International Flat Earth Research Society

eräs kysymys

Tietääkö joku, onko jotain litteän Maan yhdistyksiä yhä olemassa?

Charles K. Johnsonin perustama (ja johtama) järjestö oli olemassa aikoinaan, mihin mm. Talkoriginkin yhä viittaa ( http://www.talkorigins.org/faqs/flatearth.html )

Johnson kuoli kuitenkin jo lähes 10 vuotta sitten. (ks. http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/FlatHome.htm) Ja jopa yhdistyksen sivustolle on sittemmin käynyt näin:
http://www.flat-earth.org/

Sivusto http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/FlatHome.htm
on sentään vielä olemassa, mutta viimeinen päivitys on vuodelta 1998. Onko jollain tietoa, onko kyseinen yhdistys yhä toiminnassa, ja jos on, niin mitä toimintaa sillä on?

6

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellinen siis
    • ääh

      Johnson siis kuoli 4 vuotta sitten. Typoja näköjään riitti. Mutta alkuperäinen kysymys on silti yhä tallella.

    • http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/U_LITT2.html

      Jayenda Shah 40-v. 'jainalainen tiedemies ja planetaarion johtaja'
      Palitanassa Lantisessa Intiassa, uskoo maapallon litteaksi,
      kieltaa kuun heijastavan auringon valoa tai aiheuttavan vuoroveden.
      (jainalaisuuden mukaan, koko planetaario rakennettu taman uskon
      mukaiseksi.)
      /Tieteen Kuvalehti 10/94, s.62/

      Tämän lisäksi on päivittämättä nämä tiedot:
      -Saharan yli kamellilla matkanneen länsimaisen opas, jonka kanssa tuli kiistaa maan muodosta, muslimiopas luuli, että maa on litteä koska niin Koraani sanoo.(Valitut Palat kuukauden kirjana joku vuosi sitten).

      -Saudi-Arabian hengellinen johtaja joka julisti 90-luvulla, että maa on litteä kuten VT sanoo ja joka muuta väittää on ateisti Jumalaa vastaan. (VT on myös muslimeille tärkeä).(HS:ssäkin ollut juttua).

      Engl. Wikipedia pitää "Flat Earth Societyä" kuolleena koska käyttää siitä aikamuotoa "was".

    • Huutelija

      on laulun arvoinen:

      the full moon is rising over dark water
      and the fools below are picking up sticks
      and the man in the gallows lies permanently
      waiting for the doctors to come back and tend to him,

      the flat earth society is meeting here today,
      singing happy little lies
      and the bright ship humana is sent far away
      with grave determination....
      and no destination, lie, lie, lie

      yeah, nothing feels better than a spray of clean water
      and the whistling wind on a calm summer night,
      but you'd better believe that down in their quarters
      the men are holding in for their dear lives,
      the flat earth society is somewhere far away,
      with their candlesticks and compasses
      and the bright ship humana is well on its way
      with grave determination.....
      and no destination, lie, lie, lie, ad infinitum

      Bad Religion: Flat Earth Society

    • squirrel

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe