Adventisteilla on

toinenadventti

oikea oppi, koko totuus. Miksiköhän totuutta vihataa? Miksi saatana vihaa totuutta? Koska se riistää häneltä uhrit. Saatana on paniikissa siellä missä adventistit julistavat iankaikkista evankeliumia ja Jeesuksen ilmoittamaa kolmen enkelin sanomaa.

19

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulkija123

      Ei se ole noin yksiselitteistä kuin sanotte. Puhutte sisältä päin, ettekä näe sokeudessanne adventismin niitä monia kohtia, jotka eivät ole evankeliumin sanoman mukaisia. Julistattehan toki evankeliumiakin, mutta siinä on ellenimin mukaista sanomaa kytkettynä hyvin vahvasti. Tosi asiassa julistatte toista evankeliumia, hyvin moni uskova on huomannut tämän.

      Ei minun tarvitse sen kummemmin olla teitä vastaan todistelemassa, kuin sanat -johon uskotte todistaa teitä itseänne vastaan. Profeettana pitämänne Ellen White sanoi tämän kirjoissaan, eikä se voi ole raamatun evankeliumin mukaista sanomaa:

      "Jumalan lain viholliset, saarnaajasta aina pienimpään asti heidän joukossaan, saavat uuden käsityksen totuudesta ja velvollisuudesta. Liian myöhään he näkevät, että neljännen käskyn sapatti on elävän Jumalan sinetti". (Suuri Taistelu, s. 618, Great Controversy, p. 640). Suuri taistelu on EGW:n pääteos.

      "Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu "- White: Historical Sketches, s. 234

      Oletkos samaa mieltä noissa mainituissa kohdissa?

      • Seraja-m55

        Toit esille - jälleen irrallaan omasta kontekstistaan, kuten täällä on yleinen käytäntö ko. Herran palvelijan vastustajilla - seuraavan EGW:n välittämän kohdan: "Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu "- White: Historical Sketches, s. 234

        Nyt minä ymmärrän tuon kohdan aivan vastaavalla tavoin kuin jos tuon lepopäiväkäskyn kohdalle otetaan vaikkapa käsky "Älä tee huorin".
        Eli kun Kristukseen uskova hyvin tulee RAAMATUSTA tietämään, että on syntiä tehdä huorin - siis oikein noin tekojen tasolla asti, mutta hän itsepäisesti hylkää tämän tiedon ja harrastaa jatkuvasti huorintekemistä, eikä edes pyydä tätä syntiään anteeksi, niin minä nyt kysyn sinulta kulkija123 - uskotko sinä tuon huorintekijän pelastuvan taivaaseen näin elämällä loppuun asti?
        Minä en voi mitään sille, että minä en totisesti usko hänen pelastuvan.

        Perustan tämän johtopäätökseni Raamattuun Hepr. 10:26 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"

        Jeesus on kuollut kyllä meidän kaikkien syntiemme sovitukseksi, mutta kyllä Jumala odottaa meiltä että tunnustamme syntimme, jotka kyllä hyvin tunnemme hänen lakinsa tuntien. Eikä sellainen tunnustaminen ole aitoa, jossa heti jatketaan tavan mukaan saman synnin tekemistä, eikä vain ajatuksissa ja sanoissa vaan teoissa. Eikä näin anneta mitään arvoa Jeesuksen valtavalle ristinuhrille sen paremmin kuin anteeksiantamuksen armolle.

        Johannes todistaa syntien tunnustamisen välttämättömyydestä näin: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."


      • sini-silmänen
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Toit esille - jälleen irrallaan omasta kontekstistaan, kuten täällä on yleinen käytäntö ko. Herran palvelijan vastustajilla - seuraavan EGW:n välittämän kohdan: "Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu "- White: Historical Sketches, s. 234

        Nyt minä ymmärrän tuon kohdan aivan vastaavalla tavoin kuin jos tuon lepopäiväkäskyn kohdalle otetaan vaikkapa käsky "Älä tee huorin".
        Eli kun Kristukseen uskova hyvin tulee RAAMATUSTA tietämään, että on syntiä tehdä huorin - siis oikein noin tekojen tasolla asti, mutta hän itsepäisesti hylkää tämän tiedon ja harrastaa jatkuvasti huorintekemistä, eikä edes pyydä tätä syntiään anteeksi, niin minä nyt kysyn sinulta kulkija123 - uskotko sinä tuon huorintekijän pelastuvan taivaaseen näin elämällä loppuun asti?
        Minä en voi mitään sille, että minä en totisesti usko hänen pelastuvan.

        Perustan tämän johtopäätökseni Raamattuun Hepr. 10:26 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,"

        Jeesus on kuollut kyllä meidän kaikkien syntiemme sovitukseksi, mutta kyllä Jumala odottaa meiltä että tunnustamme syntimme, jotka kyllä hyvin tunnemme hänen lakinsa tuntien. Eikä sellainen tunnustaminen ole aitoa, jossa heti jatketaan tavan mukaan saman synnin tekemistä, eikä vain ajatuksissa ja sanoissa vaan teoissa. Eikä näin anneta mitään arvoa Jeesuksen valtavalle ristinuhrille sen paremmin kuin anteeksiantamuksen armolle.

        Johannes todistaa syntien tunnustamisen välttämättömyydestä näin: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        Apostolien teot:
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Tämä on annettu pakanoille totuudeksi.
        Olisihan todella outoa tuomita sellaisesta mitä ei ole koskaan säädetty pakanoiden noudatettavaksi.
        Onhan kaikki Jeesuksen ja apostolien opetukset riittäviä välttämään kaikenlaiset synnit.


      • advarisisar
        sini-silmänen kirjoitti:

        Apostolien teot:
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Tämä on annettu pakanoille totuudeksi.
        Olisihan todella outoa tuomita sellaisesta mitä ei ole koskaan säädetty pakanoiden noudatettavaksi.
        Onhan kaikki Jeesuksen ja apostolien opetukset riittäviä välttämään kaikenlaiset synnit.

        Luetaan Sef.3 luku!


      • Seraja-m55
        sini-silmänen kirjoitti:

        Apostolien teot:
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Tämä on annettu pakanoille totuudeksi.
        Olisihan todella outoa tuomita sellaisesta mitä ei ole koskaan säädetty pakanoiden noudatettavaksi.
        Onhan kaikki Jeesuksen ja apostolien opetukset riittäviä välttämään kaikenlaiset synnit.

        Kyllä Jeesuksen ja apostolien opetukset ovat riittäviä synnin välttämiseen, mutta kunhan nyt luet Roomalaiskirjeen 7. luvun, niin havaitset, millainen jatkuva taistelu Paavalillakin oli lihan mielen ja hengen mielen välillä.

        Hengen mieli kyllä haluaisi noudattaa Jeesuksen ja apostolien opetuksia viimeisen päälle, mutta lihan mieli on täysin eri mieltä ja se valitettavasti vaikuttaa jokaisessa uskovassakin aina ajan loppuun asti ja juuri siksi kristityllä riittää sitä kilvoittelua, josta Paavali myös puhuu 2. Tim. 4:7.

        Johannes osoittaa - 1. Joh. 5:3, että kristitty rakastaa Jumalaa, Vapahtajaansa ja siksi pyrkii noudattamaan Jumalan käskyjä ja toteaa vielä, että ne eivät ole raskaat eli eivät ole uskovalle rasite, sillä hän asennoituu niihin positiivisesti, sillä Jumala on ne hänen sydämeensä kirjoittanut, ks. Hepr. 8:8-10.

        Jeesus myös vahvistaa Jumalan lain voimassaolon muuttumattomana vähintään maailmanajan loppuun asti Matt. 5:17, 18.

        Nuo Apostolien tekojen kohdat, jotka esitit eivät muuta edelläesitettyä. Apostoleille oli kyllä erittäin itsestäänselvää, että heillä ei ole pienintäkään valtuutta mennä koskemaan Kaikkivaltiaan Jumalan pyhää asetusta. Se ei siksi ollut tuolloin edes käsiteltävien asioiden joukossa.


      • -björn-
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksen ja apostolien opetukset ovat riittäviä synnin välttämiseen, mutta kunhan nyt luet Roomalaiskirjeen 7. luvun, niin havaitset, millainen jatkuva taistelu Paavalillakin oli lihan mielen ja hengen mielen välillä.

        Hengen mieli kyllä haluaisi noudattaa Jeesuksen ja apostolien opetuksia viimeisen päälle, mutta lihan mieli on täysin eri mieltä ja se valitettavasti vaikuttaa jokaisessa uskovassakin aina ajan loppuun asti ja juuri siksi kristityllä riittää sitä kilvoittelua, josta Paavali myös puhuu 2. Tim. 4:7.

        Johannes osoittaa - 1. Joh. 5:3, että kristitty rakastaa Jumalaa, Vapahtajaansa ja siksi pyrkii noudattamaan Jumalan käskyjä ja toteaa vielä, että ne eivät ole raskaat eli eivät ole uskovalle rasite, sillä hän asennoituu niihin positiivisesti, sillä Jumala on ne hänen sydämeensä kirjoittanut, ks. Hepr. 8:8-10.

        Jeesus myös vahvistaa Jumalan lain voimassaolon muuttumattomana vähintään maailmanajan loppuun asti Matt. 5:17, 18.

        Nuo Apostolien tekojen kohdat, jotka esitit eivät muuta edelläesitettyä. Apostoleille oli kyllä erittäin itsestäänselvää, että heillä ei ole pienintäkään valtuutta mennä koskemaan Kaikkivaltiaan Jumalan pyhää asetusta. Se ei siksi ollut tuolloin edes käsiteltävien asioiden joukossa.

        Johanneksen evankeliumi:
        Joh.1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
        7:23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?

        Ap.t.15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."

        Room.2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

        Eikös tuossa puhuta Mooseksen laista?
        Eikös tuossa selvästi Mooseksen lakiin sanota kuuluvan myös ympärileikkauksen?
        Eikös ympärileikkaus ole niin tärkeä että sen vuoksi oli lupa rikkoa Mooseksen lain Sapattikäskyäkin?
        Eikös Mooseksen lain noudattajat pidä ympärileikkauksen vielä tänäkin päivänä?

        Luuk.16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Room.4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.

        Paavalikin puhuu lakiin pitäytymisestä toisin kuin adventistit.Eikö tuo harmita?

        Room.3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

        Paavalinkin mukaan on sekä lain alaiseksi syntyneitä että niitä joille ei kuulu laki.
        Room.2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

        Room.4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
        4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä .

        Näin ei puhuttaisi mikäli laki olisi pakanoita velvoittava.

        Room.5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,


        Selvästi on esitetty ettei adventistien opetus laista ole oikeaa.Laki ei ollut Paratiisista asti kerrottuna ihmisille.

        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Galatalaiskirje:
        3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        6:13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.

        1.Timoteuksen kirje:
        1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille

        Hebrealaiskirje:
        7:19 - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

        Adventistit panevat toivonsa lain täyttämiseensä.
        Ja siitä he muistavat kerskua.
        Vieläpä kehoittavat muitakin ottamaan heistä mallia.
        2.Korinttolaiskirje:
        10:12 Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.
        1.Timoteuksen kirje:
        1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Heb.7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Adventistit väittävät että laki on pysynyt ennallaan ja on aina ollut voimassa kuitenkin Paavali puhuu lain muutoksesta.

        Ja pitävät itseään kelvollisina opettamaan muitakin.
        Adventisti sanoo että jos ei ole lakia niin Kristus on kuollut turhaan.
        Raamattu sanoo näin;2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Gal.3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        Kaikki tuo opetus on sellaista jota adventistit eivät opeta.
        Vai onko joku heidät joskus tavannut tekemästä näin? Päinvastoin. He eivät edes lainaa näitä paikkoja vaikka kertovat että he suorastaan rakastavat jokaista Raamatun lausetta.

        Efesolaiskirje:
        2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

        Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;


      • Seraja-m55
        -björn- kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        Joh.1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        7:19 Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"
        7:23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?

        Ap.t.15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."

        Room.2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

        Eikös tuossa puhuta Mooseksen laista?
        Eikös tuossa selvästi Mooseksen lakiin sanota kuuluvan myös ympärileikkauksen?
        Eikös ympärileikkaus ole niin tärkeä että sen vuoksi oli lupa rikkoa Mooseksen lain Sapattikäskyäkin?
        Eikös Mooseksen lain noudattajat pidä ympärileikkauksen vielä tänäkin päivänä?

        Luuk.16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Room.4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.

        Paavalikin puhuu lakiin pitäytymisestä toisin kuin adventistit.Eikö tuo harmita?

        Room.3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

        Paavalinkin mukaan on sekä lain alaiseksi syntyneitä että niitä joille ei kuulu laki.
        Room.2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

        Room.4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
        4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä .

        Näin ei puhuttaisi mikäli laki olisi pakanoita velvoittava.

        Room.5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
        5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,


        Selvästi on esitetty ettei adventistien opetus laista ole oikeaa.Laki ei ollut Paratiisista asti kerrottuna ihmisille.

        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Galatalaiskirje:
        3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        6:13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.

        1.Timoteuksen kirje:
        1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille

        Hebrealaiskirje:
        7:19 - sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.

        Adventistit panevat toivonsa lain täyttämiseensä.
        Ja siitä he muistavat kerskua.
        Vieläpä kehoittavat muitakin ottamaan heistä mallia.
        2.Korinttolaiskirje:
        10:12 Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.
        1.Timoteuksen kirje:
        1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Heb.7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

        Adventistit väittävät että laki on pysynyt ennallaan ja on aina ollut voimassa kuitenkin Paavali puhuu lain muutoksesta.

        Ja pitävät itseään kelvollisina opettamaan muitakin.
        Adventisti sanoo että jos ei ole lakia niin Kristus on kuollut turhaan.
        Raamattu sanoo näin;2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

        Gal.3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
        Kaikki tuo opetus on sellaista jota adventistit eivät opeta.
        Vai onko joku heidät joskus tavannut tekemästä näin? Päinvastoin. He eivät edes lainaa näitä paikkoja vaikka kertovat että he suorastaan rakastavat jokaista Raamatun lausetta.

        Efesolaiskirje:
        2:15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

        Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

        Me olemme hylänneet Mooseksen lain aivan samoin kuin muutkin kristityt. Sen tulisi olla täysin selvä.

        Jumalan laki on kuitenkin täysin eri asia kuin Mooseksen laki. Jumalan laki näyttää synnin ja ilman sitä ei olisi syntiäkään.
        Kyllä Paavalille tämä tosiasia oli täysin selvä, ks. Room. 3:31 "Teemmekö siis lain (Jumalan lain) mitättömäksi uskon kautta? POIS SE! VAAN ME VAHVISTAMME LAIN."
        Room. 7:22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin."

        Me vastustamme lihallista ympärileikkausta yhtä kiihkoisesti kuin Paavalikin, sillä nyt uudessa Kristuksen armonliitossa sitä vastaa sydämen ympärileikkaus Hengessä eli uudestisyntyminen uskoon eli uskoontulo, ks. Room 2:28, 29.

        Kristus on tosiaan lunastanut meidät lain kirouksesta eli lain tuomiosta mutta ei se tarkoita sitä, että hän olis lakkauttanut lain synninnäyttäjänä.

        Raittiissa uskossa ovat evankeliumi ja Jumalan laki aina tasapainossa. Laki osoittaa synnin ja johtaa meidät yhä uudelleen hengellisesti Kristuksen Golgatan ristin juurelle saamaan syntimme anteeksi ja yhä uudelleen evankeliumi eli armollinen Jumalamme ja Herra Jeesus Kristus tarjoaa syntienanteeksiantamuksen ja vahvistaa pelastuksemme yksin Kristuksen veren ansioissa.


      • Seraja-m55 kirjoitti:

        Me olemme hylänneet Mooseksen lain aivan samoin kuin muutkin kristityt. Sen tulisi olla täysin selvä.

        Jumalan laki on kuitenkin täysin eri asia kuin Mooseksen laki. Jumalan laki näyttää synnin ja ilman sitä ei olisi syntiäkään.
        Kyllä Paavalille tämä tosiasia oli täysin selvä, ks. Room. 3:31 "Teemmekö siis lain (Jumalan lain) mitättömäksi uskon kautta? POIS SE! VAAN ME VAHVISTAMME LAIN."
        Room. 7:22 "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin."

        Me vastustamme lihallista ympärileikkausta yhtä kiihkoisesti kuin Paavalikin, sillä nyt uudessa Kristuksen armonliitossa sitä vastaa sydämen ympärileikkaus Hengessä eli uudestisyntyminen uskoon eli uskoontulo, ks. Room 2:28, 29.

        Kristus on tosiaan lunastanut meidät lain kirouksesta eli lain tuomiosta mutta ei se tarkoita sitä, että hän olis lakkauttanut lain synninnäyttäjänä.

        Raittiissa uskossa ovat evankeliumi ja Jumalan laki aina tasapainossa. Laki osoittaa synnin ja johtaa meidät yhä uudelleen hengellisesti Kristuksen Golgatan ristin juurelle saamaan syntimme anteeksi ja yhä uudelleen evankeliumi eli armollinen Jumalamme ja Herra Jeesus Kristus tarjoaa syntienanteeksiantamuksen ja vahvistaa pelastuksemme yksin Kristuksen veren ansioissa.

        Sanot: "Me olemme hylänneet Mooseksen lain aivan samoin kuin muutkin kristityt"

        Tätä olen yrittänyt sanoa jo puolitoista vuotta täällä, että te olette hylänneet Mooseksen lain ja olette ottaneet Ellenin Whiten lain sen ja uuden liiton tilalle ja nyt sen vihdoin myönsit!


      • kirjoitettu on
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Me olemme hylänneet Mooseksen lain aivan samoin kuin muutkin kristityt"

        Tätä olen yrittänyt sanoa jo puolitoista vuotta täällä, että te olette hylänneet Mooseksen lain ja olette ottaneet Ellenin Whiten lain sen ja uuden liiton tilalle ja nyt sen vihdoin myönsit!

        Nin, adventistit ovat hylänneet ihmiskäskyt, sensijaan heillä on Jumalan käskyt. Nämä Jumala armollisesti on ilmoittanut sanassaan. Seuraavassa näm rakkauden kaksoiskäskyt muistin virkistykseksi: 2.Moos.20:

        1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

        2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8. Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13. Älä tapa.
        14. Älä tee huorin.
        15. Älä varasta.
        16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."


      • maybe
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Nin, adventistit ovat hylänneet ihmiskäskyt, sensijaan heillä on Jumalan käskyt. Nämä Jumala armollisesti on ilmoittanut sanassaan. Seuraavassa näm rakkauden kaksoiskäskyt muistin virkistykseksi: 2.Moos.20:

        1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

        2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8. Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13. Älä tapa.
        14. Älä tee huorin.
        15. Älä varasta.
        16. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

        ..........kiviin kirjoitettu kuokleman laki, joka oli jäljestäpäin lisätty rikkomusten tähden Israelilaisia varten.
        "Niin te saatte kauan elää siinä maassa jonka minä teille annan" kuului juuri Israelia varten lakiin.
        Israelin kansahan siellä Egyptissä oli ollut.
        Kaikesta käy kyllin selkeästi ilmi että toistat lakiliiton lakia ja se annettiin nimenomaan Israelille ja me puhumme siitä täällä Mooseksen lain nimellä.

        Evankeliumiin ei tullut minkäänlaista lakia.
        Sen Paavali ilmoittaa kyllin selkeästi.
        Jos se olisi tullut ei sitä olisi jätetty kirjoittamatta.
        Juutalaisten joukossa oli henkilöitä jotka vaativat pakanoillekin juutalaisten lakien noudattamisen.
        Nyt kuitenkin apostolit kertovat mikä säädös oli pakanoita varten julistettava.
        Apostolien teot:
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Ei voi olla enää selvemmin sanottu.
        Adventistin motiivina tuon kumoamiseen on ainoastaan kirkkonsa opin puolustaminen.
        Ja kaikkien heidän seuraajiensa on tuo virhe maksettava olemalla adventtikirkolle lojaali.
        Näin te palvelette sydämellänne kirkkoanne ja unohdatte ketä ainoata meidän tulee tunnustaa,Jeesusta Kristusta.
        Jos te käyttäisitte tuon kaiken energian noudattaaksen yksin Vapahtajanne tahtoa ei kenelläkään olisi mitään pahaa sanottavaa.
        Tulisiko teistä murhamiehiä Kristuksen seuraajina?
        Mutta Ellenin seuraajina ei?
        Miten te voitte olla noin epäuskoisia Kristukseen luottamisessa että tukeudutte mieluummin väärään profeettaan?


      • kirjoitettu on
        maybe kirjoitti:

        ..........kiviin kirjoitettu kuokleman laki, joka oli jäljestäpäin lisätty rikkomusten tähden Israelilaisia varten.
        "Niin te saatte kauan elää siinä maassa jonka minä teille annan" kuului juuri Israelia varten lakiin.
        Israelin kansahan siellä Egyptissä oli ollut.
        Kaikesta käy kyllin selkeästi ilmi että toistat lakiliiton lakia ja se annettiin nimenomaan Israelille ja me puhumme siitä täällä Mooseksen lain nimellä.

        Evankeliumiin ei tullut minkäänlaista lakia.
        Sen Paavali ilmoittaa kyllin selkeästi.
        Jos se olisi tullut ei sitä olisi jätetty kirjoittamatta.
        Juutalaisten joukossa oli henkilöitä jotka vaativat pakanoillekin juutalaisten lakien noudattamisen.
        Nyt kuitenkin apostolit kertovat mikä säädös oli pakanoita varten julistettava.
        Apostolien teot:
        15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
        21:25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

        Ei voi olla enää selvemmin sanottu.
        Adventistin motiivina tuon kumoamiseen on ainoastaan kirkkonsa opin puolustaminen.
        Ja kaikkien heidän seuraajiensa on tuo virhe maksettava olemalla adventtikirkolle lojaali.
        Näin te palvelette sydämellänne kirkkoanne ja unohdatte ketä ainoata meidän tulee tunnustaa,Jeesusta Kristusta.
        Jos te käyttäisitte tuon kaiken energian noudattaaksen yksin Vapahtajanne tahtoa ei kenelläkään olisi mitään pahaa sanottavaa.
        Tulisiko teistä murhamiehiä Kristuksen seuraajina?
        Mutta Ellenin seuraajina ei?
        Miten te voitte olla noin epäuskoisia Kristukseen luottamisessa että tukeudutte mieluummin väärään profeettaan?

        Evankeliumi pohjautuu lakiin, sillä Jeesus kuoli synnin takia. Jos ei ole lakia, ei ole uhriakaan. Joten se siitä laittomuudesta. Laittomuudesta vielä että sehän on syntiä.


      • selvisikin
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Evankeliumi pohjautuu lakiin, sillä Jeesus kuoli synnin takia. Jos ei ole lakia, ei ole uhriakaan. Joten se siitä laittomuudesta. Laittomuudesta vielä että sehän on syntiä.

        2.Timoteuksen kirje:
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

        Jokainen Paavalin kirje kertoo adventisteja vastaan ja he tyrmäävät ne valheiksi.

        Jeesus kuoli Mooseksen lain väärän todistuksen vuoksi.
        Mooseksen lain avulla pyrittiin osoittamaan Jeesus lainrikkojaksi.
        Hän otti sen rangaistuksen nimiinsä ettei ketään enää sitä lakia käyttäen voida syyttää Jumalan edessä.
        Laki ei suojellut Jeesustakaan joten mekään emme hae suojaa sen lain perusteella.
        Jeesuksen turvana ei ollut laki vaan Hänen turvanaan oli Hänen oma nuhteeton elämänsä.
        Tämän nuhteettomuuden suojaan mekin uskaltaudumme
        niiden parjausta vastaan jotka käyttävät meitä vastaan samaa lakia kuin Jeesustakin vastaan käytettiin, vaikka he eivät voi osoittaa meille sitä lakia, jonka rikkomisesta he meitä syyttävät, koskaan meille annetuksikaan.
        Eivätkä he voi muutenkaan osoittaa meidän olevan sen enempää lainrikkojia kuin hekään.
        Tästähän meillä täällä on erimielisyys.
        Siitä mitä lakia te osoitatte meidän rikkovan.
        Hebrealaiskirje:
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

        Ei meidän Vapahtajamme tullut etsimään meistä virheitä vaan Hän tuli meitä pelastamaan meidän virheistämme.


      • Seraja-m55
        selvisikin kirjoitti:

        2.Timoteuksen kirje:
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

        Jokainen Paavalin kirje kertoo adventisteja vastaan ja he tyrmäävät ne valheiksi.

        Jeesus kuoli Mooseksen lain väärän todistuksen vuoksi.
        Mooseksen lain avulla pyrittiin osoittamaan Jeesus lainrikkojaksi.
        Hän otti sen rangaistuksen nimiinsä ettei ketään enää sitä lakia käyttäen voida syyttää Jumalan edessä.
        Laki ei suojellut Jeesustakaan joten mekään emme hae suojaa sen lain perusteella.
        Jeesuksen turvana ei ollut laki vaan Hänen turvanaan oli Hänen oma nuhteeton elämänsä.
        Tämän nuhteettomuuden suojaan mekin uskaltaudumme
        niiden parjausta vastaan jotka käyttävät meitä vastaan samaa lakia kuin Jeesustakin vastaan käytettiin, vaikka he eivät voi osoittaa meille sitä lakia, jonka rikkomisesta he meitä syyttävät, koskaan meille annetuksikaan.
        Eivätkä he voi muutenkaan osoittaa meidän olevan sen enempää lainrikkojia kuin hekään.
        Tästähän meillä täällä on erimielisyys.
        Siitä mitä lakia te osoitatte meidän rikkovan.
        Hebrealaiskirje:
        4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

        Ei meidän Vapahtajamme tullut etsimään meistä virheitä vaan Hän tuli meitä pelastamaan meidän virheistämme.

        Kirjoituksesi paljastaa, että olet ymmärtänyt väärin adventistien esityksiä Jumalan lain suhteen.
        Tai osittain taitaa olla niinkin, että eräät meistä ovat taitamattomasti tuoneet tätä asiaa esille.

        Me emme suinkaan väitä Paavalia missään kohtaa valehtelijaksi vaan perustaudumme täysin kaikkeen, mitä hän on esittänyt Raamatussa.

        Ja meillä tosiaan kaikilla kristityillä on sellainen Ylimmäinen Pappi joka voi sääliä meidän heikkouksiamme ja vieläpä rukoilee jokaisen puolesta. Se on valtava Raamatun lupaus Jeesuksen rakastavasta toiminnasta meidän kristittyjen hyväksi.

        Nyt ei ole kysymys siitä, kuka on lainrikkoja, koska me kaikki olemme niitä itsessämme ja joka päivä ainakin ajatustasolla. Me kuten sinä ja kaikki kristityt, saamme kuitenkin syntimme eli lainrikkomisemme anteeksi Jeesuksen veressä kun ne tunnustamme Jumalalle.

        Nyt on vain kysymys siitä, että Jumalan laki on muuttumattomana voimassa nyt ja ajan loppuun asti synninnäyttäjänä ja meitä suojelevana Jumalan siunauksena - vastaavasti kuin liikennesäännöt suojelevat autoilijoita. Se ei ole siis enää kirouksena, koska tuo kirous on lain tuomio ja sen tuomion Jeesus on Uhrillaan pois pyyhkinyt Golgatan ristillä.

        On myös selvää, että Jeesus on meidän syntisten puolesta kärsinyt syntiemme koko rangaistuksen eli tuomion puolestamme, ja siksi me saamme syntimme anteeksi hänen ansioissaan.

        Olen vain havainnut - toivottavasti olen siinä erehtynyt - että muutamat täällä pyrkivät opettamaan sitä lopunajan harhaoppia eli laittomuuden oppia, että Jumalan laki ei enää olisi kristittyjä sitova ja sellaista vastaan Jumalan lapsen tulee aina nousta ja sen tueksi tuon mm. Paavalin pari tekstiä, jotka puhuvat tästä ajan lopun laittomuuden opista.

        Room. 6:19 "Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen."

        2. Tess. 2:3, "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,"

        2. Tess. 2:7 "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,"

        Matt. 7:23 "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

        1. Joh. 3:4 "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

        Raamattu on sopusointuinen Kirja. Laittomuusoppi on kuitenkin mitä selvimmässä ristiriidassa kolmen seuraavan raamatunkohdan kanssa:

        Matt. 5:17, 18 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ilm. 12:7 "Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"

        Ilm. 14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Mikäli sinä uskot Jumalan lain voimassaoloon, niin en käsitä, mistä me vielä kiistelemme?


      • Sivullinen persoona
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Kirjoituksesi paljastaa, että olet ymmärtänyt väärin adventistien esityksiä Jumalan lain suhteen.
        Tai osittain taitaa olla niinkin, että eräät meistä ovat taitamattomasti tuoneet tätä asiaa esille.

        Me emme suinkaan väitä Paavalia missään kohtaa valehtelijaksi vaan perustaudumme täysin kaikkeen, mitä hän on esittänyt Raamatussa.

        Ja meillä tosiaan kaikilla kristityillä on sellainen Ylimmäinen Pappi joka voi sääliä meidän heikkouksiamme ja vieläpä rukoilee jokaisen puolesta. Se on valtava Raamatun lupaus Jeesuksen rakastavasta toiminnasta meidän kristittyjen hyväksi.

        Nyt ei ole kysymys siitä, kuka on lainrikkoja, koska me kaikki olemme niitä itsessämme ja joka päivä ainakin ajatustasolla. Me kuten sinä ja kaikki kristityt, saamme kuitenkin syntimme eli lainrikkomisemme anteeksi Jeesuksen veressä kun ne tunnustamme Jumalalle.

        Nyt on vain kysymys siitä, että Jumalan laki on muuttumattomana voimassa nyt ja ajan loppuun asti synninnäyttäjänä ja meitä suojelevana Jumalan siunauksena - vastaavasti kuin liikennesäännöt suojelevat autoilijoita. Se ei ole siis enää kirouksena, koska tuo kirous on lain tuomio ja sen tuomion Jeesus on Uhrillaan pois pyyhkinyt Golgatan ristillä.

        On myös selvää, että Jeesus on meidän syntisten puolesta kärsinyt syntiemme koko rangaistuksen eli tuomion puolestamme, ja siksi me saamme syntimme anteeksi hänen ansioissaan.

        Olen vain havainnut - toivottavasti olen siinä erehtynyt - että muutamat täällä pyrkivät opettamaan sitä lopunajan harhaoppia eli laittomuuden oppia, että Jumalan laki ei enää olisi kristittyjä sitova ja sellaista vastaan Jumalan lapsen tulee aina nousta ja sen tueksi tuon mm. Paavalin pari tekstiä, jotka puhuvat tästä ajan lopun laittomuuden opista.

        Room. 6:19 "Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen."

        2. Tess. 2:3, "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,"

        2. Tess. 2:7 "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,"

        Matt. 7:23 "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

        1. Joh. 3:4 "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

        Raamattu on sopusointuinen Kirja. Laittomuusoppi on kuitenkin mitä selvimmässä ristiriidassa kolmen seuraavan raamatunkohdan kanssa:

        Matt. 5:17, 18 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ilm. 12:7 "Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"

        Ilm. 14:12 "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

        Mikäli sinä uskot Jumalan lain voimassaoloon, niin en käsitä, mistä me vielä kiistelemme?

        Juutalaiset tekivät lain mukaan siksi että laki sanoo niin.

        Kristuksen omat eivät tee oikein siitä syystä että laki velvoittaa vaan siksi että he eivät tahdo tehdä vastoin omaatuntoaan.He tekevät oikein ilman lakiakin samoin kuin Jeesuskin.
        Ollakseen Jeesuksen opetuslapsia.

        Mooseksen laki ei ollut esteenä lainrikkomiseen juutalaisillekaan.
        Samoin tekeväthän jotkut teilläkin väärin vaikka te lain olemassaolon tunnustattekin.

        Olen huomannut teidän kiertävän sitä monasti esilläollutta asiaa ettei juutalaisilta vieläkään laki ole päättynyt.
        Se päättyy niiltä juutalaisilta jotka tulevat uskolle Jeesukseen kuuliaisiksi.
        Jos he siitä uskosta luopuvat palaa laki heidänkin elämäänsä.
        Jeesus kehoitti kastekäskyssään opettamaan kaiken mitä Hän oli opettanut opetuslapsilleen.
        Se on paljon enemmän kuin laki.
        Kun jättää itse vetoamasta lakiin Jeesuksen tavoin, vaikka joutuu väärintekijöiden vääryyden uhriksi on verrattomasti yli lain vaatimusten.
        Ehkä tätä kautta ymmärrät ettei lakia pidä pitää oman elämänsä vähimmäisvaatimuksena vaan paljon enemmän Jeesus meiltä pyytää.
        Laki on tekosyy jättää tekemästä se mihin kaikkeen ihmisellä on mahdollisuudet toisten hyväksi.

        Siksi myös sapatin korostaminen on tekopyhyyttä joka ei hyödytä ketään.
        Monasti siitä tehdään muiden ihmisten taholta pakollisesti ohjelmoitu päivä vaikka kaikki muut päivät olisivat jo täyteen ohjelmoituja.
        Näin edes yksi päivä viikossa pelkkää lepoa voi olla toiveunta.
        Varsinkin matkatöitä tehneenä ymmärrän sen arvon että saa vain olla kotona tekemättä mitään omien lasten kanssa kaikessa rauhassa voi olla joskus parasta sapatinviettoa.


      • Seraja-m55
        Sivullinen persoona kirjoitti:

        Juutalaiset tekivät lain mukaan siksi että laki sanoo niin.

        Kristuksen omat eivät tee oikein siitä syystä että laki velvoittaa vaan siksi että he eivät tahdo tehdä vastoin omaatuntoaan.He tekevät oikein ilman lakiakin samoin kuin Jeesuskin.
        Ollakseen Jeesuksen opetuslapsia.

        Mooseksen laki ei ollut esteenä lainrikkomiseen juutalaisillekaan.
        Samoin tekeväthän jotkut teilläkin väärin vaikka te lain olemassaolon tunnustattekin.

        Olen huomannut teidän kiertävän sitä monasti esilläollutta asiaa ettei juutalaisilta vieläkään laki ole päättynyt.
        Se päättyy niiltä juutalaisilta jotka tulevat uskolle Jeesukseen kuuliaisiksi.
        Jos he siitä uskosta luopuvat palaa laki heidänkin elämäänsä.
        Jeesus kehoitti kastekäskyssään opettamaan kaiken mitä Hän oli opettanut opetuslapsilleen.
        Se on paljon enemmän kuin laki.
        Kun jättää itse vetoamasta lakiin Jeesuksen tavoin, vaikka joutuu väärintekijöiden vääryyden uhriksi on verrattomasti yli lain vaatimusten.
        Ehkä tätä kautta ymmärrät ettei lakia pidä pitää oman elämänsä vähimmäisvaatimuksena vaan paljon enemmän Jeesus meiltä pyytää.
        Laki on tekosyy jättää tekemästä se mihin kaikkeen ihmisellä on mahdollisuudet toisten hyväksi.

        Siksi myös sapatin korostaminen on tekopyhyyttä joka ei hyödytä ketään.
        Monasti siitä tehdään muiden ihmisten taholta pakollisesti ohjelmoitu päivä vaikka kaikki muut päivät olisivat jo täyteen ohjelmoituja.
        Näin edes yksi päivä viikossa pelkkää lepoa voi olla toiveunta.
        Varsinkin matkatöitä tehneenä ymmärrän sen arvon että saa vain olla kotona tekemättä mitään omien lasten kanssa kaikessa rauhassa voi olla joskus parasta sapatinviettoa.

        Kyllä tuo Mooseksen laki, jolla tarkoitan sitä lakikokoelmaa, josta Raamattu, ks. 5. Moos.31:26 käyttää nimitystä (Mooseksen) "lain kirja", on pyyhitty pois säädöksineen kaikilta ihmisiltä Jeesuksen ristinkuoleman hetkellä, kuten Kol. 2:14 sen todistaa.

        Jeesus toki opetti opetuslapsilleen pyhän Lakinsa perusteellisesti, kuten paljastuu Matt. 5:17, 18, mutta olet aivan oikeassa siinä, että se, mitä hän opetti tuossa samassa luvussa vuorisaarnassaan tuosta samasta laista, menee paljon syvemmälle kuin kirjaimellinen laki - se menee aivan synnin syntysijoille eli ihmisen ajatusmaailmaan asti ja näin Jeesus näyttää opettavan, että me todellakin olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme ehdottoman kipeästi Vapahtajaa ja Pyhää Henkeä meitä kasvattamaan. Ja vaikka hän luvun lopussa keheoittaa meitä täydellisyyteen, niin ainakin minä ymmärrän, että se on mahdollista vain hänen ansioissaan tässä ajassa.

        Lepopäiväkäskyn ymmärrän olevan Jumalan käskyn. En koe sen tarkoituksena olleen koskaan eikä nyt UL:ssakaan vaatimusten asettaminen vaan kuten Jeesus paljasti parantamisihmeensä kohdalla Luuk. 13:16 Sapatin olevan vapauttamisen päivä.
        Ymmärrän Jeesuksen pyrkineen paljastamaan juutalaisille, että hän oli tarkoittanut lepopäivänsä, jonka oli jo luomisessa asettanut, juuri ilon ja vapauden päiväksi sekä myös Jumalayhteyden erityiseksi päiväksi.

        Niin nytkin, jos koemme, että emme lepopäivänä jaksa lähteä kirkkoon vaan haluamme levätä ja olla perheen kanssa, niin ei mikään estä sitä.
        Jumala on tuon päivän suhteen tarkoittanut vain vapauttaa meidät ansiotyöstämme (tosin sekin on suhteellista esim. karjatalouden ollessa ansiotyö - karja on hoidettava lepopäivänäkin). Lepopäivä ei tietenkään estä auttamasta hädässäolevaa lähimmäistä, vaan apumme on silloin jopa velvollisuutemme vaikka se olisi kuinka vaativaa tahansa. Rakkaushan on lain täyttämys!

        Minä ymmärrän siis lepopäivän aivan totaalisena vapautena ja jopa juhlapäivänä ja ymmärrän, että Jumala on luonut ihmiselle sellaisen psyyken, joka kaipaa kerran viikossa toistuvaa levon päivää.

        Olen minä myös havainnut sunnuntainpyhittäjillä varsinkin nykyään suuntausta, että jos vaikka ei Jumalan lain voimassaoloa ei niin tunnustettaisi yleensä, niin sen nähdään kuitenkin olevan perustana sunnuntain pyhyydelle. Olenko väärässä?

        On selvää, että kaikenlainen tekopyhyys on pahasta ja vältettävää.
        Niinikään on selvää, että Sapattia on väärällä tavalla korostettu tällä foorumilla.
        En hyväksy sitä, että sillä painostetaan ketään.

        Nämä hengelliset totuudet kun ovat sellaisia, että meidän ihmisten on täysin turhaa yrittää niitä toisille väkisin tuputtaa. Ne vaativat aina runsasta Raamatun tutkimista rukouksen hengessä ja kun sitten joku tuollainen totuus aukenee ja kirkastuu, niin ei mikään pysty estämään meitä vastaanottamasta sitä. Näin olen itse kokenut Pyhän Hengen johdossa, enkä nyt sano mitä totuuksia sillä tarkoitan.

        Nämä ovat hyvin herkkäluonteisia asioita ja niitä tulisi siksi esittää hyvin rakastavasti ja varovasti ilman pienintäkään tuomion henkeä, sillä on vain yksi Tuomari - hän on Jeesus Kristus.

        Eikä ainakaan meillä adventisteilla ole pienintäkään syytä asettua muiden uskonsuuntien edustajien yläpuolelle, sillä keskuudessamme on esiintynyt senverran törkeitä syntejä hyvin vastuullisilla paikoilla olevilla henkilöillä ja mehän kaikki olemme kuitenkin Jumalan lain rikkojia eli syntisiä joka päivä juuri Jeesuksen vuorisaarnan syvällisessä valossa vähintäinkin. Tämä tulisi olla sitä selvempää, mitä lähempänä Kristusta saamme olla Hengessä.

        Minä toivotan sinulle "Sivullinen persoona" Jumalan erityistä siunausta tänä alkaneena uutena vuotena 2006. Rukoukseni on, että mekin saamme kohdata kerran siellä rakkaan Vapahtajamme Isän kodissa.


      • Sivullinen persoona
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Kyllä tuo Mooseksen laki, jolla tarkoitan sitä lakikokoelmaa, josta Raamattu, ks. 5. Moos.31:26 käyttää nimitystä (Mooseksen) "lain kirja", on pyyhitty pois säädöksineen kaikilta ihmisiltä Jeesuksen ristinkuoleman hetkellä, kuten Kol. 2:14 sen todistaa.

        Jeesus toki opetti opetuslapsilleen pyhän Lakinsa perusteellisesti, kuten paljastuu Matt. 5:17, 18, mutta olet aivan oikeassa siinä, että se, mitä hän opetti tuossa samassa luvussa vuorisaarnassaan tuosta samasta laista, menee paljon syvemmälle kuin kirjaimellinen laki - se menee aivan synnin syntysijoille eli ihmisen ajatusmaailmaan asti ja näin Jeesus näyttää opettavan, että me todellakin olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme ehdottoman kipeästi Vapahtajaa ja Pyhää Henkeä meitä kasvattamaan. Ja vaikka hän luvun lopussa keheoittaa meitä täydellisyyteen, niin ainakin minä ymmärrän, että se on mahdollista vain hänen ansioissaan tässä ajassa.

        Lepopäiväkäskyn ymmärrän olevan Jumalan käskyn. En koe sen tarkoituksena olleen koskaan eikä nyt UL:ssakaan vaatimusten asettaminen vaan kuten Jeesus paljasti parantamisihmeensä kohdalla Luuk. 13:16 Sapatin olevan vapauttamisen päivä.
        Ymmärrän Jeesuksen pyrkineen paljastamaan juutalaisille, että hän oli tarkoittanut lepopäivänsä, jonka oli jo luomisessa asettanut, juuri ilon ja vapauden päiväksi sekä myös Jumalayhteyden erityiseksi päiväksi.

        Niin nytkin, jos koemme, että emme lepopäivänä jaksa lähteä kirkkoon vaan haluamme levätä ja olla perheen kanssa, niin ei mikään estä sitä.
        Jumala on tuon päivän suhteen tarkoittanut vain vapauttaa meidät ansiotyöstämme (tosin sekin on suhteellista esim. karjatalouden ollessa ansiotyö - karja on hoidettava lepopäivänäkin). Lepopäivä ei tietenkään estä auttamasta hädässäolevaa lähimmäistä, vaan apumme on silloin jopa velvollisuutemme vaikka se olisi kuinka vaativaa tahansa. Rakkaushan on lain täyttämys!

        Minä ymmärrän siis lepopäivän aivan totaalisena vapautena ja jopa juhlapäivänä ja ymmärrän, että Jumala on luonut ihmiselle sellaisen psyyken, joka kaipaa kerran viikossa toistuvaa levon päivää.

        Olen minä myös havainnut sunnuntainpyhittäjillä varsinkin nykyään suuntausta, että jos vaikka ei Jumalan lain voimassaoloa ei niin tunnustettaisi yleensä, niin sen nähdään kuitenkin olevan perustana sunnuntain pyhyydelle. Olenko väärässä?

        On selvää, että kaikenlainen tekopyhyys on pahasta ja vältettävää.
        Niinikään on selvää, että Sapattia on väärällä tavalla korostettu tällä foorumilla.
        En hyväksy sitä, että sillä painostetaan ketään.

        Nämä hengelliset totuudet kun ovat sellaisia, että meidän ihmisten on täysin turhaa yrittää niitä toisille väkisin tuputtaa. Ne vaativat aina runsasta Raamatun tutkimista rukouksen hengessä ja kun sitten joku tuollainen totuus aukenee ja kirkastuu, niin ei mikään pysty estämään meitä vastaanottamasta sitä. Näin olen itse kokenut Pyhän Hengen johdossa, enkä nyt sano mitä totuuksia sillä tarkoitan.

        Nämä ovat hyvin herkkäluonteisia asioita ja niitä tulisi siksi esittää hyvin rakastavasti ja varovasti ilman pienintäkään tuomion henkeä, sillä on vain yksi Tuomari - hän on Jeesus Kristus.

        Eikä ainakaan meillä adventisteilla ole pienintäkään syytä asettua muiden uskonsuuntien edustajien yläpuolelle, sillä keskuudessamme on esiintynyt senverran törkeitä syntejä hyvin vastuullisilla paikoilla olevilla henkilöillä ja mehän kaikki olemme kuitenkin Jumalan lain rikkojia eli syntisiä joka päivä juuri Jeesuksen vuorisaarnan syvällisessä valossa vähintäinkin. Tämä tulisi olla sitä selvempää, mitä lähempänä Kristusta saamme olla Hengessä.

        Minä toivotan sinulle "Sivullinen persoona" Jumalan erityistä siunausta tänä alkaneena uutena vuotena 2006. Rukoukseni on, että mekin saamme kohdata kerran siellä rakkaan Vapahtajamme Isän kodissa.

        Mielessä jotenkin väikkyy niinkuin Adventistit yrittäisivät osoittaa paremmuutensa osoittamalla kuinka paljon he kunnioittavat Jumalan lakiakin noudattamalla.
        Tosiasia kuitenkin on, että Jumala ei meiltä mitään saa vaikka kuinka pidämme itseämme muita parempina Sapatinviettäjinä.
        Teidän painotuksenne on vierasta minun ymmärtämälleni uskolle.

        Roomalaiskirje:
        13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Jaakobin kirje:
        2:11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.

        Eihän se ole epäselvää mitä uskovalle kuuluu kaksoiskäskyn perusteella.
        Eikä Jeesuksen tahto jää epäselväksi Hänen ja apostolien opetuksessakaan.
        Jokainen joka ei tule Jeesuksen alamaiseksi on vääryydentekijä ilman lakejakin.
        Teidän opettamanne laki ei pelasta ketään uskon ulkopuolellaolevaa vaikka kuinka noudattaisi teidän sääntöjänne.
        Siksi sen julistaminen on harhaa.
        Lakien jättäminen Uuden liiton ulkopuolelle on
        tarkoituksellinen siksi että sen kautta ei ketään voitaisi hallita ulkopuolelta ihmisen.
        Emme me uskovina ole toistemme hallitsijoita emmekä poliiseja.
        Nyt Jeesuksen opetuksen mukaan jokainen toisen hyväksikäyttäjä on vääryydentekijä.
        Joka alistuu adventistien opetettavaksi tekee sen omasta puolestaan mutta ei Evankeliumin velvoituksen vuoksi.
        Ne jotka houkuttelevat seuraansa liittymään tekevät sitä ilman Evankeliumin valtuutusta.
        Minä ymmärrän seurakuntayhteyden joka syntyy spontaanisti ihmisten uskovien ihmisten kokoontuessa yhdessä tutkimaan Jumalan sanaa mutta en voi hyväksyä täällä ylhäältä johtamista.
        Täällä palstalla en voi sitä johtamis ja julistusasennetta hyväksyä että joku ottaa itsevalitsemanaan joidenkin teidän saarnaajienne tapaan aseman ilman meidän muiden valtuutusta.
        Jonkun kirkon tunnustuskirja voi olla keskustelun aiheena mutta ei normina keskustelun sisällölle.
        Jarlau tulee heti pitkän opetussivunsa kanssa kesken muiden keskustelun jos vähänkään asia ja mielipiteet poikkeavat adventistien tunnustuksesta.
        Hyväksyn keskustelevan asenteen yksityiskohdista kunhan se tehdään samoilla säännöillä kuin muutkin täällä keskustelevat.
        Laithan esimerkiksi voidaan tarkastaa Raamatun alusta lähtien vaiheittain.Eihän siitä vaihe vaiheelta läpikäyden luulisi saatavan paljoakaan erimielisyyttä.
        Voihan kysyä vaikka se, ketä kaikkia sellainen laki voi koskea josta ei kenellekään ole kerrottu mitään.
        Päivänselvää on, että ei voi olla lakia ilman siitä tehtyä ilmoitusta.
        Eikä voi olla ilmoitusta ilman valtuutusta.
        Eikä voi olla valtuutusta ellei valtuutetulla ole laillista hyväksyntää.
        Jos todisteet ovat huonot eivät puheetkaan voi olla vakuuttavia.Näinhän adventistien oppihistoriakin on perinjuurin kyseenalainen.
        Eihän varas sovi tuomariksi eikä tyhjänpuhuja totuuden julistajaksi. Erehtyneen puheilta on luotto poissa.
        Sen tiedon perusteella mikä meillä on Ellen G. Whitesta meillä ei ole mitään perusteita uskoa hänen tehtäväänsä profeettana.
        Mikli me emme voi uskoa häntä nyt profeettana, emme voi pitää hänen sanomaansakaan totena.
        Varsinkin kun lähes ksikessa löytyy UT:sta hänen puheidensa kumoavia opetuksia pakanoiden apostolin kirjoituksina.
        Paavalin kirjoituksien perusteella me näemme täysin erinäköisen Evankeliumin kuin Adventistien oppi on.
        Kumpaa me voimme pitää luotettavana jos on kaksi vaihtoehtoa?
        Ilman muuta voi luottaa kaiikkeen mitä Raamattu sanoo muuta ei mitään mikä on sitä vastaan.
        Vanha testamentti täysin luonnollisesti tukee Mooseksen oppia koska se on sen kansan opettamiseksi jolle vanha liitto oli tehtykin.
        Missään ei ole kerrottu että se liitto laajennettaisiin sellaisenaan kaikkia kansoja varten.


      • Jumalan totuuden

        Hylkääjille: Palkitseeko Jumala heidät siitä.
        kun totuus on heitetty romukoppaan. Vai rankaiseeko jumala tottelemattomia lapsia. onhan tämä asia Jumalan päätösvallan alla, Joten lienee parempi tyytyä Jumalan määräämisvaltaan.
        Me ihmiset emme ole näissä asioissa toistemme Tuomareita. Maran ata. Genesis_5


    • fobia3

      saatanan paniikki liittynee siihen, että kaikista maailman ihmisistä pikkuhiljaa tulisi suvaitsevaisia, lempeitä, kärsivällisiä ja sellaisia, jotka toivovat itseänsä kohdeltavan samoin kuin itse kohtelevat toisia.

      • Musta sukkainen

        ...saatanan pelko liity siihenkin,että hän tietää
        itsellään olevan VAIN VÄHÄN AIKAA ,enää...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      69
      4590
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4058
    3. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      54
      3599
    4. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      38
      2871
    5. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      27
      2619
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

      kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      61
      2562
    7. Heippa mies......

      Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2459
    8. Elämäni rakkaus

      Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1947
    9. Huomenta rakas

      Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1918
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      252
      1746
    Aihe