moraali on huuhaata

fiksu

Ihminen ei lajinsa yksilönä tarvitse moraalia, koska moraalia ei ole olemassa. Olen objektiivinen, älykäs, eteenpäinpyrkivä ja viileäotteinen tyyppi. Noudatan normeja, joista on minulle hyötyä, nykyajan yhteiskunnan puitteissa.
Mutta kaikkki säännöt ovat kiertämistä varten, jos siitä on itselle hyötyä ja tietää ettei jää kiinni.
Minä uskon vain konkreettisiin asioihin. Uskon kemiaan, fysiikkaan, evoluutioon, ja matematiikkaan ym koviin tieteisiin.
Ja siihen, ettei mikään muu ole tärkeää kuin saavuttaa haluamansa asiat mahdollisimman nopeasti tämän ihmiselämän aikana, joka on muutenkin liian lyhyt.
Tasa-arvoon en usko, enkä etiikkaan, saati lakiin.
Onko koskaan kukaan löytänyt yhtään ainoaa molekyyliä esim. oikeudenmukaisuutta? Tai tasa-arvoa? Tai moraalia? Minusta ne ovat pelkkää "kaihoisaa valehtelua" koska niitä ei ole olemassa konkreettisina asioina.
Kannatan "selfismiä", eli itselle hyvän olon halua, se on tärkeintä.
Uskon arvoihin, jos niitä tuodaan mulle vaikka kilotavarana... Muutoin kaikki moraalikäsitykset ja lait ovat vain ihmisen tekemiä teorioita, ja teorioina ne eivät ole tärkeitä. TÄRKEÄÄ ON VAIN OMAN HYÖDYN MAKSIMAALINEN SAAVUTTAMINEN, eikös?
Jos toisin olisi, se pitäisi todistaa konkreettisesti. Ja kun ei ole konkreettisia todisteita, säännöt ovat vain kiertoteitä joiden läpi pitää löytää polku saavuttaa itselle halutuin asia, mikä milloinkin.
Maailma on julma, minä myös :)

7

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-fiksu

      Turpiin pitäis tollasta vetää jo ulkonäöstä, että tukka lähtis, hyvät potkut munille silaukseks. Vitut noraalista ja muista kotkotuksista, ku ei kerran oo! Siinä sulle teorias käytäntöö.

      • Obelix

        Maistaisipa lääkkeitään kantapään kautta!


    • lgrohn

      " Ihminen ei lajinsa yksilönä tarvitse moraalia, koska moraalia ei ole olemassa. Olen objektiivinen, älykäs, eteenpäinpyrkivä ja viileäotteinen tyyppi. Noudatan normeja, joista on minulle hyötyä, nykyajan yhteiskunnan puitteissa"

      Ei sana moraali määrittele sellaisenaan mitään moraali. Yllä oleva lainaus määrittelee yhden, ilmeisesti kirjoittajan "tarvitseman" moraalin. Tuon moraalin ongelma on, että siitä puuttuu mm. aikaperspektiivi. Tuon moraalin noudattaja voi kolkata pimeällä kadulla ohikulkijan ja ottaa lompakon, koska siitä on "hyötyä", sillä hetkellä.

    • vastine

      Pari juttua:

      Mitä kaikkea kuuluu tähän oman hyödyn maksimaaliseen saavuttamiseen?
      Veikkaan että tarkoitat rahaa, autoja ym. tavaraa. Lisäksi menemistä ja tekemistä sinne minne huvittaa (lomamatkat, bilettäminen). Muista ihmisistä hyötyminen siinä mielessä mitä he nyt voivat antaa (naisilta p****a ja faijalta perintö) Näin siis karkeasti luonnosteltuna.

      Ettei nyt vaan olisi ns. "vapaa tahto" hukassa? Meinaan jos sinä haluat esim. urheiluauton tai loistoveneen niin luulenpa että tähän haluamiseen ovat sinut ylipuhuneet mainonta ja markkinointi, eli sinua viedään kuin pässiä narussa. Karkeasti ottaen tämä pätee kaikkeen kulutusyhteiskunnan toimintaan. Ja sinä haluat kaikkea sitä mukaa lisää kuin velmut tuotekehittelijät ja mainosmiehet vain keksivät sinulle tarjota - ja se mitä he haluavat on se että sinä haluat ja annat rahasi.

      Toinen juttu:
      "Oman hyödyn maksimaaliseen saavuttaminen". Kuuluuko siihen mitään aineetonta?
      Oma hyöty = itsellä kiva olo, eikös juu?
      Eli jos vaikka sun mutsis / koiras / lapses kuolee niin eikö silloin yhtään sureta?

      Kolmas juttu:
      Et voi kieltää samaa filosofiaa myös muilta ihmisiltä. Jos pimeällä kujalla tapaat toisen samanlaisen tyypin kuin sinä (tosin vähän kovemman jätkän) ja hän hoksaa että sulla on makee rotsi ja vetää sua pitkin korvia ja vie rotsin, ja samantien kellon, lompsan ja kengät ja koska hänellä on niin hauskaa ja se on hänelle "omaa hyötyä" hän myös hirttää sut munistas lähimpään lyhtypylvääseen niin se on OK. Ja jos hän ei jää kiinni koska osaa kiertää sääntöjä (parempi lakimies kuin sulla) niin se on OK?

      Okei, se hiustenhalkomisesta. Vielä yksi kysymys: mikä on Sinulle se kaikkein eniten haluamasi asia jonka haluat saavuttaa elämässäsi? Entä mitä teet sitten kun olet saanut / jos saisit sen?

    • Kekkonen

      "OMAN HYÖDYN MAKSIMAALINEN SAAVUTTAMINEN"

      Toiset eivät myönnä, toiset taas eivät ymmärrä.

    • tyty

      Sanot olevasi älykäs. Sehän tarkoittaa, että uskot ei-konkreettiseen asiaan. Tuskinpa kukaan on löytänyt älykkyys-molekyyliä. Oletko miettinyt, miksi ylipäänsä pohdit moraalia? Onko sillä sittenkin merkitystä sinulle?

    • hoo

      onpas sinulla tylsä elämä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe