Arkeologia

Hamburgin yliopisto

Aion opiskella Hampurin yliopistossa, Saksassa, arkeologiaa. Onko kukaan opiskellut yliopistossa argeologiaa? Olisi kiva, tietää, että mitä opinnot pitävät pääasiassa sisällään.

10

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jones I

      Eipä sitä muualla voi opiskella kuin yliopistoissa. Harrastajia ei pidä sekoittaa ammattilaisiin!

      jos opiskelu kiinnostaa, vieraile alkuun vaikka Hkin, Tkun ja Oulun yliopistojen sivustoilla ja tarkastele mitä kyseisten YO:jen alan laitosten sivuilla kerrotaan.

      • mutta

        asun saksassa, ja aion opiskella sitä hampurin yliopistossa siis. että en suomessa :)


      • Jones I
        mutta kirjoitti:

        asun saksassa, ja aion opiskella sitä hampurin yliopistossa siis. että en suomessa :)

        Ei se opiskelu kauheest sisällöltään eroa, painotukset ja metodit vo vaihedella jonkun verran, mutta suomihan on tunnetusti seurannut saksaa monessa.

        Eli suomen sivuilta näät minkä tyylisiä opintoja siellä suoritetaan. Opetusohjelmat löytyy varmasti netistä.


    • Arkeologin mutsi

      Poikani, joka on opiskellut Ruotsissa, on kohta valmis arkeologi. Hänen opiskeluaikansa on vaikuttanut mielenkiintoiselta.

      Viime kesänä hän pääsi työharjoitteluun Latviaan, jossa porukka kaivoi 5000 vuotta vanhoja hautoja. Arkeologi joutuu liikkumaan työkohteesta toiseen, joskus ulkomaillekin, eikä palkka päätä huimaa.

    • Masa

      muka päästä leivän ääreen?
      Eikös tuollaisella ammatilla pääse vain kortistoon?
      Eihän suomessakaan tarvita kuin muutama arkeologi kansan verorahoja syömässä.

      • Verorahan syömäri

        Masa ei varmaan itse haluaisi koskaan tietää, mitä Suomen menneisyydessä on tapahtunut. Hänelle on ihan yks hailee, miten tämä meidän katajainen kansa on muodostunut, mitä he ovat saavuttaneet, mihin uskoneet? Masalle olisi ihan sama, vaikka ruotsalaisten ja venäläisten kehuskellessa omilla historioillaan hänellä ei olisi mitään annettavaa keskusteluun. Itse asiassa sivistys sellaisenaan on Masan mielestä turhaa, löytäähän Masa oman napansa juuri ja juuri katsomalla alaspäin. Ja muuta Masa ei tarvitse. Hän on onnellinen. 8)


      • Masa
        Verorahan syömäri kirjoitti:

        Masa ei varmaan itse haluaisi koskaan tietää, mitä Suomen menneisyydessä on tapahtunut. Hänelle on ihan yks hailee, miten tämä meidän katajainen kansa on muodostunut, mitä he ovat saavuttaneet, mihin uskoneet? Masalle olisi ihan sama, vaikka ruotsalaisten ja venäläisten kehuskellessa omilla historioillaan hänellä ei olisi mitään annettavaa keskusteluun. Itse asiassa sivistys sellaisenaan on Masan mielestä turhaa, löytäähän Masa oman napansa juuri ja juuri katsomalla alaspäin. Ja muuta Masa ei tarvitse. Hän on onnellinen. 8)

        pitää omaa talouttaankin miettiä ammatin hankinnassa, eikä pelkästään mielenkiinnosta asiaan.


      • Fennoman
        Masa kirjoitti:

        pitää omaa talouttaankin miettiä ammatin hankinnassa, eikä pelkästään mielenkiinnosta asiaan.

        toivon onnea opintoihisi.

        Kun tulet takaisin ja pääset piireihin,joissa keskustellaan kaivamisista,muista saada nuo vätykset kaivamaan niistä paikoista,joissa saattaa olla esim. kuningashautoja.

        Olemmehan täällä tuon saman valheen vankina,jossa suomen menneisyyttä ei jostain syystä haluta kertoa.

        Jos täällä on kuninkaita joskus ollut,se myös pitää tutkia,ei kylläkään ruotsinkielisten kanssa.

        Vaka Vanha hehkuttaa asiaa niin usein historia palstalla,että ihmettelen itsekin sitä,ettei asian tutkimiseksi tehdä ei juuta ei jaata.

        Jonkun arkeologiaa työnään tekevän on siksi otettava asiasta selvä.


    • Anonyymi

      Jos meet sinne argeologiselle, nii lähetä terveisiä, että kompurassa on puhaltaja, jolla saa pölyt ja moskan kätevästi poikkeen, ettei tartte raapustella niitä esineitä ja partasudilla pyyhkiä - se mua aina pilluttaa ku kattelen pompeiin rapauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe