Miten muut laktoosi-intolerantikot olette kokeneet kouluruokailun? Onko ruokailussa huomioitu hyvin myös laktoosittomat vaihtoehdot? Hyvin kyllä on vähälaktoosisia, mutta se kun taas minulle ei käy.
Itselläni koulussa Amica-ravintola ja mielestäni laktoosittomat vaihtoehdot ovat aina olleet hyviä. Se vain on rasittavaa, että täytyy jäädä kassalle odottelemaan kun minulle haetaan keittiöstä oma ruoka :)
Laktoositon ruokavalio
7
2024
Vastaukset
Koulussani laktoositon ruoka on aina joko liisteriä tai kovaa koppuraa. Lisäksi ei koskaan kerrota onko pääruoassa laktoosia vai ei. Eli pillereitä nassuun ja tavallista ruokaa syömään...
- Tilanteen nähnyt
Olen maidolle allerginen, mutta meidän koulussa on semmoinen ruokailu tai miksi sitä voikaan nyt sanoa, niin meillä on sellaisia jossa on yhtä ruokaa aina yhdessä "looassa" niin siellä on myös Hyla allas (niin sanotusti) ja sitten siellä on sellainenkin allas missä on jos vaikka mulle pitäs olla joku ihan muu ruoka valio, niin siellä on sellainen "looa" missä lukee päällä sen henkilön nimi kenelle se on tarkoitettu...
- thäh?
Mikä on "looa"?
Se on laatikko tai vuoka tai lautanen tai lämpöallas tai....
looa-mikä? thäh? kirjoitti:
Mikä on "looa"?
Se on laatikko tai vuoka tai lautanen tai lämpöallas tai....
looa-mikä?varmaan jäänyt häneltä t pois sanasta. Eli lootaa varmaan tarkoittaa.
- halkopää puhuu tänään
Sinulle: Tilanteen nähnyt
Tiesitkän, että maito-allergia on AIVAN eri asia kuin laktoosi intoleranssi. Minulla oli pienenä maitoallergia, eli en voinut syödä mitään maitotuotteita (juustoa, viiliä, rahkaa, leivonnaisia joiden valmistuksessa oli käytetty maitoa) Nyt olen parantunut allergiasta ja minulla on ainoastaan laktoosi-intoleranssi.
Meidän koulussa hoidetaan hyvin laktoosiruokavalio.
On erillisessä purkissa laktoositonta maitoa ja hylamaitoa. Automaatista taas saa tavallista maitoa. Niillä on keittiössä listat joiden mukaan ne antavat oppilaille rajoitteiden mukaiset annokset. - ei muuten toimi
Iso-osa laktoosiongelmaisista ei voi syödä edes hylaa. Itsekin ainut hylatuote joka sopii on hylajogurtti ja sekin vain erittäin pieninä määrinä. Etenkin kesätyöpaikoissa on inhottanut kun työpaikkaruokaloissa usein kuvitellaan,että kyllä hyla käy kaikille laktoosiongelmaisille. Hyla ei ole riittävä.
- Valio.
ei muuten toimi kirjoitti:
Iso-osa laktoosiongelmaisista ei voi syödä edes hylaa. Itsekin ainut hylatuote joka sopii on hylajogurtti ja sekin vain erittäin pieninä määrinä. Etenkin kesätyöpaikoissa on inhottanut kun työpaikkaruokaloissa usein kuvitellaan,että kyllä hyla käy kaikille laktoosiongelmaisille. Hyla ei ole riittävä.
HYLA on VALION tuotemerkki (hydrosoitu laktoosi, pilkottu 4/5 osaan) Vähälaktoosinen on se jota käytetään nimikkeenä! Hyla on varmaan kätsempi sanoa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362