tappamisina noitarovioila...
        luterilaiset eivät saa palvella Jumalaa ja Jeesusta jos ovat uskollisia opilleen:

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, että tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.


      • niimpä.....
        opettaa kirjoitti:

        että usko ilman tekoja on kuollut (Jaakobin kirje 2:17-18, 22). Eli jotain meidän uskovien täytyy tehdäkin, että palastuisimme. Voimme kyllä sanoa, että uskomme Jeesukseen, mutta uskommeko Jeesusta, kun hän on käskenyt meidän tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi pyhittää lepopäivä, kunnioittaa vanhempiamme ja kaikki muut kymmenet käskyt. Ne on niitä tekoja, joilla todistamme uskomme.

        ...pä.

        Luuletko pystyväsi lain täydeklliseen noudattamiseen? Jos erehdyt yhdessäkin käskyssä vähänkin tyrimään, olet tyrinyt koko lain.

        Jos perustat pelastumisesi vähimmässäkin määrin myöskin tekoihin, Jeesus on käynyt sinulle tarpeettomaksi. Olet langennut pois armosta.

        Uskosta todistus teoilla ei vie taivaaseen. Onhan sellaisia ihmisiä, jotka eivät koskaan voi mitään tehdä uskonsa todistukseksi. Kuitenkin he voivat olla mitä kallisarvoisimpia Jumalan edessä, esim esirukoilijoina, joista kukaan ihminen ei tiedä mitään.


      • bfbd kirjoitti:

        ... et siis tunne sääliä. Kunhan oma olo on hyvä niin kaikki muukin on.

        <<... et siis tunne sääliä. Kunhan oma olo on hyvä niin kaikki muukin on.>>

        Rukoilen, että mahdollisimman moni pääsisi taivaaseen eli Jeesuksen perustamaan kuningaskuntaan. Kuitenkaan Jumala ei ketään pakota, vaan se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Minä tiedän, että kun uskon Jeesukseen, niin Jeesuksen veri riittää minut pelastamaan. Minut ja monet muutkin, jotka turvaavat Jeesuksen vereen. Olen siitä tietenkin onnellinen - sekä itseni, että toisten Jeesukseen turvaavien puolesta. Tietenkin olen surullinen siitä, että kaikki eivät halua uskoa Jeesukseen. Se on kuitenkin heidän oma valintansa, jolle minä en voi mitään.


      • Anonyymi
        bfbd kirjoitti:

        ... et siis tunne sääliä. Kunhan oma olo on hyvä niin kaikki muukin on.

        No ei. Raamatun mukaan juuri nämä kristuskulttilaiset menevät tulenliekkeihin, eli helvettiin, joka on Jahven taivas. Faktaa löytyy Raamatusta. Edelleen 1.Kor.3:13.


      • Anonyymi
        fgyuio kirjoitti:

        no luterilaisuudessakin uskotaan herra epäjumalaan jumalana ja se tulee esiin mm. omien uskovaisten, pikku lastenkin tappamisina noitarovioila...
        luterilaiset eivät saa palvella Jumalaa ja Jeesusta jos ovat uskollisia opilleen:

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, että tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        No tämä nyt oli ihan hölynpölyä.


      • Anonyymi
        opettaa kirjoitti:

        että usko ilman tekoja on kuollut (Jaakobin kirje 2:17-18, 22). Eli jotain meidän uskovien täytyy tehdäkin, että palastuisimme. Voimme kyllä sanoa, että uskomme Jeesukseen, mutta uskommeko Jeesusta, kun hän on käskenyt meidän tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi pyhittää lepopäivä, kunnioittaa vanhempiamme ja kaikki muut kymmenet käskyt. Ne on niitä tekoja, joilla todistamme uskomme.

        Tai että myymme kaiken mitä omistamme ja jaamme köyhille.


    • näin on

      Johanneksen Ilmestys 20:
      13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.
      14. Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.
      15. Ja joka ei löydetty elämän kirjassa kirjoitetuksi, se heitettiin tuliseen järveen.

      Olen kuulut kertomuksen ateistista, joka pilkkasi kristityitä ja kysyi, että mistä saadaan helvettiin niin paljon polttopuita, että se palaa ikuisesti? Kuolinvuoteella hänen täytyi sanoa, että nyt tiedän mistä ne polttopuut saadaan. Ne on minun syntini.

      Mitä opimme tästä? Jumala kutsuu jokaista ainakin kerran elämässään ja Jeesus on perustanut seurakunnan, johon on antanut syntien anteeksi antamisen vallan. Joka täällä tulee tuomituksi armolla ja laupeudella, sille ei tule iankaikkista kadotustuomiota.

      Mark.9:43. Jos kätes on sinulle pahennukseksi, niin hakkaa se pois: parempi on sinun käsipuolena elämään mennä, kuin jos sinulla olis kaksi kättä ja menisit helvettiin, sammumattomaan tuleen,
      44. Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta.
      45. Ja jos jalkas on sinulle pahennukseksi, hakkaa se pois: parempi on sinulle, että ontuvana elämään menet, kuin jos sinulla olis kaksi jalkaa ja heitettäisiin helvettiin, sammumattomaan tuleen,
      46. Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta.
      47. Ja jos silmäs on sinulle pahennukseksi, niin heitä se pois: parempi on sinun silmäpuolena Jumalan valtakuntaan sisälle mennä, kuin jos sinulla olis kaksi silmää ja heitettäisiin helvetin tuleen,
      48. Kussa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta.
      49. Sillä kaikki pitää tulella suolattaman, ja jokainen uhri pitää suolalla suolattaman.
      50. Suola on hyvä; mutta jos suola tulee mauttomaksi, millä te sen höystätte? Pitäkäät itse teissänne suola, ja rauha teidän keskenänne.

      Tämä ei tarkoita, että luonnollisia jäseniä poistetaan, vaan ne poistetaan siten, että kannellaan vihollisen päälle ja anotaan anteeksi vikoja.

      • taivaaseenmenijä

        >Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat.

        Kaikkihan me rikomme Jumalaa vastaan - ei ole synnittömiä ihmisiä! Kaikki syntimme näytetään avoimesti ja salailematta viimeisellä tuomiolla. Ne jotka omiin tekoihinsa luottavat, pettyvät pahasti. Ne jotka tajuavat syntisyytensä ja tajuavat myös olevansa ainoastaan Jumalan armon varassa, yllättyvät iloisesti.

        Eli kun viimeisellä tuomiolla - kuten myös tässä elämässä - luottaa Jumalan armoon Kristuksen tähden - pääsee taivaaseen.


      • Bauboi
        taivaaseenmenijä kirjoitti:

        >Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat.

        Kaikkihan me rikomme Jumalaa vastaan - ei ole synnittömiä ihmisiä! Kaikki syntimme näytetään avoimesti ja salailematta viimeisellä tuomiolla. Ne jotka omiin tekoihinsa luottavat, pettyvät pahasti. Ne jotka tajuavat syntisyytensä ja tajuavat myös olevansa ainoastaan Jumalan armon varassa, yllättyvät iloisesti.

        Eli kun viimeisellä tuomiolla - kuten myös tässä elämässä - luottaa Jumalan armoon Kristuksen tähden - pääsee taivaaseen.

        Mitä te taivaaseen menijät sitten teette siellä? Vastauksen pitäisi olla hyvin selvä sillä se löytyy "uudesta testamentista"


      • dfgjk
        taivaaseenmenijä kirjoitti:

        >Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat.

        Kaikkihan me rikomme Jumalaa vastaan - ei ole synnittömiä ihmisiä! Kaikki syntimme näytetään avoimesti ja salailematta viimeisellä tuomiolla. Ne jotka omiin tekoihinsa luottavat, pettyvät pahasti. Ne jotka tajuavat syntisyytensä ja tajuavat myös olevansa ainoastaan Jumalan armon varassa, yllättyvät iloisesti.

        Eli kun viimeisellä tuomiolla - kuten myös tässä elämässä - luottaa Jumalan armoon Kristuksen tähden - pääsee taivaaseen.

        Olet rikkonut Jumalan ja Jeesuksen Lakia!!!

        Jokainen, joka ei ole syntiä tehnyt on synnitön?
        OSOITA RAAMATUN UT:N JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN OMALLA SANALLA VÄITTEESI?
        ELLEI JUMALA TAI/JA JEESUS OMALLA SANALLAAN TUE VÄITETTASI NIIN OLE RIKOLLINEN VÄÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAJANA.
        Perisyntiä ei ole!!! Se on epäjumalaa palvelevien oppia!

        Esimerkiksi yksikään vauvana, lapsena kuollut ei ole syntiä tehnyt ja heitä synnistät väärää todistusta antamalla!
        Jeesus ITSE on Omalla Sanallaan ilmoittanut lapsista, että "sen kaltaisten on Jumalan Valtakunta" ja saat olla varma, että Jumalan Valtakunnassa, jonka kaltaisia lapset ovat, ei ole syntiä eikä sitä perkeleen perisyntiä jota lapsiakin noitarovioilla tappanut rikollisen herraa palvelevat uskottelee!!! HÄVETKÄÄ PILKATA JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ HEIDÄN NIMISSÄ epäjumalaa PALVELLEN!!!

        Matt. 19:14
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Luuk. 18:16
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        HUOMAA! Jeesuksen "sallikaa" tarkoittaa ettei lapsia saa pakottaa edes SIUNAAMISEEN! Jeesus siunasi Hänen luokseen tulleita lapsia mutta ei pakottanut.

        Ja vielä lyhyesti tämä fakta!
        Missän kohtaan raamattua ei ole Jumala tai Jeesus ilmoittanut OMALLA SANALLAAN, että kasteella saa synnit anteeksi!
        Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu.... Syytätkö Jeesusta vääräoppiseksi!!!

        Sinulla on ilmeisesti Paavalin sekä Lutherin opit mielessä Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien pilkkaajana, nuo herrat kuoli kastamattomia katolilaisina!!!
        Etkä saa noiden herrojen oppien mukaan palvella Jumalaa ja Jeesusta!, jos olet herralle/herroille uskollinen!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, että tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.


      • Rankaisija
        Bauboi kirjoitti:

        Mitä te taivaaseen menijät sitten teette siellä? Vastauksen pitäisi olla hyvin selvä sillä se löytyy "uudesta testamentista"

        Emme voi tietää mitä se voi tarkoittaa niin kauan kuin elämme ajassa.


      • hnhnhnnhhjhjjj
        taivaaseenmenijä kirjoitti:

        >Kyllä helvetti on olemassa ja sinne joutuvat kaikki ne, jotka Jumalaa vastaan rikkovat.

        Kaikkihan me rikomme Jumalaa vastaan - ei ole synnittömiä ihmisiä! Kaikki syntimme näytetään avoimesti ja salailematta viimeisellä tuomiolla. Ne jotka omiin tekoihinsa luottavat, pettyvät pahasti. Ne jotka tajuavat syntisyytensä ja tajuavat myös olevansa ainoastaan Jumalan armon varassa, yllättyvät iloisesti.

        Eli kun viimeisellä tuomiolla - kuten myös tässä elämässä - luottaa Jumalan armoon Kristuksen tähden - pääsee taivaaseen.

        ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen. Vaeltakaa niinkuin viisaat.Joka ei ole kuuliainen Pojalle ei ole elämää näkevä lukee Raamatussa. Kyllä tekoja tarvitaan, joka päivä täytyy valita Jumalan tahdon tie.Portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään sanoi Jeesus.


      • Anonyymi

        Sammumaton tuli ei tarkoita että se polttaisi ikuisesti. Sitä ei pysty sammuttamaan, mutta se sammuu kun on polttanut kohteensa. Tällainen käsitys mulla. Ehkä oon väärässä


      • Bauboi kirjoitti:

        Mitä te taivaaseen menijät sitten teette siellä? Vastauksen pitäisi olla hyvin selvä sillä se löytyy "uudesta testamentista"

        <<Mitä te taivaaseen menijät sitten teette siellä? Vastauksen pitäisi olla hyvin selvä sillä se löytyy "uudesta testamentista">>

        Minä haluaisin tutkia maailmankaikkeutta. Haluaisin matkustaa galaksien välillä ja tutkia Jumalan luomaa ääretöntä avaruutta. Siihen on aikaa - ikuisuus.


      • Anonyymi
        hnhnhnnhhjhjjj kirjoitti:

        ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen. Vaeltakaa niinkuin viisaat.Joka ei ole kuuliainen Pojalle ei ole elämää näkevä lukee Raamatussa. Kyllä tekoja tarvitaan, joka päivä täytyy valita Jumalan tahdon tie.Portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään sanoi Jeesus.

        Se on sitten vähän kuin islamin uskoa sellainen, että omilla teoilla pelastuu.


      • dfgjk kirjoitti:

        Olet rikkonut Jumalan ja Jeesuksen Lakia!!!

        Jokainen, joka ei ole syntiä tehnyt on synnitön?
        OSOITA RAAMATUN UT:N JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN OMALLA SANALLA VÄITTEESI?
        ELLEI JUMALA TAI/JA JEESUS OMALLA SANALLAAN TUE VÄITETTASI NIIN OLE RIKOLLINEN VÄÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAJANA.
        Perisyntiä ei ole!!! Se on epäjumalaa palvelevien oppia!

        Esimerkiksi yksikään vauvana, lapsena kuollut ei ole syntiä tehnyt ja heitä synnistät väärää todistusta antamalla!
        Jeesus ITSE on Omalla Sanallaan ilmoittanut lapsista, että "sen kaltaisten on Jumalan Valtakunta" ja saat olla varma, että Jumalan Valtakunnassa, jonka kaltaisia lapset ovat, ei ole syntiä eikä sitä perkeleen perisyntiä jota lapsiakin noitarovioilla tappanut rikollisen herraa palvelevat uskottelee!!! HÄVETKÄÄ PILKATA JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ HEIDÄN NIMISSÄ epäjumalaa PALVELLEN!!!

        Matt. 19:14
        Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
        Mark. 10:14
        Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
        Luuk. 18:16
        Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

        HUOMAA! Jeesuksen "sallikaa" tarkoittaa ettei lapsia saa pakottaa edes SIUNAAMISEEN! Jeesus siunasi Hänen luokseen tulleita lapsia mutta ei pakottanut.

        Ja vielä lyhyesti tämä fakta!
        Missän kohtaan raamattua ei ole Jumala tai Jeesus ilmoittanut OMALLA SANALLAAN, että kasteella saa synnit anteeksi!
        Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu.... Syytätkö Jeesusta vääräoppiseksi!!!

        Sinulla on ilmeisesti Paavalin sekä Lutherin opit mielessä Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien pilkkaajana, nuo herrat kuoli kastamattomia katolilaisina!!!
        Etkä saa noiden herrojen oppien mukaan palvella Jumalaa ja Jeesusta!, jos olet herralle/herroille uskollinen!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, että tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

        "Minä olen Herra," = herra jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        Miksi vakuutat kokoajan olevasi Herra ja Jumala? Sinun lisäksesi ei saa olla muita jumalia?
        Mutta ethän sinä ole jumala ensinkään!


      • Anonyymi

        Opimme tästä että ateistikin löysi viimein Jeesuksen. Toivottavasti se joka kuuli ateistin sanat antoi hänelle synninpäästön.


      • Anonyymi
        hnhnhnnhhjhjjj kirjoitti:

        ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen. Vaeltakaa niinkuin viisaat.Joka ei ole kuuliainen Pojalle ei ole elämää näkevä lukee Raamatussa. Kyllä tekoja tarvitaan, joka päivä täytyy valita Jumalan tahdon tie.Portti on ahdas ja tie kaita joka vie elämään sanoi Jeesus.

        Täytyy myydä kaikki mitä omistaa ja antaa nälkää näkeville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sammumaton tuli ei tarkoita että se polttaisi ikuisesti. Sitä ei pysty sammuttamaan, mutta se sammuu kun on polttanut kohteensa. Tällainen käsitys mulla. Ehkä oon väärässä

        "Sammumaton tuli ei tarkoita että se polttaisi ikuisesti."

        Olkia olemme.
        Oljet palavat hetkessä.


    • Rankaisija

      "Minun on vaikea ajatella helvettiä ja samalla sitä, että Jumala olisi hyvä."

      Helvetti on syntisten ihmisten pahuuden kuva, totuus niistä jotka valitsevat synnin ja itsekkyyden Jumalan rakkauden asemesta. Helvetti on sitä mitä sinne joutuvat ihmiset ovat eläessään jo sisäisesti - ajatuksiltaan, tunteiltaan, teoiltaan. Helvetti on totuus heistä. Paatuneet ihmiset, jotka eivät tee parannusta, valitsevat kaikki helvetin. Niin se vain on.

      • Minä!

        """Helvetti on syntisten ihmisten pahuuden kuva, totuus niistä jotka valitsevat synnin ja itsekkyyden Jumalan rakkauden asemesta."""

        Sehän olen minä!


      • Anonyymi

        Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Jeesus tuli pelastamaan syntisiä. Syntisiä ollaan kuolemaan saakka. Moniko meistä on myynyt omaisuutensa ja jakanut köyhille. Maailmassa nähdään nälkää. Täällä me syödään vatsa me täyteen ja viis veisataan lapsista jotka kuolee nälkään. Suljetaan silmämme kärsimyksiltä. Moniko vaatettaa alastomia, antaa ruokaa nälkäisille, käy katsomassa vangittuja. Piitataanko me edes niistä kristityistä, jotka esim pohjois Koreassa on vangittu uskonsa tähden. Haloo missä ne meidän teot on??????????????


    • Kadottaja

      "Minun on vaikea ajatella helvettiä ja samalla sitä, että Jumala olisi hyvä. Ketkä joutuvat helvettiin ja millä perusteella? Minun mielestä ikuinen kidutus on aivan liian pitkä rangaistus kenelle tahansa. Eikö Jumalan armo ole rajaton?"

      Vaikuttaa siltä, että monen tosiuskovan mielestä ikuinen kidutus on aivan sopiva rangaistus sellaisista hirmuteoista kuin homoseksistä ja vääriin satuihin uskomisesta.

      "Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?"

      Helvetti on uskovaisten päässä oleva sadistinen ajatusleikki.

      "Mikäli predestinaatio-oppi on paikkaansa pitävä, niin Jumalahan on tavallaan jo etukäteen tuominnut osan ihmisistä kadotukseen."

      Jumala on tuominnut melkein kaikki ihmiset kadotukseen. Minä luonnollisesti pelastun koska se vain on niin.

      "Miten ne, jotka pääsee taivaaseen voisivat olla iloisia kun samalla osa heidän ei-uskovista ystävistään olisivat helvetin liekeissä?"

      En tiedä, mutta siinä vaiheessa kun vain luut kalisevat haudassa, eivät ei-uskovien luut toisissa haudoissa ehkä enää herätä kovin voimakkaita tunteita.

      "Sovittiko Jeesus kaikkien ihmisten synnit vai ainoastaan niiden, jotka häneen uskovat?"

      Luulen, että Jeesus sovitti vain minun syntini. Te muut joudutte ehkä helvettiin.

    • n.bv-fgd

      Minun on vaikea ajatella helvettiä ja samalla sitä, että Jumala olisi hyvä. Ketkä joutuvat helvettiin ja millä perusteella?
      #########
      Esim. Lutherin opin noitarovio opeilla.
      #########

      Minun mielestä ikuinen kidutus on aivan liian pitkä rangaistus kenelle tahansa. Eikö Jumalan armo ole rajaton?

      Onko helvetti oikeasti olemassa vai onko se ainoastaan Jumalan jonkilainen pedagoginen ratkaisu?
      #######
      Se on epäjumalallisuuden ratkaisu. Harhaoppia!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      HUOMAA! tuossa herra nimitti itse itsensä (epä)jumalaksi.
      "Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
      "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
      "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

      Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
      (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      #######

      Mikäli predestinaatio-oppi on paikkaansa pitävä, niin Jumalahan on tavallaan jo etukäteen tuominnut osan ihmisistä kadotukseen.
      ########
      se on epäjumalallisuuden rakaisu.
      ########

      Miten ne, jotka pääsee taivaaseen voisivat olla iloisia kun samalla osa heidän ei-uskovista ystävistään olisivat helvetin liekeissä?
      ########
      taivasta ei ole. On vain sielujen valtakunta joka tunnetaan myös nimellä Jumalan Valtakunta jonne ei rikollisia uskovaisia oteta, siellä on vain Jumalallisuuden tietoudessa olleiden sielut.
      ########

      Sovittiko Jeesus kaikkien ihmisten synnit vai ainoastaan niiden, jotka häneen uskovat?
      ########
      Jeesus ei ole sovittanut kaikkia syntejä. Jeesus sovitti vain syntiin pakotettujen synnit. Jos Jeesus olis kaikki synnit sovittanut niin Hänen ei olisi tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa (UT).
      ########

    • helvetti on ikuinen

      Paavi on varoittanut monia nykykristittyjä luopumasta Jeesuksen opetuksista. Helvetin kieltäminen on vakava harhaoppi.

      Vierailullaan roomalaisessa Pyhän Felicitaan seurakunnassa paavi Benedictus XVI muistutti maaliskuun 2007 lopussa, että "helvetti on olemassa ja se on ikuinen".

      http://paavit.blogspot.com/2007/04/helvetti-on-olemassa-ja-se-on-ikuinen.html

      Paavin saarna perustui Jeesuksen opetuksiin. Jeesus kertoo, että helvetti on ikuinen: "ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt. 25:46). Jeesuksen sanoja ei voi tehdä tyhjäksi.

      • vantaanlauri

        Paavista voi olla mitä mieltä tahansa mutta kukaan muu ei ole uskaltanut puolustaa kristinuskoa samalla tavalla liberaalimädätykseltä!

        Go paavi!


      • Paavi Pullea

        Olisin kiinnostunut perehtymään niihin ikuista helvettiä puoltaviin tieteellisiin tutkimustuloksiin, joihin paavi oletettavasti perustaa väitteensä. Tuskin hän niitä hassusta hatustaan on vetäissyt.


      • Anonyymi
        vantaanlauri kirjoitti:

        Paavista voi olla mitä mieltä tahansa mutta kukaan muu ei ole uskaltanut puolustaa kristinuskoa samalla tavalla liberaalimädätykseltä!

        Go paavi!

        Pedofiilien kuningas.
        😁


      • Anonyymi

        "Paavi on varoittanut monia nykykristittyjä luopumasta Jeesuksen opetuksista. Helvetin kieltäminen on vakava harhaoppi.

        Vierailullaan roomalaisessa Pyhän Felicitaan seurakunnassa paavi Benedictus XVI muistutti maaliskuun 2007 lopussa, että "helvetti on olemassa ja se on "


        Käärme on esittänyt valheita alusta lähtien.
        Ensimmäinen Raamattuun kirjoitettu Valheen isän valhe kuuluu:
        1Ms3:4. Käärme vastasi naiselle: "Ette te suinkaan kuole,

        Paavali sanoo asian hyvin selvästi.
        Vaihtoehdot ovat kuolema, kadotus eli ikuinen häviäminen olemattomiin tai iankaikkinen elämä Jeesuksessa.

        Rm6:23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      • Anonyymi

        "Paavin saarna perustui Jeesuksen opetuksiin. Jeesus kertoo, että helvetti on ikuinen: "ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” (Matt. 25:46). Jeesuksen sanoja ei voi tehdä tyhjäksi."

        Ei tosiaankaan voi tehdä tyhjäksi Jeesuksen sanoja.
        Mutta ne tulee ymmärtää oikein.

        Tuo iankaikkinen rangaistus iankaikkinen kuolema eli kadotus.
        Toinen kuolema on se lopullinen kadotus.

        Joh5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin kaikki, jotka ovat haudoissa, kuulevat hänen äänensä
        29. ja tulevat esiin: hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen mutta pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.


      • Anonyymi
        Paavi Pullea kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut perehtymään niihin ikuista helvettiä puoltaviin tieteellisiin tutkimustuloksiin, joihin paavi oletettavasti perustaa väitteensä. Tuskin hän niitä hassusta hatustaan on vetäissyt.

        Kokemusperäiset todistajanlausunnot olisivat tervetulleita tutkimusaineistoksi.


    • ttkk

      Helvetti on terveydfen huonompi muoto! Jos joku ei pidä huolta puhtaudestaan! Ei voi siis syyttää Jumalaa!

      • Seurakuntalainen S

        Molemmat ovat ja kumman puolen valitset ? Se riippuu sinusta. Jos tahdot taivaaseen, niin valitse Jeesus ja jos haluat syöksyä kadotukseen sinun ei tarvitse välittää mitään mistään ja selkäsikin kääntää Jumalalle, niinkuin monet ovat tehneetkin. Jumala ei ole pelastusautomaatti, joka vie väkisin taivaaseen jopa nekin jotka eivät sinne halua.
        Harhaa, niin harhaa taas monet liberaalipapit huomenna saarnaavat. Mutta onneksi on vielä uskovaisiakin pappeja jotka totuutta julistavat. Piispoja ei ainakaan kannata kuunnella. Heidän saarnansa ovat kuin tyhjien tynnyrien kolinaa.


      • saarnaa
        Seurakuntalainen S kirjoitti:

        Molemmat ovat ja kumman puolen valitset ? Se riippuu sinusta. Jos tahdot taivaaseen, niin valitse Jeesus ja jos haluat syöksyä kadotukseen sinun ei tarvitse välittää mitään mistään ja selkäsikin kääntää Jumalalle, niinkuin monet ovat tehneetkin. Jumala ei ole pelastusautomaatti, joka vie väkisin taivaaseen jopa nekin jotka eivät sinne halua.
        Harhaa, niin harhaa taas monet liberaalipapit huomenna saarnaavat. Mutta onneksi on vielä uskovaisiakin pappeja jotka totuutta julistavat. Piispoja ei ainakaan kannata kuunnella. Heidän saarnansa ovat kuin tyhjien tynnyrien kolinaa.

        apostolista oppia toisin kuin luterilaisen kirkon luopiopiispat, jotka eivät piispoja lainkaan. Reformaatiossa protestantit hylkäsivät pappeuden (ja samalla myös piispuuden) ja luottavat nykyisinkin pelkkään yleiseen pappeuteen.

        Apostolinen suksessiokin katkesi, kun reformaatio ei saanut puolelleen ainuttakaan piispaa koko maailmassa.


      • Yks vaan
        saarnaa kirjoitti:

        apostolista oppia toisin kuin luterilaisen kirkon luopiopiispat, jotka eivät piispoja lainkaan. Reformaatiossa protestantit hylkäsivät pappeuden (ja samalla myös piispuuden) ja luottavat nykyisinkin pelkkään yleiseen pappeuteen.

        Apostolinen suksessiokin katkesi, kun reformaatio ei saanut puolelleen ainuttakaan piispaa koko maailmassa.

        Teemu Sippo ei ole mikään Helsingin piispa vaan Suomen noin 10 000 katolilaisen piispa. Katolinen kirkko harjoittaa Suomessa ainakin ekumeniaa luterilaisen kirkon kanssa. Luterilaisessa kirkossa on yhtä hyvin piispat kuin katolisessa kirkossakin. Sana piispa tarkoittaa hiippakunnan esimiestä. Piispa tulee kreikan kielen sanasta episkopos = tarkastaja.


      • oikea piispa
        Yks vaan kirjoitti:

        Teemu Sippo ei ole mikään Helsingin piispa vaan Suomen noin 10 000 katolilaisen piispa. Katolinen kirkko harjoittaa Suomessa ainakin ekumeniaa luterilaisen kirkon kanssa. Luterilaisessa kirkossa on yhtä hyvin piispat kuin katolisessa kirkossakin. Sana piispa tarkoittaa hiippakunnan esimiestä. Piispa tulee kreikan kielen sanasta episkopos = tarkastaja.

        Teemu Sippo on Helsingin piispa. Hänet vihittiin piispaksi 5.9.2009. Hän on Suomen lännen kristittyjen ainoa oikea piispa. Luterilaisuudessa piispoja ei ole sillä reformaatiossa piispuus hylättiin.

        Pyhän Henrikin seuraajana Teemu Sipolla on suuri vastuu. Hän on ottanut tehtävänsä vakavasti, vaikka onkin ollut aktiivisesti mukana ekumeniassa.

        Piispa varoitti luterilaisia homouden siunaamisesta: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/katolinen_piispa_varoittaa_luterilaisia_homoliittojen_siunaamisesta_1070316.html

        Samoin hän oli pahoillaan naispiispasta: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/94684-kotimaa-katolinen-kirkko-”pahoillaan”-naispiispasta


      • Yks vaan
        oikea piispa kirjoitti:

        Teemu Sippo on Helsingin piispa. Hänet vihittiin piispaksi 5.9.2009. Hän on Suomen lännen kristittyjen ainoa oikea piispa. Luterilaisuudessa piispoja ei ole sillä reformaatiossa piispuus hylättiin.

        Pyhän Henrikin seuraajana Teemu Sipolla on suuri vastuu. Hän on ottanut tehtävänsä vakavasti, vaikka onkin ollut aktiivisesti mukana ekumeniassa.

        Piispa varoitti luterilaisia homouden siunaamisesta: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/katolinen_piispa_varoittaa_luterilaisia_homoliittojen_siunaamisesta_1070316.html

        Samoin hän oli pahoillaan naispiispasta: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/94684-kotimaa-katolinen-kirkko-”pahoillaan”-naispiispasta

        katolilaisten mielestä, mutta tuskin muiden. Eivät Suomen noin 10 000 katolilaista voi ottaa suomen kielen sanaa piispa vain omaan käyttöönsä, vaan kyllä piispoja on myös muissa kristillisissä kirkoissa. Ainakin Suomi24:n Katolailaisuuspalstalle kirjoittavista suurin osa näytti olevan tyytymättömiä piispaansa, sillä Katolailaisuuspalstalla oli useampia pitkiä ketjuja, joiden otsikkona oli Piispa Teemu, eroa! Etpä tainnut sinäkään olla piispaasi puolustamassa. Voithan sinä väittää, että hän on ainoa oikea piispa, ja joillekin katolilaislle voi ollakin, mutta ei niille katolilaislle, jotka vaativat hänen eroaan. Katolilaisuuspalstalla ei puhuttu Teemu-piispasta Helsingin piispana, sillä hän ei ole vain Helsingissä asuvien katolilaisten piispa vaan kaikkien Suomen katolilaisten piispa, pitivät kakki katolilaiset sitten siitä tai ei.


      • et ymmärrä mitään
        Yks vaan kirjoitti:

        katolilaisten mielestä, mutta tuskin muiden. Eivät Suomen noin 10 000 katolilaista voi ottaa suomen kielen sanaa piispa vain omaan käyttöönsä, vaan kyllä piispoja on myös muissa kristillisissä kirkoissa. Ainakin Suomi24:n Katolailaisuuspalstalle kirjoittavista suurin osa näytti olevan tyytymättömiä piispaansa, sillä Katolailaisuuspalstalla oli useampia pitkiä ketjuja, joiden otsikkona oli Piispa Teemu, eroa! Etpä tainnut sinäkään olla piispaasi puolustamassa. Voithan sinä väittää, että hän on ainoa oikea piispa, ja joillekin katolilaislle voi ollakin, mutta ei niille katolilaislle, jotka vaativat hänen eroaan. Katolilaisuuspalstalla ei puhuttu Teemu-piispasta Helsingin piispana, sillä hän ei ole vain Helsingissä asuvien katolilaisten piispa vaan kaikkien Suomen katolilaisten piispa, pitivät kakki katolilaiset sitten siitä tai ei.

        Kun kristinusko (katolilaisuus) tuli Suomeen, ei ollut olemassa mitään protestanttisia kirkkoja tai lahkoja. Oli vain yksi kirkko, katolinen kirkko, jonka piispat ovat Kristuksen seuraajia.

        Protestantit hylkäsivät reformaatiossa sakramentaalisen pappeuden. Niinpä heillä on vain maallikoita, eikä lainkaan pappeja tai piispoja.

        Kaikille maailman katolilaisille Teemu Sippo on Pyhän Henrikin seuraaja ja aito piispa. Joka kieltää tämän, kieltää kirkon opetuksen piispuudesta ja on erottanut itsensä kirkon ulkopuolelle. Teemu Sippo on nimittäin aivan pätevästi vihitty piispaksi Rooman piispan suostumuksella.


      • Anonyymi
        et ymmärrä mitään kirjoitti:

        Kun kristinusko (katolilaisuus) tuli Suomeen, ei ollut olemassa mitään protestanttisia kirkkoja tai lahkoja. Oli vain yksi kirkko, katolinen kirkko, jonka piispat ovat Kristuksen seuraajia.

        Protestantit hylkäsivät reformaatiossa sakramentaalisen pappeuden. Niinpä heillä on vain maallikoita, eikä lainkaan pappeja tai piispoja.

        Kaikille maailman katolilaisille Teemu Sippo on Pyhän Henrikin seuraaja ja aito piispa. Joka kieltää tämän, kieltää kirkon opetuksen piispuudesta ja on erottanut itsensä kirkon ulkopuolelle. Teemu Sippo on nimittäin aivan pätevästi vihitty piispaksi Rooman piispan suostumuksella.

        Mutta kyllä Luther teki hyvän työn kun vastusti anekauppaa. Ei sitä ainakaan rahalla ossteeta, taivaspaikkaa siis.


    • Anonyymi

      > Minun mielestä ikuinen kidutus

      Raamatun perusteella ei ole olemassa ikuista kidutusta siinä mielessä, että ihminen eläisi ikuisesti kärsien. Raamtun mukaan ihmisen sielu ja ruumis tuhoutuu helvetissä ja ikuinen elämä on vain vanhurskaille.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. (eng. destroy soul and body)"
      Matt. 10:28

      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä. Tässä on valaisevati asiat. Ja vaikka on vain irrallisesti yksittäisiä Raamatun jakeita, niin tähän taivas ja helvetti asiaan olet valinnut hyvät kohdat.


    • Anonyymi

      Helvetti on paikka jonne ongelmatapaukset lakaistaan pois näkyvistä. Sinne joutuu uhreina olleet kärsineet, jotka ei kykene anteeksi antamaan vainoojilleen.

    • Anonyymi

      Jumala ITSE määräsi ympärileikkaamattomat kadotukseen, Saatana Paavalina valehteli ympärileikkaamattomille.

      • Ihan niin kuin Jeesuskin valehteli Tuomaan evankeliumissa sanoen, että jos ympärileikkauksesta olisi jotakin hyötyä, niin lapset syntyisivät ilman esinahkaa.


    • Anonyymi

      Ei Jumalalla olekaan mitään tekemistä helvetin kanssa, se on Saatanan valtakuntaa. Jumala on paratiisissa.

      • Anonyymi

        Jumala rakastaa meitä kaikkia. Luulen, että monet uskovat ovat kuin fariseukset, pitävät kiinni epäoleellisista asioista.. Jeesus ohjasi rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Mutta ei tällä palstalla juurikaan lähimmäisen rakkautta ole nähtävissä.


    • Anonyymi

      Helvettiä ei ole Raamatussa. Se on vain huono käännös alkuperäiselle sanalle "Gehenna" joka tarkoitti Hinnomin laakson jätteenpolttolaitosta Jerusalemin lähellä. Siellä poltettiin myös pahimpien rikollisten ruumiit.

      Jeesus: "jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: ’Sinä tyhjänpäiväinen’, on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut Hinnomin laakson tulen."

    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
      Se, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, on historiallinen totuus.
      Historialliset totuudet eivät muutu sen mukaan, uskooko niihin joku vai ei. Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, vaikka kukaan ei ikimaailmassa siihen (tai Jeesukseen) uskoisi.
      Me emme pysty muuttamaan jälkikäteen ainuttakaan asiaa Jeesuksen elämässä uskomalla tai olemalla uskomatta häneen. Tärkein asia, mitä hänelle hänen eläessään ja kuollessaan tapahtui oli se, että Jumala oli hänessä ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tämä tapahtui JO, joten siihen on mahdotonta enää vaikuttaa mitenkään - sitä ei mikään mahti maailmassa saa enää peruutettua eikä muutettua.
      Jos ja kun me emme kykene jälkikäteen muuttamaan ainuttakaan asiaa ihmiskunnan historiassa, me emme kykene siihen tietenkään myöskään historiallisen Jeesuksen kohdalla.
      Siksi on absoluuttista hulluutta väittää, että sovitus koskee ainoastaan Jeesukseen uskovia; tämä väite kun pitää sisällään ajatuksen, että ei-uskovat kykenevät uskon puutteellaan karsimaan itsensä ulos koko maailman kattavasta sovituksesta eli muuttamaan sitä, mitä historialliselle Kristukselle tapahtui ristillä.

      - GF -

      • Anonyymi

        Jeesus pelasti koko luomakunnan.


    • Helvetti ei ollut paikka alunperin ensinkään, vaan tila, jossa ihminen kohtaa oman varjopuolensa, taistelee tätä vastaan ja pääsee pois kun on voittanut.

    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Aika vanha aloitus vuodelta 2005

    • Anonyymi

      Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko mssilman
      Joh 2,2

    • Helvetti on olemassa ja taivas on olemassa..

      Jumala on oikeudenmukainen ja tuomitsee sen mukaisesti, mitä ihmiset tekevät.
      Meille on annettu mahdollisuus armoon, mutta jos emme sitä hyväksy, niin oma on ihmisen päätös ja valinta.

      Joh 3:
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Laajemmin:
      Joh. 3:
      1. Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, yksi juutalaisten hallitusmiehistä.
      2. Hän tuli Jeesuksen luo yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Eihän kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
      3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli(9) puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
      9. Nikodemos kysyi häneltä: "Kuinka tämä kaikki voi tapahtua?"
      10. Jeesus vastasi: "Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä?
      11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika.
      14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen Poika korotettava,
      15. että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä.
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
      19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
      20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
      21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."

    • Anonyymi

      Katso näitä Raamatunkohtia, ne kaikki puhuvat kadotuksesta, ja niissä käytetään samaa sanaa alkutekstissä, vaikka onkin käännetty eri tavoin:

      Luuk. 19:10 juuri sitä, mikä on KADONNUT, Ihmisen poika on tullut etsimään
      Luuk.19:47 miettivät, miten RAIVAISIVAT hänet POIS TIELTÄ
      Luuk.20:16 hän tulee ja OTTAA nuo viljelijät HENGILTÄ
      Luuk.21:18 edes hiuskarva päästänne ei MENE HUKKAAN
      Joh.3:16 jottei yksikään, joka häneen uskoo, JOUTUISI KADOTUKSEEN (vertaa Luuk.21:18, Joh.6:12. Kaikissa näissä kolmessa tekstissä on sama muoto "apoletai". Siksi nämä kohdat tulisi kääntää samoin! On väärin kääntää "joutua kadotukseen", koska se viittaa paikkaan tai olotilaan, eikä tapahtumaan. Oikea käännös olisi: EI TUHOUTUISI)
      Joh.6:12 Kerätkää tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään MENISI HUKKAAN
      Joh.6:27 älkää tavoitelko KATOAVAA ruokaa
      Joh.6:39 etten minä anna yhdenkään niistä... JOUTUA HUKKAAN
      Joh.10:10 varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja TUHOAMAAN

      Jos haluat lukea lisää, katso sivulle https://siintoensio.wixsite.com/minsida-2

      Yksityiskohtaisempaa tutkielmaa asiasta et löydä, käytä lähdeteoksenasi!

    • Anonyymi

      Ei Jumalalla olekaan helvettiä. Uskovaisten Jumala synnillä on todellisuudessa Saatana, jolla se helvetti on. He vain kutsuvat sitä Jumalakseen.

    • Anonyymi

      Sinä olet nyt ihan pihalla. Ei ole mitään 'taivaaseen pääsyä', ei Raamatussa eikä uskonnossa. Uskovaiset odottavat fyysistä ylösnousemusta maailman viimeisenä päivänä kun kaikki fyysinen tuhoutuu. Ja Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme jo eläessämme, mutta se ei liity uskontoln, koska uskonto perustuu juuri sen pois perkaamiseen ja vaihtamiseen synnin valtakuntaan, kun käytetään Jeesusta tosi Jumalana uhrilampaana.

      • Anonyymi

        Eikä ole mitään 'syntien sovitustakaan', vaan tällä uskonnolla nimenomaan pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia. Löytyy Room. 7.


    • Anonyymi

      Jos helvettiä ei olisi niin silloin ei tarvittaisi Jeesustakaan.

      Miksi Jumala valehtelisi helvetistä.

      Voithan sinä itse tutkia onko sitä helvettiä olemassa ?

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä Jeesuksella ja helvetillä on keskenään? Helvetti on Saatanalla ja Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isä Jumalasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä Jeesuksella ja helvetillä on keskenään? Helvetti on Saatanalla ja Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isä Jumalasta?

        Lisäystä. Aika kuvaava kommentti - uskovaiselta - Jeesuksella on käyttöä vain helvetin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä Jeesuksella ja helvetillä on keskenään? Helvetti on Saatanalla ja Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isä Jumalasta?

        Saatana on Jumalan luoma olento, joka ylpistyi eikä enää halunnut palvella Luojaa, vaan halusi itse jumalaksi. Saatanasta tuli syntiinlankeemuksen takia maailman hallitsija, mutta viimeisellä tuomiolla Jumala heittää sen ja sen seuraajat tulimereen.

        Gene Kimin uusin opetus vastaa tämän vanhan aloituksen kysymyksiin hyvin. Hän mainitsee siinä, miksi kaikki on suurta Jumalan armoa. Opetus on kristittyjen suurimmista peloista.


    • Anonyymi

      Aloittajalta on jäänyt tutkimukset pikkasen kesken.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Mahtaakohan aloittaja seurata palstaa vielä, 17 vuotta sitten tehty aloitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mahtaakohan aloittaja seurata palstaa vielä, 17 vuotta sitten tehty aloitus?

        Onkohan aloittaja enää edes elossa!!!


    • Tulijärvi on totta siis tutummin helvetti.Kysymys voidaan asettaa.Jumala ei helvettiin vie vaan ihminen vie sinne itse itsensä.

    • Anonyymi

      Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki elmorani !
      Kirjoitit että sinulla on vaikeaa ymmärtää että helvetti olisi olemassa ja että Jumala olisi hyvä
      Mutta hyvä kallis ystäväin ! Ihminen ei voi ymmärtää mikä syvyys korkeus ja pituus ole Jumalan rakkaudella että hän on antanut ainoan poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän
      Hän on itse tullut tänne syntiseen maailmaan ostamaan meitä ristinkuolemallaan . Hän on ollut suurin syntinen maan päällä kun Juutalaiset ovat pilkanneet ja sylkeneet hänen päälleen . Hän on ollut verisaunassa Yrttitarhassa ja Golgatan mäellä minun raukan syntieni tähden ja veri hikeään vuodattanut jonka päähän on piikkikruunu painettu joista pyhistä kasvoista on sovintoveri virrannut ja jossa orjantappura kruunussa on ollut lukemattomia punaisia kruunuja . Sentähden on autuaallista että kristityt keräävät sovintoveren pisaroita saastaiseen astiaan . Omavanhurskaus saarnaa että sinä olet Jumalan pilkkaaja kun vapahtajan kallista verta korjaat nokiseen ja likaiseen astiaan eikä allekirjoittajan astiassa ole yhtään puhdasta paikkaa . Rukoilemma nyt suurta rintinkantajaa Tutki minua Jumalani ja johdata minut pyhälle vuorellesi.se on Siionin vuori

      • Anonyymi

        Ainoa ongelmahan onkin vain, että 'se ainoa poika', joka uhrattiin oli Israelin Jumalan, ja jopa uhrattiin isänään, eikä sen Jumalan, joka omistaa sen helvetin ja asuu tulivuoren sisällä tulessa, ja antaa ne kymmenen käskyään.

        Löytyy 5.Mooseksen kirja, 4:10 alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa ongelmahan onkin vain, että 'se ainoa poika', joka uhrattiin oli Israelin Jumalan, ja jopa uhrattiin isänään, eikä sen Jumalan, joka omistaa sen helvetin ja asuu tulivuoren sisällä tulessa, ja antaa ne kymmenen käskyään.

        Löytyy 5.Mooseksen kirja, 4:10 alkaen.

        Uskovaisilla tässä uhripalvonnassaan tapahtuu pikkuinen moka - tai no, ei niin pienikään.


    • Anonyymi

      Kuuluisa pastori ja kirjailija, suomalaisten herätysliikkeidenkin SUURESTI arvostama Grand Old Man Arthur Chambers sanoi tulleensa lopulta siihen tulokseen, että Raamattu ei opeta mitään loputonta piinahelvettiä eikä siinä olisi mitään järkeäkään:

      "Jumalan Sanassa on sadoittain paikkoja ilmeisessä ristiriidassa sen käsityksen kanssa, että Jumalan tulevaiset rangaistukset olisivat ehdottomat ja lopulliset"

      Kirjassaan "Haudantakainen elämä" hän avaa näitä asioita ja perustelee kieltämättä Raamatulla jokaisen väittämänsä.

      Tuskin olisin koskaan tutustunut Arthur Chambersiin ilman naapurin hellluntaimummon lainaamaa kirjaa:

      https://www.amazon.com/After-Death-Teaching-Concerning-Unseen/dp/1417981512

      "Elämämme kuoleman jälkeen tai Raamatun opetus näkymätön maailmasta"" on pastori Arthur Chambersin vuonna 1902 kirjoittama kirja. Tämä kirja tutkii kristillistä uskoa kuolemanjälkeiseen elämään ja Raamatun opetuksia näkymättömästä maailmasta. Chambers perehtyy aiheisiin, kuten taivas, helvetti, kiirastuli ja kuolleiden ylösnousemus. Hän pohtii myös sielun käsitettä ja sen matkaa kuoleman jälkeen sekä enkelien ja demonien roolia tuonpuoleisessa elämässä. Raamatun tekstien analyysin avulla Chambers tarjoaa kattavan käsityksen siitä, mikä meitä odottaa, kun olemme poistuneet tästä maailmasta. Tämä kirja on oivaltavaa ja ajatuksia herättävää luettavaa kaikille, jotka ovat kiinnostuneita kristillisestä näkökulmasta kuolemanjälkeiseen elämään. Tämä niukka antiikkikirja on faksimile-uudelleenpainos vanhasta alkuperäisestä ja saattaa sisältää joitain puutteita, kuten kirjaston merkkejä ja merkintöjä. Koska uskomme, että tämä teos on kulttuurisesti tärkeä, olemme tehneet sen saataville osana sitoutumistamme maailman kirjallisuuden suojelemiseen, säilyttämiseen ja edistämiseen edullisissa, laadukkaissa ja nykyaikaisissa painoksissa, jotka ovat uskollisia alkuperäisille teoksilleen."

      KTS

    • Anonyymi

      Totta kai kristinuskossa on helvettiin meneminen ja jopa elävänä. Ettekö te ole koskaan olleet hautajaisissa?

      FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS MAAILMAN VIIMMEISENÄ PÄIVÄNÄ, KUN KAIKKI FYYSINEN PALAA MAAILMANLOPUN LIEKEISSÄ.

      Sen sanoo pappi, kun kopauttaa vainajan arkuun sen multakauhan.

      • Anonyymi

        Kyllä tässä on järkeä, koska kristinuskon Jumala juutalaisen opilla asuu tulen liekeissä. Tämä on täysin yksi yhteen Raamatusta Paavalin opista.

        Ja Lutherin mukaan sitten 'yksin armosta' pääsee pois tuolta tulihelvetistä, minne 'yksin uskosta' joutui, kun palvoi Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tässä on järkeä, koska kristinuskon Jumala juutalaisen opilla asuu tulen liekeissä. Tämä on täysin yksi yhteen Raamatusta Paavalin opista.

        Ja Lutherin mukaan sitten 'yksin armosta' pääsee pois tuolta tulihelvetistä, minne 'yksin uskosta' joutui, kun palvoi Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana.

        Lisäystä - en käsitä, että mistä te aina löydätte kilometrin mittaista asiaa tähän täysin yksinkertaiseen juttuun. Sotkette niillä vain päänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - en käsitä, että mistä te aina löydätte kilometrin mittaista asiaa tähän täysin yksinkertaiseen juttuun. Sotkette niillä vain päänne.

        Mikähän tämä sensurointiyritysidea taas on?! Raamatussa ON KAKSI ERI evankeliumia, mutta kristinusko perustuu vain juutalaiseen syntioppiin, ei Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumiin. Paavali kiroaa sen evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta ja kiroaa sen lukijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tämä sensurointiyritysidea taas on?! Raamatussa ON KAKSI ERI evankeliumia, mutta kristinusko perustuu vain juutalaiseen syntioppiin, ei Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumiin. Paavali kiroaa sen evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta ja kiroaa sen lukijat.

        Ja kun saadaan kokoon ummet ja lammet Raamatusta täältä ja tuolta ja tuonpuoleisesta, niin se on syntynyt niin, että sotketaan kaikki iloisesti sekaisin. Ei se niin käy, kun näissä evankeliumeissa on jopa eri jumalatkin ja kahdella eri tiellä on täysin eri päätepisteet (Matt.7). Toinen johtaa paratiisiin takaisin ja toinen helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun saadaan kokoon ummet ja lammet Raamatusta täältä ja tuolta ja tuonpuoleisesta, niin se on syntynyt niin, että sotketaan kaikki iloisesti sekaisin. Ei se niin käy, kun näissä evankeliumeissa on jopa eri jumalatkin ja kahdella eri tiellä on täysin eri päätepisteet (Matt.7). Toinen johtaa paratiisiin takaisin ja toinen helvettiin.

        En nyt keksi tuolle teidän tyhmälle toiminnalle mitään muuta syytä, koska joudutte melkoisen määrän jättämään tietoa pois, jos sotkette nämä evankeliumit, kuin että yritätte maksimoida kaiken mahdollisen hyödyn itsellenne lukiessanne Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt keksi tuolle teidän tyhmälle toiminnalle mitään muuta syytä, koska joudutte melkoisen määrän jättämään tietoa pois, jos sotkette nämä evankeliumit, kuin että yritätte maksimoida kaiken mahdollisen hyödyn itsellenne lukiessanne Raamattua.

        Ja kun saatte mieleisenne korttitalon kokoon, niin sieltä ei tarvitse vetäistä kuin yksi kortti pois, niin koko rakennelma kaatuu. Kannattaisi pikemminkin rakentaa kalliolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun saatte mieleisenne korttitalon kokoon, niin sieltä ei tarvitse vetäistä kuin yksi kortti pois, niin koko rakennelma kaatuu. Kannattaisi pikemminkin rakentaa kalliolle.

        Ei helvettioppi ole olennainen ihmisen pelastumiselle. Ei ihmisen tarvitse tietää helvetin lämpötilaa, ei sen kestoa eikä mitään muutakaan ja tehdä siitä itselleen oppia. Jos siitä tekee varman opin, iskulauseisiin perustuvan opin, että helvetti on varmasti tälläinen tai ei vamasti ole tälläinen, kyseessä on joku taka-ajatus, jonka myötä haluaa syöttää ihmiselle jotain muutakin pajunköyttä itse keksimillään tarinoilla. Siksi kannattaa suhtautua aina varoen niihin, jotka ovat varmaksi tietävinään helvetistä kaiken olemuksen tai olemattomuuden. Usein takana on melko varmasti halua kehittää sitä kautta joku muu harhaopinen uskomus kun kerran tiedän helvetinkin näin hyvin, niin kaikki muukin mitä esitän on totta, vaikka ei aivan Raamatun mukaan mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helvettioppi ole olennainen ihmisen pelastumiselle. Ei ihmisen tarvitse tietää helvetin lämpötilaa, ei sen kestoa eikä mitään muutakaan ja tehdä siitä itselleen oppia. Jos siitä tekee varman opin, iskulauseisiin perustuvan opin, että helvetti on varmasti tälläinen tai ei vamasti ole tälläinen, kyseessä on joku taka-ajatus, jonka myötä haluaa syöttää ihmiselle jotain muutakin pajunköyttä itse keksimillään tarinoilla. Siksi kannattaa suhtautua aina varoen niihin, jotka ovat varmaksi tietävinään helvetistä kaiken olemuksen tai olemattomuuden. Usein takana on melko varmasti halua kehittää sitä kautta joku muu harhaopinen uskomus kun kerran tiedän helvetinkin näin hyvin, niin kaikki muukin mitä esitän on totta, vaikka ei aivan Raamatun mukaan mene.

        Kristinuskossa Paavalin opilla ihminen Raamatun mukaan pelastuu helvettiin, eikä Raamatun totuus muutu tekstisi pituuden perusteella.


    • Anonyymi

      Harhaopin merkki on myös se että uskomukset mitä yrittää saada muut uskomaan, ei niinkään perustu johdonmukaiseen Raamatun sanaan, vaan iskulausemaisiin hokemisiin, joilla yritetään viekoitella ihmisen ajatuksia harhapoluille. Ne ovat niitä viekkaasti sommiteltuja taruja mistä Raamattuu varoittaa. No niiden tämä ulkoasu ilman tietoa sisällöstä kertoo sen, että nyt tässä syötetään ihmisille oppia, mitä Raamattu ei alleikirjoita, vaan mihin on sotkettu vahvasti harhaoppia.

    • Anonyymi

      Ihmisen on lopulta aika vaikea kätkeä harhaoppisuuttaan. Tai sitä että usko on kuollut kirjain. Hän tuo sen ilmi vaikkei kukaan siitä mitään sanoisi tai huomauttaisi.

      • Anonyymi

        Tilanne on suorastaan järkyttävä!

        YLE:n haastattelussa pappi tuo julki riittämättömyyden tunteensa kutsumusammatissaan, kun hän haluaisi puhua Jumalasta ja Jeesuksesta, eikä kukaan kuule.

        Arvon teologi, mikä on mennyt ohitse, että niin Raamatun syntiopin kuin arkeologisin todistein tuo kristinuskon Jumala on todistettu Saatanaksi ja Jeesus uskonnossa on vain ristiin kirottu ja teurastettu viaton uhrilammas tosi Jumalana?

        Onko itse teologeilta ja papeilta mennyt tieto ohitse - ja ennen kaikkea sen syy - että länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan?

        Onko todella mahdollista, etteivät papit edes itse tiedä mitä Raamatussa lukee, ja mitä uskonnon kuuluu opettaa viattomalla, teurastetulla uhrilla, vai tarkoittaako hän, pappi, todella kutsumusammatiksi ihmisten harhaanjohtamista helvettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on suorastaan järkyttävä!

        YLE:n haastattelussa pappi tuo julki riittämättömyyden tunteensa kutsumusammatissaan, kun hän haluaisi puhua Jumalasta ja Jeesuksesta, eikä kukaan kuule.

        Arvon teologi, mikä on mennyt ohitse, että niin Raamatun syntiopin kuin arkeologisin todistein tuo kristinuskon Jumala on todistettu Saatanaksi ja Jeesus uskonnossa on vain ristiin kirottu ja teurastettu viaton uhrilammas tosi Jumalana?

        Onko itse teologeilta ja papeilta mennyt tieto ohitse - ja ennen kaikkea sen syy - että länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan?

        Onko todella mahdollista, etteivät papit edes itse tiedä mitä Raamatussa lukee, ja mitä uskonnon kuuluu opettaa viattomalla, teurastetulla uhrilla, vai tarkoittaako hän, pappi, todella kutsumusammatiksi ihmisten harhaanjohtamista helvettiin?

        Ja kristinuskon mukaan on harhaoppia puhua Jeesuksesta jonakin muuna kuin itsen puolesta - omien pahojen tekojen vuoksi, joita kutsutaan synneiksi - teurastettuna uhrilampaana, Kristuksena, tosi Jumalana ja muistuttaa Jumalan vihasta, jota tällä uhrilla lepytellään.

        Löytyy niin Augsburgin tunnustuksesta kuin 5.Moos.4:10 alkaen.

        Jos te valitsette itsellenne paska ammatin, hyvät teologit, pysykää siinä OPISSA, tai hakekaa joukkovoimaa muuttaaksenne nyt juutalaiseen syntioppiin perustuva kristinusko Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, ja LOPETTAKAA VALEHTELEMASTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kristinuskon mukaan on harhaoppia puhua Jeesuksesta jonakin muuna kuin itsen puolesta - omien pahojen tekojen vuoksi, joita kutsutaan synneiksi - teurastettuna uhrilampaana, Kristuksena, tosi Jumalana ja muistuttaa Jumalan vihasta, jota tällä uhrilla lepytellään.

        Löytyy niin Augsburgin tunnustuksesta kuin 5.Moos.4:10 alkaen.

        Jos te valitsette itsellenne paska ammatin, hyvät teologit, pysykää siinä OPISSA, tai hakekaa joukkovoimaa muuttaaksenne nyt juutalaiseen syntioppiin perustuva kristinusko Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin, ja LOPETTAKAA VALEHTELEMASTA!

        Jonakin päivänä se joukkovoima nousee vielä ihan tavallisista ihmisistä, kun he tajuavat, että mitä te olette menneet tekemään - ja teidät kaikki papit silloin ristiinnaulitaan harhaanjohtamisestanne. kuin muinoin teidän oppi-isänne Paavali ristiinnaulitsi Jeesuksen, kun tämä käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle moraalilla, etiikalla, totuudella ja oikeudenmukaisuudella!

        Ei ole tullut koskaan luettua ev.lut.kirkon omia sivuja ja Lutherin sanoja, niinkö?

        "Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan."

        https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html

        Tai vaikka Lutherin teoksesta Sidottu ratkaisuvalta tätä osuutta:

        <<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

        Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

        Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään ARMON ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

        Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982

        Mistä te valehtelette löytävänne LUTERILAISUUDESTA ARMON, JOS SITÄ EI LÖYTÄNYT EDES LUTHER ITSE??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonakin päivänä se joukkovoima nousee vielä ihan tavallisista ihmisistä, kun he tajuavat, että mitä te olette menneet tekemään - ja teidät kaikki papit silloin ristiinnaulitaan harhaanjohtamisestanne. kuin muinoin teidän oppi-isänne Paavali ristiinnaulitsi Jeesuksen, kun tämä käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle moraalilla, etiikalla, totuudella ja oikeudenmukaisuudella!

        Ei ole tullut koskaan luettua ev.lut.kirkon omia sivuja ja Lutherin sanoja, niinkö?

        "Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan."

        https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html

        Tai vaikka Lutherin teoksesta Sidottu ratkaisuvalta tätä osuutta:

        <<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

        Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

        Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään ARMON ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

        Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982

        Mistä te valehtelette löytävänne LUTERILAISUUDESTA ARMON, JOS SITÄ EI LÖYTÄNYT EDES LUTHER ITSE??

        Ja luterilaisuuden armo onkin sitä että, kun Paavalin opilla - näiden pappien johdattamana - Raamatun mukaan joudutte helvettiin, niin vain 'yksin armosta' pääsette sieltä pois, jos se tosi Jumala Jeesuksen Kristus-nimeen tulee teidät pelastamaan, jota palvotte itsenne puolesta teurastettuna uhrilampaana Saatanalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja luterilaisuuden armo onkin sitä että, kun Paavalin opilla - näiden pappien johdattamana - Raamatun mukaan joudutte helvettiin, niin vain 'yksin armosta' pääsette sieltä pois, jos se tosi Jumala Jeesuksen Kristus-nimeen tulee teidät pelastamaan, jota palvotte itsenne puolesta teurastettuna uhrilampaana Saatanalle.

        Onko jollekin papille epäselvää, kun hän siunaa kristinuskon mukaan vainajan FYYSISEEN YLÖSNOUSEMUKSEEN koko maailman viimmeisenä päivänä, että mitä tuolle fyysiselle ruumiille tämän jälkeen tapahtuu maailman palon liekeissä?


    • Anonyymi

      Maailma on vaihtanut Jumalan kunnioituksen demokratian ailahtelevaisuuteen.

      • Anonyymi

        Maailmassa ei koskaan ole Jumalaa ollutkaan - kiitos kristinuskon.


      • Anonyymi

        Olisiko islamilais-tyyppinen teokratia yhteiskunnallisena mallina toivottavampi kuin demokratia?

        Kirkon ankara kuri piti kristillistä maailmaa ankarassa otteessa tuhat vuotta ennen valistuksen aikaa ja sitä seurannutta demokratiaa. Yhdysvaltain itsenäisyysjulistus 1776 ja Ranskan suuri vallankumous 1789 loivat pohjan länsimaisille demokraattisille ja ihmisoikeuksia kunnioittaville yhteiskuntajärjestelmille, jotka osoittautuivat täysin ylivoimaisksi ihmisten hyvinvoinnin, vaurauden, koulutuksen ja odotettavissa olevien elinvuosien lisääntymisen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko islamilais-tyyppinen teokratia yhteiskunnallisena mallina toivottavampi kuin demokratia?

        Kirkon ankara kuri piti kristillistä maailmaa ankarassa otteessa tuhat vuotta ennen valistuksen aikaa ja sitä seurannutta demokratiaa. Yhdysvaltain itsenäisyysjulistus 1776 ja Ranskan suuri vallankumous 1789 loivat pohjan länsimaisille demokraattisille ja ihmisoikeuksia kunnioittaville yhteiskuntajärjestelmille, jotka osoittautuivat täysin ylivoimaisksi ihmisten hyvinvoinnin, vaurauden, koulutuksen ja odotettavissa olevien elinvuosien lisääntymisen kannalta.

        Islamissa kuten kristinuskossakin on juutalaisten Jumala, joka Raamatun mukaan ja arkeologisin löydöksi vahvistettuna on SAATANA.

        Onko tämå uusi asia?


    • Anonyymi

      Filosofiassa ja teologiassa ”helvetti” viittaa sanan yleisimmässä merkityksessä kauhistuttavaan kuolemanjälkeiseen tilaan. Englanninkielinen sana on johdettu indoeurooppalaisesta sanasta, joka tulee ”peittämistä” tarkoittavasta sanasta, ja liittyy hautaamiseen ja laajemmin ”kuolleiden paikkaan”.

      Jotkut itämaiset uskonnot opettavat, että kuoleman jälkeen ihmiset kärsivät tietoisina rangaistuksen synneistään ennen kuin he lopulta jälleensyntyvät. Tällä ”väliaikaisella helvetillä” on suhteellisen marginaalinen rooli uskonnoissa, jotka tähtäävät eroon uudestisyntymisen kierteestä kokonaan.

      Viimeinen tuomio tai tuomiopäivä on historian huipentumatapahtuma, jossa Jumala herättää ruumiillisesti kuolleet ja erottaa vanhurskaat tai pelastetut (jotka rakastavat Jumalaa tai uskovat Jumalaan) jumalattomista, päästää pelastetut johonkin taivaaseen tai paratiisiin ja tuomitsee jumalattomat. pysyvään helvettiin.

      Monissa uskonnoissa ja kansanperinteissä helvetti on paikka, jossa sieluja rankaistaan monenlaisilla mielenvikaisilla ja mielikuvituksellisilla kärsimyksillä kuoleman jälkeen. Tunnusomaista on, että ikuinen rangaistus ja piina ei ole missään suhteessa tehdyn rikoksen (synnin) vakavuuteen.

      Uskonnot, joilla on lineaarinen jumalallinen historia, kuvaavat helvettejä ikuisiksi, kuten esimerkiksi kristinusko ja islam, kun taas opit, jotka uskovat reinkarnaatioon, kuvaavat helvettiä inkarnaatioiden väliseksi ajanjaksoksi.

      Perinteinen näkemys opettaa, että helvetin kärsimys ei ole vain pysyvää, vaan välttämättä pysyvää. Kirottuilla ei ole mahdollista paeta helvetistä, vaan se on syntien peruuttamaton seuraus. Perinteisen näkemyksen eri versiot kumpuavat erilaisista käsityksistä helvetin kärsimyksestä.

      Ankarimmassa versiossa – joka ottaa suuren osan raamatullisista kuvista kirjaimellisesti – helvetti sisältää sekä henkisen että fyysisen kärsimyksen äärimmäisiä muotoja. Tuomiopäivänä kaikki kuolleet herätetään fyysisesti kuolleista, ja tuomittujen ruumiit lähetetään kirjaimelliseen tulijärveen.

      Augustinuksen mukaan tämä tuli aiheuttaa fyysisen palamisen tuskan, mutta ei kuluta kirottujen lihaa, joten heidän tuskansa ei koskaan lopu. Lisäksi kirottu kärsii psyykkisesti: heidän voimakkain halunsa on paeta helvetistä, mutta he ymmärtävät, että pakeneminen on mahdotonta, ja siten he kokevat turhautumisen lisäksi myös epätoivoa. Lisäksi, kuten Augustinus sanoo, heitä ”kidutetaan hedelmättömällä katumuksella”. (Kirja 9) He ymmärtävät, että heidän omat tekonsa ovat saaneet heidät tähän kurjaan asemaan, ja he tulevat täyteen katumusta ja itseinhoa.

      Vaikuttaa siltä, että todella katuva helvetin asukas voi saavuttaa saman psykologisen rakkauden tilan Jumalaa kohtaan, josta nauttivat taivaan siunatut. Siksi on vaikea kuvitella, että rakastava Jumala haluaisi pitää katuvan henkilön helvetissä. Vihjailu, että Jumala haluaisi päästää katuvat taivaaseen, mutta ei pysty siihen, olisi Jumalan kaikkivaltiuden kieltämistä.

      Tätä argumentaatiota vastaan jotkut saattavat väittää, että Jumala ei itse asiassa rakasta kaikkia ihmisiä, vaan ainoastaan valittuja, jotka on ennalta määrätty (predestinoitu) pelastukseen.

      Kabbala selittää Gehinnomin (gehenna, sheol, tartarus, helvetti)”odotushuoneeksi” (yleisesti käännettynä ”sisääntuloreitti”) kaikille sieluille (ei vain jumalattomille).

      Enemmistö rabbiinisesta ajattelusta väittää, että ihmiset eivät ole Gehinnomissa ikuisesti; pisin aika, mitä siellä voi olla, on 12 kuukautta. Jotkut pitävät sitä hengellisenä paikkana, jossa sielu puhdistetaan ja taotaan sen lopullista nousua varten Olam Habahiin (hepr. עולם הבא; l. ”Tuleva maailma”, jota usein pidetään analogisena kristittyjen taivaalle).

      Maimonides julistaa 13 uskonperiaatteessaan, että rabbiinisen kirjallisuuden helvetit olivat pedagogisesti motivoituja keksintöjä, jotka kannustivat ihmiskuntaa kunnioittamaan Tooran epäkypsinä pidettyjä käskyjä. Sen sijaan, että heidät lähetettäisiin helvettiin, jumalattomien sielut itse asiassa häviävät.

      Annihilationismi (tunnetaan myös nimellä ”ehdollinen kuolemattomuus”, vrt. mortalismi) opettaa, että viime kädessä syntinen lakkaa olemasta, eikä siten ole tietoinen ikuisesti. Reformaation käynnistäjä Martti Luther ei uskonut ikuiseen rangaistukseen, vaan mortalismiin. Luterilainen kirkko on halunnut ehkä säilyttää ikuisen helvetin teeman pitääkseen uskovaisen Herran kurissa ja nuhteessa Maimonideksen kuvaamalla tavalla.

      Lupaus paratiisista tai ikuisesta rangaistuksesta kuuluu uskonnollisen hallinnan välineistöön. Jos toimit, kuten kirkko opettaa, sinut palkitaan paratiisissa, mutta jos vastustat kirkon oppeja, kärsit iänkaikkisesti helvetissä. Näin yksinkertainen ja oppimaton väestö pidetään kuuliaisina hallitsijalle (monarkille, tyrannille, valtiolle, kirkolle, paaville jne.)

      https://ruokasota.fi/2023/11/23/corpus-esoterica-huviretki-helvettiin/

      • Anonyymi

        Lisäyksenä: juutalaisuudessa ankarin rangaistus on karth, eli "erottaminen". Tämä tarkoittaa väliaikaista tai pysyvää erottamista Jumalasta ja omasta kansastaan. Kareth-rangaistuksella on erilaisia asteita, josta osassa ihminen kuolee nuorena ja joissain kuolleen sielu ei pääse tulevaan maailmaan, vaan tuhoutuu. Kareth-rangaistus seuraa tooran noudattamatta jättämisestä, mutta koskee vain juutalaisia. Eli juutalaisten helvetti (gehenna, gehinnom) ei ole verrattavissa kristittyjen ja muslimien tuliseen helvettiin ja ikuiseen kärsimykseen. Erottaminen on riittävä rangaistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä: juutalaisuudessa ankarin rangaistus on karth, eli "erottaminen". Tämä tarkoittaa väliaikaista tai pysyvää erottamista Jumalasta ja omasta kansastaan. Kareth-rangaistuksella on erilaisia asteita, josta osassa ihminen kuolee nuorena ja joissain kuolleen sielu ei pääse tulevaan maailmaan, vaan tuhoutuu. Kareth-rangaistus seuraa tooran noudattamatta jättämisestä, mutta koskee vain juutalaisia. Eli juutalaisten helvetti (gehenna, gehinnom) ei ole verrattavissa kristittyjen ja muslimien tuliseen helvettiin ja ikuiseen kärsimykseen. Erottaminen on riittävä rangaistus.

        Ja ihan hyvä jälleen muistaa, että juutalaisten Jumala asuu tulenliekeissä.

        Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.


    • Anonyymi

      Juutalaiset joutui Jerusalemin kaatopaikalle kahden käden ja silmän kanssa. Tai yhden kanssa taivaaseen Jeesuksen opetuksen mukaan.

      • Anonyymi

        Jeesus tapettiin israelilaisena, kun sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi. Vaikea kuvitella, että hän olisi edes opettanut juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tapettiin israelilaisena, kun sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi. Vaikea kuvitella, että hän olisi edes opettanut juutalaisia.

        Jeesus opetti ISRAELIN JUMALASTA.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumala on paha. Käskee tappaa hyvän tekijät, jos hyvää tekee sapattina.

      • Anonyymi

        Harhaoppiselle kaikki on pahaa.


      • Anonyymi

        Se JUMALA ON SE SAATANA.

        On tämä niin vaikeaa, kun täällä kirjoittavat nekin, jotka eivä osaa laskea edes kahteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se JUMALA ON SE SAATANA.

        On tämä niin vaikeaa, kun täällä kirjoittavat nekin, jotka eivä osaa laskea edes kahteen.

        Raamatussa on kaksi JUMALA nimistä, mutta toinen on SAATANA.

        Toinen asuu tulenliekeissä ja toinen asuu Paratiisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kaksi JUMALA nimistä, mutta toinen on SAATANA.

        Toinen asuu tulenliekeissä ja toinen asuu Paratiisissa.

        Ja tehtävänä on löytää tie takaisin paratiisiin ikuisen elämän puulle, mistä patatiisista ihminen karkotettiin, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.

        Vihjeenä voin mainita, että siellä ei pala tuli, koska siellä kasvaa elämän puu - jos siellä palaisi tuli, se olisi hiilloksena, jota paikan isäntä kohentelisi hiilihangolla.

        Tämä on kuin tietokonepeli: kaksi tietä, löydä oikea tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tehtävänä on löytää tie takaisin paratiisiin ikuisen elämän puulle, mistä patatiisista ihminen karkotettiin, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.

        Vihjeenä voin mainita, että siellä ei pala tuli, koska siellä kasvaa elämän puu - jos siellä palaisi tuli, se olisi hiilloksena, jota paikan isäntä kohentelisi hiilihangolla.

        Tämä on kuin tietokonepeli: kaksi tietä, löydä oikea tie.

        Ja tästä tarinasta on sitten - voi hyvä Luoja! - saatu edellä sellainen looginen johtopäätös kuin, että 'Jumalan vihollinen on Antikristus'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästä tarinasta on sitten - voi hyvä Luoja! - saatu edellä sellainen looginen johtopäätös kuin, että 'Jumalan vihollinen on Antikristus'.

        Ja uskonnon syntiopin mukaan Kristus on tosi Jumala, joka uhrilampaana on teurastettu ja kirottu Jeesuksen nimeen, ja opin Jumalakin on Saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskonnon syntiopin mukaan Kristus on tosi Jumala, joka uhrilampaana on teurastettu ja kirottu Jeesuksen nimeen, ja opin Jumalakin on Saatana.

        Ja koska se Jumala onkin Saatana, joka saa sen tosi Jumalan Kristus nimeen uhrikseen, niin antikristus on silloin Jeesuksen paluu.

        Antikristus on Saatanan vihollinen - vie tältä tosi Jumalan uhrin ja kaikki uhrit, jotka seuraavat tulivuoren helvettiin KIROUKSEKSI TEHTYÄ Kristusta.

        Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13


    • Anonyymi

      Lue tältä sivulta mitä Uuden Testamentin alkuteksti sanoo helvetistä ja kadotuksesta, ja tee omat johtopäätöksesi tosiasioiden pohjalta, äläkä vain kuuntele niitä jotka eivät tunne Raamattua.
      https://siintoensio.wixsite.com/minsida-2

      • Anonyymi

        No, minä menin polvilleni siinä vaiheessa, kun oli otettu tekstiä sekä Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumista ja Paavalin syntiopin evankeliumista, joissa on täysin eri Jumalat ja ilmeisesti iankaikkisella viitalaan luomiskertomuksen ikuisen elämän puuhun.

        Mikä taas liittyy ihmeiden tekokykyyn, joka suojattiin sitomalla ihminen materiaan, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi. Siis luomaan sanan voimalla. Löytyy 1.Mois.3:22.

        Raamatun tarina sitten kertoo sen tärkeyden, kun itse Jumala lopulta onkin uskontona teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen.

        Tarinasta on täysin turha nyppiä rusinoita, jos ei edes ymmärrä itse tarinaa, ja hullummaksi vielä menee jos sitä tarkastelee minkään väristen usko- tai uskontosilmälasien läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minä menin polvilleni siinä vaiheessa, kun oli otettu tekstiä sekä Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumista ja Paavalin syntiopin evankeliumista, joissa on täysin eri Jumalat ja ilmeisesti iankaikkisella viitalaan luomiskertomuksen ikuisen elämän puuhun.

        Mikä taas liittyy ihmeiden tekokykyyn, joka suojattiin sitomalla ihminen materiaan, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi. Siis luomaan sanan voimalla. Löytyy 1.Mois.3:22.

        Raamatun tarina sitten kertoo sen tärkeyden, kun itse Jumala lopulta onkin uskontona teurastettuna uhrilampaana Jeesuksen nimeen.

        Tarinasta on täysin turha nyppiä rusinoita, jos ei edes ymmärrä itse tarinaa, ja hullummaksi vielä menee jos sitä tarkastelee minkään väristen usko- tai uskontosilmälasien läpi.

        Ja - lisäys - todella linkin kirjoituksen finaali osui suoraan Paavalin syntiopin ytimeen - uskokaa Poikaan niin teillä on ikuinen elämä,
        ja runsain Paavali-siteerauksin.

        Kuulkaapa, kun se Paavalin oppi on juuri tehty tarkoituksella tuhoamaan Jeesuksen opetus, kun tämä lupasi opettaa seuraajilleen ihmeidenteon, kun löytää tien takaisin paratiisiin ja voittajana saa syödä ikuisen elämän puusta salattua mannaa (ilm.2:7 ja 2:17).

        Ei Jeesuksen riehuminen temppelissä, kun hän viskoi ahanvaihtajien pöytiä, ollut fariseuksilla ihmeiden tekoineen lupaus, vaan uhkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja - lisäys - todella linkin kirjoituksen finaali osui suoraan Paavalin syntiopin ytimeen - uskokaa Poikaan niin teillä on ikuinen elämä,
        ja runsain Paavali-siteerauksin.

        Kuulkaapa, kun se Paavalin oppi on juuri tehty tarkoituksella tuhoamaan Jeesuksen opetus, kun tämä lupasi opettaa seuraajilleen ihmeidenteon, kun löytää tien takaisin paratiisiin ja voittajana saa syödä ikuisen elämän puusta salattua mannaa (ilm.2:7 ja 2:17).

        Ei Jeesuksen riehuminen temppelissä, kun hän viskoi ahanvaihtajien pöytiä, ollut fariseuksilla ihmeiden tekoineen lupaus, vaan uhkaus.

        Ja niinpä Paavali teki opin "uskokaa Jeesukseen" niin teillä on ikuinen elämä, kun piti "uskoa Jeesusta", että löytää tien paratiisin ikuisen elämän puulle, ja saa voittajana syödä salattua mannaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinpä Paavali teki opin "uskokaa Jeesukseen" niin teillä on ikuinen elämä, kun piti "uskoa Jeesusta", että löytää tien paratiisin ikuisen elämän puulle, ja saa voittajana syödä salattua mannaa.

        Upea ja älykäs tarina, mutta jostakin ahneuden syystä 'voittajia' tuntuu olevan häviävän pieni määrä, kun kaikki tarttuvat Paavalin syöttiin uhrata tosi Jumala ja päätyvätkin tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).


    • Anonyymi

      Jospa jumala on helvetin hyvä?

      • Anonyymi

        Ainakin se uskovaisten Jumala joka todellisuudessa onkin Saatana - miksi he muuten siihen uskoisivat Jumalana?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      362
      12265
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2512
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2472
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2027
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      169
      1960
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      80
      1917
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      124
      1785
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1455
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1430
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1414
    Aihe