Mikä Raamatunkäännös teillä on käytössä?
(uteliaisuuttani kysyn), kun on niin kauan kun oon tilaisuudesanne käynyt?
Hellariboy86 ja muutkin..
4
366
Vastaukset 4
- Baskeri.
Olen luterilainen ja käytän KR -38 :aa. Uusin käännös sisältää muutoksia, jotka eivät rajoitu vain kieleen, vaan muuttavat koko kristillistä teologiaa. Pätevä selvitys uuden käännöksen virheistä on Risto Santalan kirjassa 'Suudelma hunnun läpi'. Ilmeisesti on niin, että mitä kauemmas ajassa taaksepäin mennään, sitä tarkempia käännöksiä tulee vastaan. Sitä Bibliaa, mitä sinä luet, eli ns. lestadiolaisten Raamattua, pidetään herätysliikkeissä tarkimmin käännettynä versiona. Kielellisesti se vain on todella kaukana nykyisestä puhekielestä.
- Larssi
asiallisesta viestistä. Ne on aina rakentavia, vaikkei samaa mieltä olisikaan.
Seurakunnassani on käytössä lähinnä Biblia ja uusikäännös, jota selitetään ja opetetaan Biblian hengessä. Eivät Papit ole sitä niin huonona pitäneet. 38-käännös taas meillä pidetään heikoimpana:)
Vaikkain kaikkia kolmea melko hyvinä. Larssi kirjoitti:
asiallisesta viestistä. Ne on aina rakentavia, vaikkei samaa mieltä olisikaan.
Seurakunnassani on käytössä lähinnä Biblia ja uusikäännös, jota selitetään ja opetetaan Biblian hengessä. Eivät Papit ole sitä niin huonona pitäneet. 38-käännös taas meillä pidetään heikoimpana:)
Vaikkain kaikkia kolmea melko hyvinä.savonarola kirjoitti:
ei tullut vastausta kysymykseeni. Olisiko käännös Raamattu kansalle teidän käytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 72579
- 65575
- 47568
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522