Apua ! Pitääkö munakoisot kuoria vai ei ?
Moussakkaan apua !
4
564
Vastaukset
- ,.,.....''''
siis ei tartte
- Eipä niinkään
Useimmiten niitä kai ei kuorita. Kuoret eivät kuitenkaan ole oikein minun makuuni (antavat lievää kitkeryyttä), joten olen pitänyt tapanani kuoria munakoisot.
- zaatar
Eipä niinkään kirjoitti:
Useimmiten niitä kai ei kuorita. Kuoret eivät kuitenkaan ole oikein minun makuuni (antavat lievää kitkeryyttä), joten olen pitänyt tapanani kuoria munakoisot.
Sitä harrastetaan paljon.
Tätä varten on olemassa erityinen kuorimisveitsikin, mutta kyllä perunankuorijakin käy tai tavallinen terävä keittiöveitsi.
- Öznur
Ei tarvitse kuoria, jos ei itse halua esim. mustan värin takia. Maku on mielestäni sama, kuorit tai et. Monet tosiaan kuorivat munakoisoon sellaisia seepran raitoja. Moussakaan en kuitenkaan koskaan ole näitä kuorinut, vaan esim. täytettyihin munakoisoihin, jolloin munakoison kitkerä vesi otetaan pois kokonaisista munakoisoista. Vasta sen jälkeen leikataan puoliksi, ja laitetaan pannulle. Seepran raidat helpottavat tuolloin myös kypsyyden näkemistä.
Muistathan kuitenkin ripotella munakoisojen viipaleille hieman suolaa/sitruunaa ja antaa vetäytyä puolisen tuntia ennen vuokaan laittamista. Itse käytän suolaa ja huuhtelen vielä kylmällä vedellä liian suolaisuuden poistamiseksi ennen kypsentämistä. Munakoisosta irtoaa tällöin suolan/sitruunan vaikutuksesta kitkerän makuista, tummaa nestettä, joka on aina hyvä poistaa ennen kypsentämistä. Monet laittavat sellaisenaankin, eli ei siihen kuole, mutta maku on tuolloin tosiaan hieman kitkerän puoleinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486178Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki664008Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t163047- 1902875
- 312768
- 402462
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132439törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192360Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3171451- 1491448