Ohjetta kaipailisin. Olen kuullut, että on hurjan hyvä ja mehevä näin paistaen?
joulukinkku ruiskuoressa?
6
5056
Vastaukset
- resepti
Heippa. Meillä karjalaisen perinteen mukaan mummu teki (jä äitee tekee) suunnilleen näin. Kinkku leivinpellille rasva puoli ylöspäin. RUISTAIKINA: haaleaa vettä, ruisjauhoja ja vähän venhäjauhoja (jos taikinaa ei aio syödä mikä yl.tapana on, ei aineiden mitoilla ole niin väliä, kunhan saa sopivan tuntuista mitä on hyvä kaulita). Kaulitaan taikina kinkun päälle noin sentin pakuiseksi kuoreksi. Peitetään kinkku mahd.hyvin, mutta ei taikinaa kuitenkaan kinkun alle. Kinkku siis saa maata leivinpeltiä vasten. Ja ei kun uuniin! Paras tulee puu-uunissa läpi yön kypsyen. Aamulla ruiskuori pois ja eikun syömään! Joskus kuori kypsyy kinkkuun kiinni ja vieläpä niin kovaksi, että ei auta kuin lohkoa ronskisti kuori pois.
Ja korostan tuota, että ruistaikinaa ei ole tarkoitus syödä. Se on vaan kuin kansi, joka hauduttaa kinkun. Suolattomana kuori kuitenkin käy esim. kaneille, lampaille ja hevosille yms.(nam!). :)- hauduttaa
tullee vielä parempaa. Selaa tätä ketjua alaspäin, on toinenkin ohje.
- abileus
Ajattelin tässä,että se kuorihan se vasta hyvää luulisi olevan.Hyvin rasvaantunu ja varmaan kova HERKKU
- ohjeen
mukaan kinkku ensin keitetään lähes kypsäksi ja senjälkeen laitetaan ruiskuoreen ja haudutetaan kypsäksi asti.
- simppelimmin
Nam. Tulee tosi mehukas kinkku.
- ruista ranteeseen
ruiskuoresta kinkkuun tulee rukiin maku. Olen jo vuosia tehnyt kinkulle ruiskuoreen. Meillä koko kinkku kääritään rukiiseen - siis myös pohjalle. Kinkun koko on yleensä 10-11kg. Koska kokonaisena kaulittua kuorta on lähes mahtoton saada kinkun päälle on huomattava veden avulla tehdä pitävä sauma. kuori saattaa lohkeilla paiston loppupuolella, mutta se ei enää haittaa mitään siinä vaiheessa. Itse en kuorta antaisi eläimille, sillä se on imenyt kinkun suolalientä itseensä paiston aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣221474Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.781177Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922