Mikropuuro-ongelma

kyllästynyt

Riisihiutaleista voi tehdä puuron mikrossakin. Yksin kun syö, niin mielummin niin tekeekin. Mutta mutta.. joka kerta se hiehuu yli ja mikron pesu edessä. Olen tehnyt sen ihan ohjeiden mukaan ja yrittänyt vahtiakin (tosin mikroon ei ilmeisesti ole kovin terveellistä tuijottaa pitkää aikaa). Onko olemassa jotain kikkaa millä maito ei kiehuisi yli joka ikinen kerta? Vai onko vika vaan siinä että käytän rasvatonta maitoa?

9

1921

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anu

Ehka pitaisi laittaa pienemmat tehot eika ihan taysilla lammittaa. Nain kypsyminen tapahtuisi rauhallisemmin ilman mitaan rajahdyksia.

• jj

kuppi ja peitä vaikka voipaperilla,vähemmän tehoa ja hämmennä välillä

• minä

.. niin puuro ei kiehu ja roisku yli. Täydellä teholla vesi tulee nopeasti kiehumispisteeseen ja heittää ryynit mikron seinille. Esim. 2min 600W?

• kyllästynyt

Kaikki edellä mainitut olen tehnyt. Ei ole ollut mikro täysillä, olen sekotellut välillä ja kuppi on aika syvä. Paitsi tuota voipaperia en ole kokeillut. Pitänee kokeilla sitä seuraavalla kerralla..

• Asafoetida

Kokeiltuani kaikenlaisia astioita, konsteja, tehoja, kolmea uunia olen päätynyt käyttämään keittiöteknologian viimeistä saavutusta: kattilaa.

Kattila on metallilevystä valmistettu astia joka sijoitetaan ns. liedelle (laite jossa on kuuma taso tai kaasuliekki). Nyt puuro onnistuu joka kerta!

Vinkki 1: kaurapuuroa ei tarvitse keittää. Hiutaleet likoon veteen yön yli huoneenlämmössä ja ammulla on herkullinen, entsyymejä täynnä oleva kylmä puuro. Siihen sekaan raastettua omenaa, jogurttia, hunajaa, hedelmiä, rusinoita, taateleita, rouhittuja pähkinöitä ja johan on ammupäivä hoidossa.

Vinkki 2: Rusinat ja taatelit yms kannattaa myös liottaa. Itse liotan ne konjakissa...

Huomautus: australialainen hunaja on juoksevaa ilman lämpökäsittelyä (johtuen paikallisten kasvien biokemiasta) ja niin ollen helppokäyttöisempää. Suomalaista hunajaa voi taas kerran joutua liottamaan. Mutta vesikin on hyväksi!

• kyllästynyt

Alunperin kirjoitin: "Riisihiutaleista voi tehdä puuron mikrossakin. Yksin kun syö, niin mielummin niin tekeekin." jne.

kyseessä siis maitoruoka ja yksi annos. Mielummin mikrossa kuin kattilan pohjaan palamaan.

Kaurapuuro onnistuu kummassakin yhtä hyvin. Ongelmana oli vain tuo riisihiutaleista tehty puuro..

Vinkit oli ihan asiallisia, mutta vittuilun voi jättää vähemmälle.

• Asafoetida
        kyllästynyt kirjoitti:

Alunperin kirjoitin: "Riisihiutaleista voi tehdä puuron mikrossakin. Yksin kun syö, niin mielummin niin tekeekin." jne.

kyseessä siis maitoruoka ja yksi annos. Mielummin mikrossa kuin kattilan pohjaan palamaan.

Kaurapuuro onnistuu kummassakin yhtä hyvin. Ongelmana oli vain tuo riisihiutaleista tehty puuro..

Vinkit oli ihan asiallisia, mutta vittuilun voi jättää vähemmälle.

vittuilua lainkaan. Vain huonoa huumoria. Syynä se että itse kukin joskus unohtaa että vanhat ja yksinkertaiset konstit ovat toisinaan uusia keksintöjä parempia.

Itse käytän (ja sitten tiskaan) monitoimikonetta ihan liian usein - monet pienet määrät tulisicat helpommin isossa morttelissani tai leikkuulaudalla ja terävällä veitsellä.

Je meillä onnistuu yhden hengen riisihiutalepuurokin kattilassa ihan hyvin.Kaasuliedellä jopa, niin että ehkä visiitti kattilakauppaan ostamaan paksupohjainen, pieniläpimittainen (ja jos mahdollista, 'non-stick') kattila voisi korjata asian.

• är

Mihin tossa kattilaa ja hellaa tarvitaan?

Turhanpäiväinen liotusruoka. Saman asian ajaa puolikas jälkiuunileipää ja vatsa toimii taas!

Liottaa voi vaikka sahajauhoja. Ei siitä kuitenkaan tule lämmintä puuroa.

• kokemusta on...

1.Ota isompi astia
      2.Pienennä tehoa
      Jos mikro on viime vuosikymmenen jälkipuoliskolta tai uudempi eikä DDR:ssä valmistettu voit rauhassa katsoa sitä.

Maito kuohuu aina kiehuessaan. Laita vaikka iso lautanen alle. Se on helpompi pestä kuin mikro.
      Kyllä jomman kumman pitäisi tepsiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      263
      3291
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      20
      1819
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      24
      1489
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1334
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1028
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      984
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      61
      799
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      736
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      60
      658
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      50
      626
    Aihe