Maksaminen treffeillä

miten on

Olen tapaillut pari kuukautta aivan ihanaa miestä ja olemme käyneet tietty ulkona yms ja mies on aina tarjoutunut maksamaan. Sovimme että lähdemme ulos syömään ensi viikolla, mutta musta alkaa tuntua ett mun pitäs osallistua myös kuluihin. Miten mä ehdotan, ett voin maksaa myös? Ja missä vaiheessa? Ja ehdotanko ett maksan oman osani vaiko kummankin?

Kuulostaa tosi tyhmiltä kysymyksiltä, ja tavallaan mä oon itsevarma, mut kuka tahansa tuntee itsensä epävarmaksi kun on Todella kiinnostunut vastapuolesta...

Kommentteja kaivataan, kiitos! :)

19

8236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etukäteen

Sovi ennen syömään menoa, että nyt onkin sinun vuorosi tarjota, ihan ilman mitään dramatiikkaa, sano, että mies onkin tarjonnut nyt monta kertaa peräkkäin ja nyt oikein miellellään vastavuoroisesti tarjoaisit. Sitten ei tule epämääräistä tilannetta laskun pyytämisen ja maksamisen kohdalla.

• nii

"Mähän voisin maksaa tän kun sä oot ollu niin ihana ja tarjonnu aina."

• Mies tykkää

Maksanko nämä nyt vai kämpillä??

Olet löytänyt itsellesi todellisen herrasmiehen.
      Tiedätkö kuinka harvinaisia he ovat nyky-Suomessa?
      Minkähän takia sinun pitäisi maksaa?
      Se joka kutsuu syömään /juomaan / iltaa viettämään huolehtii laskusta. Ja ihan aikuisten oikeesti: tämä on ihan arkipäivää Skandinavian ulkopuolella olevissa maissa.

• Herra X

Herrasmies ja herrasmies. Itse maksan yleensä ekat ja ehkä myös toiset treffit, mutta sen jälkeen saa astua tasa-arvo peliin tässäkin asiassa. Kaikki naiset eivät edes halua, että mies maksaa aina. Pari kertaa voi maksaa vanhojen tapojen kunniaksi.

Herra X kirjoitti:

Herrasmies ja herrasmies. Itse maksan yleensä ekat ja ehkä myös toiset treffit, mutta sen jälkeen saa astua tasa-arvo peliin tässäkin asiassa. Kaikki naiset eivät edes halua, että mies maksaa aina. Pari kertaa voi maksaa vanhojen tapojen kunniaksi.

Kysehän oli miehestä joka on halukas maksamaan seuralaisen kulut.
        En sanonut odottavani sellaista nyky miehiltä, mutta jos sellainen kohdalle sattuu, en todellakaan rupea häntä toppuuttelemaan.

• Man

Se mies tarjoutuu maksamaan kohteliaisuudesta. Mutta jos sinä suostut aina siihen että hän maksaa, se ei ole kohteliasta. Eli kun hän tarjoutuu maksamaan niin voit sanoa että nyt on sinun vuorosi tarjota, hän arvostaa sitä varmasti.

• meppuFIU

sopia niin voipi nautiskella sitten että ei tarvii koko ajan olla kukkaro ojossa valmiina maksamaan sörsselit! Siten on rennompi tutustua treffi kaveriin ja syödä sitä mistä tykkää eikä tuijottaa hintoja .."ajatuksella *Jos kumminkin hän maksaa niin en kehtaa ottaa tota*! Reilu alusta asti ja keskustella täytyy koska ei sitä muuten toista opi tuntemaan!

• Jos toinen maksaa laskun, minä voisin yksinkertaisesti kysyä esim. "Mikä on minun osuuteni laskusta?"

• akak

Joko maksat omat pöperös tai sitten hame korviin. Tässä elämässä mikään ilmasta oo.

• djvenla

maksaa osanasa, ei siihen niin paljoa tarvita...

• kivempi tapa

MUn mielestä vuorotellen toiselle tarjoaminen on kivempi tapa kuin ruveta joka kerta räknäämään tarkkaa toisen osuutta laskusta, tai pyytää laskut erikseen. Vähän voi mennä treffitunnelmakin jos ruvetaan sentilleen laskemaan.

• Auringonlasku

Tässä oikea ja tasa-arvoinen käytäntö: miehellä ei ole mitään velvollisuutta maksaa naisen osuutta. Jos mies ehdottaa treffejä naiselle, hänen täytyy ilmoittaa tarjoavansa. Jos hän ei tätä ilmoita, naisella ei ole mitään oikeutta odottaa ilmaisia ruokia. Jos nainen pyytää treffeille (kertokaa, jos tiedätte tällaisen ihmeen joskus tapahtuneen), säännöt ovat samat. Jos tiedetään, että treffejä tulee olemaan jatkossakin, on kaksi vaihtoehtoa, kumpikin maksaa omansa tai tarjotaan vuorotellen. Näiden sääntöjen tarkoituksena on siis se, ettei ruoan tarjoamisesta tulee minkäänlaista huomionosoitusta. Minulla on niin paljon itsekunnioitusta, etten koskaan alennu maksamaan naisen osuutta. Jos naista kiinnostaa ilmainen ruoka enemmän, kuin minä, hänen kannattaa vaihtaa seuraa. Minulta on täysin turhaa odottaa herrasmiesmäisiä mielistelyjä ja "miehekästä" ryömimistä naisen edessä.

• dunnoboy

_Minulta on täysin turhaa odottaa herrasmiesmäisiä mielistelyjä_

kuulostat aika itserakkaalta, mutta jos näin ei ole niin unohda,

• Hannu Turusta

...maksaa seksillä?

• julianna

Anna miehen maksaa nyt mut kutsu samalla se syömään sitten seuraavaksi, esim sanoilla 'mä voisin tarjota seuraavan, mentäiskös vaikka (paikan nimi) ens lauantaina... näin ei laskusta tarvitse tapella

• tottakai

hassuja edes kyselet...

• meppuFIU

Menen luontoretkelle palkaksi vai? Heko Heko

• Tasa-arvo rules!

Älä hätäile. Hallituksen uusi seksinosto kieltolaki johtaa siihen ettei miehet voi tulevaisuudessa tarjota deiteilleen edes lounasta, sillä jos sen jälkeen sattuu saamaan, niin saattaa saada samalla sakot! ;)

Oikeasti henk.koht ärsyttää aivan valtavasti se että naiset ovat todella kovia vaatimaan tasa-arvoa (joka on ihan ok), mutta sitten tässä dettailu maailmassa oletetaan että mies maksaa yleensä kaikki kulut. Tai ainakin vähintään ruuat & juomat. Olisi piristävää kuulla niitä tasa-arvo vaatimuksia silloinkin kun se ei tarkoita pelkkää parempaa palkkaa tai muita etuuksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe