LIDL oliiviöljyt?

dddd

Kysymys niitä ostaneille/kokeilleille:
Onko niistä mihinkään eli kestääkö vertailun ns. valtamerkkien kanssa?

15

11299

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupo-loco

      kestää ;o))

    • ostin kerran...

      Todella syvältä ei toimi niinkuin muut !!!! Heitin heti pois !!!

      • kyseleskijä

        ...tavalla ei toimi?

        Et saa hyvää kolesterolia siitä?


    • ........

      ne on huijauksia. pikaisella haulla löytyi ainoastaan sellaisia sivuja joissa todettiin esim lidlin 'luccese'-merkkisen öljyn olevan huonolaatuista, ei kylmäpuristettua, vaan lämpökäsittelyllä puristettua lamppuöljyä joka on teollisesti puhdistettu ja laskettu happopitoisuutta alle extraneitsytoliiviöljyn luokitukseen vaadittavan rajan.

      mikä sen toisen lidlin oliiviöljyn nimi oli?

      • Kir34

      • ..........
        Kir34 kirjoitti:

        Olipa kovin pikainen haku sitten kun minä löysin tämän syyskuussa julkaistun testisivun viidessä sekunnissa: http://www.stiftung-warentest.de/online/essen_trinken/test/1294892/1294892/1293329/1295837.html
        Näkyy Lidlin öljy sijoittuneen viidenneksi.

        pikainen haku oli noin 20 minuuttia.

        suomessa lidlissä myytävä luccese-oliiviöljy ei ole tuon testin 5. sijoittunut "Luccese
        italienisches natives Olivenöl extra" vaan 15. listalla oleva "Luccese
        Extra virgin Olive Oil", ja sen laatu on "AUSREICHEND (4,1)", en tiedä mitä tarkoittaa.

        tässä linkkejä muille sivuille:

        http://tinyurl.com/aao9k
        täällä sanotaan, että kyseinen öljy on espanjalaista(!) ja on käsitelty puristamisen jälkeen, eikä täytä EU:n laatuvaatimuksia.

        http://www.noderecords.de/node3000/jlab/index.php?itemid=43
        täällä taas sanotaan, että tuo sinun linkittämäsi testi on päin **, ja että tosiasiassa se on lamppuöljyä (ei tietoa kumpaa luccese-öljyä tarkoitti).

        http://tinyurl.com/b5pze
        täällä taas sanotaan että kyseinen öljy on 5. luokan öljyä.

        http://www.varputavi.com/vieras/guest.php
        täällä puolestaan suomalainen varpukin on huomannut että Stiftung Warentestin testissä hyvän arvosanan saanut öljy ei ole samaa mitä lidlissä myydään.


    • Happonen

      Ei käy edes moottorisahan teräketjuöljyksi, sati sitten paistamiseen. Kannattaa ostaa vaikka RUOKAkaupasta, eikä halpamarketista, jossa sekundaeriä.

      • Happo

        Eikös kevät-kesällä Lidlin litran purkissa myytävä oliiviöljy pessyt kaikki Bertollit ja muut!??

        Ihan saatanan hyvää nuo Lidlin öljyt on omassa välimerellisessä kokkaamisessani ollut. Ja sinä moottorisahaaja voit sitten vaikka sahata päähäsi.


      • Hapokas
        Happo kirjoitti:

        Eikös kevät-kesällä Lidlin litran purkissa myytävä oliiviöljy pessyt kaikki Bertollit ja muut!??

        Ihan saatanan hyvää nuo Lidlin öljyt on omassa välimerellisessä kokkaamisessani ollut. Ja sinä moottorisahaaja voit sitten vaikka sahata päähäsi.

        sä sitten sitä valmistamaasi välimeren sontaa syötät...itse et taida ainakaan syödä kun et paskaa suussasi maista, vai oletko kadottanut makuaistisi täysin? Lidlin petroolin makua ei pysty peittämään edes kourallisella chilipippureita.
        Onhan tietysti ihmisiä joille on koko ikänsä syötetty sontaa ja näinollen heille ei ole kehittynyt normaalia makuaistia, vaan maut "koetaan" muistinvaraisesti, eikä maisteta.


      • yks tietämätön
        Hapokas kirjoitti:

        sä sitten sitä valmistamaasi välimeren sontaa syötät...itse et taida ainakaan syödä kun et paskaa suussasi maista, vai oletko kadottanut makuaistisi täysin? Lidlin petroolin makua ei pysty peittämään edes kourallisella chilipippureita.
        Onhan tietysti ihmisiä joille on koko ikänsä syötetty sontaa ja näinollen heille ei ole kehittynyt normaalia makuaistia, vaan maut "koetaan" muistinvaraisesti, eikä maisteta.

        Jos lidlissä ei ole oliiviöljyt hyviä, niin voisko joku kertoa mikä sitten on hyvä merkki. Ja mikä siitä tekee sitten paremman, maku? Vai onko niitten ravintoarvoissa jotain eroja?


      • shk
        yks tietämätön kirjoitti:

        Jos lidlissä ei ole oliiviöljyt hyviä, niin voisko joku kertoa mikä sitten on hyvä merkki. Ja mikä siitä tekee sitten paremman, maku? Vai onko niitten ravintoarvoissa jotain eroja?

        Lidl tekee sopimuksia suurien eurooppalaisten valmistajien kanssa eli samaa se on mitä K-Kaupassakin myydään tosin eri nimellä. Tosin tietty merkki ei ole selvillä. Monista kääreistä pystyy kuitenkin päättelemään tuotteiden alkuperäisen merkin. Esim. Kartanon merkki on Atrian minkä huomaa heti esim. lihapullapakkauksesta vaikkei tieto olisikaan ennalta tuttua. Öljyistä vielä, että rypsiöljy varsinkin on suosittua jo ihan hintansa puolesta ja sitä eniten meneekin eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan ainakaan minulle...


      • EdwardEngland
        shk kirjoitti:

        Lidl tekee sopimuksia suurien eurooppalaisten valmistajien kanssa eli samaa se on mitä K-Kaupassakin myydään tosin eri nimellä. Tosin tietty merkki ei ole selvillä. Monista kääreistä pystyy kuitenkin päättelemään tuotteiden alkuperäisen merkin. Esim. Kartanon merkki on Atrian minkä huomaa heti esim. lihapullapakkauksesta vaikkei tieto olisikaan ennalta tuttua. Öljyistä vielä, että rypsiöljy varsinkin on suosittua jo ihan hintansa puolesta ja sitä eniten meneekin eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan ainakaan minulle...

        Onko kukaan kokeillut Taris organic ekstra-neitsytoliiviöljy? Kuulemma se on turkkilainen tuote? Olen kyllästynyt espanjalaisiin ja italialisiin. Kerran ostin sitä mutta en löydä enää missään? Mistä sitä saa?


      • öljyllä eteenpäin
        yks tietämätön kirjoitti:

        Jos lidlissä ei ole oliiviöljyt hyviä, niin voisko joku kertoa mikä sitten on hyvä merkki. Ja mikä siitä tekee sitten paremman, maku? Vai onko niitten ravintoarvoissa jotain eroja?

        Kirjotin jo tonne toisellekkin keskustelupalstalle että tollanen Coosurin Omega3 pitonen extra neitsyt oliiviöljy täyttää mun vaatimukset oikein hyvin.


      • epäilevä-tuomas
        öljyllä eteenpäin kirjoitti:

        Kirjotin jo tonne toisellekkin keskustelupalstalle että tollanen Coosurin Omega3 pitonen extra neitsyt oliiviöljy täyttää mun vaatimukset oikein hyvin.

        Oon ite kokeillu jotain öljyjä myös, mutten oo paljon eroja huomannu. Mikä tossa on sitte niin hyvää??


      • öljyllä eteenpäin
        epäilevä-tuomas kirjoitti:

        Oon ite kokeillu jotain öljyjä myös, mutten oo paljon eroja huomannu. Mikä tossa on sitte niin hyvää??

        Maku on hyvä ja sit siinä on sitä kaikkien hehkuttamaa Omega3 rasvaa. Joissain k-kaupoissa sitä on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe