Miten muut laktoosi-intolerantikot olette kokeneet kouluruokailun? Onko ruokailussa huomioitu hyvin myös laktoosittomat vaihtoehdot? Hyvin kyllä on vähälaktoosisia, mutta se kun taas minulle ei käy.
Itselläni koulussa Amica-ravintola ja mielestäni laktoosittomat vaihtoehdot ovat aina olleet hyviä. Se vain on rasittavaa, että täytyy jäädä kassalle odottelemaan kun minulle haetaan keittiöstä oma ruoka :)
Laktoositon ruokavalio
7
1982
Vastaukset
Koulussani laktoositon ruoka on aina joko liisteriä tai kovaa koppuraa. Lisäksi ei koskaan kerrota onko pääruoassa laktoosia vai ei. Eli pillereitä nassuun ja tavallista ruokaa syömään...
- Tilanteen nähnyt
Olen maidolle allerginen, mutta meidän koulussa on semmoinen ruokailu tai miksi sitä voikaan nyt sanoa, niin meillä on sellaisia jossa on yhtä ruokaa aina yhdessä "looassa" niin siellä on myös Hyla allas (niin sanotusti) ja sitten siellä on sellainenkin allas missä on jos vaikka mulle pitäs olla joku ihan muu ruoka valio, niin siellä on sellainen "looa" missä lukee päällä sen henkilön nimi kenelle se on tarkoitettu...
- thäh?
Mikä on "looa"?
Se on laatikko tai vuoka tai lautanen tai lämpöallas tai....
looa-mikä? thäh? kirjoitti:
Mikä on "looa"?
Se on laatikko tai vuoka tai lautanen tai lämpöallas tai....
looa-mikä?varmaan jäänyt häneltä t pois sanasta. Eli lootaa varmaan tarkoittaa.
- halkopää puhuu tänään
Sinulle: Tilanteen nähnyt
Tiesitkän, että maito-allergia on AIVAN eri asia kuin laktoosi intoleranssi. Minulla oli pienenä maitoallergia, eli en voinut syödä mitään maitotuotteita (juustoa, viiliä, rahkaa, leivonnaisia joiden valmistuksessa oli käytetty maitoa) Nyt olen parantunut allergiasta ja minulla on ainoastaan laktoosi-intoleranssi.
Meidän koulussa hoidetaan hyvin laktoosiruokavalio.
On erillisessä purkissa laktoositonta maitoa ja hylamaitoa. Automaatista taas saa tavallista maitoa. Niillä on keittiössä listat joiden mukaan ne antavat oppilaille rajoitteiden mukaiset annokset. - ei muuten toimi
Iso-osa laktoosiongelmaisista ei voi syödä edes hylaa. Itsekin ainut hylatuote joka sopii on hylajogurtti ja sekin vain erittäin pieninä määrinä. Etenkin kesätyöpaikoissa on inhottanut kun työpaikkaruokaloissa usein kuvitellaan,että kyllä hyla käy kaikille laktoosiongelmaisille. Hyla ei ole riittävä.
- Valio.
ei muuten toimi kirjoitti:
Iso-osa laktoosiongelmaisista ei voi syödä edes hylaa. Itsekin ainut hylatuote joka sopii on hylajogurtti ja sekin vain erittäin pieninä määrinä. Etenkin kesätyöpaikoissa on inhottanut kun työpaikkaruokaloissa usein kuvitellaan,että kyllä hyla käy kaikille laktoosiongelmaisille. Hyla ei ole riittävä.
HYLA on VALION tuotemerkki (hydrosoitu laktoosi, pilkottu 4/5 osaan) Vähälaktoosinen on se jota käytetään nimikkeenä! Hyla on varmaan kätsempi sanoa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865