Kertokaa mulle miten riitelystä pääsee eroon? tai ainaki vähentää riitelyä?
Minä ja poikaystäväni rakastetaan toisiamme yli kaiken, mutta riitelemme tosi paljon. Hyvä jos voimme olla muutaman päivän ilman riitaa. Poikaystäväni syyttää minua riidoista, mutta mun mielestä se on toisinpäin. (ei tietenkään aina)
kumpikaan meistä ei ole onneksi pitkävihainen..saamme sovittua jokaisen riidan. mutta en tiedä kuinka kauan vielä jaksetaan tällaista.
Haluaisimme päästä eroon riitelystä, mutta mikä avuksi? auttakaa meitä
auttakaa
5
1009
Vastaukset
- aikaa
voipi johtua siitä että olette liian paljon yhdessä. Kokeilkaapa olla hieman omien kavereiden parissa tai muuten vaan yksikseen päivällä.
Puhukaa siitä mikä teitä ärsyttää toisissaan, jotta ette sitä sitten tekisi ja näin säästyisitte riidoilta. Riitoja on aina ja jompikumpi joutuu aina joustamaan. - Nimetön
nämä kirjat!
teillä on vain kommunikointi ongelma sitten! vaatii työtä paljon mutta kyllä se kannattaa! kokemusta on!
kyse on samoista asioista näissä kirjoissa, mutta vähän eri nimikkeillä! Tämä toimii aikuistenkin parisuhteessa, vaikka eka onkin vanhemmille ja lapsille suunnaattu kirja! molemmissa kirjoissa on selkeitä esimerkkejä pulmatilanteista ja miten niitä voisi purkaa.
1. thomas gordon, viisaat vanhemmat:
aktiivinen kuuntelu-
taito kuulla mitä lapsi todella tarkoittaa
oma sanoma-
taito ilmaista omat tunteensa, niin että lapsi voi ne ymmärtää
neuvotteleminen-
taito selvittää kiistat yhteisvoimin niin, että "kunpikin voittaa"
2. Marshall B Rosenberg: myötäelämisen taito Opettele pysäyttämään ilkeät sanat, ennen kuin pääsevät ilmoille. Madalla ääntäsi, äläkä ala huutaa. Keskustele asiallisesti ja pyydä poikaystävääsikin tekemään niin. Aloittaminen voi olla vaikeata, mutta kun huomaat onnistuvasi, niin se taas kannustaa jatkamaan yrityksiä. Ei kukaan yksin voi riidellä. ;))
- masentunut tyttö
no mutta tämä kuulosti siltä että riidat on kaikki mun syytä
- Nimetön
masentunut tyttö kirjoitti:
no mutta tämä kuulosti siltä että riidat on kaikki mun syytä
eeeeeei kulta pieni!
minusta se edellisen kommentti ei syyttänyt sinua, vaan ehdotti miten voisit itse reagoida riita tilanteessa!
riitaan tarvitaan kaksi osapuolta! turha on syytellä ja syyllistää ketään! joskus vain ajaudumme törmäyskurssille kun väärinkäsityksiä tulee. tulkitsemme (tuo varmasti ajatteli sitä ja sitä minusta) toisen sanomiset omalla tavalla ja voi olla että toinen on tarkoittanut aivan muuta..
oletko harkinnut mainitsemieni kirjojen lukemista?
kaikille ei lukeminen sovi kylläkään..
avovaimo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642