Kun nyt poli-isi alkaa tehostetusti valvoa "ylinopeuksia" Helsingissä, niin olisi toivottavaaa että poli-isi panostaisi samanlaisella tarmolla myös oikeiden rikosten selvittämiseen ja tutkimiseen.
Tietenkään näin ei tapahdu, sillä poli-isin on niin paljon mukavampaa olla piilossa pakettiautossa ja kuvata joustavasti ajavia tavallisia ihmisiä ja sitten työllistää toiset poli-isit jotka sitten kirjoittavat sakkolappuja ja sen jälkeen poli-isien pienet sihteeriköt lähettelevät näitä lappusia ja kuvia niille tavallisille ihmisille.
Rikolliset saavat raiskata, varastaa ja pelotella lapsia ja vanhuksia! Näihin ei poli-isi puutu, kun saattaa tulla pipi vaikka käteen!!!
Mutta tavallinen ja joustavasti ajava autoilija on suurin rikollinen myös istuvan pvesidenttimme Tavjan mielestä. Hänhän rankkasi ylinopeuden moraalisesti suuremmaksi rikokseksi kuin lapsen pahoinpitelyn tai aviorikoksen!!!
Poliisit ja "rikolliset"
45
2597
Vastaukset
- kannattaa panostaa!
Liikenteessä kuolee vuosittain noin 400 ihmistä. Näistä tapauksista noin sadassa on rattijuoppo osallisena. Suuri osa kuolonkolareista aiheutuu ylinopeuksien, liian suurien tilannenopeuksien yms. takia. Henkirikosten uhreina kuolee vuosittain vain murto-osa tästä määrästä.
- Vtu-Stna
On niin yksipuolista toimintaa valtiovallalta leimata nopeustekijät syylliseksi!! Tiestön kunto on ala-arvoinen, mutta eihän valtiovalta sitä myönnä. Tiesuunnittelijat käyttävät aivoinaan omaa persettään. Nopeusrajoituksia noudattavat nysvärit pakottavat ohittamaan ja ohittaminen kasvattaa aina onnettomuusriskiä!
Mikäli kaikki ajaisivat joustavasti, niin onnettomuustilastot pienenisivät välittömästi! - ??????!!!!!!
Henkirikosraportti (http://www.rikoksentorjunta.fi/uploads/dtzra49m_1.pdf) kertoo seuraavaa vuodesta 2004: Murhaa, tappoon tai surmaan kuoli yhteensä 148 ihmistä. Kun mukaan otetaan lapsensurma sekä pahoinpitelyyn kuolleet, niin saadaa yhteistulokseksi 176 ihmistä. Onko se mielestäsi murto-osa?
- väliin ?
??????!!!!!! kirjoitti:
Henkirikosraportti (http://www.rikoksentorjunta.fi/uploads/dtzra49m_1.pdf) kertoo seuraavaa vuodesta 2004: Murhaa, tappoon tai surmaan kuoli yhteensä 148 ihmistä. Kun mukaan otetaan lapsensurma sekä pahoinpitelyyn kuolleet, niin saadaa yhteistulokseksi 176 ihmistä. Onko se mielestäsi murto-osa?
Murto-osahan se on jos suhdeluku on pienempi kuin 1/1.
- Auto- Antero
Nehän noilla kameroilla saadaan nalkkiin, vai mitä?
Lisäksi sata kuolemaa on itsareita. Loput sata on 90% olosuhteiden ja tilanteiden summia. Ja ne viimeiset ovat niitä ylinopeuksia.
Paljonko jäi jäljelle????
Kannattaa kyykyttä kaikkia tiukoilla valvontatoimenpiteillä ja laskea lisää nopeusrajoituksia, eikö niin?
Kyllä maailma pelastuu....
Maassamme murhataan ja tapetaan saman verran. Toinen mokoma tekee itsarin. Eikä ketään silti valvota eikä kyykytetä niillä tiimoilla. Minusta se on hieman erikoista.
Poliisi panostaa tavallisten Virtasten rankaisemiseen. Siihen riittää pelkkä perässä joukseminen, eikä tarvitse vaarantaa henkeään. - Auto- Antero
Auto- Antero kirjoitti:
Nehän noilla kameroilla saadaan nalkkiin, vai mitä?
Lisäksi sata kuolemaa on itsareita. Loput sata on 90% olosuhteiden ja tilanteiden summia. Ja ne viimeiset ovat niitä ylinopeuksia.
Paljonko jäi jäljelle????
Kannattaa kyykyttä kaikkia tiukoilla valvontatoimenpiteillä ja laskea lisää nopeusrajoituksia, eikö niin?
Kyllä maailma pelastuu....
Maassamme murhataan ja tapetaan saman verran. Toinen mokoma tekee itsarin. Eikä ketään silti valvota eikä kyykytetä niillä tiimoilla. Minusta se on hieman erikoista.
Poliisi panostaa tavallisten Virtasten rankaisemiseen. Siihen riittää pelkkä perässä joukseminen, eikä tarvitse vaarantaa henkeään.Kukaan ei ole täydellinen, paitsi ajotaitoni.
- taitava bemukuski
Vtu-Stna kirjoitti:
On niin yksipuolista toimintaa valtiovallalta leimata nopeustekijät syylliseksi!! Tiestön kunto on ala-arvoinen, mutta eihän valtiovalta sitä myönnä. Tiesuunnittelijat käyttävät aivoinaan omaa persettään. Nopeusrajoituksia noudattavat nysvärit pakottavat ohittamaan ja ohittaminen kasvattaa aina onnettomuusriskiä!
Mikäli kaikki ajaisivat joustavasti, niin onnettomuustilastot pienenisivät välittömästi!"Nopeusrajoituksia noudattavat nysvärit pakottavat ohittamaan ja ohittaminen kasvattaa aina onnettomuusriskiä!"
Voi luoja. Mistähän näitä järjen jättiläisiä aina sikiää.
Kertoisitko minulle jonkun järkevän syyn, miksi minun pitäisi ajaa ylinopeuua. - Örkki
Lueppa poika tilastot uudestaan ja tule sitten aukomaan päätäsi.
- jepulis
Oletko huomioinut, että ihan jalan kaatumalla, tai tikapuilta putoamalla kuolee vuodessa neljä kertaa sen verran ihmisiä kuin liikenteessä?
Eikö siis poliisin tulisi valvoa tarkasti myös pystyyn kuolleita mummonkääpiä talviliukkaiden tullessa? Myös näppärä suomalainen mies syksyn lehtiä ränneistä putsatessaan on selkeä turvallisuusriski, jota tulee sakottaa ankarasti... Ulkonaliikkumiskielto tai käsien sitominen voisi tepsiä... - K.Ä.
taitava bemukuski kirjoitti:
"Nopeusrajoituksia noudattavat nysvärit pakottavat ohittamaan ja ohittaminen kasvattaa aina onnettomuusriskiä!"
Voi luoja. Mistähän näitä järjen jättiläisiä aina sikiää.
Kertoisitko minulle jonkun järkevän syyn, miksi minun pitäisi ajaa ylinopeuua....murrosikäisen ystävämme mielestä se parantaisi liikenneturvallisuutta.
- automies69
Tässäpä sinulle rautaista faktaa:
http://www.stat.fi/til/ksyyt/index.html
http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm - kommentoi?
automies69 kirjoitti:
Tässäpä sinulle rautaista faktaa:
http://www.stat.fi/til/ksyyt/index.html
http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htmYlinopeuksilla ei todellakaan ole juuri mitään merkitystä kuolonkolareissa ja silti se on lähes ainoa asia mitä kytät vahtii.
Jalankulkijoita kuolee moninkertainen määrä kaatuessaan, mutta ei kyttiä kiinnosta. Heijastimia on todella harvalla, mutta autoilija on syyllinen, jos juoksevat alle. Känniset kaatuilee ja kengissä sileät pohjat talvellakin. Sakkoa ja valvontaa, että kuolemat saadaan suhteessa autoilijoiden tasolle.
- vapisee....
Ei pääse pää kenossa rennosti painamaan sokkona kaasu pohjassa vaan joutuu olemaan muiden kuolevaisten joukossa samaan tahtiin.
- mie vuan
naureskelevat noille jutuille. Vain tavalliset työssä käyvät vapisevat. Eli kun sattuu pikku virhe, niin sieltä se ropisee. Katsos kun kukaan ei valitettavasti ole täydellinen! Voi ajaa vahingossa yli, kun ei esim. huomaa rajoituksen muuttumista. Kuitenkaan siitä ei tule välttämättä onnettomuutta.... Kyllä taas vuoden kuluttua ihmetellään kun mikään muu ei ole liikenteessä muuttunut kuin sakotusten määrä... Muistakaa minun sanoneen... Eli ensi vuonna on kolareita enemmän ja kuolleita myös. Näin kävi kun laskettiin rajoituksia vuosi sitten ja näin tulee käymään nytkin.
- jklkjlkjlkj
mie vuan kirjoitti:
naureskelevat noille jutuille. Vain tavalliset työssä käyvät vapisevat. Eli kun sattuu pikku virhe, niin sieltä se ropisee. Katsos kun kukaan ei valitettavasti ole täydellinen! Voi ajaa vahingossa yli, kun ei esim. huomaa rajoituksen muuttumista. Kuitenkaan siitä ei tule välttämättä onnettomuutta.... Kyllä taas vuoden kuluttua ihmetellään kun mikään muu ei ole liikenteessä muuttunut kuin sakotusten määrä... Muistakaa minun sanoneen... Eli ensi vuonna on kolareita enemmän ja kuolleita myös. Näin kävi kun laskettiin rajoituksia vuosi sitten ja näin tulee käymään nytkin.
Kohta ei saa ajaa kuin 60kmh pääteillä ja näin saadaan rahat ihmisiltä pois.
Miksi muuten viinan hinnan nostolla, muka vähennettäisiin onnettomuuksia, mutta kukaan ei puhu autoveron laskusta mitään.
- liikennettä
pitää valvoa! nollatoleranssi vaan ylinopeuksiin ja kortti kerrasta vuodeksi pois
- grummmm
paskamaha. Nyplää vaan sitä pientä pippeliäs siinä työsuhdetoyotassas.
- Lada
Rauhotu! Ei sun käyttämilläs nopeuksilla matka kauaa kestä. Huilaat sitten perillä. Ja voithan sä ottaa energiajuomatölkin kaikkiin kahdeksaantoista executive-autosi mukitelineeseen. Luulis pitävän pirteenä.
- näin on näreet
Asia on nyt niin että liikenteessä sakottamalla todellakin saadaan ne lain ja sovittujen sääntöjen rikkojat tuomiolle.
Henkilö joka pimittää veroja, todennäköisesti ei välitä muista ihmisistä tai laeista muutenkaan, ja ajaa ylinopeutta.
Henkilö, joka kaupustelee huumeita, todennäköisesti ei välitä muiden ihmisten elämistä tai yhteisesti sovituista säännäistä pätkääkään, ja todennäköisesti ajaa ylinopeutta eikä osaa liikennesääntöjäkään. Sen lisäksi hän saattaa jäädä kiinni liikenne tarkkailussa.
Henkilö, joka tekee ammattimaisesti talousrikoksia, tuskin välittää yhteisesti sovituista pelisäännöistä, ainoastaan kiinnostaa oman edun tavoittelu ja päästä mahdollisimman nopeasti tavoitteeseensa. Siispä hänkin ajaa ylinopeutta. Ja sakot menee oikealle henkilölle.
Sen lisäksi ylinopeutta ajo oikeasti huonontaa liikenteen toimivuutta paljon, ja on vaarallista. Elikkäs lisää valvontaa, isompia sakkolappuja ylityksistä, näin se homma etenee!- näin on näreet
listaa voi jatkaa
-autovarkaat
-ammattiautoilijat rikkomassa lakia työnantajan määräyksestä
-katsastamaton auto
-jne jne
Ajotyyli on ihmisen peili! näin on näreet kirjoitti:
listaa voi jatkaa
-autovarkaat
-ammattiautoilijat rikkomassa lakia työnantajan määräyksestä
-katsastamaton auto
-jne jne
Ajotyyli on ihmisen peili!Joku näreaivo kirjoitti: "...liikenteessä sakottamalla todellakin saadaan ne lain ja sovittujen sääntöjen rikkojat tuomiolle..."
Jos kyseinen näreaivo olisikin itse ollut sopimassa sääntöjä, ei se tarkoita että ne olisivat yhteisesti sovittuja. Yleensäkään tässä valtakunnassa ei mitään sovita yhteisesti, vaan kaikki komento tulee uskomattoman pieneltä eliitiltä. Täällä ei todellakaan ole mitään demokratiaa vaikka siitä mesotaan kuin USA vapaudesta. Täällä jos missään on yhteiskuntamuotona harvainvalta.
Mitä tulee noihin kuolintapauksiin liikenteessä, niin tupakka tappaa yli 20 kertaisen määrän ihmisiä vuodessa kuin liikenne. Liikenne on useimmiten pakollista, tupakka ei koskaan. Paljonko on vuotuinen sakkosumma tupakoinnista? Sakottaako poliisi tupakkamurhaajaa ja jos, niin miksi lehdet eivät kirjoita tapauksista?
Kyllä johonkin muuhun kuin liikenteeseen kannattaa panostaa, jos tarkoituksena on turhien kuolemien välttäminen. Rahastuskeinona liikenne on yksi helpoimmista, tekaistaan vain sopivat "lait", joita joittenkin on pakko noudattaa jos meinaavat leipää nälkäänsä saada.
Olisi näreaivollekin terveellistä tutustua tosiasioihin.- pikku-stobe
sitroen kirjoitti:
Joku näreaivo kirjoitti: "...liikenteessä sakottamalla todellakin saadaan ne lain ja sovittujen sääntöjen rikkojat tuomiolle..."
Jos kyseinen näreaivo olisikin itse ollut sopimassa sääntöjä, ei se tarkoita että ne olisivat yhteisesti sovittuja. Yleensäkään tässä valtakunnassa ei mitään sovita yhteisesti, vaan kaikki komento tulee uskomattoman pieneltä eliitiltä. Täällä ei todellakaan ole mitään demokratiaa vaikka siitä mesotaan kuin USA vapaudesta. Täällä jos missään on yhteiskuntamuotona harvainvalta.
Mitä tulee noihin kuolintapauksiin liikenteessä, niin tupakka tappaa yli 20 kertaisen määrän ihmisiä vuodessa kuin liikenne. Liikenne on useimmiten pakollista, tupakka ei koskaan. Paljonko on vuotuinen sakkosumma tupakoinnista? Sakottaako poliisi tupakkamurhaajaa ja jos, niin miksi lehdet eivät kirjoita tapauksista?
Kyllä johonkin muuhun kuin liikenteeseen kannattaa panostaa, jos tarkoituksena on turhien kuolemien välttäminen. Rahastuskeinona liikenne on yksi helpoimmista, tekaistaan vain sopivat "lait", joita joittenkin on pakko noudattaa jos meinaavat leipää nälkäänsä saada.
Olisi näreaivollekin terveellistä tutustua tosiasioihin.Täällä olisi yksi tupakka murhaaja,tuo alkaa kuulostaa jo aika kornilta.Montakohan ihmistä olen savutellut hengiltä.Katsotaan niin seuraavaksi nämä talipäät keksivät tupakkirikesakon.Kyllä tää alkaa menee kohta samalla tavalla kuin suuressa ja mahtavassa AMERIIIIIKASSA.Miltä kuulostaisi olutsakko,kossusakko,viinisakko jne jne
- jepulis
näin on näreet kirjoitti:
listaa voi jatkaa
-autovarkaat
-ammattiautoilijat rikkomassa lakia työnantajan määräyksestä
-katsastamaton auto
-jne jne
Ajotyyli on ihmisen peili!Satun tietään pari linnassakin istunutta kaveria. Ihan lepposia sällejä auton ratissa, mutta joskus menee oma ja toisen oma hieman sekaisin.
Toisaalta sitten yksi ahkera, työssään tinkimättömän rehellinen sekä tulosta todella itselleen ja monelle muulle ihmiselle aikaansaava yrittäjä ei aina jaksa ottaa tosissaan jotain onnettoman rillimarakatin asettamaa 80-rajoitusta jossain keskellä ei mitään.
Suhteellisuuden tajua pölhökustaat. Mutta kun monelle tuntuu olevan olemassa vain se kunnon kansalainen ja se kauhea rosmorikollinenmurhamies. Kirkkaan valkeaa ja sysimustaa. - Tomppa
sitroen kirjoitti:
Joku näreaivo kirjoitti: "...liikenteessä sakottamalla todellakin saadaan ne lain ja sovittujen sääntöjen rikkojat tuomiolle..."
Jos kyseinen näreaivo olisikin itse ollut sopimassa sääntöjä, ei se tarkoita että ne olisivat yhteisesti sovittuja. Yleensäkään tässä valtakunnassa ei mitään sovita yhteisesti, vaan kaikki komento tulee uskomattoman pieneltä eliitiltä. Täällä ei todellakaan ole mitään demokratiaa vaikka siitä mesotaan kuin USA vapaudesta. Täällä jos missään on yhteiskuntamuotona harvainvalta.
Mitä tulee noihin kuolintapauksiin liikenteessä, niin tupakka tappaa yli 20 kertaisen määrän ihmisiä vuodessa kuin liikenne. Liikenne on useimmiten pakollista, tupakka ei koskaan. Paljonko on vuotuinen sakkosumma tupakoinnista? Sakottaako poliisi tupakkamurhaajaa ja jos, niin miksi lehdet eivät kirjoita tapauksista?
Kyllä johonkin muuhun kuin liikenteeseen kannattaa panostaa, jos tarkoituksena on turhien kuolemien välttäminen. Rahastuskeinona liikenne on yksi helpoimmista, tekaistaan vain sopivat "lait", joita joittenkin on pakko noudattaa jos meinaavat leipää nälkäänsä saada.
Olisi näreaivollekin terveellistä tutustua tosiasioihin.Me, jotka käymme äänestämässä, päätämme. Demokratia on enemmistön diktatuuria. Se ei ole aukottoman hyvä järjestelmä, mutta se on osoittautunut käytännössä paremmaksi kuin vähemmistön diktatuuri. Jos ei sinulla vielä ikä riitä äänestämään tai olet jättänyt oikeutesi käyttämättä, et tietenkään ole ollut yhteisesti päättämässä, mutta ehkä vielä joskus.
- Lada
Siis että MÄ voin tehdä rikoksen koska MUUT tekee pahempia rikoksia? Siis että MÄ voisin ajaa satasta taajaman läpi koska Kyllikki Saaren murha on vielä selvittämättä? Ehkä SÄ voisit varastaa nakkipaketin marketista koska UOTIN veljekset rötöstelivät paljon rajummin?
Ja nyt mä lähden kaatamaan naapurin metsästä joulukuusen, koska FRYCKMANIN konnuudet ovat aivan toisella tasolla.- Äijälä
Yhdyn sanomaasi täysin rinnoin. Ne jotka saavat ylinopeus ja muita liikennerikossakkoja, ovat nimenomaan syyllistyneet liikenteen vaarantamiseen ja heitä ottaa se päähän.
Jos ajaa kaikkien sääntöjen mukaan, ei mitään sanktioita takuulla tule.
Muta joillekkin kun on suurta hupia päteä liikenteessä ajamalla kovaa liikennesäännöistä piittaamatta. - Lada
Äijälä kirjoitti:
Yhdyn sanomaasi täysin rinnoin. Ne jotka saavat ylinopeus ja muita liikennerikossakkoja, ovat nimenomaan syyllistyneet liikenteen vaarantamiseen ja heitä ottaa se päähän.
Jos ajaa kaikkien sääntöjen mukaan, ei mitään sanktioita takuulla tule.
Muta joillekkin kun on suurta hupia päteä liikenteessä ajamalla kovaa liikennesäännöistä piittaamatta.Aikana jolloin tämän palstan pahimmat öykkärit kakkasivat vaippoihin, siis vuonna 1981, sain Ihan Oikeat Sakot. Nuuka mies kun olen, niin kyllä harmitti. Onneksi juttu ei ole toistunut!
Äskettäin valtatie kutosella tuning-Mazda ohitti minut aikamoista haipakkaa. Mikäs siinä kun elämä on kiireistä, auto kulkee ja kuski osaa hommansa. Parin mutkan jälkeen Mazda olikin pysäköinyt poliisi-Mondeon seuraksi samalle levikkeelle. Sellainen käsitys jäi, että maksumääräystä siinä kirjoiteltiin. Minä jatkoin nysväys-köröttelyäni ja taisin sittenkin olla ekana perillä. - Elmeri
Lada kirjoitti:
Aikana jolloin tämän palstan pahimmat öykkärit kakkasivat vaippoihin, siis vuonna 1981, sain Ihan Oikeat Sakot. Nuuka mies kun olen, niin kyllä harmitti. Onneksi juttu ei ole toistunut!
Äskettäin valtatie kutosella tuning-Mazda ohitti minut aikamoista haipakkaa. Mikäs siinä kun elämä on kiireistä, auto kulkee ja kuski osaa hommansa. Parin mutkan jälkeen Mazda olikin pysäköinyt poliisi-Mondeon seuraksi samalle levikkeelle. Sellainen käsitys jäi, että maksumääräystä siinä kirjoiteltiin. Minä jatkoin nysväys-köröttelyäni ja taisin sittenkin olla ekana perillä.Minä en moisien mopo-mondeoiden seuraksi ole ikinä jäänyt, ja vielä vähemmän transportereiden. Jos autossa on 60 heppaa tai enemmän, niin kyllä sillä sinivuokkoja pakoon pääsee, jos vaan vähäkin on ajotaidot hansikkaassa. Parin pyöräytyksen jälkeen "pojat" ovat jo ojassa, kuten esimerkiksi Jaguarin kanssa huomattiin.
Toisaalta nykyautollani ei tarvitse kuin ajatella kaasun painamista niin johan pakoputket räkäisevät saksalaisen kauas horisonttiin, ja miliisi jää sormi suussa miettimään, että oliko se tornado vai lentokone, joka pyyhälsi ohi. - Vtu-stna
Et sä tampio ymmärrä taas yhtään mitään!!
Kritisoin sitä, että poliisi panostaa tavallisten ihmisten kyttäämiseen liikenteessä enemmän resursseja kuin todellisten rikollisten jahtaamiseen. - Ikävä tyyppi
Vtu-stna kirjoitti:
Et sä tampio ymmärrä taas yhtään mitään!!
Kritisoin sitä, että poliisi panostaa tavallisten ihmisten kyttäämiseen liikenteessä enemmän resursseja kuin todellisten rikollisten jahtaamiseen.Mitkä todelliset rikokset jäävät nyt selvittämättä, kun poliisilla on se valvonta-auto? Mihin todellisten rikosten tutkimiseen kyseistä autoa voisi käyttää jos sitä ei tule käyttää liikenteen valvontaan?
- Vtu-stna
Ikävä tyyppi kirjoitti:
Mitkä todelliset rikokset jäävät nyt selvittämättä, kun poliisilla on se valvonta-auto? Mihin todellisten rikosten tutkimiseen kyseistä autoa voisi käyttää jos sitä ei tule käyttää liikenteen valvontaan?
Kysymyksesi heijastelee monelle nysvärillekin tunnusomaista rajoittunutta ajattelua.
Sen rahan jonka auto ja sen käyttö maksaa olisi voinut laittaa muuhunkin. Lisäksi poliisit jotka käyttävät autoa, ovat poissa todellisten rikosten ehkäisystä ja tutkinnasta. Eihän poliisilla riitä resursseja esim. autovarkauksien selvittämiseen, viikonloppuina ihmisiä pahoinpidellään kaupunkien kaduilla, perheväkivalta rehottaa. Poliisi sen sijaan vaan kyttää normaaleja kansalaisia!!! - normaalin kansalainen
Vtu-stna kirjoitti:
Kysymyksesi heijastelee monelle nysvärillekin tunnusomaista rajoittunutta ajattelua.
Sen rahan jonka auto ja sen käyttö maksaa olisi voinut laittaa muuhunkin. Lisäksi poliisit jotka käyttävät autoa, ovat poissa todellisten rikosten ehkäisystä ja tutkinnasta. Eihän poliisilla riitä resursseja esim. autovarkauksien selvittämiseen, viikonloppuina ihmisiä pahoinpidellään kaupunkien kaduilla, perheväkivalta rehottaa. Poliisi sen sijaan vaan kyttää normaaleja kansalaisia!!!Jos noudattaa lakeja ja asetuksia ei poliisilla ole mitään tarvetta puuttua normaalin kansalaisen toimintaan.
Jos omaa niinsanotun MINÄ asennevamman on syytäkin puuttua. - Vtu-stna
normaalin kansalainen kirjoitti:
Jos noudattaa lakeja ja asetuksia ei poliisilla ole mitään tarvetta puuttua normaalin kansalaisen toimintaan.
Jos omaa niinsanotun MINÄ asennevamman on syytäkin puuttua.Kyllä poliisi on erittäin halukas sekaantumaan normaalin kansalaisen elämään, jos ei noudata nopeusrajoituksia jotka joku kukkahattuvituntäti on laatinut!!
Suomi on saatanan munattomien nysväridemarien luvattu maa!!! - tietäväinen@
Vtu-stna kirjoitti:
Kyllä poliisi on erittäin halukas sekaantumaan normaalin kansalaisen elämään, jos ei noudata nopeusrajoituksia jotka joku kukkahattuvituntäti on laatinut!!
Suomi on saatanan munattomien nysväridemarien luvattu maa!!!Kyllä se on vain niin, että ne jotka liikennettä valvoo, ei ole pois rikostutkinnasta. Rikospoliisi ja järjestyspoliisi ovat kaksi ihan eri ryhmää saman nimen alla. Rp tutkii yhtä samalla tavalla näitä rikoksia mitä ennenkin vaikka tien päällä olisi miljoona formupoliisia. Ihan vain tiedoksi.
- Ikävä tyyppi
Vtu-stna kirjoitti:
Kysymyksesi heijastelee monelle nysvärillekin tunnusomaista rajoittunutta ajattelua.
Sen rahan jonka auto ja sen käyttö maksaa olisi voinut laittaa muuhunkin. Lisäksi poliisit jotka käyttävät autoa, ovat poissa todellisten rikosten ehkäisystä ja tutkinnasta. Eihän poliisilla riitä resursseja esim. autovarkauksien selvittämiseen, viikonloppuina ihmisiä pahoinpidellään kaupunkien kaduilla, perheväkivalta rehottaa. Poliisi sen sijaan vaan kyttää normaaleja kansalaisia!!!Ei kannattaisi huudella kysymyksen kuvastavan rajoittunutta ajattelua, jos ei osaa siihen vastata. Vastaus "olisi voinut laittaa muuhunkin" on sellaista viiden pennin huoltamofilosofointia, johon kykenee jokainen peräkammarin poikakin. Sinulla ei ole mitään käsitystä valvonta-auton käyttöönoton kokonaisvaikutuksesta valvonnan tehoon. Jos olisi, et räyhäisi resursseista. Mikäli huolesi poliisin resursseista on aito, luulisi sinun olevan tuosta valvonta-autosta tyytyväinen.
Vastauksesi heijastelee monille yksinkertaisille syntymänollille tyypillistä rajoittunutta ajattelukykyä. - Lada
Vtu-stna kirjoitti:
Et sä tampio ymmärrä taas yhtään mitään!!
Kritisoin sitä, että poliisi panostaa tavallisten ihmisten kyttäämiseen liikenteessä enemmän resursseja kuin todellisten rikollisten jahtaamiseen.Miellyttävää aamupäivää! Jaa... ehkä sun päiväsi ei ole miellyttävä - poliisi ajelee maijallaan tänäänkin ja katselee ympärilleen! Bodominjärven tapaus jäi arvoitukseksi ja mitä kaikkea muuta pahaa onkaan samaan aikaan toisaalla.
Pystyisinköhän mä todella ottamaan tollaisen ajattelutavan jos oikein tosissani yrittäisin? Että kun seuraavan kerran näen poliisi-maijan liikenteessä niin otan hirveet pultit siitä että siinä sitä vaan ajellaan. NIIN ETTÄ SIINÄ SITÄ VAAN SAATANA AJELLAAN!! Minä olen jumalauta tavallinen ihminen tavallisissa askareissani mutta jeparit perkele tuijottaa! - filosofi olet
Ikävä tyyppi kirjoitti:
Ei kannattaisi huudella kysymyksen kuvastavan rajoittunutta ajattelua, jos ei osaa siihen vastata. Vastaus "olisi voinut laittaa muuhunkin" on sellaista viiden pennin huoltamofilosofointia, johon kykenee jokainen peräkammarin poikakin. Sinulla ei ole mitään käsitystä valvonta-auton käyttöönoton kokonaisvaikutuksesta valvonnan tehoon. Jos olisi, et räyhäisi resursseista. Mikäli huolesi poliisin resursseista on aito, luulisi sinun olevan tuosta valvonta-autosta tyytyväinen.
Vastauksesi heijastelee monille yksinkertaisille syntymänollille tyypillistä rajoittunutta ajattelukykyä.Onkohan sinulla varaa arvostella ketjun aloittajaa syntymänollaksi?
Resurssien kohdentaminen NOPEUSvalvonta-autoon lasketaan liikenteen valvonaksi. Valvonta-auto ei takaa mitenkään sitä, että vapautuneet resurssit käytettäisiin muiden kuin nopeuksien valvontaan. Tulospalkkauksen ansiosta kirjoitetaan sakot niistä rikkomuksista, josta ne pienimmällä vaivalla saadaan kirjoitettua, eli nopeuksista. Valvomatta jää päihtyneet, ajotapa, ajoneuvonkunto, kuljettajan kunto ym. asiat. Onko sinulla mitään ymmärrystä kuinka paljon ylinopeudet aiheuttavat kuolemia liikenteessä? Entä sairaskohtaukset, rattijuopumukset ym.?
Sinulla on ilmeisesti vahva käsitys valvonnan tehosta? Niin minullakin: Sen ansiosta alkaa massiivinen rahastus jonkun mitättömän seikan takia, joten kyllä sillä vaikutusta on, mutta ei liikenneturvallisuuutta parantavaa.
Toisaalta onko liikenneturvallisuus helsingissä mitenkään huono ylinopeuksien takia? Jalankulkijat elävät kuin pellossa kävellen punaisia päin, jonka seurauksena rangaistaan autoilijoita.
Lähinnä kokonaisuudessa hirvittää ajatus, että minunkaltaisella tavallisella 40v perheenisällä tulee poliisista vain päällimmäisena negatiivinen mielleyhtymä ja autoilijoiden järjetön vainoaminen. - Ikävä tyyppi
filosofi olet kirjoitti:
Onkohan sinulla varaa arvostella ketjun aloittajaa syntymänollaksi?
Resurssien kohdentaminen NOPEUSvalvonta-autoon lasketaan liikenteen valvonaksi. Valvonta-auto ei takaa mitenkään sitä, että vapautuneet resurssit käytettäisiin muiden kuin nopeuksien valvontaan. Tulospalkkauksen ansiosta kirjoitetaan sakot niistä rikkomuksista, josta ne pienimmällä vaivalla saadaan kirjoitettua, eli nopeuksista. Valvomatta jää päihtyneet, ajotapa, ajoneuvonkunto, kuljettajan kunto ym. asiat. Onko sinulla mitään ymmärrystä kuinka paljon ylinopeudet aiheuttavat kuolemia liikenteessä? Entä sairaskohtaukset, rattijuopumukset ym.?
Sinulla on ilmeisesti vahva käsitys valvonnan tehosta? Niin minullakin: Sen ansiosta alkaa massiivinen rahastus jonkun mitättömän seikan takia, joten kyllä sillä vaikutusta on, mutta ei liikenneturvallisuuutta parantavaa.
Toisaalta onko liikenneturvallisuus helsingissä mitenkään huono ylinopeuksien takia? Jalankulkijat elävät kuin pellossa kävellen punaisia päin, jonka seurauksena rangaistaan autoilijoita.
Lähinnä kokonaisuudessa hirvittää ajatus, että minunkaltaisella tavallisella 40v perheenisällä tulee poliisista vain päällimmäisena negatiivinen mielleyhtymä ja autoilijoiden järjetön vainoaminen.Kyllä, minulla on varaa arvostella ketjun aloittajaa syntymänollaksi. Monella muullakin on.
Minä en kai ole ottanut kantaa siihen, vapautuuko valvonta-auton käytöstä resursseja ja jos vapautuu, niin mihin niitä käytetään? Jääkö sinun mielestäsi nyt rattijuoppoja vähemmän kiinni, kun on otettu peräti yksi valvonta-auto käyttöön? Jos ei, niin miksi kannat huolta siitä, että valvontaa ei muka enää kohdistettaisi mihinkään muuhun kuin nopeuksiin? Miksi kyseenalaistat ymmärrykseni liikenneonnettomuuksien syistä? Oletko samanlainen syntymänolla kuin tämän keskustelun aloittaja ja jätät vastaamatta näihin kysymyksiin?
Onko käsityksesi valvonnan tavoitteista se, että sillä vain pyritään rahastamaan eikä haluta mitenkään puuttua liikenteen turvallisuuteen?
Olenko väittänyt liikenneturvallisuuden olevan huono Helsingissä? Montako autoilijaa kuolee tai vammautuu vuosittain punaista päin kävelevien jalankulkijoiden takia, ja millä tavoin autoilijoita tästä syystä rangaistaan? Osaat varmasti selkeästi näyttää tuon syy-seuraussuhteen.
Minunin mielestäni siinä on jotakin häiritsevää, että nelikymppinen perheenisä ajattelee poliisista negatiivisesti ja pitää normaalia liikennevalvontaa järjettömänä vainoamisena. - olet faktasi imenyt?
Ikävä tyyppi kirjoitti:
Kyllä, minulla on varaa arvostella ketjun aloittajaa syntymänollaksi. Monella muullakin on.
Minä en kai ole ottanut kantaa siihen, vapautuuko valvonta-auton käytöstä resursseja ja jos vapautuu, niin mihin niitä käytetään? Jääkö sinun mielestäsi nyt rattijuoppoja vähemmän kiinni, kun on otettu peräti yksi valvonta-auto käyttöön? Jos ei, niin miksi kannat huolta siitä, että valvontaa ei muka enää kohdistettaisi mihinkään muuhun kuin nopeuksiin? Miksi kyseenalaistat ymmärrykseni liikenneonnettomuuksien syistä? Oletko samanlainen syntymänolla kuin tämän keskustelun aloittaja ja jätät vastaamatta näihin kysymyksiin?
Onko käsityksesi valvonnan tavoitteista se, että sillä vain pyritään rahastamaan eikä haluta mitenkään puuttua liikenteen turvallisuuteen?
Olenko väittänyt liikenneturvallisuuden olevan huono Helsingissä? Montako autoilijaa kuolee tai vammautuu vuosittain punaista päin kävelevien jalankulkijoiden takia, ja millä tavoin autoilijoita tästä syystä rangaistaan? Osaat varmasti selkeästi näyttää tuon syy-seuraussuhteen.
Minunin mielestäni siinä on jotakin häiritsevää, että nelikymppinen perheenisä ajattelee poliisista negatiivisesti ja pitää normaalia liikennevalvontaa järjettömänä vainoamisena.Rattijuoppojen kiinnijääneiden määrä ei ole minun mielipideasia. Siitä on olemassa faktatietoa. Muutamaviikko sitten oli lehdessä uutinen jossa kerrottiin rikollisuuden vähenneen ja ylinopeuksien määrän kasvaneen. Samassa uutisessa ilmeni, että ylinopeuksien valvontaa oli lisätty ja muun rikollisuuden vähennetty. Tuskin valvonta-auton käyttöönotto mitenkään dramaattisesti on vaikuttanut rattijuoppojen kiinnijäämisiin, kun valvonta on ollut olematonta jo tähänkin asti joten sitä ei voi enää vähentää. Valvonta-autoja ja kameravalvontaa on perusteltu sillä, että resursseja vapautuu muuhun valvontaa. Kuitenkin tulospalkkaus(HTS) ja valvonnan helppous yhdistettynä tulostavoitteisiin vääjäämättä johtaa siihen, että vapautuneet resurssit käytetään nopeusnipottamiseen.
Minä ja 90% autoilijoista kyseenalaistamme ymmärryksesi liikenneonnettomuuksien syistä. Lue Matti Korjulan Miksi rysähti kirjan.
Tuossa joku jo löysikin etsimäni linkin:
http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm
On aivan ilmeistä, että ylinopeus on vähäisin syy liikennekuolemiin. Toisaalta nopeampi nopeus lyhentää matka-aikaa.
Ainoastaasn nopeuden mittaamisen helppous tekee huokuttelevaksi keksiä kaikenlaisia verukkeita vaarallisuudesta.
Ilmeisesti et tiennyt, että myös jalankulkijan kuolema lasketaan liikenneonnettomuudeksi? Jos jalankulkija jättää noudattamatta liikennesääntöjä jonka seurauksena kuolee liikenteessä, on seurauksena autoilijoiden rangaistus alennetuilla nopeustajoituksilla ja tehovalvonnalla.
Jos 90% ajaa ylinopeutta, niin onkohan vika autoilijoissa vai nopeusrajoituksissa? En tosiaankaan ole ainut ihminen joka kyseenalaistaa nykyisen vainoamisen. - Ikävä tyyppi
olet faktasi imenyt? kirjoitti:
Rattijuoppojen kiinnijääneiden määrä ei ole minun mielipideasia. Siitä on olemassa faktatietoa. Muutamaviikko sitten oli lehdessä uutinen jossa kerrottiin rikollisuuden vähenneen ja ylinopeuksien määrän kasvaneen. Samassa uutisessa ilmeni, että ylinopeuksien valvontaa oli lisätty ja muun rikollisuuden vähennetty. Tuskin valvonta-auton käyttöönotto mitenkään dramaattisesti on vaikuttanut rattijuoppojen kiinnijäämisiin, kun valvonta on ollut olematonta jo tähänkin asti joten sitä ei voi enää vähentää. Valvonta-autoja ja kameravalvontaa on perusteltu sillä, että resursseja vapautuu muuhun valvontaa. Kuitenkin tulospalkkaus(HTS) ja valvonnan helppous yhdistettynä tulostavoitteisiin vääjäämättä johtaa siihen, että vapautuneet resurssit käytetään nopeusnipottamiseen.
Minä ja 90% autoilijoista kyseenalaistamme ymmärryksesi liikenneonnettomuuksien syistä. Lue Matti Korjulan Miksi rysähti kirjan.
Tuossa joku jo löysikin etsimäni linkin:
http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm
On aivan ilmeistä, että ylinopeus on vähäisin syy liikennekuolemiin. Toisaalta nopeampi nopeus lyhentää matka-aikaa.
Ainoastaasn nopeuden mittaamisen helppous tekee huokuttelevaksi keksiä kaikenlaisia verukkeita vaarallisuudesta.
Ilmeisesti et tiennyt, että myös jalankulkijan kuolema lasketaan liikenneonnettomuudeksi? Jos jalankulkija jättää noudattamatta liikennesääntöjä jonka seurauksena kuolee liikenteessä, on seurauksena autoilijoiden rangaistus alennetuilla nopeustajoituksilla ja tehovalvonnalla.
Jos 90% ajaa ylinopeutta, niin onkohan vika autoilijoissa vai nopeusrajoituksissa? En tosiaankaan ole ainut ihminen joka kyseenalaistaa nykyisen vainoamisen.Annoit tahtomattasi vastauksen siihen olennaisimpaan kysymykseeni, ja oikestaan vastauksen sitä kautta niihin kaikkiin. Samaa sakkaa keskustelun aloittajan kanssa.
Kannattaako muuten olettaa jonkun olevan jostain asiasta jotain mieltä, ja aloittaa paasaaminen siltä pohjalta? Lue nyt nuo kirjoitukseni, oikeasti. Etenkin kysymykset. Miksihän sinulle nauretaan?
Koska sinä aiot muuten lopettaa vaimosi ja lastesi hakkaamisen? Etkö tiennyt, että se on väärin? - Ma nauran
olet faktasi imenyt? kirjoitti:
Rattijuoppojen kiinnijääneiden määrä ei ole minun mielipideasia. Siitä on olemassa faktatietoa. Muutamaviikko sitten oli lehdessä uutinen jossa kerrottiin rikollisuuden vähenneen ja ylinopeuksien määrän kasvaneen. Samassa uutisessa ilmeni, että ylinopeuksien valvontaa oli lisätty ja muun rikollisuuden vähennetty. Tuskin valvonta-auton käyttöönotto mitenkään dramaattisesti on vaikuttanut rattijuoppojen kiinnijäämisiin, kun valvonta on ollut olematonta jo tähänkin asti joten sitä ei voi enää vähentää. Valvonta-autoja ja kameravalvontaa on perusteltu sillä, että resursseja vapautuu muuhun valvontaa. Kuitenkin tulospalkkaus(HTS) ja valvonnan helppous yhdistettynä tulostavoitteisiin vääjäämättä johtaa siihen, että vapautuneet resurssit käytetään nopeusnipottamiseen.
Minä ja 90% autoilijoista kyseenalaistamme ymmärryksesi liikenneonnettomuuksien syistä. Lue Matti Korjulan Miksi rysähti kirjan.
Tuossa joku jo löysikin etsimäni linkin:
http://www.yle.fi/mot/290101/liite2.htm
On aivan ilmeistä, että ylinopeus on vähäisin syy liikennekuolemiin. Toisaalta nopeampi nopeus lyhentää matka-aikaa.
Ainoastaasn nopeuden mittaamisen helppous tekee huokuttelevaksi keksiä kaikenlaisia verukkeita vaarallisuudesta.
Ilmeisesti et tiennyt, että myös jalankulkijan kuolema lasketaan liikenneonnettomuudeksi? Jos jalankulkija jättää noudattamatta liikennesääntöjä jonka seurauksena kuolee liikenteessä, on seurauksena autoilijoiden rangaistus alennetuilla nopeustajoituksilla ja tehovalvonnalla.
Jos 90% ajaa ylinopeutta, niin onkohan vika autoilijoissa vai nopeusrajoituksissa? En tosiaankaan ole ainut ihminen joka kyseenalaistaa nykyisen vainoamisen.Ikävä tyyppi vie jotakuta nyt täysin 6-0. Mihin tarvitaan Studio Julmahuvia kun tänne kirjoittaa tällaisia heppuja!
- Älykäs
tietäväinen@ kirjoitti:
Kyllä se on vain niin, että ne jotka liikennettä valvoo, ei ole pois rikostutkinnasta. Rikospoliisi ja järjestyspoliisi ovat kaksi ihan eri ryhmää saman nimen alla. Rp tutkii yhtä samalla tavalla näitä rikoksia mitä ennenkin vaikka tien päällä olisi miljoona formupoliisia. Ihan vain tiedoksi.
Jos on varaa palkata vain tietty määrä kyttiä, niin tietenkin pitäisi tärkeämpiin tehtäviin eli rikospoliisiin eikä tienpäälle bensaa tuhlaamaan.
Ja niillähän on suuri määrä todella kallita autoja mondeoiden lisäksi. Olisi niilläkin rahoilla järkevämpää käyttöä, mutta kun on niin hauskaa kaahailla ja provosoida ihmisiä takaa-ajoihin. - on!
Ikävä tyyppi kirjoitti:
Annoit tahtomattasi vastauksen siihen olennaisimpaan kysymykseeni, ja oikestaan vastauksen sitä kautta niihin kaikkiin. Samaa sakkaa keskustelun aloittajan kanssa.
Kannattaako muuten olettaa jonkun olevan jostain asiasta jotain mieltä, ja aloittaa paasaaminen siltä pohjalta? Lue nyt nuo kirjoitukseni, oikeasti. Etenkin kysymykset. Miksihän sinulle nauretaan?
Koska sinä aiot muuten lopettaa vaimosi ja lastesi hakkaamisen? Etkö tiennyt, että se on väärin?Tainnut ex-kyttä eksyä tälle palstalle. Sääli, ettei noita hoitopaikkoja ole riittävästi, vai olisiko sielläkin pääsy koneille, vieläpä ilman valvontaa.
- Lässyn
Ikävä tyyppi kirjoitti:
Annoit tahtomattasi vastauksen siihen olennaisimpaan kysymykseeni, ja oikestaan vastauksen sitä kautta niihin kaikkiin. Samaa sakkaa keskustelun aloittajan kanssa.
Kannattaako muuten olettaa jonkun olevan jostain asiasta jotain mieltä, ja aloittaa paasaaminen siltä pohjalta? Lue nyt nuo kirjoitukseni, oikeasti. Etenkin kysymykset. Miksihän sinulle nauretaan?
Koska sinä aiot muuten lopettaa vaimosi ja lastesi hakkaamisen? Etkö tiennyt, että se on väärin?Joka sentti, joka on käytetty poliisin turhiin leluihin on pois tärkeämmästä toiminnasta. Siis leluista, joilla vain kupataan rahaa ihmisiltä liikenneturvallisuuden verukkeella.
Voisit ymmärtää sen silloin kun kotiisi murtautuu (siellä ollessasi) rikollinen joka uhkaa terveyttäsi. Silloin kun ollaan virittelemässä kamera-autoa, niin ei ehditä moiseen pikkujuttuun puuttumaan. Tai tilanteessa kun autoosi (sinulla tuskin on autoa) on murtauduttu, ei poliisisa kiinnosta sinuun kohdistunut rikos, on paljon hauskempaa jahdata viritettyä mopoa kahdella maijalastillisella poliiseja.
Onko siis sellainen ihminen, joka kyseenalaistaa poliisin ja liikenneministeriön toimintaa syntymänolla? Ja sellainen, joka hyppää vaikka kaivoon (kun SDP on säätänyt sellaisen lain) niin kaltaisesi superihminen?
- Sinivuokko
vain näistä kertyy hilloa kassaan...
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2006/het_2006.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890