Tämä ei varsinaisesti kuulu tälle alueelle, mutta laitetaan kuitenkin. Tämän päivän Aamulehdestä:
Lidlistä vesihanan ostanut mies oli hanan asennuksen jälkeen huomannut, että uusi hana vuotaa. Hän oli mennyt Lidliin vaihtamaan hanaa, mutta Lidlissä ei ollut enää kyseistä merkkiä (no eihän siellä ole tarjouksia koskaan aamukymmentä pidempään, toim. huom.) Asiakas oli pyytänyt vaihtoa 3 Euroa kalliimpaan hanaan, jota oli vielä ollut jäljellä, mutta siihen ei oltu suostuttu. Lidl ei myöskään ottanut hanaa palautuksena, vaan kehotti asiakasta tilaamaan faksilla Italiasta hananvalmistajalta varaosia :DDD
Onneksi kuluttaja-asiamies puuttui tähän. Hemmetin mielenkiintoista Lidlin toiminta, jälleen kerran.
Lidlin takuu
8
2988
Vastaukset
- Tepi
Täällä ei saa Lidliä parjata. Se on täällä kirjoittavien mielestä paras ruokakauppa, mitä Suomen maasta löytyy :)
Kyllä kohta kuulet kunniasi! - Faxe
Eikö me koskaan opita ostamaan, aina pitää ostaa ensin se halpa (italialainen) ja sitten vasta se hyvä (kotimainen). Ostaminen on niin vaikea asia, että sitä ei opeteta edes kauppakorkeassa, mutta onneksi kantapäät on keksitty.
- Jonesson
Niin, Lidlissähän on erittäin vaivalloinen 30 päivän täysi palautusoikeus kuittia vastaan. Tavarassa ei edes tarvitse olla mitään vikaa saadakseen rahansa takaisin. Jos urpot ei tajua pitää kuittia tallessa, niin ei ne muutkaan kaupat niitä ota takaisin vaihdossa saati anna rahoja takaisin.
- Lidli
Mutta entä kun se 30 pv on mennyt umpeen ja viallisella tuotteella muuten on esim. 2 vuoden takuu, jota käyttävät paljon mm. elektroniikalle? Meille kävi näin eikä tuotetta tietysti enää ollut ollut myynnissä pariin kuukauteen. Rahoja ei herunut takaisin, vaan käskivät ottaa yhteyttä saksalaisen valmistajan saksalaiseen puhelinnumeroon. Onneksi jostain takuulapun takaa löytyi pienellä präntillä painettu sähköpostiosoite. Enhän minä heidän virheistään sentään puhelinlaskuani ala kasvattamaan. Saksasta käskettiin alkeellisella englanninkielellä lähettämään kuittikopio (suomenkielinen tietysti, mitä lie siitä ymmärtäneet). Onneksi skanneri löytyy kotoa, ettei siitäkään postimaksua tarvinnut heidän virheidensä takia maksaa. Ensin väittivät kuitin olevan "epäselvä". Toisella kerralla olikin sitten jo paljon selvempi, vaikka saman kopion laitoin :D Eivät sentään halunneet minun lähettävän tuotetta Saksaan asti, ties vaikka olisin valehdellut :D Uusi näppäimistö hiiri tuli postissa Saksasta asti noin kuukauden sisällä toisesta viestistä. Tietokonetta vain on hieman vaikeaa käyttää ilman noita pikku tarvikkeita, jolloin tietysti jouduimme ostamaan uuden näppiksen ja hiiren. Tämänkin Saksaan kerroimme, mutta samapa tuo heille, ei näkynyt paljon toimintaa nopeuttavan. Aivan turha ostos siis tuo Lidlin näppis, kun toisen kuitenkin jouduimme ostamaan. Nyt niitä olisi kaksin kappalein, mutta kun tietokoneita sattuu olemaan vaan yksi :D Joka tapauksessa aivan yhtä tyhjän kanssa tuollainen takuu, jossa tuotteen hyvittämiseen menee aikaa toista kuukautta.
Ei sillä etteikö tätä muissakin firmoissa harrastettaisi. Anttilan myyjältä kuulin n. vuosi sitten, että mm. HP:n käytäntöön kuuluu, että HP:n digikameran ostaja ottaa suoraan yhteyttä heihin vikatapauksissa. Lähin HP:n palvelu on Ruotsissa, että sinne sitten vaan soittelemaan :)
- eka ihmettelijä
Myös tuutavallani oli ongelmia palautettavan tuotteen (huom viallisen) suhteen. Hänellä oli kuittikin tallessa, mutta kun kyseinen tavaraerä oli jo myyty loppuun ja kauppaan oli matkaakin n 20 km. Kuitista ei puh.numeroa löydy, josta kysellä apuja, miten toimia tai edes saada palvelua.
Seuraavalla kauppakerralla, useamman keskustelun jälkeen, hän sai kuitenkin rahansa takaisin, mutta varoitti minua joutumasta samaan soppaa, eli älä osta lidlistä mitään muuta kuin sapuskaa. Tuotteiden vaihto/palautus tökkii ja pahasti.- Jazori
Minä ainakin olen saanut rahani takaisin ilman kyseleyitä tahi muitakaan vaikeuksia. Menin kassalle ja sanoin haluavani palauttaa tän (cd-soitin). 5 min myöhemmin olin jo ulkona rahat taskussa.
Syy miksei anna puh.nro:aan on se, että hoitavat firman sisäisen tiedonvälityksen ja ilmeisesti tilauksiakin puhelimella. Linja menee tukkoon jos asiakkaat soittelevat siihen jatkuvasti.
Meitä varten on oma as.palvelunro, joka löytyy mm. joka mainoksesta. - Hanna Karttunen ins.
Jazori kirjoitti:
Minä ainakin olen saanut rahani takaisin ilman kyseleyitä tahi muitakaan vaikeuksia. Menin kassalle ja sanoin haluavani palauttaa tän (cd-soitin). 5 min myöhemmin olin jo ulkona rahat taskussa.
Syy miksei anna puh.nro:aan on se, että hoitavat firman sisäisen tiedonvälityksen ja ilmeisesti tilauksiakin puhelimella. Linja menee tukkoon jos asiakkaat soittelevat siihen jatkuvasti.
Meitä varten on oma as.palvelunro, joka löytyy mm. joka mainoksesta.oLEN SAANUT RAHANI USEASTI TAKISIN ja olen käyttänyt Hesan Lidl lejä.
Eikös ne takuuasiat kuulu myyjäliikkeelle eikä asiakaan hoidettavaksi.
Kerran kun vein k kauppaan homeisia kirsikka tomaatteja takaisin sain samasta erästä lisää homeisia tomaatteja . - lidder
Hanna Karttunen ins. kirjoitti:
oLEN SAANUT RAHANI USEASTI TAKISIN ja olen käyttänyt Hesan Lidl lejä.
Eikös ne takuuasiat kuulu myyjäliikkeelle eikä asiakaan hoidettavaksi.
Kerran kun vein k kauppaan homeisia kirsikka tomaatteja takaisin sain samasta erästä lisää homeisia tomaatteja .Hyvä Hanna Karttunen. Voiko harjaantumisluokaltakin valmistua insinöörejä? Kirjoitat äidinkieltäsi kuin tokaluokkalainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693