Mitä on predikaattilogiikka? Voisko joku selittää? Ottakaa huomioon että mä oon täysi idiootti, mulle täytyy selittää kuin 10-vuotiaalle, muuten mä en tajua hölkäsen pöläystä.
Predikaattilogiikka?
1
1414
Vastaukset
Predikaattilogiikka on matematiikan algebrallista esitystapaa muistuttava "keinokieli". Kun sen operaattorit korvataan luonnollisen kielen sanoilla, saadaan sellaisia puhuttavissa olevia kieliä, kuin esin Loglan ja Lojban. Jos lukion algebra on vaikeaa, niin predikaattilogiikka on myöskin.
Predikaattilogiikkan sisältöä ei siis voi selittää lyhyesti. Siinä muodostetaan lauseita, joiden keskinäistä totuussisältöä voidaan analysoida logiikan lakeja käyttäen. Se on hyvin muodollista.
Tässä on aika selkeä johdanto:
http://mtl.uta.fi/Opetus/logic/predsem/notes.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774652- 1801957
- 1241630
- 1341202
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848