ID-Debatti Ylellä: Reinikainen vs. Leikola

Ant1Ev0

http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/id3939.shtml

Keskiviikko 28.12. klo 17.00-17.27 ja perjantaina 30.12. klo 14.03

Kumpi mielestänne voitti väittelyn, Anto Leikola vai Pekka Reinikainen? Ohjelma tulee ensilähetyksen jälkeen kuunneltavaksi myös tänne nettiin. Voitte äänestää väittelyn voittajan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected]'

Laitoin tämän viestin lisä-infona edelliseen.

15

1740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän Suomesta sen verran ignorantteja hihhuleita löydy (ja tarvittaessa ääriliikkeet masinoivat loput) että Reinikainen tuon tapaisen pikkuäänestyksen voittaa - tosiasioista ei kuitenkaan onneksi päätetä äänestämällä.

      Täytyypä kuunnella jälkilähetyksenä.

      • Luettu 1000 kertaa

        Oletteko muuten muut huomanneet kuinka tuttumiehen avaukset täällä keräävät muihin avauksiin verrattuna yllättävän paljon "luettu"-pinnoja. Todennäköisesti äijä runkkailee onnessaan F5-nappia päiviensä kuluksi ja saa siitä ah niin ihania yhteydentunteita Jumalaansa


      • tiedoksi
        Luettu 1000 kertaa kirjoitti:

        Oletteko muuten muut huomanneet kuinka tuttumiehen avaukset täällä keräävät muihin avauksiin verrattuna yllättävän paljon "luettu"-pinnoja. Todennäköisesti äijä runkkailee onnessaan F5-nappia päiviensä kuluksi ja saa siitä ah niin ihania yhteydentunteita Jumalaansa

        F5 ei auta. Suomi24:ssä lasku kävijöistä tehdään IP-osoitteen perusteella, eikä samasta IP-osoitteesta tulevaa lasketa kuin kerran. Laskuri näyttää siten täällä ainakin lähestulkoon todellista lukijalukua, kun se ei laske samaa käyttäjää kahteen kertaan. Jos et usko, kokeile itse: käy sivulla monta kertaa, ja päivitä sitä (vaikka 20 kertaa peräkkäin), ja totea, ettei kävijämäärä sen johdosta ole noussut.


      • tiedoksi kirjoitti:

        F5 ei auta. Suomi24:ssä lasku kävijöistä tehdään IP-osoitteen perusteella, eikä samasta IP-osoitteesta tulevaa lasketa kuin kerran. Laskuri näyttää siten täällä ainakin lähestulkoon todellista lukijalukua, kun se ei laske samaa käyttäjää kahteen kertaan. Jos et usko, kokeile itse: käy sivulla monta kertaa, ja päivitä sitä (vaikka 20 kertaa peräkkäin), ja totea, ettei kävijämäärä sen johdosta ole noussut.

        Henkilökohtaisuuksiin meneviin syytöksiin on vaikea puolustautua, jos ei voi todistaa täysin mahdottomaksi joitain väitteitä. Kiitos informaatiostasi, joka ehkä viittaa syyttömyyteeni laskurin manipuloinnin osalta.

        Katsoin noita omia aloituksiani. Eivät ne silmämääräisesti näyttäneet kovin poikkevilta muiden tekemiin aloituksiin nähden, kun huomioin tuon toisen lukeman, eli keskusteluviestien kokonaismäärän. Jos minulla sattuisikin olemaan vähän enmmän lukijoita kuin ihan tilapäisnimimerkillä, sekään ei olisi vielä mikään ihme.

        Jään odottamaan, tuleeko tarkempaa tilastollista analyysiä, joka voisi paljastaa laskurimanipulaattorit.


      • squirrel
        tuttumies kirjoitti:

        Henkilökohtaisuuksiin meneviin syytöksiin on vaikea puolustautua, jos ei voi todistaa täysin mahdottomaksi joitain väitteitä. Kiitos informaatiostasi, joka ehkä viittaa syyttömyyteeni laskurin manipuloinnin osalta.

        Katsoin noita omia aloituksiani. Eivät ne silmämääräisesti näyttäneet kovin poikkevilta muiden tekemiin aloituksiin nähden, kun huomioin tuon toisen lukeman, eli keskusteluviestien kokonaismäärän. Jos minulla sattuisikin olemaan vähän enmmän lukijoita kuin ihan tilapäisnimimerkillä, sekään ei olisi vielä mikään ihme.

        Jään odottamaan, tuleeko tarkempaa tilastollista analyysiä, joka voisi paljastaa laskurimanipulaattorit.

        Minuakin kiinnostaa enemmän tuttumiehen ajatuksenjuoksu, kuin monen muun.

        Itselläni taitaa olla aikamoinen epäsuosio -tai näin oletan ainakin. Hitcounter ei ole kiinnostanut,vaan ne "palstamillimetrit,palstamillimetrit..."

        Ah,tässä tuli taas yksi sellainen mielipidekirjoitus,jota ei ole julkaistu Helsingin Sanomissa :)


    • Biologi

      En ymmärrä miksi aiheesta pitää edes väitellä. ID-ajattelun arvo tiedeyhteisössä on 0.

    • sattuma?

      Leikola ei pystynyt sanomaan mitään oikeita perusteluja. Pelkästään sen, että sattumaa.. suurta sattumaa. Ei ole evoluutioteorian perustelut kovin vahvat.. surullista :( ja sitä opetetaan kouluissa, oi voi :'(

      • sanoa

        uskonkappaleita toistelevalle Reinikaiselle: tämä johtuu lankeemuksesta...(mutaatiot).
        Sairaudet varmaan ovat riivaajien aiheuttamia kertoohan UT näin ja Jeesuksen omakin ura oli pääasiallisesti riivaajien ulosajoa.

        Kreationisteilla on muutama väite joita toistavat loputtomiin, muuhun he eivät pysty. Välillä vedotaan jonkin tärkeään henkilöön- Einstein sanoi sitä tai tätä - tai julistetaan joku tuntematon tyyppi maailman johtavaksi ateistiksi. Hölötystä asian vierestä. Reinikaiselta jäi (vahingossa?) kertomatta ettei Einstein uskonut jumalaan.

        Lopuksi jäi ihmetyttämään Reinikaisen väite että monoteistiset uskonnot voisivat tuoda kukin oman lisänsä jos ID hyväksytään. ID ei näköjään salli polyteistista mallia, onkohan se epäjumalallista tiedettä?


      • ööö
        sanoa kirjoitti:

        uskonkappaleita toistelevalle Reinikaiselle: tämä johtuu lankeemuksesta...(mutaatiot).
        Sairaudet varmaan ovat riivaajien aiheuttamia kertoohan UT näin ja Jeesuksen omakin ura oli pääasiallisesti riivaajien ulosajoa.

        Kreationisteilla on muutama väite joita toistavat loputtomiin, muuhun he eivät pysty. Välillä vedotaan jonkin tärkeään henkilöön- Einstein sanoi sitä tai tätä - tai julistetaan joku tuntematon tyyppi maailman johtavaksi ateistiksi. Hölötystä asian vierestä. Reinikaiselta jäi (vahingossa?) kertomatta ettei Einstein uskonut jumalaan.

        Lopuksi jäi ihmetyttämään Reinikaisen väite että monoteistiset uskonnot voisivat tuoda kukin oman lisänsä jos ID hyväksytään. ID ei näköjään salli polyteistista mallia, onkohan se epäjumalallista tiedettä?

        Einsteinhan uskoi Jumalan olemassaoloon. Kristitty hän ei ollut, mutta deisti kylläkin.


      • Albertilta
        ööö kirjoitti:

        Einsteinhan uskoi Jumalan olemassaoloon. Kristitty hän ei ollut, mutta deisti kylläkin.

        "I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religion than it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."


      • Jep.
        Albertilta kirjoitti:

        "I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religion than it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

        Jep. Hän ei uskonut Jumalan olevan persoonan. Hän oli deisti, joka uskoi Jumalan olevan mahdollisesti transendenttisen. (Kristityt uskovat hänen yleensä olevan sekä persoonallisen että transendenttisen). Hän ei siis uskonut Jumalan olevan sellaisen, minkä mieltäisimme "olennoksi", mutta Jumalan olemassaoloon hän uskoi.


      • Vielä...
        Jep. kirjoitti:

        Jep. Hän ei uskonut Jumalan olevan persoonan. Hän oli deisti, joka uskoi Jumalan olevan mahdollisesti transendenttisen. (Kristityt uskovat hänen yleensä olevan sekä persoonallisen että transendenttisen). Hän ei siis uskonut Jumalan olevan sellaisen, minkä mieltäisimme "olennoksi", mutta Jumalan olemassaoloon hän uskoi.

        Lisäyksenä vielä, että Einstein ei uskonut Jumalaan minkään virallisen uskonnon mukaan, eikä tukeutunut "pyhiin kirjoihin". Hänen uskonsa Jumalan olemassaoloon oli luonteeltaan "tiedollista".


      • Late
        Vielä... kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä, että Einstein ei uskonut Jumalaan minkään virallisen uskonnon mukaan, eikä tukeutunut "pyhiin kirjoihin". Hänen uskonsa Jumalan olemassaoloon oli luonteeltaan "tiedollista".

        Eikö muka tukeutunut "pyhiin kirjoihin"?

        Todellisuudessa Einstein käytti koko aikuisikänsä
        tiiviiseen Raamatun tutkisteluun.

        Hän on yksi syvällisemmin Raamatun numeriikkaan perehtyneistä ihmisistä kautta aikain, mutta ehkäpä
        juuri siitä syystä voidaankin sanoa, että hänen uskonsa Jumalan olemassaoloon oli nimenomaan luonteeltaan "tiedollista".


      • tuli
        Late kirjoitti:

        Eikö muka tukeutunut "pyhiin kirjoihin"?

        Todellisuudessa Einstein käytti koko aikuisikänsä
        tiiviiseen Raamatun tutkisteluun.

        Hän on yksi syvällisemmin Raamatun numeriikkaan perehtyneistä ihmisistä kautta aikain, mutta ehkäpä
        juuri siitä syystä voidaankin sanoa, että hänen uskonsa Jumalan olemassaoloon oli nimenomaan luonteeltaan "tiedollista".

        taas väärää tietoa. Höpönlöpöä Albertti ei harrastanut. Kohta joku väittää että Einstein oli innokas astrologi.


      • Late kirjoitti:

        Eikö muka tukeutunut "pyhiin kirjoihin"?

        Todellisuudessa Einstein käytti koko aikuisikänsä
        tiiviiseen Raamatun tutkisteluun.

        Hän on yksi syvällisemmin Raamatun numeriikkaan perehtyneistä ihmisistä kautta aikain, mutta ehkäpä
        juuri siitä syystä voidaankin sanoa, että hänen uskonsa Jumalan olemassaoloon oli nimenomaan luonteeltaan "tiedollista".

        Luepa Seppo Hyrkäksen suomentama Fölsingin elämäkerta Einsteinista.

        Einstein puolusti vielä vähän ennen WWII:sta kirjeessään Max Bornille Stalinin suuruutta sanoen hänen olevan kunnon mies. Lisäksi Einstein puolusti kunnon kommunistin tavoin myös Stalinin järjestämiä näytösoikeudenkäyntejä, joissa NL:n petturit tuomittiin ja teloitettiin. Einstein osallistui kommunistien kokouksiin ja hän on sanonut inhoavansa kilpailua (kapitalismiin kuuluvaa).

        Einsteiniin on vaikuttanut juutalais-kollegialinen lojaalisuus ehkä ilmeisesti tätä kautta:
        1)NL:n perustamiseen osallistui juutalaisia merkittävässä johtavassa asemassa.
        2)NL:n vihollinen Saksa oli juutalaisvastainen.
        (Vihollisen vihollinen=ystävä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe