PANNUKAKKU=PANNARI?

kokki_aloittelija

Pannukakku=Pannari?
Onko pannakakku sama kuin ns.pannari?
Onko normaalia että kun taikinaa tekee se on sellaista "lötköä" ettei sellaista ns. kunnon taikinaa? tietenkin sen annetaan nousta puoli tuntia mutta kun jos ei nouse? onko normaalia? "lötköä" pannukakkua pellille ja uuniin? tuleeko siitä normaalia? minulla on juuri pannukakku nousemassa niin ajattelin kysäistä teenkö uuden (tuolla on viisi henk. odottamassa ruokaa) ..?

13

11737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki_aloittelija

      Niin, laitoin: 8dl maitoa
      4½dl vehnäjauhoja
      1tl suolaa
      2rkl sokeria
      3kpl kananmunia
      oikein?

    • Sid

      Kyllä, pannukakku on sama asia kuin pannari. Taikina on tosi löysää mutta se pitää vaan laittaa uunipellille ja paistaa, niin kyllä se siitä jähmettyy uunissa.

      Pannukakkutaikina ei "nouse" mihinkään, koska siinä ei ole mitään kohotusainetta (hiivaa, leivinjauhetta, soodaa). Ohjeessa voidaan kehotttaa seisottamaan taikinaa jonkun aikaa, jotta jauhot turpoavat.

      • maya

        Tässä "Maailman paras Pannariohje"

        4-6 dl vehnäjauhoja (N. 5dl)
        1,5 dl sokeria
        2-4 tl vanilliinisokeria
        1-2 tl suolaa
        1-2 tl leivinjauhetta
        8 dl maitoa
        3 kananmunaa
        1 dl sulatettua - tai juoksevaa margariinia

        Vaniljasokeria voi laittaa oman makumieltymyksensä mukaan, vähemmän tai enemmän.
        Sekoita ensin kuivat aineet ja loput mainitussa järjestyksessä. Paista 225 asteisessa uunissa 25-35 minuuttia. Ja Hyvää on!


      • aito maku
        maya kirjoitti:

        Tässä "Maailman paras Pannariohje"

        4-6 dl vehnäjauhoja (N. 5dl)
        1,5 dl sokeria
        2-4 tl vanilliinisokeria
        1-2 tl suolaa
        1-2 tl leivinjauhetta
        8 dl maitoa
        3 kananmunaa
        1 dl sulatettua - tai juoksevaa margariinia

        Vaniljasokeria voi laittaa oman makumieltymyksensä mukaan, vähemmän tai enemmän.
        Sekoita ensin kuivat aineet ja loput mainitussa järjestyksessä. Paista 225 asteisessa uunissa 25-35 minuuttia. Ja Hyvää on!

        Pitää olla 1 dl voita eikä margariinia.

        Asia mitä eivät kaikki ymmärrä on, että sulaneesta voista nouseva mahtava aromi on osa nautintoa.


      • maya
        aito maku kirjoitti:

        Pitää olla 1 dl voita eikä margariinia.

        Asia mitä eivät kaikki ymmärrä on, että sulaneesta voista nouseva mahtava aromi on osa nautintoa.

        Tuohon kirjoittamaani reseptiin käy myös ruokaöljy! Tuskin kaikilta löytyy tänä päivänä voita kaapistansa! Makuasioista ei sovi kiistellä!


      • Ällämakeaa
        maya kirjoitti:

        Tuohon kirjoittamaani reseptiin käy myös ruokaöljy! Tuskin kaikilta löytyy tänä päivänä voita kaapistansa! Makuasioista ei sovi kiistellä!

        En ymmärrä tuollaista sokerimäärää, joka on mukamas parhaissa pannariohjeissa. Vaniljasokeria voi jonkin verran laittaa, mutta ei se enää sokeria kaipaa. Eikös se makea hillo pannarin päällä riitä ja/tai kermavaahto? Miksi opettaa lapset liikaan sokeriin kun tykkäävät pannarista muutenkin. Todettu on.


      • Paras pannariohje
        maya kirjoitti:

        Tässä "Maailman paras Pannariohje"

        4-6 dl vehnäjauhoja (N. 5dl)
        1,5 dl sokeria
        2-4 tl vanilliinisokeria
        1-2 tl suolaa
        1-2 tl leivinjauhetta
        8 dl maitoa
        3 kananmunaa
        1 dl sulatettua - tai juoksevaa margariinia

        Vaniljasokeria voi laittaa oman makumieltymyksensä mukaan, vähemmän tai enemmän.
        Sekoita ensin kuivat aineet ja loput mainitussa järjestyksessä. Paista 225 asteisessa uunissa 25-35 minuuttia. Ja Hyvää on!

        Reseptissä on virhe. Sokeria ei tarvita eikä missään nimessä margariinia. Riittää että sulatetulla VOILLA voitelee leivinpaperin.


      • Luomusti!!!
        maya kirjoitti:

        Tuohon kirjoittamaani reseptiin käy myös ruokaöljy! Tuskin kaikilta löytyy tänä päivänä voita kaapistansa! Makuasioista ei sovi kiistellä!

        Nykypäivänä KAIKILLA on voita kaapissa. Eihän KUKAAN enää käytä margariinia.


      • Anonyymi

        Jossain ohjeessa on leivinjauhe. Itse en laita ikinä. Teen maailman paras pannukakku ohjeella. Löytyy helposti googlettamalla. Joskus epäröin onko liian löysä taikina,mutta näkyy se aina onnistuvan. Tälläkin hetkellä uunissa,lapselle aamupalaksi:)


      • Anonyymi

        Jos tarkoitat pannukakulla Amerikan "pancake" niin on täysin eri asia


    • Cosmotytön ohje

      Cosmopolitan lehdestä aikoinaan otettu miehen vikittely pannariohje...toki sovellettuna:

      1 litra maitoa (cosmossa kai kermaa seassa
      75g margariinia (csmopolitanissa tietysti voita ja vähän enemmän)
      1dl sokeria
      4 munaa
      1tl suolaa
      5dl jauhoja
      Cosmossa lisäksi vaniljasokeria

      Tällä reseptillä olen pitänyt yhden ja saman miehen omanani jo yli kymmenen vuotta myötä ja vastamäessä

    • pannarkaka

      Kyllä - pannanri on sama kuin pannukakku.

      Taikina tosiaan on aika löysää ja sen on hyvä antaa tekeytyä jonkin aikaa, jotta vehnäjauhot ehtivät turpoamaan.

      Uunipelti kannattaa kuumentaa uunissa ja sulattaa sen pinnalle nokare voita ennen taikinan kaatoa sille - näin pannarista tulee kuohkea ja pinnaltaan rapsakka ja kauniin kullanruskea.

      Valmiin pannarin päälle sitten hyvää marjahilloa, vaniljajäätelöä tai kermavaahtoa - nauti.

    • pannari1

      Kyllä paras pannari on maailman paras pannari ja kyllä siihen kuuluu voi ja vähän sokeria. Kun kerran herkutellaan niin miksei sitten kunnolla. eihän pannaria joka päivä syödä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe