Sunnuntaisapatti on paavikunnan lapsi, se on pedonmerkki! Ja ne jotka palvelevat petoa ja sen kuvaa pyhittämällä ensimmäisen päivän, ovat totisesti epäjumalan palvojia samoin kun ne, jotka rukoilivat kultaista vasikkaa.
Sunnuntaisapatti on pedonmerkki
42
1726
Vastaukset
- Sanansaattaja
Sunnuntaisapatti on paavikunnan lapsi, se on pedonmerkki! Ja ne jotka palvelevat petoa ja sen kuvaa pyhittämällä ensimmäisen päivän, ovat totisesti epäjumalan palvojia samoin kun ne, jotka rukoilivat kultaista vasikkaa.
EGW:n kirjasta: -Early Writings.
ja -Advent Review Extra.- sini-silmänen
1.Mooseksen kirja:
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
Psalmit:
4:7 Moni sanoo: "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.
44:4 Sillä eivät he miekallansa valloittaneet maata, eikä heidän käsivartensa heitä auttanut, vaan sinun oikea kätesi, sinun käsivartesi ja sinun kasvojesi valkeus, koska sinä olit heihin mielistynyt.
97:11 Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.
104:1 Kiitä Herraa, minun sieluni, Herra, minun Jumalani, sinä olet ylen suuri; valkeus ja kirkkaus on sinun pukusi.
112:4 Oikeamielisille koittaa pimeydessä valkeus, armollinen, laupias ja vanhurskas.
119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
Jesaja:
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
Daniel:
2:22 Hän paljastaa syvät ja salatut asiat, hän tietää, mitä pimeydessä on, ja valkeus asuu hänen tykönänsä.
Aamos:
5:18 Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus -
5:20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?
Matteuksen evankeliumi:
4:16 kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus."
5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Johanneksen evankeliumi:
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
<
Mikäli tässä on totuus niin mihin luulet selitystäsi tarvittavan??Epäselvyyksien tullessa on riittävästi tietoa muissa kohdissa lisää.
Mikäli ne loppuvat niin kaikki on jo tiedossa.
Sitten on jo kysymys suuren luokan epäuskosta johon ei enää E:G:Whitekään voi auttaa.
<
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
<
30. Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31. mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33. niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu" - sini-silmänen
sini-silmänen kirjoitti:
1.Mooseksen kirja:
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
Psalmit:
4:7 Moni sanoo: "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.
44:4 Sillä eivät he miekallansa valloittaneet maata, eikä heidän käsivartensa heitä auttanut, vaan sinun oikea kätesi, sinun käsivartesi ja sinun kasvojesi valkeus, koska sinä olit heihin mielistynyt.
97:11 Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.
104:1 Kiitä Herraa, minun sieluni, Herra, minun Jumalani, sinä olet ylen suuri; valkeus ja kirkkaus on sinun pukusi.
112:4 Oikeamielisille koittaa pimeydessä valkeus, armollinen, laupias ja vanhurskas.
119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
139:11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
139:12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
Jesaja:
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
58:10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
Daniel:
2:22 Hän paljastaa syvät ja salatut asiat, hän tietää, mitä pimeydessä on, ja valkeus asuu hänen tykönänsä.
Aamos:
5:18 Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus -
5:20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?
Matteuksen evankeliumi:
4:16 kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus."
5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Johanneksen evankeliumi:
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
<
Mikäli tässä on totuus niin mihin luulet selitystäsi tarvittavan??Epäselvyyksien tullessa on riittävästi tietoa muissa kohdissa lisää.
Mikäli ne loppuvat niin kaikki on jo tiedossa.
Sitten on jo kysymys suuren luokan epäuskosta johon ei enää E:G:Whitekään voi auttaa.
<
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
<
30. Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31. mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33. niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu"
Sapattioppi, jota Ellen julisti, on irroitettu muusta laista.Laki oli kokonaisuus, jota ei voi ottaa osittain noudatettavaksi oman harkinnan mukaan. - Aramiz
sini-silmänen kirjoitti:
Sapattioppi, jota Ellen julisti, on irroitettu muusta laista.Laki oli kokonaisuus, jota ei voi ottaa osittain noudatettavaksi oman harkinnan mukaan.Jonka Jumala on antanut kansalleen levon päiväksi
Joten herkkä uskoinen Sinisilmäinen koettaa kiertää konstilla kuin konstilla Oikean Taivaan ja maan Jumalan antaman käskyn rakastaa jumalaa
ja olla kuuliainen hänelle joka on tehnyt taivaan maan meren ja kaiken mikä liikkuu maan-
päällä
Ellen ei ole luonut mitään muuta , kuin kirjallisuuden jonka avulla hän muistuttaa meitä,
meidän velvollisuudestamme taivaan Majesteettia
kohtaan. Ellen ei ole Sapatin Luoja. Hän on vain
muistuttanut kuinka Sapattia tulisi kunnioittaa.
Sapatti ei ole pakko määräys kellekään, se on suositus, siksi ihmisille on annettu vapaa valinta hyväksyä tai hyljätä. Yleensä Oikeamieliset sydämmeltään ovat hyväksyneet Jumalan suosituksen. On olemassa ihmisiä jotka
eivät voi yhtyä jumalan suosituksen alle evätkä he voikaan koska lihan mieli heitä kuljettaa
Luopumuksen voittaessa kristin uskon< Alkoi
luopioille paluu iki vanhaan Nimroodin perustaman vapaan uskon pariin. Jossa Isis Jumalatar oli Tammuz poikansa kanssa kaiken keski
piste, Nyt haluttiin päästä eroon kaikesta joka
oli lähtöisin Juutalaisuudesta.
Siksi pakanuuden ja Kristillisyyden Sovinto-ratkaisuna tekivät Keisari ja kirkonjohto sovittelu ratkaisun, Jossa tehtiin Sunnuntai
Lain voimalla Lepopäiväksi ja Jumalan asetus
ihmisiä varten muutettiin arkipäivaksi lain-rangaituksen voimalla. Tämä valtioliitto oli Pakanuuden ja Kristillisyyden Avioliitto. Jonka yksi tämän liiton Sakramenteista on syvälle
piintynyt pikkuvauvojen kaste.
Tämä oli vain yksi esimerkki: Kuitenkin lähempi
tarkastelu tuo meille lisää oppeja joita muotoiltiin Keisarin mieliksi, että pystyttiin
saamaan koko kansakunta tämän Babylonin oppien alle.
Todelliset oikeat uskostaan luopumattomat Kristityt joutuivat pakenemaan kaukaisiin piiloseutuihin. Virallinen Babylon seka valtio
antoi heistä pakko määräyksen että heidät oli
tapettava kerettiläisinä, koska he eivät olleet suostuneet valtion viralisen pakkovallan alle.
Minä ymmärrän erittäin hyvin kantasi Sinisilmäisenä koska sinulta puuttuu Alku-historian tuntemus. Siksi nämä puutteellisesen tiedon omaavat keksivät oman seurakuntansa tueksi harhaannuttavia käsitykiä jotka ovot muokatut juuri sinisilmäisille.
Siunausta
sinulle - sini-silmänen
Aramiz kirjoitti:
Jonka Jumala on antanut kansalleen levon päiväksi
Joten herkkä uskoinen Sinisilmäinen koettaa kiertää konstilla kuin konstilla Oikean Taivaan ja maan Jumalan antaman käskyn rakastaa jumalaa
ja olla kuuliainen hänelle joka on tehnyt taivaan maan meren ja kaiken mikä liikkuu maan-
päällä
Ellen ei ole luonut mitään muuta , kuin kirjallisuuden jonka avulla hän muistuttaa meitä,
meidän velvollisuudestamme taivaan Majesteettia
kohtaan. Ellen ei ole Sapatin Luoja. Hän on vain
muistuttanut kuinka Sapattia tulisi kunnioittaa.
Sapatti ei ole pakko määräys kellekään, se on suositus, siksi ihmisille on annettu vapaa valinta hyväksyä tai hyljätä. Yleensä Oikeamieliset sydämmeltään ovat hyväksyneet Jumalan suosituksen. On olemassa ihmisiä jotka
eivät voi yhtyä jumalan suosituksen alle evätkä he voikaan koska lihan mieli heitä kuljettaa
Luopumuksen voittaessa kristin uskon< Alkoi
luopioille paluu iki vanhaan Nimroodin perustaman vapaan uskon pariin. Jossa Isis Jumalatar oli Tammuz poikansa kanssa kaiken keski
piste, Nyt haluttiin päästä eroon kaikesta joka
oli lähtöisin Juutalaisuudesta.
Siksi pakanuuden ja Kristillisyyden Sovinto-ratkaisuna tekivät Keisari ja kirkonjohto sovittelu ratkaisun, Jossa tehtiin Sunnuntai
Lain voimalla Lepopäiväksi ja Jumalan asetus
ihmisiä varten muutettiin arkipäivaksi lain-rangaituksen voimalla. Tämä valtioliitto oli Pakanuuden ja Kristillisyyden Avioliitto. Jonka yksi tämän liiton Sakramenteista on syvälle
piintynyt pikkuvauvojen kaste.
Tämä oli vain yksi esimerkki: Kuitenkin lähempi
tarkastelu tuo meille lisää oppeja joita muotoiltiin Keisarin mieliksi, että pystyttiin
saamaan koko kansakunta tämän Babylonin oppien alle.
Todelliset oikeat uskostaan luopumattomat Kristityt joutuivat pakenemaan kaukaisiin piiloseutuihin. Virallinen Babylon seka valtio
antoi heistä pakko määräyksen että heidät oli
tapettava kerettiläisinä, koska he eivät olleet suostuneet valtion viralisen pakkovallan alle.
Minä ymmärrän erittäin hyvin kantasi Sinisilmäisenä koska sinulta puuttuu Alku-historian tuntemus. Siksi nämä puutteellisesen tiedon omaavat keksivät oman seurakuntansa tueksi harhaannuttavia käsitykiä jotka ovot muokatut juuri sinisilmäisille.
Siunausta
sinulle16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia
10. Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11. semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12. Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13. Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14. eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
15. Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
------
7. Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
8. vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
9. hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
----
2. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
----
14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
16. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
17. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
18. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
------
5. Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman,
6. mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
--
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä
----
9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. - Kuka jaksaa
Sunnuntai on Herran ylösnousemuspäivä---
noitasapatti kuuluu menneisyyteen...lain alle?
Ei päivä pelasta...?
- on.
Aamen.
- Henki &henki
Kun se pelkää valheittensa lopullisesti paljastuvan, ja siksi se päivästä toiseen, kuukaudesta kuukauteen ja vuodesta vuoteen jauhattaa palvelijoillaan etupäässä vai kahta asiaa: omaa kastettaan ja sapattiaan.
Kun nämä ihmiset ovat totuudesta luopuneet omien ihmisoppiensa tähden, niin Jumala on vetänyt heidän silmilleen ja korvilleen sellaisen peitteen, josta ei totuutta näe vaan ainoastaan Saatanan lipevät valheet. Siksi heidän on mahdotonta ymmärtää varsin yksinkertaisiakin Jumalan ilmoituksia:
"Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste."
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja SAPATIN hän antoi unohtua Siionissa."
Tämä tapahtui sillä hetkellä, kun Kristus Golgatalla menetti henkensä, ja kun temppelin esirippu repesi kahtia. Siinä hetkessä tapahtui yllättävän monta asiaa, joista nämä ihmisoppien opettajat eivät mitään tiedä:
"Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellen kaupungin. Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."
Siksi tässäkin maassa on jos jonkinlaista paimenta laumoineen ahmimassa omaa osaansa laitumesta ja lampaista. Miksi mässäilet jollakin vanhalla EGW:N julistuksella kirjassaan. Anna olla.
- Aramiz
Tätä ei tarvitse vääntää Ellenin asiaksi. Ellen vain muistutti. Ikivanhata asiasta joka on ikuinen Jumalan kansalle. Tässä on kyseessä Jumalan antama julistus. Joten Ellen ei ole antanut mitään käskyä. Eikä Jumalakaan ole antanut muuta kuin suosituksen häntä rakastaville uskovaisille. Muista Tämä mainittu asia ei koske muuta kuin uudesti suntyneitä Kristittyjä ja niitä jotka vielä uskovat Jumalan Jumaluuteen:
Oletko sinä Uudesti syntynyt Jeesuksen veren ansiosta, Vai oletko syntynyt Antikristuksen
petoksen ansiosta, Jossa Jumalan laki on mitätöity. Ja Saatanan käsky ovat tilalle siirretyt. Katso nyt huolellisesti kumman tulta sinä kannat. Oletko Todellinen Jumalan tulen kantaja, Vai petollinen Saatanan tulen kantaja!
Siunausta
Sinulle
Ota hiukan iisimmin.
Vuosisatoja on ollut vilpittömiä sieluja joilla ei ole ollut kaikkea ymmärrystä, mutta seuraavat vilpittömänä sen valon mukaan minkä omistavat.
Kukaan ei ole syyllinen, ennenkö ymmärtää asian, eli on saanut riittävän valon.
Veli hyvä. Tuollainen lyhyt syytös vain herättää vihan.
Sinä et kerro asiaa siten että siitä saisi riittävän valon, vaan syytöksellä aiheutat vain haittaa tässä minun mielestäni.
Mitää petoa ei ole olemassakaan ennen kuin se tekee sellaista mistä Raamatussa on profetoitu. Ilm 13 luku. Peto kuorsaa vielä.
Vasta sitten tulee tulee pedon merkkikin, kun sitäkään ei vielä ole olemassakaan, ennen kuin
tapahtuvat Ilm 13 luvun tapahtumat.
Siis pedon merkkiäkään ei ole olemassakaan vielä.
Tämä on aikaa, jolloin ihmiset oppivat tuntemaan totuutta, ja vilpittömät seuraavat valoa aina eteenpäin minkä saavat rakkaudessa, ei hyökkäyksinä eikä vihassa.
Rakkaudesa opimme lisää ja lisää.
Erehdymme toki sanoissamme, kiireissämme ja ajatelematomuuttamme minäkin.
Jumalan siunausta
jari laurilaLauantai ei ole nyt sinetti eikä tule olemaan sinetti.
Sunnuntai ei ole nyt pedon merkki eikä tule olemaan pedon merkki.
Korkealta nokkaasi pitkin komennat toista adventistia perinteiseen ulkopuolisille tarkoitettuun puheeseen, mutta itse olet paljon katalampi.
Molemmat olette väärässä, mutta tuo ensimmäinen tuo asiansa esiin suoraan, sinä kierommin.- Aramiz
uskova_1 kirjoitti:
Lauantai ei ole nyt sinetti eikä tule olemaan sinetti.
Sunnuntai ei ole nyt pedon merkki eikä tule olemaan pedon merkki.
Korkealta nokkaasi pitkin komennat toista adventistia perinteiseen ulkopuolisille tarkoitettuun puheeseen, mutta itse olet paljon katalampi.
Molemmat olette väärässä, mutta tuo ensimmäinen tuo asiansa esiin suoraan, sinä kierommin.pedon merkki. minä vanhan lutterilaisena uskon Lutterin löytöön.Lutteri löysi tään pedon merkin
eikä Elleni, mutta nykypolvi on alkanut kadottaa sen näkyvistään, Lutteri oli hyvä löytäjä ja Ribera oli hyvä merkin piilottaja.
Kyllähän se Taivahan jumala antoi sen vain oman kansansa väliseksi sinetiksi. Joten se ei kuulukaan ulkopuolisille. Sinullahan on jo tuo varajeesuksen sinetti,joten se riittääkin sinulle aivan kuin se sinetin antajakin.
Muuten tää vara jeesu myy sinulle taivas
osuuden,
mutta minulla se on kiven alla, Kyllä sinulla on
hyvä mies tuo varajeesus älä koskaan luovu
hänestä .
Siunausta
sinulle
Sinun pyhyytesi päivänä - nän sitä pitää
Aramiz kirjoitti:
pedon merkki. minä vanhan lutterilaisena uskon Lutterin löytöön.Lutteri löysi tään pedon merkin
eikä Elleni, mutta nykypolvi on alkanut kadottaa sen näkyvistään, Lutteri oli hyvä löytäjä ja Ribera oli hyvä merkin piilottaja.
Kyllähän se Taivahan jumala antoi sen vain oman kansansa väliseksi sinetiksi. Joten se ei kuulukaan ulkopuolisille. Sinullahan on jo tuo varajeesuksen sinetti,joten se riittääkin sinulle aivan kuin se sinetin antajakin.
Muuten tää vara jeesu myy sinulle taivas
osuuden,
mutta minulla se on kiven alla, Kyllä sinulla on
hyvä mies tuo varajeesus älä koskaan luovu
hänestä .
Siunausta
sinulle
Sinun pyhyytesi päivänäArvostatpa sinä kovasti elleniä ,kun kirjoitat hänet nimensä isolla, toisin kun minä.Minä kirjoitan hänen nimensä pienellä ,mutta Jumalan ja Jeesukseni isolla.Onko ellenistä tullut sinulle ,niin tärkeä,että vain hänet nostat sen arvoiseksi.
- Aramiz
nän sitä pitää kirjoitti:
Arvostatpa sinä kovasti elleniä ,kun kirjoitat hänet nimensä isolla, toisin kun minä.Minä kirjoitan hänen nimensä pienellä ,mutta Jumalan ja Jeesukseni isolla.Onko ellenistä tullut sinulle ,niin tärkeä,että vain hänet nostat sen arvoiseksi.
kuten Kalle Ja Jussikin. Eiä minulla ole mitään pahaa hampaan kolossa Elleniä vastaan. Hän on elänyt Rehellisen elämänsä ilman oikeus tarinoita ja on johtanut monia jopa Kristuksen tuntemiseen. Tosin minä olen hänestä kuullut kuulopuheina
- niin sitä pitää
Aramiz kirjoitti:
kuten Kalle Ja Jussikin. Eiä minulla ole mitään pahaa hampaan kolossa Elleniä vastaan. Hän on elänyt Rehellisen elämänsä ilman oikeus tarinoita ja on johtanut monia jopa Kristuksen tuntemiseen. Tosin minä olen hänestä kuullut kuulopuheina
Mutta Jumalaa ja Jeesusta vastaanko on,kun ne kirjoitat pienellä?!!!
- Kaaleb
Sunnuntaista tulee vasta pedonmerkki senjälkeen kun sitä aletaan pakottamaan viettämään oikean sapatin tilalla. Ilm.13:15-17
"15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku."
Tässä on pedonmerkin tunnus: Merkin ottaminen otsaan tarkoittaa sen hyväksymistä ymmärryksellä ja merkin ottaminen käteen tarkoittaa toimimista merkin edellyttämällä tavalla.
Pedonmerkin pakottaminen ottamaan tekee siitä vasta todellisen pedon merkin. Sunnuntailakien voimaantulo ja sapatinviettäjien vainot tulevat olemaan merkki tästä.
Siunausterveisin Kaaleb - Didakhe
Voi , voi mitä tekstiä. Ei kannata pelästyä harhaopillisten väärää opetusta. Olkaa rauhassa kaikki kristityt, ja viettäkää sunnuntaita jatkossakin Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi.
Sapatti on juutalaisille ja Sunnuntai kristityille. Molemmat päivät merkitsevät kahta eri liittoa. Ja toisella ei ole toisen kanssa enempää tekemistä kuin varjolla itse todellisuuden kanssa niin kun voidaan lukea (Kol.2:16,17)
Ei missään kohdassa Jumalan sanassa sanota, että sunnuntai pyhittäminen olisi pedon merkki. On mahdotonta yhtä vähän historiallisesti kuin raamatullisestikaan todistaa, että niin olisi ollut asiain laita.
Sunnuntai on niin kaukana pedonmerkistä, että sitä nimitetään H E R R A N P Ä I V Ä K S I
(Ilm.1:10) sillä sinä päivänä Kristus nousi kuolleista, sinä päivänä Hän myöskin ilmestyi omilleen elävänä, samana päivänä vuodatettiin pyhä henki, silloin myöskin kokoontuivat ensimmäiset kristityt Herran ehtoolliselle jne.
Mahdettiikohan tämä kaikki tehdä pedon merkin suojissa vai tapahtuiko se kenties kuolleista nousseen Vapahtajan nimessä ylösnousemus elämän ihanissa merkeissä?- Lappuliisa
Ei ole sunnuntaisapattia. On ylösnousemuspäivä.
- sapatin siunaus
Oletko pakanuuden puolustaja? Ainakin olet Jumalaa ja hänen lakiansa vastaan. Kaikki jotka vastustavat Jumalaa ja hänen pyhää lakiaan ovat saatanan kätyreitä. Miksi kristitty haluaa viettää pakanallista paavin asettamaa auringon jumalan päivää sunnuntaita saatanan omaa juhlapäivää ja julistaa sillä olevan jonkunlaista jumalallista arvovaltaa. Sunnutain viettäminen on saatanan palvelemista ja kunnian antamista paholaiselle. Se on syntiä! Ennen kuin Jeesus saapuu kaikkien jotka haluavat pelastua on luovuttava tuosta pedon merkistä ja pyhitettävä sapattia antaen kunnia Jumalalle.
- Jeesuksen palvoja
sapatin siunaus kirjoitti:
Oletko pakanuuden puolustaja? Ainakin olet Jumalaa ja hänen lakiansa vastaan. Kaikki jotka vastustavat Jumalaa ja hänen pyhää lakiaan ovat saatanan kätyreitä. Miksi kristitty haluaa viettää pakanallista paavin asettamaa auringon jumalan päivää sunnuntaita saatanan omaa juhlapäivää ja julistaa sillä olevan jonkunlaista jumalallista arvovaltaa. Sunnutain viettäminen on saatanan palvelemista ja kunnian antamista paholaiselle. Se on syntiä! Ennen kuin Jeesus saapuu kaikkien jotka haluavat pelastua on luovuttava tuosta pedon merkistä ja pyhitettävä sapattia antaen kunnia Jumalalle.
Älähän höpise joutavia. Sunnuntai on Herran päivä. Jeesuksen ylösnousemus päivä! Jeesus elää! Siksi sunnuntai on ilon ja riemun päivä yhteiseksi kokoontumiseksi.
Sinulle sunnuntai on pakanallinen, likainen ja ties mitä muuta. Ei tuollainen pirujen seinälle maalaminen kiinnosta ketään. Sopisi teidän enemmän kunnioittaa kristittyjen tapoja. Huomioikaa että meille kristityille Jeesuksen uskoville, sunnuntai on ihana ja antoisa päivä Jeesuksen nimessä. - Aramiz
pohja sakkanne päällä, me vietämme Äitikirkon asetuksia. ja uskottelemme itsellemme kaiken olevan totta. Voi teitä te ulkokullatut, kun ette ymmärrä edes Jeesuksen opetuksia, vaan käännätte nekin oman korvasyyhynne mukaan teille mieluisiksi. Jopa teette Jeesuksesta teidän palvelianne. Kuitenkin röyhkeästi kutsutte häntä Herraksi. Tosi asiahan on se ettei Herraa määrää hänen alamaisensa vaan heidän tulisi kunnioittaa häntä kuten Majesteettia kunnioitetaan
sapatin siunaus kirjoitti:
>
Jumalan kunniaa ei kylläkään lisää eikä vähennä, pitipä joku lepopäivänä lauantaita tai sunnuntaita. Lepopäivän siirtäminen sunnuntailta lauantaille, vastoin valtaosassa kristikuntaa olevaa yleistä käytäntöä, merkitsi kylläkin kunnian antamista Adventistien raamatuntulkinnalle ja sen myötä itsensä alistamista "ellenismiin".
- Didakhe
Lauantai sapattia viettävä tekee sen Mooseksen lain käskystä,((Kirjoitukset eivät tee eroa Jumalan lain ja Mooseksen lain välillä)) ja siten tunnustaa edelleen olevansa Mooseksen lain alaisuudessa.
Mutta se joka tahtoo pitää tämän tarkoituksellisesti,on velvollinen tekemään sen kaikissa kohdissa, muuten hänestä tulee mitä suurimassa määrin lainrikkoja,>>(Jaak. 2:10).
Koko lakia on noudatettava jos on alkanut osittain sitä tekemään. Muutoin joutuu kauhistuttavan tuomion alaisuuteen.>>(Gal.3:10)"Kirottu olkoon jokainen joka ei pysy kaikessa mikä on kirjoitettuna lain kirjassa".
Israelin liiton merkkinä oli ympärileikkaus ja sapatti. Tämän todistaa.>> (1 Moos. 17:10 ja Room. 4:11 sekä 2Moos.31:13-17)> joutunnut pois Kristuksesta>(Kol.2:14-17) ja on hän siten vaarassa menettää voitto palkintonsa,>> jae 18).
Jeesuksen sanat ristillä >> se on täytetty ilman sapatti käskyä.
Uusi liitto on kaikin puolin toinen kuin edellinen, eikä näitä liittoja saa missään nimessä sekoittaa toisiinsa. >>>(Hebr.8)- Aramiz
siitä missä Jeesus itse Majesteetin voimassa on antanut tämä olettamasi käskyn, Ellet löydä tällaista kohtaa Raamatustasi, Niin silloin sinusta tulee suuri valheen sepittäjä. Jeesus kieltää valehtelemisesta julkisesti. Näyttää siltä, että joukko lampaita on saanut väärän paimenen joka ohjaa lampaat tuhoon, Muista
ppaimen on vastuussa lampaistaan - lahkossa?
Aramiz kirjoitti:
siitä missä Jeesus itse Majesteetin voimassa on antanut tämä olettamasi käskyn, Ellet löydä tällaista kohtaa Raamatustasi, Niin silloin sinusta tulee suuri valheen sepittäjä. Jeesus kieltää valehtelemisesta julkisesti. Näyttää siltä, että joukko lampaita on saanut väärän paimenen joka ohjaa lampaat tuhoon, Muista
ppaimen on vastuussa lampaistaanOpetetaan, että juuri lauantain pyhittäminen sapatiksi pelastaa ihmisen? Anteeksi vain, mutta en ole niin hyvin perillä eri seurakuntien ja lahkojen opillisista eroista.
- ..............
lahkossa? kirjoitti:
Opetetaan, että juuri lauantain pyhittäminen sapatiksi pelastaa ihmisen? Anteeksi vain, mutta en ole niin hyvin perillä eri seurakuntien ja lahkojen opillisista eroista.
Seitsemännen Päivän Adventisteissa.
- Kaaleb
Didakhe mainitsee,että "((Kirjoitukset eivät tee eroa Jumalan lain ja Mooseksen lain välillä))"
Mutta onkohan näin? Kun Jumalan laki kirjoitettiin Jumalan sormella kivitauluihin, niin se kuvaa pysyvää ja ikuista lakia ja tässä laissa on juuri sapattikäsky. Nämä kivitaulut laitettiin liitonarkkiin. Mooseksen laki kirjoitettiin lainkirjaan ja laitettiin liitonarkin sivulle.
5.Moos.31:24-26 "Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan."
Tämän Mooseksen lain Jeesus pyyhki pois meidän tieltämme, mutta hän ei pyyhkinyt pois 10 käskyn lakia, joka oli kivitauluihin kirjoitettu ja oli liiton arkissa.
Kol.2:14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin" (Vanhempi käännös)
Juuri siitä kivitauluihin kirjoitetusta laista Jeesus sanoo: Matt.5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Ja tämän lain "Jeesuksen lain" Hän kirjoittaa Uuden liiton aikana meidän sydämemme lihatauluihin. Jeesus sanoi:"Minä ja Isä olemme yhtä" ja näin Jumalan laki on myöskin Jeesuksen laki.
"Synti on laittomuus", ellei lakia olisi, niin ei olisi syntiäkään.
Siunausterveisin Kaaleb - Didakhe
Aramiz kirjoitti:
ppaimen on vastuussa lampaistaanSapattia ei olla koskaan muutettu sunnuntaiksi, sillä sellaista ei ole koskaan puhetta ollut.
Sunnuntain pyhittäminen ei ole pakanain eikä liioin Rooman paavin aloitteesta tullut käyttöön, vaan suoraa ensimmäisten kristittyjen halusta, kokontua Jeesuksen ylösnousemus päivän muistoksi ja ylistykseksi.
>>>Sapatti on Juutalaisille>Sunnuntai on kristityilleHerran päivä - alkumetreillä...
.............. kirjoitti:
...kävin erään adventistien ilmestyskirjaa käsittelevän kirjekurssin. En suuremmin katsonut tarpeelliseksi tehdä opillisia eroja ev.lut. halluntai ja adventistien välillä. Pidin kaikkia pelastettuina Jumalan lapsina kun uskovat Kristuksen sovitustyöhön (ja pidän edelleen). Kävin adventistienkin tilaisuuksissa, mutta en nähnyt mitään syytä erota ev.lut. kirkosta. Ihmettelin mielessäni alati kovenevaa painostusta liittyä adventisti-kirkkoon. Pari seurakunnan vanhempaa tuli kotiinikin keskustelemaan opillisista kysymyksistä. Kun pysyin kannassani, että Jumala pelastaa kaikki Kristuksen sovitustyöhön uskovat muista opillisista erimielisyyksistä riippumatta, sain kokea olevani ei-tervetullut adventistien tilaisuuksiin. No, ei se mikään merkittävä menetys ollut. Olen löytänyt monia ihania ihmisiä niin ev.lut. kuin helluntai-seurakunnistakin. Toki adventisteistakin löytyi paljon kivoja ihmisiä, joille ei pienet opilliset erimielisyydet olleet mikään syy katsoa inua kadotetuksi.
- Outoa
alkumetreillä... kirjoitti:
...kävin erään adventistien ilmestyskirjaa käsittelevän kirjekurssin. En suuremmin katsonut tarpeelliseksi tehdä opillisia eroja ev.lut. halluntai ja adventistien välillä. Pidin kaikkia pelastettuina Jumalan lapsina kun uskovat Kristuksen sovitustyöhön (ja pidän edelleen). Kävin adventistienkin tilaisuuksissa, mutta en nähnyt mitään syytä erota ev.lut. kirkosta. Ihmettelin mielessäni alati kovenevaa painostusta liittyä adventisti-kirkkoon. Pari seurakunnan vanhempaa tuli kotiinikin keskustelemaan opillisista kysymyksistä. Kun pysyin kannassani, että Jumala pelastaa kaikki Kristuksen sovitustyöhön uskovat muista opillisista erimielisyyksistä riippumatta, sain kokea olevani ei-tervetullut adventistien tilaisuuksiin. No, ei se mikään merkittävä menetys ollut. Olen löytänyt monia ihania ihmisiä niin ev.lut. kuin helluntai-seurakunnistakin. Toki adventisteistakin löytyi paljon kivoja ihmisiä, joille ei pienet opilliset erimielisyydet olleet mikään syy katsoa inua kadotetuksi.
Ikävää, että olet tullut painostetuksi.
Painostaminen on väärintekemistä.
Itselläni on päinvastoin, kukaan ei painosta, eikä pakota, eikä liioin kehota mihinkään, välillä tuntuu etten ole olemassakaan.
Niin ja kuulun tähän "surullisen kuuluisaan" adventtikirkkoon. - .................
Outoa kirjoitti:
Ikävää, että olet tullut painostetuksi.
Painostaminen on väärintekemistä.
Itselläni on päinvastoin, kukaan ei painosta, eikä pakota, eikä liioin kehota mihinkään, välillä tuntuu etten ole olemassakaan.
Niin ja kuulun tähän "surullisen kuuluisaan" adventtikirkkoon.>Mutta sinut onkin jo saatu saaliiksi, olet jo pysyvästi sisällä.
- ........,..........
................. kirjoitti:
>Mutta sinut onkin jo saatu saaliiksi, olet jo pysyvästi sisällä.
Höpöhöpö. Vai saalis. Varsinainen vonkale, sanoisin.
- Didakhe
Kaaleb kirjoitti:
Didakhe mainitsee,että "((Kirjoitukset eivät tee eroa Jumalan lain ja Mooseksen lain välillä))"
Mutta onkohan näin? Kun Jumalan laki kirjoitettiin Jumalan sormella kivitauluihin, niin se kuvaa pysyvää ja ikuista lakia ja tässä laissa on juuri sapattikäsky. Nämä kivitaulut laitettiin liitonarkkiin. Mooseksen laki kirjoitettiin lainkirjaan ja laitettiin liitonarkin sivulle.
5.Moos.31:24-26 "Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan."
Tämän Mooseksen lain Jeesus pyyhki pois meidän tieltämme, mutta hän ei pyyhkinyt pois 10 käskyn lakia, joka oli kivitauluihin kirjoitettu ja oli liiton arkissa.
Kol.2:14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin" (Vanhempi käännös)
Juuri siitä kivitauluihin kirjoitetusta laista Jeesus sanoo: Matt.5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Ja tämän lain "Jeesuksen lain" Hän kirjoittaa Uuden liiton aikana meidän sydämemme lihatauluihin. Jeesus sanoi:"Minä ja Isä olemme yhtä" ja näin Jumalan laki on myöskin Jeesuksen laki.
Siunausterveisin KaalebKyllä löytyy vahvistusta sille että Mooseksen laki sisälsi Jumalan lain. Kymmenen käskysanaa olivat arkin sisällä tauluisssa, mutta ne olivat myöskin kirjoitettuna laki kirjaan, joka oli arkin sivuilla. Laki kirjassa oli dekalogi kirjoitettuna jopa kaksikin kertaa, nimittäin sekä 2.Moos.20 sekä 5.Moos.5.
Jopa adventisti johtaja Butler kirjassaan myöntää > Law in Galantias < sivulla 70. >>> "Juutalaisten keskuudessa sanontaan "laki" sisältyivät kaikki viisi Mooseksen kirjaa, siis koko järjestelmä: moraali, esikuvat ja porvallinen laki"> täyttämään.
Ymmärtääkseni Jumalan käskyt>> Uudessa testamentissa eivät viittaa dekalogiin kymmeneen käskyyn, vaan tarkoittavat Jeesuksen käskyjä sellaisenaan kuin ne ovat pyhissä kirjoituksissa, joissa hänen elämänsä ja opetuksensa esitetään. Näissä Jeesuksen käskyissä ei näy varjoakaan sapatti käskystä.
Mikäli kuulut niihin jotka uskovat että kaikki ulkopuolella kymmenen käskyn on vain kumottu.
Silloinhan rakkauskäskykin on toimestanne kumottu, jossa niin sanotusti >>riippuu kaikki laki ja profeetat - ikuinen laki
Didakhe kirjoitti:
Kyllä löytyy vahvistusta sille että Mooseksen laki sisälsi Jumalan lain. Kymmenen käskysanaa olivat arkin sisällä tauluisssa, mutta ne olivat myöskin kirjoitettuna laki kirjaan, joka oli arkin sivuilla. Laki kirjassa oli dekalogi kirjoitettuna jopa kaksikin kertaa, nimittäin sekä 2.Moos.20 sekä 5.Moos.5.
Jopa adventisti johtaja Butler kirjassaan myöntää > Law in Galantias < sivulla 70. >>> "Juutalaisten keskuudessa sanontaan "laki" sisältyivät kaikki viisi Mooseksen kirjaa, siis koko järjestelmä: moraali, esikuvat ja porvallinen laki"> täyttämään.
Ymmärtääkseni Jumalan käskyt>> Uudessa testamentissa eivät viittaa dekalogiin kymmeneen käskyyn, vaan tarkoittavat Jeesuksen käskyjä sellaisenaan kuin ne ovat pyhissä kirjoituksissa, joissa hänen elämänsä ja opetuksensa esitetään. Näissä Jeesuksen käskyissä ei näy varjoakaan sapatti käskystä.
Mikäli kuulut niihin jotka uskovat että kaikki ulkopuolella kymmenen käskyn on vain kumottu.
Silloinhan rakkauskäskykin on toimestanne kumottu, jossa niin sanotusti >>riippuu kaikki laki ja profeetatEt tunne Raamattua kovin hyvin, kun et osaa erotella Jumalan ikuista kymmemnen käskyn lakia Mooseksen laeista ja säädöksistä. Sinun Jumalasi on kuollut, sillä jos Jumalan kumoaa luonteensa, jonka ilmaus laki on, silloin ei ole enää Jumalaa. Jokainen ihminen tuomitaan sen mukaan miten hän noudattaa lakia.
Didakhe kirjoitti:
Kyllä löytyy vahvistusta sille että Mooseksen laki sisälsi Jumalan lain. Kymmenen käskysanaa olivat arkin sisällä tauluisssa, mutta ne olivat myöskin kirjoitettuna laki kirjaan, joka oli arkin sivuilla. Laki kirjassa oli dekalogi kirjoitettuna jopa kaksikin kertaa, nimittäin sekä 2.Moos.20 sekä 5.Moos.5.
Silloinhan rakkauskäskykin on toimestanne kumottu, jossa niin sanotusti >>riippuu kaikki laki ja profeetatJa miksi se katoaa? Oliko juma epäviisas antaessaan kymmenenkäskyn lain? Halusiko hän mahdollisesti korjata virheensä antamalla poikansa uhriksi meidän puolestamme siksi, ettemme pystyneetkään täyttämään Hänen lakiaan? Eikö Hänen pelastus suunnitelmansa ollutkaan jo valmiina aikojen alusta kaikkia ihmisiä varten? Eikö se pidäkkään paikkansa,ettei ole mitään muuta nimeä annettu kuin Jeesu jossa pelastumme??? Oliko Jumala todella niin lyhytnäköinen,että luuli ihmisen lakia noudattamalla voivan pelastua? Kun Jeesus kuoli minunkin puolestani, ja täytti lain johon en itse pysty, poistaako se koko lain. Pois se,kaikki minkä Jumala on asettanut ja säätänyt on ikuista ja pysyvää, Jeesus ei ole kumonnut mitään mitä Hänen Isänsä on säätänyt,Hän on vain täyttänyt.
- Didakhe
PikkuKonna kirjoitti:
Ja miksi se katoaa? Oliko juma epäviisas antaessaan kymmenenkäskyn lain? Halusiko hän mahdollisesti korjata virheensä antamalla poikansa uhriksi meidän puolestamme siksi, ettemme pystyneetkään täyttämään Hänen lakiaan? Eikö Hänen pelastus suunnitelmansa ollutkaan jo valmiina aikojen alusta kaikkia ihmisiä varten? Eikö se pidäkkään paikkansa,ettei ole mitään muuta nimeä annettu kuin Jeesu jossa pelastumme??? Oliko Jumala todella niin lyhytnäköinen,että luuli ihmisen lakia noudattamalla voivan pelastua? Kun Jeesus kuoli minunkin puolestani, ja täytti lain johon en itse pysty, poistaako se koko lain. Pois se,kaikki minkä Jumala on asettanut ja säätänyt on ikuista ja pysyvää, Jeesus ei ole kumonnut mitään mitä Hänen Isänsä on säätänyt,Hän on vain täyttänyt.
Paljon kysymyksiä esität, joihin vastaan oman näkemykseni lyhyen linjan vedon. Meillä uskovilla ei ole oppi- isinämme sekä Mooses että kristus, vaan ainoastaan Kristus.
Sillä on kirjoitettu >>>Yksi on teidän mestarinne, Kristus,>>> Matt.23:8,10. Hän itse tuo ilmi vaatimuksensa esiintyessään uutena ja suurenpana lainantajana, uuden liiton perustajana, mikä selvästi näkyy mm. vuorisaarnassa ja hebrealaiskirjeissä.
Onhan selvää että Uusi liitto on kaikin puolin >>toinen>edellinen>>>>> Hepr.8 Vai oletkos kanssani eri mieltä? - ei eroa
Didakhe kirjoitti:
Paljon kysymyksiä esität, joihin vastaan oman näkemykseni lyhyen linjan vedon. Meillä uskovilla ei ole oppi- isinämme sekä Mooses että kristus, vaan ainoastaan Kristus.
Sillä on kirjoitettu >>>Yksi on teidän mestarinne, Kristus,>>> Matt.23:8,10. Hän itse tuo ilmi vaatimuksensa esiintyessään uutena ja suurenpana lainantajana, uuden liiton perustajana, mikä selvästi näkyy mm. vuorisaarnassa ja hebrealaiskirjeissä.
Onhan selvää että Uusi liitto on kaikin puolin >>toinen>edellinen>>>>> Hepr.8 Vai oletkos kanssani eri mieltä?Uusi liito on sama kuin vanhakin. Ei ole muuta pelastusta kuin on ollut jo Aadamin ajoista. Yksin usko Kristukseen Lunastajana. Vanha liitto = Uusi liitto. Vanhassa katsottiin eteenpäin Kristuksen ristiin uudessa katsotaan Kristuksen ristille.
Didakhe kirjoitti:
Onhan selvää että Uusi liitto on kaikin puolin >>toinen>edellinen>>>>> Hepr.8 Vai oletkos kanssani eri mieltä?Siitä,että vain Kristus on oppi-isämme. Mooses vain johdatti Israelin kansan pois Egyptin maasta. Mutta Jumala hänen kauttaan myös ilmaisi ja antoi kymmenen käskyään,ne eivät siis olleet itsensä Mooseksen laatimia.
Jumala antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi,vaan saisi iankaikkiasen elämän. Jumalalla oli pelastus-suunnitelma jo maailman perustamisesta saakka. Et varmaan todella taekoita sitä, kun kirjoitat,että Jeesus olisi suurempi lain laatija kuin Isänsä.
En myöskään voi olla erimieltä kanssasi siitä mitä tulee Heb.8 lukuun ja erikoisesti sen jakeeaseen 10. Uskon kuitenkin,että uusiliitto koski myös kaikkia ennen Jeesuksen antamaa uhria eläneitä ihmisiä aina Aadamista ajan loppuun saakka.- Johannes
.............. kirjoitti:
Olen ollut yli 30 vuotta Advettikirkon jäsen ja täytyy sanoa että sellaista oppia en ole kirkossa opetettu että sapatti pelastaa. Sapatin Herra Jeesus Kristus pelastaa, tämä on Advettikirkossa olevaa sanomaa. Maran ata Herramme saapuu. Jumalan Siunausta kaikille jotka Hänet vastaan ottavat.
- Uusi testamentti?
Kaaleb kirjoitti:
Siunausterveisin KaalebVanhantestamentin kirjoituksia on löydetty eri aikakausilta ennen Kristuksen syntymää. Miksei ole uuden testamentin alkuperäisiä kirjoituksia, kuka ne on hävittänyt ja miksi, nyt luetaan vain munkkien kirjoittamia kirjoituksia joihin paavi antoi siunauksen.
Vanhassa testamentissa on käskyt,miksi ne on muutettu meidän katekismukseen? Pirunvinkeitäkö - Aramiz
lahkossa? kirjoitti:
Opetetaan, että juuri lauantain pyhittäminen sapatiksi pelastaa ihmisen? Anteeksi vain, mutta en ole niin hyvin perillä eri seurakuntien ja lahkojen opillisista eroista.
Ensiksi voin sanoa sen, että pelastus asia on
teoriaa tulevaisuudesta, koska kukaan ei tiedä varmuudella onko kukaan mitenkään pelastunut.
Kuitenkin kaikilla on oletettu toivo pelastumisesta. Tämä Lauvantain pyhittäminenhän perustuu Jumalan omalle lupaukselle. Otan Esimerkin:> Hesekiel 20: jae 12 toista.
Myöskin Sapattini minä annoin heille, olemaan
merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka
pyhitän heidät.
Joten ei Sapatin Pyhittäminen pelasta. Vaan se on merkkinä kuka kuuluu Herran omaisuus kansaan.
Sitten lisänä voisin mainita vielä sen, että catolilainen Sanomalehti on luvannut 1905 $5000.00 palkkion jos joku Protestantti pystyy
Todistamaan Sunnuntain pyhyydn olevan Jumalasta.
Palkkio on tietääkseni vielä hakematta, joten
näin on jotain harhauttavaa tullut julki
Siunausta
vaan kysyjille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750