tein tämän keskutelun pienoisen kiireen alla että jos tämmöinen keskustelu jo on voitte toki kertoa siitä tänne. elikkäs, millaisen koulutuksen tarvitsee? itse en halua työskennellä lihan kanssa eli suurtalouskokin (ym?) koulutusta en voi käydä. voinko suorilla unohtaa kokin haaveet vai onko kasvisruoan valmistukseen oma koulutus?
millaiset koulutukset kasvisruoka kokiksi?
7
2227
Vastaukset
- kokki
on, en itse ole ainkaan koskaan sellaseen törmänny/kuullu.
- ................
Minulla ei ole mitään varmaa tietoa, mutta en ikinä ole kuullut suomalaisesta kasviskokin koulutuksesta muutoin kuin kokin lisäkoulutuksena. En tiedä olisiko ulkomailla pelkän kasviskokin koulutusta, kun kasvissyöjiäkin löytyy määrällisesti huomattavasti enemmän monista maista.
- piia
niin että kiitoksia :D pitää vielä kysellä vähän isommilta tahoilta asiasta :>
- Kasvisravintolan työntekijä
piia kirjoitti:
niin että kiitoksia :D pitää vielä kysellä vähän isommilta tahoilta asiasta :>
On moni vegaani/vegetaristi käynyt ihan tavallisen kokin koulutuksen. Jotkut opet saattavat olla vaikeita mutta omalla päättäväisyydellä niistkin selviä. Koulussahan on valinnaisia aineita esim erikoisruokavalio. Voihan se olla että kaikissa koulussa ei ole oikeanlaisesta kasvisruuasta ihan perillä, esim ainoa proteiini maitotuotteet. Ottaa itse selvää ravinto-opista jne. Erikoistumislinja on dieettikokki.
- pupuna
Kasvisravintolan työntekijä kirjoitti:
On moni vegaani/vegetaristi käynyt ihan tavallisen kokin koulutuksen. Jotkut opet saattavat olla vaikeita mutta omalla päättäväisyydellä niistkin selviä. Koulussahan on valinnaisia aineita esim erikoisruokavalio. Voihan se olla että kaikissa koulussa ei ole oikeanlaisesta kasvisruuasta ihan perillä, esim ainoa proteiini maitotuotteet. Ottaa itse selvää ravinto-opista jne. Erikoistumislinja on dieettikokki.
Voit myös käydä ulkomailla kasviskokki koulutuksen tai erilaisia kursseja.
- sdfgh
On sellaisia ainakin jossain järjestetty. Esim. http://www.perheniemi.com/koulutus/luontais/kasviskokki.htm
... joka tosin on jo ollut ja mennyt. Hintaa on myös ihan mukavasti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181