Tasoltaan ÄO 135-145 cattel ihmisiä?

Sebastian

Tervehdys palstalaiset! Olen tässä uumoillut, että tulevatko saman älyiset ihmiset keskimääräistä paremmin juttuun, vaikkakin heidän kiinnostuksen kohteensa olisivat erilaiset? Tällä skaalalla luulisi löytyvän aika useitakin ihmisiä (13/1-33/1), jotka kyseisiä pisteitä saavat testeistä. En ole hyvä ihmisasiantuntija ja täten oma arvioni esim. kavereideni älykkyydestä voi heittää varmasti muutamalla kymmenelläkin pisteellä. Oma ÄO:ni 145cattel. Täällä jengi viljelee aika ahkeraan linkkejä, joten täällä (http://www.hologravitaatio.com/alymeta.htm) esim. pienimuotoinen essee älykkyydestä muiden ajatuksieni lomassa. Toki älyllistä seuraa löytyisi yliopistoltakin (tosin ÄO sielläkin on keskimäärin tutkimusten mukaan vain 120 päälle cattel), jos sinne olisi motivaatiota opiskella, mutta kun ei ole, enkä Mensankaan pääsyvaatimuksia ihan täytä.

24

4753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösilököp

Äh. En jaksa edes vittuilla.

• Sebastian

Joku guru taisi kulkea nokka pystyssä ohi. Juu, ei 145 ole mikään ihme luku todellakaan, mutta estääkö se olemasta utelias? Vittu mikä asenne ja vielä perustelematon sellainen. OLisi kiva tietää viestisi varsinainen tarkoitus. Anna palaa.

• Bingis
        Sebastian kirjoitti:

Joku guru taisi kulkea nokka pystyssä ohi. Juu, ei 145 ole mikään ihme luku todellakaan, mutta estääkö se olemasta utelias? Vittu mikä asenne ja vielä perustelematon sellainen. OLisi kiva tietää viestisi varsinainen tarkoitus. Anna palaa.

Mäkin, toivorikkaana, käyn välillä täällä vilaisemassa, joskos olisi ihan oikeaa keskustelua meneillään. Yleensä aina tulos on nolla. Lopeta suosiolla tähän ja tyydy statistin rooliin ainakin tämän palstan suhteen. Olet jo itse vastannut kysymykseesi. Ps. MUN mielestä netistä EI voi löytää kovin fiksua keskustelua kuin korkeintaan hetkittäin ja pätkittäin. Yksinkertaisesti siksi, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

• auttanut?
        Bingis kirjoitti:

Mäkin, toivorikkaana, käyn välillä täällä vilaisemassa, joskos olisi ihan oikeaa keskustelua meneillään. Yleensä aina tulos on nolla. Lopeta suosiolla tähän ja tyydy statistin rooliin ainakin tämän palstan suhteen. Olet jo itse vastannut kysymykseesi. Ps. MUN mielestä netistä EI voi löytää kovin fiksua keskustelua kuin korkeintaan hetkittäin ja pätkittäin. Yksinkertaisesti siksi, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Kommenttisi taso kertoo jotain sinusta. Mutta olet minun puolestani yhtä tervetullut tälle palstalle, ja muillekin palstoille, jotka sinua puoleensa vetävät, syystä tai toisesta; ja vielä tervetulleempi, kunhan keksit jotain älykästä ja varteenotettavaa sanottavaa. Odotan innolla sitä päivää:)

• johon
        auttanut? kirjoitti:

Kommenttisi taso kertoo jotain sinusta. Mutta olet minun puolestani yhtä tervetullut tälle palstalle, ja muillekin palstoille, jotka sinua puoleensa vetävät, syystä tai toisesta; ja vielä tervetulleempi, kunhan keksit jotain älykästä ja varteenotettavaa sanottavaa. Odotan innolla sitä päivää:)

kalikka...Mitehän itse olet?

• vuf vuf
        johon kirjoitti:

kalikka...Mitehän itse olet?

Sanoin, että minun puolestani edellinen kirjoittaja oli tervetullut keskustelemaan, niin kuin muutkin, ja erityisen tervetullut, jos hän itse aloittaisi etsimänsä 'fiksun keskustelun' omilla älykkäillä kommenteillaan. Jos hänellä ei ole itsellään tarjottavana rakentavia ajatuksia, miksi hän vaivautuu siitä kertomaan? Luuleeko hän antavansa itsestään älykkään vaikutelman?

Minä olen lukenut paljonkin mielenkiintoisia juttuja täältä. Jos joku ei niitä huomaa, niin se saattaa johtua siitä, että kukin meistä katselee maailmaa omien rilliensä läpi - ja joillakin ne ovat puhdistamisen tarpeessa.

• vielä kerran...
        vuf vuf kirjoitti:

Sanoin, että minun puolestani edellinen kirjoittaja oli tervetullut keskustelemaan, niin kuin muutkin, ja erityisen tervetullut, jos hän itse aloittaisi etsimänsä 'fiksun keskustelun' omilla älykkäillä kommenteillaan. Jos hänellä ei ole itsellään tarjottavana rakentavia ajatuksia, miksi hän vaivautuu siitä kertomaan? Luuleeko hän antavansa itsestään älykkään vaikutelman?

Minä olen lukenut paljonkin mielenkiintoisia juttuja täältä. Jos joku ei niitä huomaa, niin se saattaa johtua siitä, että kukin meistä katselee maailmaa omien rilliensä läpi - ja joillakin ne ovat puhdistamisen tarpeessa.

Olen toki täältä minäkin löytänyt mielenkiintoisia juttuja, eli siis itseäni kiinnostavia. Kuka hakee mitäkin. Usein täällä vain törmää ilkeilyyn ja vertaillaan/kehuskellaan omalla ÄOllä, mikä ei ainakaan minua kiinnosta lainkaan. Itseäni kiinnostaa miten älykkyys linkittyy elävään elämään ja miten se ilmenee. Vastauksellani tarkoitin sitä, että tältä palstalta löytää vastauksen alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen: tulevatko älykkäät keskenään keskimääräistä paremmin toimeen. Tuskimpa sen paremmin kuin ihmiset ylipäätään ja jos tästä palstasta voi tehdä johtopäätelmiä, jopa keskimääräistä huonommin. Toisaalta netissä yleensä ottaen kirjoittelee ihmisiä, jotka vaikuttavat...hmmm...kiihkeiltä hyvässä ja pahassa. Mutta peiliin katsoessa on tunnustettava, ettei omakaan ulosanti ole niin hyvää kuin toivoisi. En osaa kirjoittaa asioista niin kuin niistä ajattelen tai kuten ne koen ja helposti tulee sitten kirjoitettua liian kärkevästi tai tuimasti, vaikka muutoin pidän itseäni aika leppoisana tapauksena, en yksinkertaisesti jaksa ottaa pulttia asioista. Joo, meni ohi alkuperäisen aiheen...

• harkitsemaan
        vielä kerran... kirjoitti:

Olen toki täältä minäkin löytänyt mielenkiintoisia juttuja, eli siis itseäni kiinnostavia. Kuka hakee mitäkin. Usein täällä vain törmää ilkeilyyn ja vertaillaan/kehuskellaan omalla ÄOllä, mikä ei ainakaan minua kiinnosta lainkaan. Itseäni kiinnostaa miten älykkyys linkittyy elävään elämään ja miten se ilmenee. Vastauksellani tarkoitin sitä, että tältä palstalta löytää vastauksen alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen: tulevatko älykkäät keskenään keskimääräistä paremmin toimeen. Tuskimpa sen paremmin kuin ihmiset ylipäätään ja jos tästä palstasta voi tehdä johtopäätelmiä, jopa keskimääräistä huonommin. Toisaalta netissä yleensä ottaen kirjoittelee ihmisiä, jotka vaikuttavat...hmmm...kiihkeiltä hyvässä ja pahassa. Mutta peiliin katsoessa on tunnustettava, ettei omakaan ulosanti ole niin hyvää kuin toivoisi. En osaa kirjoittaa asioista niin kuin niistä ajattelen tai kuten ne koen ja helposti tulee sitten kirjoitettua liian kärkevästi tai tuimasti, vaikka muutoin pidän itseäni aika leppoisana tapauksena, en yksinkertaisesti jaksa ottaa pulttia asioista. Joo, meni ohi alkuperäisen aiheen...

enemmän kuin puhuessa, muuten helposti antaa väärän kuvan, kuten sanot. Kasvokkain voi pehmentää sanojaan hymyllä ja äänensävyllä. Minä saatan kyllä olla ihan aidosti ilkeä, ajoittain - ainakin saan keskustelun näillä palstoilla joskus loppumaan omilla kirjoituksillani. Toisten ylimielisyyden huomaa helpommin kuin omansa:) Mutta yleensä kuvittelen olevani rauhaa rakastava. Toiset vaan haastaa riitaa... Tai siltä minusta tuntuu.

Ei minulla oikeastaan mitään älykästä sanottavaa ole, tällä hetkellä ainakaan. Mutta onhan täällä noita välkkyjä, ja ihan kiinnostavasti he kirjoittavat. Minua ainakin huvittaa lukea.

Satun tuntemaan aika useita älykästä ihmistä. Joistain pidä, joitakin en voi sietää. En usko, että jaettu älykkyys sinänsä on erityisen yhdistävä tekijä ihmisten välillä. Mutta läheisiin ihmissuhteisiin en edes yrittäisi ihmisten kanssa, jotka ovat kovin paljon "hitaampia". Mutta ystävinä he voivat olla kallisarvoisia, ja työtovereina ihan mukiinmeneviä.

• jupsjups

Ehkä saman äo:n omaava saattaa olla jollain tapaa samalla "aaltopituudella". Luulisin, että eniten ihmiset kuitenkin hakeutuvat ihmisten seuraan, joista arvelevat olevan eniten hyötyä itselleen. Ehkä korkean äo:n ihmiset hakeutuvat muita useammin matemaattisille aloille, ja hankkivat enemmän älynlahjoja vaativia harrastuksia, kuten ristikot, shakki jne. Sitten vain riippuukin ihmisestä, kokeeko shakkigurun kiinnostavaksi kaveriksi.

• tomesa

Moro Sebastian!

Haluaisitko vaihtaa tietämystä, ajatuksia kanssani aiheesta älykkyys, lahjakkuus, psykologia?

Tarvitsen sähköpostiosoitteesi.

Omani [email protected]

-------------------------------------------------

"Jos ei mitään anna niin ei voi mitään saadakkaan."

• Sebastian

Heido, "tomesa". Olen muuten lueskellut sun aikasempia artikkeleita ja tuli mieleen että siinä hi iq - societyn testissä saattaa olla jopa 6 pisteen heitto suuntaan, että itse sain 135 siitä testistä ja kun hieman rämpläsin niitä vastausvaihtoehtoja niin lukemat putosi 129. Tee Mensan harjoitustesti osoitteessa http://www.cc.jyu.fi/~joykop/mensa/harjtest.pdf ja saatat saada hieman luotettavampia tuloksia.Tottakai kiinnostaa vaihtaa mielipiteitä. Olen muuten ihan imbesilli käytännön elämässä. Ehkä äly ilmenee suurina kysymyksinäni - tosin tuloksia ei ole lähimaillakaan. Eikä 145 tosin yllä muuta kuin ehkä luokan priimuksuisuuteen, enkä usko sen avaavan mitään ovia sen ihmeellisemmin. Sain muuten wais-testistä hyvät tulokset palikkatesteistä (joka kiinnittyy lähinnä spatiaaliseen älykkyyteen), mutta en muista edes rutini bussireittejä, jotka on muiden ihan helppo muistaa.

• tomesa
        Sebastian kirjoitti:

Heido, "tomesa". Olen muuten lueskellut sun aikasempia artikkeleita ja tuli mieleen että siinä hi iq - societyn testissä saattaa olla jopa 6 pisteen heitto suuntaan, että itse sain 135 siitä testistä ja kun hieman rämpläsin niitä vastausvaihtoehtoja niin lukemat putosi 129. Tee Mensan harjoitustesti osoitteessa http://www.cc.jyu.fi/~joykop/mensa/harjtest.pdf ja saatat saada hieman luotettavampia tuloksia.Tottakai kiinnostaa vaihtaa mielipiteitä. Olen muuten ihan imbesilli käytännön elämässä. Ehkä äly ilmenee suurina kysymyksinäni - tosin tuloksia ei ole lähimaillakaan. Eikä 145 tosin yllä muuta kuin ehkä luokan priimuksuisuuteen, enkä usko sen avaavan mitään ovia sen ihmeellisemmin. Sain muuten wais-testistä hyvät tulokset palikkatesteistä (joka kiinnittyy lähinnä spatiaaliseen älykkyyteen), mutta en muista edes rutini bussireittejä, jotka on muiden ihan helppo muistaa.

Moro!

Katselin tuossa lävitse muutamia aikaisempia keskutelujasi tällä palstalla. Huomaan, että olet kiinnostunut varsinkin vertailemaan omaa tulostasi toisten tuloksiin.

Sain poimittua seuraavan kommenttisi.

"esim tästä testistä sain 145, kun taas mensan virallisesta testistä 115!http://www.cc.jyu.fi/~joykop/mensa/harjtest.pdf" /Sebastian/

Tein itse tuon testin 4.11.05. Päällimmäisenä testistä muistuu mieleen sen vaatima nopeus.

Oma mielipiteeni näistä ei-virallisten testien tarkkuudesta, testit voivat antaa suuntaa antavan kuvan älykkyydestä. Omat tulokseni heittelevät pelkkänä numeerisena lukuna arviolta 20-50. Tällä tarkoitan eri testejä verrattuna toisiinsa. Saman testin tekeminen uudestaan (esim. 2vko kuluttua), vaikuttaa testitulokseen noin ~5p., yleensä jälkimmäinen tulos on parempi.

Niin ja yllämainitsemani testin tulos oli 143. Haluaisin saada jonkun kommentin tuon testin luotettavuudesta.

• Sebastian
        tomesa kirjoitti:

Moro!

Katselin tuossa lävitse muutamia aikaisempia keskutelujasi tällä palstalla. Huomaan, että olet kiinnostunut varsinkin vertailemaan omaa tulostasi toisten tuloksiin.

Sain poimittua seuraavan kommenttisi.

"esim tästä testistä sain 145, kun taas mensan virallisesta testistä 115!http://www.cc.jyu.fi/~joykop/mensa/harjtest.pdf" /Sebastian/

Tein itse tuon testin 4.11.05. Päällimmäisenä testistä muistuu mieleen sen vaatima nopeus.

Oma mielipiteeni näistä ei-virallisten testien tarkkuudesta, testit voivat antaa suuntaa antavan kuvan älykkyydestä. Omat tulokseni heittelevät pelkkänä numeerisena lukuna arviolta 20-50. Tällä tarkoitan eri testejä verrattuna toisiinsa. Saman testin tekeminen uudestaan (esim. 2vko kuluttua), vaikuttaa testitulokseen noin ~5p., yleensä jälkimmäinen tulos on parempi.

Niin ja yllämainitsemani testin tulos oli 143. Haluaisin saada jonkun kommentin tuon testin luotettavuudesta.

Mitä muuten olet saanut eurooppalaisesta älyykkyystestistä? www.alykkyystesti.net

• tomesa
        Sebastian kirjoitti:

Mitä muuten olet saanut eurooppalaisesta älyykkyystestistä? www.alykkyystesti.net

Eurooppalaisen äykkyystestin tulos: "Erittäin hyvä tulos 140-149."

Et antanut vielä sähköpostiosoitettasi, Sebastian vai onko minulta jäänyt jotain huomaamatta.

Tomesa

• tomesa

Varmaan voisin laittaa myös kommentin itse alkuperäisestä aiheesta.

Lyhyt vastaus voisi olla vain kyllä. Tämän vastauksen arvo ei todennäköisesti kiinnosta ketään, mutta jos sitä tarkennetaan hieman niin ehkä joku saattaa olla kanssani samaa mieltä.

Tehdään vertaus ihmisten ulkonäköön. Jaotellaan ihmiset hyvännäköisiin ja ei-niin-hyvännäköisiin. Tehdään sama jaottelu älykkyyden suhteen. Älykkäät ja ei-niin-älykkäät.

Mitä tällä jaottelulla saadaan aikaan? Haetaan seuraavaksi käytännön esimerkki. Hyvännäköiset ihmiset pariutuvat mielellään toistensa kanssa ja vice versa. (Hieno sana, jota en ole vielä päässyt käyttämään, meniköhän oikein.)

Nyt lukija osaa päätellä itse lopun.

-------------------------------------------------

Niille, jotka eivät päätelleet itse: "Älykkäät pariutuvat älykkäiden kanssa ja vice versa."

Mitä saimme aikaan? Ainakin teorian mukaan pariskuntien älykkyysosamäärä saattaa korreloida keskenään, kuin myös ulkonäkö.

------------------------------------------------
      "Voiko kaunis nainen olla älykäs?" :)

• tyhmä...

Kysymys on tod. näk. typerä, mutta kysynpä silti. Miten ihmisen, joka ei osaa yhdyssanoja, ÄO voi olla 145?

Tämä ei ollut vittuilua, ja oikaiskaa jos ymmärsin jotain väärin.

• älykäs

Ehkäpä älykäs ihminen pystyy erottamaan oleellisen epäoleellisesta, eikä sen takia VÄLITÄ yhdyssanoista, koska tietää että viesti menee perille joka tapauksessa.

Mikä hitto tässä on, että suomalaisilla on himo valittaa oikeinkirjoituksesta joka välissä... yhdelläkään ulkomaalaisella keskustelupalstalla en ole ilmiöön törmännyt.

• Ulkomaillakin
        älykäs kirjoitti:

Ehkäpä älykäs ihminen pystyy erottamaan oleellisen epäoleellisesta, eikä sen takia VÄLITÄ yhdyssanoista, koska tietää että viesti menee perille joka tapauksessa.

Mikä hitto tässä on, että suomalaisilla on himo valittaa oikeinkirjoituksesta joka välissä... yhdelläkään ulkomaalaisella keskustelupalstalla en ole ilmiöön törmännyt.

Sanoisin kyllä, että suomalainen kielikeskustelu on aika sivistynyttä verrattuna eräisiin muihin. Olen nähnyt englanninkielisiä kielifoorumeita, jossa (oletettavasti huumorimielessä) kehotetaan ampumaan ihmiset, jotka käyttävät väärin heittomerkkiä (its ja it's, mitä eroa?) tai valitsevat vain sanansa huonosti.

Shooting is too good for them! totesi toinen.

Kieli on vakava asia muillekin. Meneehän se suomenkin kanssa helposti nipotukseksi, mutta harvemmin näillä foorumeilla vaaditaan noin rankkoja rangaistuksia yhdys sana virhei stä :-)

Alkuperäiselle kommentoijalle sanoisin, että älykkyys ja koulumenestys eivät ole sama asia. Voihan olla, että äidinkielen tunnilla ei ole napannut, kun on "toisia fiksumpi" jne. Mistä sen tietää.

Minua ei muuten hirveästi haittaa pikaisesti kirjoitetuissa viesteissä hoono keeli, tai yhdys saan vir heet. Niitä näkee näillä foorumeilla niin paljon, että niihin kyllä tottuu. Totesin vain, että ei ole meidän suomalaisten yksinoikeus järkyttyä kielivirheistä, ne vain ovat eri virheitä eri kielissä, jotka sapettavat pahiten.

• pilkunviilaaja
        Ulkomaillakin kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että suomalainen kielikeskustelu on aika sivistynyttä verrattuna eräisiin muihin. Olen nähnyt englanninkielisiä kielifoorumeita, jossa (oletettavasti huumorimielessä) kehotetaan ampumaan ihmiset, jotka käyttävät väärin heittomerkkiä (its ja it's, mitä eroa?) tai valitsevat vain sanansa huonosti.

Shooting is too good for them! totesi toinen.

Kieli on vakava asia muillekin. Meneehän se suomenkin kanssa helposti nipotukseksi, mutta harvemmin näillä foorumeilla vaaditaan noin rankkoja rangaistuksia yhdys sana virhei stä :-)

Alkuperäiselle kommentoijalle sanoisin, että älykkyys ja koulumenestys eivät ole sama asia. Voihan olla, että äidinkielen tunnilla ei ole napannut, kun on "toisia fiksumpi" jne. Mistä sen tietää.

Minua ei muuten hirveästi haittaa pikaisesti kirjoitetuissa viesteissä hoono keeli, tai yhdys saan vir heet. Niitä näkee näillä foorumeilla niin paljon, että niihin kyllä tottuu. Totesin vain, että ei ole meidän suomalaisten yksinoikeus järkyttyä kielivirheistä, ne vain ovat eri virheitä eri kielissä, jotka sapettavat pahiten.

Ehkä Suomessakin on saatavilla se hiljattain julkaistu, nyt bestselleri kielioppikirja 'Eats, Shoots and Leaves' (Lynne Truss)? Se viittaa vanhaan vitsiin, jossa tietokirjan kuvaus koalan elintavoista sanottiin noin - yksi pilkku muutti koko lauseen merkityksen.

Asia kiinnostaa ihmisiä - muuten ei kielioppikirja olisi myynyt noin hyvin.

• keskimääräistä parempi

Minulle testi kertoi, että ÄO:ni on 169. Testi oli Cattell & Cattell siis, jos se nyt kirjoitetaan kahdella ällällä. Testi oli kulttuurivapaa, koska tokihan aboriginaalia nappaa aivan yhtä paljon raapustaa paperille rukseja kuin ketä tahansa meistä sivistyneistä ihmisistä. Hehe.

En liittynyt Mensaan, vaikka oli mahdollisuus. Kaduttaa sekin, että maksoin 30€ tuosta testistä, samalla määrän kun olisi saanut niin paljon olutta, että olisi voinut koko illan kuvitella olevansa maailman fiksuin ihminen (aamulla ei sit enää).

Ei tulisi mieleenikään etsiä ystäviä tai paria, joilla on samantasoinen luku tuosta typerästä testistä. Parhaiten tulen toimeen ihmisten kanssa, joilla on minua vastaava arvomaailma ja yhtä leppoisa elämänasenne. Piutpaut noille testeille.

Kyllähän se testi tietenkin selitti miksi minua niin v*tuttaa aina, kun avaan telkun. Siellä oikeasti tulee paljon minua tyhmemmille suunniteltuja ohjelmia! :-)

• väitteissäsi

Et halua katsoa television typeriä ohjelmia, mutta sanot, ettet etsi älykkäitä kavereita. Ehkä ystäväsi ovat salaälykkäitä - muuten heitä tuskin sietäisit:)

Ja myönnä pois, että tuntuu ihan mukavalta tietää, että aivokoneisto on ainakin siltä puolin kunnossa. Nyt voit sitten keskittyä päättämään siitä, miten parhaiten käyttää tuota loistolaitettasi. Mistähän se johtuu, että kauneudestaan saa olla iloinen (kuulemma, ei ole omia kokemuksia:) mutta älystään ei. Se on vain yksi ominaisuus muiden joukossa.

• äommä

Saman älyiset ihmiset tulevat toimeen keskenänsä, vaikka heidän kiinnostuksensa olisivat erilaiset. Tai siis ainakin ymmärtävät toistensa puhetta. Mielipiteet, maailmankatsomus ja kaikki muu älykkyydestä riippumaton voi erottaa ihmisiä. "Joo, mä ymmärrän, mutta en tajua" sun käytöstäsi.

Jos älykkyysosamäärät ovat tarpeeksi kaukana toisistaan, ihmisillä ei ole mitään yhteistä "tarttumapintaa" eli heidän ajatuksensa/puheensa eivät kohtaa.

• moi1

Itse mensan testin läpäissyt ja yksi parhaista ystävistä täysi puupää linnakundi.

• Tavallinen tallaaja

Esitetään älykästä ja puhutaan puuta heinää, hyvä meininki
      (y)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe