Olen järjestämässä Halloween aiheiset juhlat ja pitäisi keksiä kaikenlaista syötävää... Teeman mukaista tai muuten aiheeseen sopivaa.. Kaikki ideat otetaan innolla vastaan!
Halloween aiheisia ruokia...
39
31026
Vastaukset
- =/´´´´
Nooh...
Muotoilu on kaiken A ja Ö.
Mikä vaan on halloweenia jos se on luurangon muotoista tai jotenkin kauhiata.
Jos vain saat käsiisi jotain, mikä värjää juoman punaiseksi niin teeppä "verijuoma", siihen lillumaan pääkallon muotoisia jääpaloja, tahi karkkeja.
Kananuijia, jotka on kypsennyksen jälkeen värjätty punaisiksi... minua ainaskin hirvittäisi =)
Nyt ei irtoa muuta, pitää jatkaa myöhemmin.- orvokki
käväsin sivulla ja huomasin idiksesi se on muuten hyvä,kiitos vinkistä: ne kanan luut ! ajattelin otta minunkin bileisiin viellä lisäksi.
- idea
minä pidän myös haamubileet, tarjolle laitan punaista sokeritontamehua wissyvettä sekaan antamaan poretta kertakäyttö käsineeseen 1 sormen solmuun ja pakassaseen vesimehuseos siis jääpalaksi.
Ruuaksi: muurahaisenmunia(riisiä) nauravatnakit.
Saalaatiksi: simpukoita(makaroneja) rapuja(kuorittujakatkarapuja)naposteltavaksi: nauloja(suolatikkuja)yms, mielikuvitus mukaan....
mukavaa halloweenia kaikille ! T:orvokki - Vampyrgirl
No... Tein omilla kutsuillani näin: Miten tehdä silmiä? Kaikki kysyy. No tässä vastaus! Silmämunia. Ota kypsä kananmuna. Kuori pois siitä. Sitten tomaatti. Leikkaa tomaatista pieni pala päästä pois, ja aseta se kananmunan päälle. sivele jotain punaista tarttuvaa ainetta punaisen tomaatin pään, mikä on kananmunan päällä, levitä siitä sopivat viivat, ja bon apetit! herkulliset silmät ovat valmiit! Pahaa ruokahalua! heissun ja hyvää halloweenia!
- Mirtzal12
Nonii, eli tässä ois hyvä ruoka-vinkki!
Ota omar-karkki ja pyöritä se palloksi, sitten laitat mikroon pehmenemään noin. 30 s.
Muotoile omar sormen muotoon ja tee tarvittaessa viiltoja, sitten vaan mantelilastut tai vastaavat kynsiksi! vóila! (ideaa saa levittää eteenpäin)
- Iida <33
http://www.perhekerho.net/ruokaohjeet/halloween_nakkisormet.htm
http://www.perhekerho.net/leivonta/hamahakinseittikakku.htm
http://www.perhekerho.net/juhlat/halloween.htm
Katsoppas.. Toivottavasti ois jotain hyötyy :D- joosxxukhqwekwqfc
Onko vähän surkeet linkit sulla!!!!!!!!!
- Iida <33
joosxxukhqwekwqfc kirjoitti:
Onko vähän surkeet linkit sulla!!!!!!!!!
No ite et osaa ees laittaa mitää linkkejä!
- Etanaherkku
Me valmistetaan Halloween pileisiin etanoita. Jos et ole maistanut niin taatusti ihastut. Maistuu jotenki kalan ja lihan välimaastolta. Etanapannu maksaa jotain 6 euroa... Päälle aurajuustoa ja avot!
Tai sitte ostaa valmiina kuten:
http://www.fortdeli.fi/?1;2;4000;500.4000.html - ruuti--
mandariineja ja appelsiineja tussil piirtää kauhu naamat ja volaa siin on hedelmää sinne
- hanix
kärpäsiä tehtiin joskus: eli rusinaan tehdään molemille pitkille sivuille pienet viillot ja niihin työnnetään mantelilastut "siiviksi". Todella helppoo
- MiRaZu
Tarviit tähän vaan suklaajäätelöä... sulatat suklaajäätelöä sen verran että se tulee pursottimesta läpi. (ei saa sulattaa paljoa mutta iihan vähän...) Pursottimen pitää olla aika leveäsuinen. Sitten pursotat jollekkin lautaselle tai jollekkin sitä jäätelöä sellaiseen muotoon että siitä tulee kakkakasa... :D ja sitten laitat sen äkkiä takaisin pakastimeen sikisiaikaa kunnes vieraat tulee. (kannattaa tehdä n. puolta tuntia aikaisemmin kun laittaa tarjolle) Ja siinä sulla onkin sitten ällöttävä kakkakasa... (voit tehdä myös monta pientä läjää erillisille pikkulautasille jolloin kaikki saa oman pikku läjän...)
- hallowweenfriikki
Eli rottia saat kun pistät lakuhännän suklaapalloon ja karkeista teet silmät, loput HYVÄT vinkit pidän itselläni...:))
- Ensi Halloweeniksi
- Punakaalilla saa värjättyä esim. spagetin, nuudelit tai riisin violeteiksi/sinisiksi: Pilko noin 1/4 punakaalista ja keitä suunnilleen vartin ajan kattilassa jossa on reilusti vettä. Ota punakaalit pois kattilasta ja keitä samassa vedessä pasta/nuudelit/riisi. Aluksi väri on lähinnä violetti, mutta jos säilytät ruokaa jääkaapissa esim. vuorokauden ajan, niin se muuttuu vähitellen enemmän siniseksi.
- Sushin tekemisessä käytettävistä mustista/tummanvihreistä merileväarkeista saa saksilla leikattua helposti monenlaisia Halloween-teemaan sopivia koristeita: Laita esimerkiksi paahtoleipien (tai niistä leikattujen pienempien palojen) päälle tasainen kerros tuorejuustoa tai majoneesia, ja asettele päälle merileväarkista leikattuja lepakonmuotoisia paloja. Tai muotoile sushi-riisistä ja siihen sekoitetusta punaisesta lohenmädistä palloja, joiden päälle laitat merilevästä leikatun ympyränmuotoisen palan -> verestävät silmämunat.- Halloween vampyr
Mä teen boolia (lasten boolia jossa mehua vissyvettä ym) Ja laitankumihanskan sisään mehua ja pakkaseen.Site se käsi vaa juomaan lillumaa!
Ja enempää en nyt saa mieleen mutta yritän kirjottaa jos jotaa tulee!
Pelottavaa Halloweeniä kaikille! - neiti-nappi
Halloween vampyr kirjoitti:
Mä teen boolia (lasten boolia jossa mehua vissyvettä ym) Ja laitankumihanskan sisään mehua ja pakkaseen.Site se käsi vaa juomaan lillumaa!
Ja enempää en nyt saa mieleen mutta yritän kirjottaa jos jotaa tulee!
Pelottavaa Halloweeniä kaikille!joo mä käytän tota veri/käsi boolia.
oon ajatelut teha mulle ja mun kamuilleni ikimuistoiset juhlat oon hakenut ideoita monista paikoista esim. kirjastosta, netistä,kavereilta.. kylllä niitä tiedon lähteitä löytyy
- yksi noita
Valkoisen Noidan sivuilla on reseptejä halloweeniin.
www. karvaturri.com ja klikkaa yläpalkista luudalla lentävää noitaa. - Minä:D
Elikkä oilis ongelma! Oon järkkäämässä kamun kaa Halloween bileitä! No joo, khylhän täältäki löytyy ruoka ohjeita, vaik muille jakaa, mut HALUTAA JOTAI ERKOIST! Ja olis niiii-iiin ihanaa, jos sulla, just sulla joka luet tätä, olis idea, voin sanoo et ihan mikä vaa kelpaa! No teitty semmonen syötävä pitäs olla!
Ja sitten vielä...Miten saatas bileistä jännät? Et ei mitää tavallista..okeijj joku kauhuleffa, mut mitä muuta?
Kiitti, jos viittit vaivautuu ja kertoo ideasi!!!!!!!!!!!!!!!!:D- Minä:D
Oon vähä sönkkö, ni pari korjausta oilis=olis, ERKOIST=erikoist
Nony siin pari korjausta...:D - hihii.
Voi tehä niin, että pyytää kaikki rinkiin ja antaa yhdelle pillin. Pilliä on liikutettava suusta suuhun kun pilli on mennyt kierroksen pilliä leikataan noin 1cm verran. Todella hauska kokemusta on.
Jos on joku nukke. pitää pussata sitä johonkin paikkaan(sopikaa mihin ei saa pussata) sinne paikkaan mihin nukkea on pussannut siihin paikkaan pitää pussata vierusparia. - Aikuinen83
hihii. kirjoitti:
Voi tehä niin, että pyytää kaikki rinkiin ja antaa yhdelle pillin. Pilliä on liikutettava suusta suuhun kun pilli on mennyt kierroksen pilliä leikataan noin 1cm verran. Todella hauska kokemusta on.
Jos on joku nukke. pitää pussata sitä johonkin paikkaan(sopikaa mihin ei saa pussata) sinne paikkaan mihin nukkea on pussannut siihin paikkaan pitää pussata vierusparia.Mulla olis idea sulle Minä:D-hahmolle!
Voisit tehdä tavallista boolia ja laittaa sinne jäisen "käden", elikkä ostappa vaikka jostai kaupasta kumihanska ei todellakaan mikään käytetty hanska vaan uusi. Laita sinne vettä tai jotain mehua...sitte ku oot laitattu sinne sen veden tai muun juoman, ni laita sinne vaikka pakastettuja mansikoita! Elikkä kun siin on mansikoita ne näyttää samal aika siistille, myös vähä karmivalle!
Siite ohjelmaks se elokuva, vaik Halloween, se on karmiva, jos et oo nähny sitä ja sitte kummitustarinoita! Ite pidin ystävän kans Halloween kestit sellasessa ladossa..vuokrattii kylläki se! Mut kanttii ottaa sellane lämmin paikka, ettei vieraiden tartte olla kylmässä..No jaa siin pari vinkkii!:)) - :)vanessa:(
Aikuinen83 kirjoitti:
Mulla olis idea sulle Minä:D-hahmolle!
Voisit tehdä tavallista boolia ja laittaa sinne jäisen "käden", elikkä ostappa vaikka jostai kaupasta kumihanska ei todellakaan mikään käytetty hanska vaan uusi. Laita sinne vettä tai jotain mehua...sitte ku oot laitattu sinne sen veden tai muun juoman, ni laita sinne vaikka pakastettuja mansikoita! Elikkä kun siin on mansikoita ne näyttää samal aika siistille, myös vähä karmivalle!
Siite ohjelmaks se elokuva, vaik Halloween, se on karmiva, jos et oo nähny sitä ja sitte kummitustarinoita! Ite pidin ystävän kans Halloween kestit sellasessa ladossa..vuokrattii kylläki se! Mut kanttii ottaa sellane lämmin paikka, ettei vieraiden tartte olla kylmässä..No jaa siin pari vinkkii!:))mun tän 2010 vuoden halloween juhlista tulee ihan sika huiput niit suunnittelee mä ja pari mun kaverii routiol mut sinne tarttee kutsun mukaan et pääsee sisään et repikää siitä ja muuta en kerro häh hää!
- BööHaH
:)vanessa:( kirjoitti:
mun tän 2010 vuoden halloween juhlista tulee ihan sika huiput niit suunnittelee mä ja pari mun kaverii routiol mut sinne tarttee kutsun mukaan et pääsee sisään et repikää siitä ja muuta en kerro häh hää!
Toi sormi booli on tosi hyvä mut siihe laittaa vielä omar- karkista tehtyjä kynsiä lillumaa nii tulee tosi makeen näköstäXD
Me itse kaverin kanssa järjestetään bileet mökillä jossa ei oo sähköi VähÄ on jännää ainakii pelotellaa vieraat kuoliaaksXD
- nökang
voi vittu oikeesti...
- Ihmettele
miks sä ees luet tätä, jos sä oot tolla asenteel tääl?
- halloween!!!
kätevää on myös järkätä kamuille haamu kierros! esim. laita vieraat kävelemään metsään pimeässä, sitte jos on semmonen pikku "kannettava" imuri nii mee piiloon ja hurauta sitä. XD
sitte nakkisormet on hyvä idea. eli ota nakki ja laita toiseen päähän manteli "kynneksi" lautaselle vielä ketsuppia ja verinakki herkku on valmis
ite vietän halloweenit mummolan yläkerrassa. - KokenutHalloweenisti
No hei siis, eka ku vieraat tulee pukuineen, nii meette karkki vai keppos kierroskselle (mikäli mukana on lapsia), sit vois olla kauhu-kierros; et vieraiden pitäis men vaik pareittain se, eli olis vaikka joku kapea käytävä, jossa olis vaik jäte säkkejä katosta sillee, sit siin vois olla vaik tyhjii pahvilaatikoit ja sit niitten päällä hieno lelu-luuranko (tiimarista saa ihan hyvän n.6.95 e) ja sit ku se vieras tulee sitä käytävää pitki, nii sit ne pahvilaatikot kaatuu ja luuranko "hyppää" vieraiden päälle (luuranko kantsii laittaa kattoon kiinni ohuesta narusta), ja sit vieraat vois mennä vaik kellarii ja sen pitäis löytää sielt jotaki, nii sit siel onki joku tyyppi säikäyttämäs ne vieraat, sitte vieraat tulee jotaki toist kautta takas ja sit tulee toiset vieraat kierrokselle. odotellessa kierrosta voi pelata eri pelejä. Sitte on hyvä idea järjestää puku kilpailu sillee et kaikki äänestää (myös vieraat) mut ei saa äänestää itseään. joo ja sit voit tehä semmosii muffineita, et vieraat vois niinku "koota" sen itse, eli teet vaa tavallisii muffinsseja, mut et laita niihi mitää , vaan laitat sit pöydälle karkkeja, kerma vaahtoa ja vaikka mansikoita tai iha mitä vaa, nii sit vieraat voi ottaa siitä ja laittaa oman muffinssinsa päälle! Ja sit yöllä/illalla kattokaa joku kauhu-leffa, suosittelen orpokotia. itse olen järjestäny jo monet johlat (ja ollut monissa) ja tosi hyvin on menny, moikka
- halloweenhullu:D
No mää tein sitä boolia sillei, että laittoin kumihanskan sisälle vettä ja punasta väriainetta ja jääpaloihin laittoin vihreetä väriainetta ja sitten pakkaseen. Kun ne oli jäätyny laittoin ne limpparin sekaan kellumaan:D
- Suomalainen kokki
Hmmm.. Halloween, tuo Amerikasta tuotu typerä punaniskajenkkien ns. juhla. No sitä ei kyllä tarvii juhlia mitenkään, juhlisit ennemmin pyhäinmiesten päivää se on ainakin Suomalaista.
- hallllllllloweeen
mie ainaskin teen nakkisormia,muffinsseja jois on päällä "ötököitä" eli ne voi tehä helposti karkeista ja sit on booli ja tervetulo drinkit(: drinkkeihi tulee jaffaa ja vedellä laimennettua sekamehua se on hyvää!!!!!!! hienon drinkistä saat sillei et laitat ekaks jaffan ja sit n.3-5 teelusikallista mehua(: hienon siitä tekee se et mehu painuu lasin pohjalle sillee et lasinpohjalla on punasta ja päällä keltasta/oranssia(: toivottavasti täst oli ees joillekki hyötyy(:!!!!!!!
- halloween juhlat
jos suolaset ruuat puuttuu halloween menusta nii täs ois yks sellane:
Karmaisevat vihreät kourat.
http://sillasipuli.blogspot.com/2008/10/karmaisevat-vihret-kourat-suolaista.html
mie ainakin meinaan kokeilla tätä ohjetta nyt halloween juhlis.- halloween juhlat
Korjaus:
mie meinaan kokeilla ohjetta ens halloween juhlisani.
- jaakko78
nössöt
- jaakko78 EU
jalkapaalloa pelailen mielelläni heihei
- jaakko976798
trolololololololkolollololo
- Sweet♥
Heippa! (;
Miten tehdä hyvän makuisia halloween herkkuja? - idis
Kanattaa laittaa kertakäyttöiseen kumihanskaan punaista mehua ja pakastaa ja jääpala juomaan
- JenniK.
Itsekin suosittelisin noita "rottia", ja vain taivashan on rajana joten mielikuvitus laukkaamaan! (;
Täällä on paljon hyviä ohjeita, ja voihan niitä aina vielä parannella jotenkin. Kuinka monta vierasta voi maximissaan kutsua? Tarkoitan siis, että kuinka monta vierasta te olette yleensäkin kutsuneet?? Vastauksia kiitos :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676