Porkkanan näköinen juures - mikä on?

marella

Laitoin lapsen kauppaan ostamaan lanttuja, tuloksena oli lähinnä porkkanan näköisiä, ei niin kirkkaanoransseja, n. 20 senttiä pitkiä paksuja juureksia. Mitähän lienevät?

16

3873

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????????

      ?????????????????

      • Mutta kaipa nuo voi minkä tahansa keiton joukkoon paloitella.

        Ja tyttö ensi kerralla juuresosastolle mukaan, aiheena suomalaiset juurekset, lyhyt oppimäärä.

        Ihan kuriositeettina, kerran olin ostamassa palsternakkaa, kysyin myyjältä, että onko tämä palsternakka, ei tiennyt. Eikä tiennyt kassakaan.


      • ............
        marella kirjoitti:

        Mutta kaipa nuo voi minkä tahansa keiton joukkoon paloitella.

        Ja tyttö ensi kerralla juuresosastolle mukaan, aiheena suomalaiset juurekset, lyhyt oppimäärä.

        Ihan kuriositeettina, kerran olin ostamassa palsternakkaa, kysyin myyjältä, että onko tämä palsternakka, ei tiennyt. Eikä tiennyt kassakaan.

        niin eiväthän ne mitään tiedä. usein itsekin laitan mm. kalliisiin cantaloupe- ja verkkomeloneihin halvan hunajamelonin hintalapun. eiväthän ne typerykset niitä erota. sama pätee joihinkin omenalajikkeisiin ja muihinkin hedelmiin.
        tyhmää saa kusettaa.


      • ............ kirjoitti:

        niin eiväthän ne mitään tiedä. usein itsekin laitan mm. kalliisiin cantaloupe- ja verkkomeloneihin halvan hunajamelonin hintalapun. eiväthän ne typerykset niitä erota. sama pätee joihinkin omenalajikkeisiin ja muihinkin hedelmiin.
        tyhmää saa kusettaa.

        Tuskin siitä häkki heilahtaa?


      • ...........
        marella kirjoitti:

        Tuskin siitä häkki heilahtaa?

        no miksi heilahtaisi?
        jos sattuu niin suuri ihme että joku sen huomaisi niin sanoo vain että luulin tietäväni että se on hunajameloni tms.


      • Anonyymi
        ............ kirjoitti:

        niin eiväthän ne mitään tiedä. usein itsekin laitan mm. kalliisiin cantaloupe- ja verkkomeloneihin halvan hunajamelonin hintalapun. eiväthän ne typerykset niitä erota. sama pätee joihinkin omenalajikkeisiin ja muihinkin hedelmiin.
        tyhmää saa kusettaa.

        Eli tämäkö on itsekeskeisten vegaanien moraalin taso:saa varastaa ja huijata, koska MINÄ olen hyvä ihminen ja lihansyöjät huonoja.


    • eevuska

      tuolta kotimaisten kasvisten nettisivuilta (www.kotimaisetkasvikset.fi/kasvitieto -> syötävät kasvit -> juurekset )
      jospa sieltä löytyisi kuva mitä olet saanut. Kuulostaa palsternakalta.

      • sen opiskelin viime kerralla:) Tämä on suurempi ja väriltään tummanoranssi.

        Linkki ei löydä kasvistieto-sivua:)

        Ei muutakun mielenkiinnosta huomenissa cittariin etsimään hevi-myyjää, palataan astialle kun löytyy oikea johannes:)


    • aika varma

      kuulostaa kyllä bataatilta, jos se on oranssi. Bataatti on hyvää sekä keitettynä että raakana. Sitä käytetään perunan korvikkeena.

      • bataatti

      • Bataatti eli makea peruna

      • Nam
        Bataatti eli makea peruna kirjoitti:

        Ei se nyt perunan korvike ole vaan ihan oma lajinsa. Perunan kaltaisesti käytettävä juures kuitenkin. Samoja ruokalajeja siitä kyllä voi tehdä kuin perunastakin. Ruoasta tulee värikkäämpää ja makeampaa. Bataattisosekeitto on ehkä yleisin siitä tehty ruoka. Bataatti kypsyy huomattavasti perunaa nopeammin ja on jonkin verran makeampi juures.

        http://www.finfood.fi/finfood/kasvikset.nsf/0/195D71142AE3E502C2256E0B003551B8?opendocument&Start=1&Count=1000&ExpandView&View=1

        Meillä bataatti tuli keittiöön kuopuksen ruoka-allergian myötä. Allergiset lapset sietävät bataattia perunaa helpommin ja koska se on aika makeaa (englanniksi se on sweet potatoe eli makea peruna vaikkei samaa sukua olekaan), maistuu se vauvoille oikein hyvin.

        Keittoihin tosiaan erittäin hyvä, samaten pataruokiin. Kesällä olemme ottaneet grilliin bataattia ja se on ihanaa! Pese bataatti, kuori ja leikkaa vajaan sentin viipaleita. Voitele kasviöljyllä (esim. oliivi tai rypsi) ja paista grillissä. Bataatti pehmenee ja se on todella hyvää, makeaa. Älä päästä kärähtämään.

        Harmi vaan, että minä olen kaupasta löytänyt vain israelilaisia ja amerikkalaisia bataatteja.


    • Ihmettelee

      JAM se on Jamaicalta.Pitka makea juuri.Hyvaa keitettuna ,paistettuna,uunissa laatikkona marshmellown kanssa.

    • juui_kelta
    • Bataatti, jos oranssi ja palsternakka, jos vaaleankellertävä. Itse ostan syksyisin ja talvisin molempia ja käytän esim. uunijuureksina tai tuota palsternakkaa myös vaikka jossain pataruuassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      39
      7848
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4636
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3301
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1536
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe