ihanin jälkkärinne....

V.a.n.i.l.i.a

Joo tiedän että näitä keskusteluita on paljon mutta silti kertokaa suosikki jälkiruokanne ja mahdollisesti resepti ja näin pikku-joulu aikaan voi kertoa omia pikku joulu vinkkejä ;)
Mutta tässä yksi aivan ihana kahvikiisseli jonka löysin joskus valion sivuilta :P

Isoäidin kahvikiisseli

6 annosta
5 dl    Valio kevytmaitoa
1/2 prk (1 dl)    Valio kuohukermaa
4 dl    vahvaa kahvijuomaa
1 dl    sokeria
1 dl    maissitärkkelysjauhoja (Maizena)
1/2 tl    vaniljasokeria

Tarjoiluun
1/2 prk (1 dl)    Valio kuohukermaa
1-2 tl    sokeria
   mansikoita
Keitä vahva kahvi annostellen 2 mitallista kahvijauhetta / kupillinen kahvia. Mittaa kattilaan maito, kerma, kahvi, sokeri ja maissitärkkelysjauhot. Kuumenna koko ajan sekoittaen. Anna kiehua hiljalleen 2-3 min. Nosta liedeltä. Mausta vaniljasokerilla. Kaada annoskulhoihin ja isoon tarjoilumaljaan. Ripota pinnalle hiukan sokeria kuortumisen estämiseksi. Vatkaa kerma vaahdoksi. Mausta sokerilla. Tarjoa kiisseli mansikoiden ja kermavaahtonokareen kanssa.

12

8307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pie

on mun suurinta herkkua!

keksipohja päälle hirvee kasa banaanei ja paksuu toffee kastiketta, sitten kermat päälle ja nauttimaan.

tarkemman reseptin halukkaat saa varmaan googlaamalla!

suosittlen!

• banoffi

oon itse tehnyt tuosta sellaisen suklaisemman version. Eli kinuskin alle seos, johon tulee sulatettua, jäähdytettyä suklaata ja kermavaahtoa. Ja pinnalle kans rouhittua suklaata. Namia!

• ........

Persikka.

• jarde21

...se vanha kunnon omenapiirakka vanilja kastikkeella vie voiton.

• fantsu^^

Kardemummakahvi

4 annosta
      6 dl vettä
      6 rkl kahvia
      2 tl kardemummaa
      2 rkl sokeria
      1 dl Valio kuohukermaa

Päälle
      1 dl Valio kuohukermaa
      1 tl vanilliinisokeria
      hienonnettua kardemummaa

Mittaa suodatinpussiin kahvi ja kardemumma. Suodata kahvi tavalliseen tapaan. Mittaa kuppeihin tai lämmönkestäviin laseihin kerma ja sokeri. Kaada kahvi päälle. Lusikoi kahvin päälle vanilliinisokerilla maustettua kermavaahtoa. Ripauta päälle kardemummaa. Tarjoa jälkiruokana.
      Tääkin on valion sivuilta. kokeilin eilen kun oli vieraita ja oli tosi hyvää piti tehä vielä toinen 2 kertanen satsi xD

• kokitar

tuo kahvikiisseli. Olen jo aikaihminen, ja omassa lapsuudessani tuota äiti kotona teki. Vielä parempi tulee, jos laitat joukkoon vähän kaakojauhetta, sitä tummaa vanhoutenia.. Mutta kiva, kun tuollaisen ohjeen bongasit ja sen perinne yhä jatkuisi !! Ehkä maailman parqas jälkkäri on mielestäni (kiisseliosastolla) paahtokiisseli. Eli paahda sokeria paistinpannulla ja lisää tav. maitokiisselin joukkoon. Suhteita en muista, mutta haulla sekin varmaan löytyy..

• V.a.n.i.l.i.a

ei tuo mikään suosikkini ole mutta hyvää se silti on ;) Mutta on kaksi ihanaa jälkkäriä mitä rakastan eli: Persikka juustokakku ja tietty mokkapalat! en yksin kertaisesti vaan voi vastustaa niitä :P mutta yks ongelma mulla on: voisko joku antaa mulle hyvän mokkapala reseptin kun mitä käytän ei ole mikään ihan paras ohje? :P

• tämmönen ohje
        V.a.n.i.l.i.a kirjoitti:

ei tuo mikään suosikkini ole mutta hyvää se silti on ;) Mutta on kaksi ihanaa jälkkäriä mitä rakastan eli: Persikka juustokakku ja tietty mokkapalat! en yksin kertaisesti vaan voi vastustaa niitä :P mutta yks ongelma mulla on: voisko joku antaa mulle hyvän mokkapala reseptin kun mitä käytän ei ole mikään ihan paras ohje? :P

ja tulee huippu hyviä :) http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/reseptit/joulu/mokkaneliot/

• vanilia

• marru

Omia lemppareita on ainaki sitruunamarenkipiirakka, tarte tatin sekä perinteinen lätyt kermavaahdolla ja hillolla.

• Hmm hmm..

Kyl se on uuniomena mikä pudottaa miehen levolle.
      Reikään fariinisokeria ja päälle kanelia sekä sokeria. Tarjoillaan vaniljajäätelöllä tai vanilja kastikkeella.

• -kahvikissa-

Huomenta! Minä tein täytekakun ohrakkaaseen, väliin itsetehtyä aprikoosimarmeloa, kahvikiisseliähyytelöä ja vaniljahyytelöä. Päälle tulee tummaa suklaata mihin on jauhettu suolapähkinöitä ja koristeeksi sulatettua valkoista suklaata....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4342
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      24
      2459
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2215
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1859
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1551
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1246
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe