Mitä on predikaattilogiikka? Voisko joku selittää? Ottakaa huomioon että mä oon täysi idiootti, mulle täytyy selittää kuin 10-vuotiaalle, muuten mä en tajua hölkäsen pöläystä.
Predikaattilogiikka?
1
1422
Vastaukset
Predikaattilogiikka on matematiikan algebrallista esitystapaa muistuttava "keinokieli". Kun sen operaattorit korvataan luonnollisen kielen sanoilla, saadaan sellaisia puhuttavissa olevia kieliä, kuin esin Loglan ja Lojban. Jos lukion algebra on vaikeaa, niin predikaattilogiikka on myöskin.
Predikaattilogiikkan sisältöä ei siis voi selittää lyhyesti. Siinä muodostetaan lauseita, joiden keskinäistä totuussisältöä voidaan analysoida logiikan lakeja käyttäen. Se on hyvin muodollista.
Tässä on aika selkeä johdanto:
http://mtl.uta.fi/Opetus/logic/predsem/notes.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643235Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1002197- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132