Ei voi olla

totta,

että ensimmäinen alle nollan ennustettu keli aiheuttaa ryntäyksen rengasliikkeisiin. Vaihtakaa milloin vaihdatte, ei häiritse minua. Nauratti tänään nelivetomaasturi joka ainoana kilisteli asfalttia. Mulla on ollut sellainen (Nissan Patrol), eikä siihen nastoja tarvittu. Vuosi 2002 oli todella kummallinen, kun kylmä tuli se pysyi. Pyhäinpäivä marraskuun n puolivälissä on hetki vaihtaa NASTAT alle, päivästä aikaa päivä tai pari. Autoa olen laillisesti kuljettanut vuodesta 1967, ennen edm vuotta ei talvikumeja ole autooni tullut lokakuussa

9

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin

talvirenkaat kannattaa pistää alle juuri pyhäinpäivänä eikä silloin kun lunta alkaa tulemaan. Meinasin minäkin vaihtaa jo ensi sunnuntaina nastarenkaat vaimon autoon kun lunta lupasi näille seuduille. Mutta jätänkin sen pyhäinpäivään.

• nastat alla JO nyt

Ei sulla käynyt mielessä että ehkä tämä maasturikuski ois voinut ajatella lähteä vaikka reissaamaan kohti pohjoista?!?!? Sä oot pyörinyt vähän liian pienissä ympyröissä kun tuollaisia höpötät että mielestäs on joku tietty päivämäärä milloin vasta saa vaihtaa nastat alle. Sanoit ettei se sua häiritse muiden intoilu laittaa nastoja alle mutta silti valitat täällä kun jotkut ovat kaukaa viisaita ja ryntäävät vaihtamaan renkaita ensi liukkaiden tultua!?!?!?!? Toivottavasti sä et satu olemaan mun perässä autollas ennen pyhäinpäivää!

• Ei minulla ollut, kunnes joku ministeri määräsi 'talvirengaspakon'. Siis vuodesta 1956 ajellut. Nyt nastat, koska 'kitkat' muistuttavat enemmin kesä- kuin talvirenkaita. Kyllä nen nastat ovat märällä peilijäällä pelastaneet ! Ei tarvitse niin tarkkaan tarkkailla peilijäätä kuin kesärenkailla!

• nastat alla...

Tottakai täysijärkinen autokuski laittaa alle nastarenkaat! Noi "kitkarenkaat" on oikeasti vain pullamössösukupolven kehittelemää bisnestä. Turvallisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Talvirenkaat ovat talvirenkaita ja kesärenkaat ovat kesärenkaita vaikka niihin kuinka ujutetaan sana. "kitka"!!! Autopeltisepillä riittää hyvin töitä siihen asti kunnes lailla kielletään kitkarenkaat. Mielummin minä kuuntelen nastojen pientä ropinaa autoni alla kuin peltisepän aiheuttamaa kolinaa autoni pelleissä...

• välttämättä
        nastat alla... kirjoitti:

Tottakai täysijärkinen autokuski laittaa alle nastarenkaat! Noi "kitkarenkaat" on oikeasti vain pullamössösukupolven kehittelemää bisnestä. Turvallisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Talvirenkaat ovat talvirenkaita ja kesärenkaat ovat kesärenkaita vaikka niihin kuinka ujutetaan sana. "kitka"!!! Autopeltisepillä riittää hyvin töitä siihen asti kunnes lailla kielletään kitkarenkaat. Mielummin minä kuuntelen nastojen pientä ropinaa autoni alla kuin peltisepän aiheuttamaa kolinaa autoni pelleissä...

Voi olla että jossain jumalan selän takana nastarenkaat ovat perusteltuja, mutta ei eteläsuomessa. Olen ajellu nyt 5 talvea kitkoilla, enkä nastarenkaita enää huoli.
        Peilijäällä ne ei pidä, se on selvä, mutta enpä ole sellaista täällä nähnytkään, kyllä tienpitäjä suolaa sen verran paljo...

• niillä
        välttämättä kirjoitti:

Voi olla että jossain jumalan selän takana nastarenkaat ovat perusteltuja, mutta ei eteläsuomessa. Olen ajellu nyt 5 talvea kitkoilla, enkä nastarenkaita enää huoli.
        Peilijäällä ne ei pidä, se on selvä, mutta enpä ole sellaista täällä nähnytkään, kyllä tienpitäjä suolaa sen verran paljo...

nastarenkailla tekee. Eilen oli juuri televisiossa juttua, että Suomessa sattuu vuosittain lähes 20.000 peräänajoa. Peltiseppien työmäärä vähenisi jos kaikki ajaisi nastarenkailla.

• syy?
        niillä kirjoitti:

nastarenkailla tekee. Eilen oli juuri televisiossa juttua, että Suomessa sattuu vuosittain lähes 20.000 peräänajoa. Peltiseppien työmäärä vähenisi jos kaikki ajaisi nastarenkailla.

Meinaatko, että tuo luku johtuu kitkarenkaista?!!
        Eiköhän se johdu kuitenkin liian pieneitä turvaväleistä ja liikenteen huonosta ennakoinnista.

• välttämättä kirjoitti:

eteläsuomessa nastarenkaita tarvitsen, kun kotipihaan mennessä on 2 vastamäkeä heti risteysten jälkeen eikä niihin saa vauhtia. Jääkelillä vesisateella on muilla turha yrittääkään.

Saattaa olla pohjoisessakin samanlaisia kelejä. Yleensä on ollut paremmat, autoa ja tietä säästävät kelit eli höylätty jääksi tallautunut lumikerros. Mikä sen parempi tarvikeli? Ei kulu nastat eikä asfaltti eikä auto luoistele sohjoliirrossa.

• sitten

olet samassa peltikasassa muiden kaltaistesi kanssa kun se liukas keli "yllättää"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5320
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      2606
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2463
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2379
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1804
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      228
      1547
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1151
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1076
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1073
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      85
      1060
    Aihe