1 cup desilitroina??

jenni

Osaisiko joku kertoa paljonko on 1 cup desilitroina?

7

6728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mössääjä
      • jenni

No johan on tarkka mitta;) Kiitos tuhannesti! Yritin itekin ettiä Googlesta, mutta enhän minä sieltä mitään löytäny, taaskaan.

• Asafoetida
        jenni kirjoitti:

No johan on tarkka mitta;) Kiitos tuhannesti! Yritin itekin ettiä Googlesta, mutta enhän minä sieltä mitään löytäny, taaskaan.

jota käytetään ainakin Australiassa on kuitenkin tasan neljänneslitra. Tuo mainittu cup on tietysti kaikkien amerikkalaisten reseptien mittayksikkö.

Niin, jaa - tee- ja ruokalusikallisetkin taitavat erota. Mutta sillä tasolla hyppysellinen, loraus, hiukan, reilusti jne. ovat muutenkin parempia mittoja.

Jotapaitsi (hiukan edellisen kirjeenvaihturin linjoilla) etenkin, kun on jauhojen kanssa tekemisissä, tarkat mitat ovat pikkuisen humpuukia, koska raaka-aineiden ominaisuudet vaihtelevat. Ja koskas meillä olisi kaikki reseptin raaka-aineet?

• Mössääjä
        jenni kirjoitti:

"Pienessä päässä" (eli kun ei ihan tynnyrikaupalla mössätä):

4,75 drops = 1 dash = tilkka
        2 dashs = 1 pinch = hyppysellinen
        8 pinches = 1 teaspoon = teelusikallinen
        3 teaspoons = 1 tablespoon = ruokalusikallinen
        2 tablespoons = 1 fluid ounce = nesteunssi
        4 fluid ounces = 1 gill (ei suom. nimeä?)
        2 gills = 1 cup = kupillinen
        2 cups = 1 pint = pintti
        16 fluid ounces = 2 pints = 1 quart = neljännesgallona
        4 quarts = 1 gallon = gallona

Brittiläisen kansainyhteisön maissa on pikku eroja amerikkalaismittoihin verrattuna. Jos jenkkibaarissa tilaa pintin olutta, niin edeskäypä valuttaa lasiin 0,473176475 litraa. Britannianmaassa tulee 0,568261485 litraa ja kenties vielä vaahdot päälle.

Eiväthän nuo minun pienessä päässäni tietenkänä pysy, joten lunttaamaan joutuu vähän päästä.

• ihmettelee

Se on 1/4 litraa.American malliin ainakin.Tai 1 dl.

• wanda

Niissä on vähän eroa!
      Jenkki cup on 2,4 dl englantilainen 2,8 dl.
      Eihän se pienessä annoksessa haittaa mutta isommassa tuleekin jo isompi heitto!

• zaatar

Monissa paikoissa maailmaa käytetään perusmittana juuri tuota alunperin ranskalaisvalmisteista korvallista juomalasia (duralex), joka sopii yhtähyvin niin teen kuin kahvinkin juontiin ja on hyvin kestävä.
        Nykyään on samannäköisiä lasia markkinoilla jos jonkin firman valmistamina ja kokoerojakin tietenkin on.
        Perusohje itselläni on, että yksi lasi(kuppi)= 2.5 dl.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe