Tiedän, että parasta olisi aerobisen harjoittelun ja lihaskuntotreenin yhdistäminen sopivassa suhteessa kuten esim. hölkkää ja punttitreeniä muutamana päivänä viikossa.
Nykyään varsinkin monien nuorten miesten suosiossa on usein pelkkä salilla käynti hyvännäköisten lihasten saavuttamiseksi, mutta auta armias kun pitäisi lähteä juoksemaan niin kunto loppuu nopeasti.
Kumpaa pidätte koko kehon ja hyvinvoinnin kannalta viime kädessä tärkeämpänä jos jompi kumpi pitää valita: kestävyyskunto- vai lihaskuntoharjoittelua?
Kumpi tärkeämpi: hyvä kestävyys- vai lihaskunto?
3
1217
Vastaukset
- ertwerqe
ilman muuta. vähemmälläkin voimalla pärjää elämässä, mutta kestävyydestä on paljon hyötyä useassa asiassa
- wertti....
sehän on sillä tavalla että kestävyys tai oikeammin vernkiertoelimistön,sydänten,keuhkojen ym kunto on tärkeämpää ja onhan sekin lihaskuntoilua mutta hapen kanssa joss lihakset eivät niinkään kasva kokoa. lihaskestävyys on kyllä myös tärkeää mutta ei niinkään maksimivoima/lihaskoko ym mitä nykyajan miehet reenaa. se on vaan tämä pinnallinen maailma ja tyttöjen ja toistenmiesten kunnioituksen takia moni nuorimies reenaa. heh.
- Jeppe
Minun mielestäni lihaskunnolla ei tarkoiteta niinkään maksimivoimaa vaan yleisesti lihasten kykyä tehdä työtä. Ei voi olla mahdottomampaa yhtälöä kuin kestävyysurheilija (esim. hiihtäjä) ilman lihaskuntoa. Toisaalta en näe paljon järkeä pelkässä voimaharjoittelussakaan nimenomaan kuntoilumielessä, voimalajien urheilijat ovat ehkä vähän eri asia. Jonkun lajin yksisilmäinen harrastaminen ei ole minusta viisasta. Pelkkä juoksu kuntoilumielessä on melkoisen yksipuolista, helposti tulee kaikenlaisia rasitusvammoja. Kaikkien kuntoilijoiden harjoittelussa pitäisi olla tietty määrä voima-/lihaskuntoharjoituksia, ainakin vartalon lihaksia pitäisi harjoittaa. Noin yleisesti ottaen kuntoilijalle kestävyyspainotteisesta harjoittelusta on varmaan enemmän hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351