ternimaito

eeva

APUA!
Sain 24 litraa ternimaitoa, mitä teen?
Saisko reseptiä?
(kiire)

12

28798

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      ihana uunijuusto. Oletko kaukana? Haluasin myös ternimaitoa. Voisin tulla hakemaan jos vaikka myisit muutaman litran, kun sulla on noin paljon.

      • eeva

        Kiitos vinkeistä!
        olen lapista,napapiirin pohjoispuolelta,tämä on kaukana Helsingistä,mutta tervetuloa.


      • Kiril
        eeva kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä!
        olen lapista,napapiirin pohjoispuolelta,tämä on kaukana Helsingistä,mutta tervetuloa.

        ternimaitoa, jos täältä etelästä lähtee autolla hakemaan, mutta täältä sitä on vaikea löytää vaikka mieli tekisi.


      • justiina

        Aivan ihanaa juustomaitoa,ternimaitoa,pihkamaitoa.Pihkamaitona minä tuotteen tunnen.Eilen torilta ostin,tänään maitoon lisäsin teelusikan verran suolaa ja eikun uuniin.IHANA HERKKU ODOTTAA !


    • ...

      Pannaria, lettuja, uunijuustoa...etc. Ja sehän kestää myös pakastuksen :)

    • .............

      Maito lasivuokaan, hyppysellinen suolaa ja vain hyppysellinen ettei juoksetu. Pinnalle sokeria, että tulee upea ruskea pinta. Uuniin 200 astetta ja keskitasolla max. 1 tunti. Voit kokeilla veitsellä välillä kuinka kiinteää juusto on.
      Jotkut syö hillon kanssa lämpimänä tai kylmänä, jotkut taas kanelin ja sokerin kanssa.
      Pannarista tulee huippuhyvää, välillä pinta nousee uunissa niin korkeaksi että uunin kattoon osuu.

      • Ninnu89

        Kuulkaas ihmiset!! Uunijuusto ja uunijussi ovat kaksi eri asiaa. Uunijuustohan siis tehdään lisäämällä maitoon kananmunaa, jolla siitä saadaan juustomaisen kiinteää. Se kun tehdään normaalista maidosta. Ternimaidosta valmistettava uunijussi (murresana ehkä? porin seudulta...) taas ei tarvitse mitään muuta juustoutuakseen (jotkut lisäävät vähän vettä, ehkä suolaa ja sokeria). Eli uunijuuston ohjeesta ei yllä ollut kyse.


      • Ittelles
        Ninnu89 kirjoitti:

        Kuulkaas ihmiset!! Uunijuusto ja uunijussi ovat kaksi eri asiaa. Uunijuustohan siis tehdään lisäämällä maitoon kananmunaa, jolla siitä saadaan juustomaisen kiinteää. Se kun tehdään normaalista maidosta. Ternimaidosta valmistettava uunijussi (murresana ehkä? porin seudulta...) taas ei tarvitse mitään muuta juustoutuakseen (jotkut lisäävät vähän vettä, ehkä suolaa ja sokeria). Eli uunijuuston ohjeesta ei yllä ollut kyse.

        Kuuleppas nyt pikku Ninnuli. Aito ja perinteinen uunijuusto tehdään kyllä todellakin vain ternimaidosta ja joskus sinun mainitsemistasi aineksista, kun ternimaitoa ei ole saatavilla. Jos englantia ymmärrät, niin opiskeleppas tuolta asiasta hieman lisää ennenkuin alat virheellistä informaatiota asiasta jakamaan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Uunijuusto


      • Maximus
        Ittelles kirjoitti:

        Kuuleppas nyt pikku Ninnuli. Aito ja perinteinen uunijuusto tehdään kyllä todellakin vain ternimaidosta ja joskus sinun mainitsemistasi aineksista, kun ternimaitoa ei ole saatavilla. Jos englantia ymmärrät, niin opiskeleppas tuolta asiasta hieman lisää ennenkuin alat virheellistä informaatiota asiasta jakamaan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Uunijuusto

        Hassua, että kaikki tarjoavat valmistukseen uunissa tehtyä versiota. Ikävä kyllä parhaimmat ravinto-aineet tuhoutuvat kuumentamalla.
        Miten olisi esim. pirtelö marjoilla ja jäätelöllä terästettynä?


      • Tilli85
        Ninnu89 kirjoitti:

        Kuulkaas ihmiset!! Uunijuusto ja uunijussi ovat kaksi eri asiaa. Uunijuustohan siis tehdään lisäämällä maitoon kananmunaa, jolla siitä saadaan juustomaisen kiinteää. Se kun tehdään normaalista maidosta. Ternimaidosta valmistettava uunijussi (murresana ehkä? porin seudulta...) taas ei tarvitse mitään muuta juustoutuakseen (jotkut lisäävät vähän vettä, ehkä suolaa ja sokeria). Eli uunijuuston ohjeesta ei yllä ollut kyse.

        Itse teen uunijuuston aina ternimaidosta johon saatan lisätä kanan munan mutta en aina. (riippuen maidon vanhuudesta)

        Ternimaidosta saa todella paljon erillaisia herkuja:
        lettuja
        pannaria
        uunijuustoa
        uuniriisipuuroa
        pirtelöä.
        yms


    • IKÄNI MÄ KÄYTTÄNYT OON

      JUSSILALLE ????

    • uskias

      Vai kiire, viestisi on WANHA!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe