Pahat Adventistit

Simo

Mitä pahaa ja ei-kristillistä Adventisteissa ja heidän opeissaan on? Ja mitä hyvää ja mahdollisesti kristillistä Adventisteissa ja heidän opeissaan on? Olen tosissani ja haluan tietää totuuden tästä asiasta.

59

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventismista
      • hellunalaisuudesta

Uskontojen uhrien sivut ovat vihollisen sivuja.
        Siellä varoitetaan kaikesta, Helluntalaisuudesta ym.
        Saavat kirkosta eroamaan paljon porukkaa, ei kannata niillä sivuilla elää.

• _________
        hellunalaisuudesta kirjoitti:

Uskontojen uhrien sivut ovat vihollisen sivuja.
        Siellä varoitetaan kaikesta, Helluntalaisuudesta ym.
        Saavat kirkosta eroamaan paljon porukkaa, ei kannata niillä sivuilla elää.

mistä olet löytänyt varoituksen helluntailaisuudesta?

Laitatko linkin, pliis?

• Seraja-m55

Adventismin vastustamisellaan kyseinen järjestö todistaa vain itsestään sen, että se on myös Raamatun vastainen järjestö.

Se osoittaa sen, että sen virkailijat eivät ole juurikaan tutustuneet Pyhään Raamattuun noin ihan itse lukemalla sitä.

Ko. järjestö varmaan hyväksyisi Adventtikirkon ihan kunnolliseksi kirkoksi:
        - jos tämä kirkkokunta hyväksyisi tavanomaisen katolisuuden lepopäiväksi muuttaman työpäivän eli sunnuntain tai jos
        - adventistit hyväksyisivät tuon spiritistisen opin ihmissielun ikuisen kuolemattomuudesta tai
        - jos adventistit hyväksyisivät tuon hirvittävän loppumattoman helvetin kidutuksen opin.
        - Tai jos adventistitkin opettaisivat, että on aivan oikein riistää Jumalalta, kaiken Antajalta ja hylätä tuo kymmenysoppi Malakian 3:8-11 (VKR).
        Sitä ei Jeesuskaan kiistänyt Matt. 23:23, vaikka asettikin oikeuden ja laupeuden niiden edelle.

• täälläkin ilmenee
        Seraja-m55 kirjoitti:

Adventismin vastustamisellaan kyseinen järjestö todistaa vain itsestään sen, että se on myös Raamatun vastainen järjestö.

Se osoittaa sen, että sen virkailijat eivät ole juurikaan tutustuneet Pyhään Raamattuun noin ihan itse lukemalla sitä.

Ko. järjestö varmaan hyväksyisi Adventtikirkon ihan kunnolliseksi kirkoksi:
        - jos tämä kirkkokunta hyväksyisi tavanomaisen katolisuuden lepopäiväksi muuttaman työpäivän eli sunnuntain tai jos
        - adventistit hyväksyisivät tuon spiritistisen opin ihmissielun ikuisen kuolemattomuudesta tai
        - jos adventistit hyväksyisivät tuon hirvittävän loppumattoman helvetin kidutuksen opin.
        - Tai jos adventistitkin opettaisivat, että on aivan oikein riistää Jumalalta, kaiken Antajalta ja hylätä tuo kymmenysoppi Malakian 3:8-11 (VKR).
        Sitä ei Jeesuskaan kiistänyt Matt. 23:23, vaikka asettikin oikeuden ja laupeuden niiden edelle.

Kyllä moni täälläkin voi huomata että mikäli joutuisi olemaan heidän seurassaan jatkuvasti hän kokisi olevansa adventtikirkon uhri .
        Joten voin hyvin kuvitella jos on liian lähellä adventisteja joutuu kärsimään ylimääräistä heidän vuokseen.

• Seraja-m55
        täälläkin ilmenee kirjoitti:

Kyllä moni täälläkin voi huomata että mikäli joutuisi olemaan heidän seurassaan jatkuvasti hän kokisi olevansa adventtikirkon uhri .
        Joten voin hyvin kuvitella jos on liian lähellä adventisteja joutuu kärsimään ylimääräistä heidän vuokseen.

Minä olen saanut kokea suurta iloa ja riemua ja jopa juhlamieltä jatkuvasti senjälkeen, kun Jeesus uudestisynnytti minut ja sain liittyä Adventtiseurakuntaan.

Olen saanut kokea todellakin, mitä tarkoittaa rakastava ja välittävä seurakuntaperhe - ainakin omassa melko pienessä seurakunnassamme.

Sensijaan olen saanut jatkuvasti kärsiä tällä foorumilla monien meitä vastustavien erittäin asenteellisista, täysin perustelemattomista kommenteista, joista valitettavasti huokuu sellainen vihamielisyys, joka on täysin vierasta todellisille Kristuksen seuraajille, jotka ovat saaneet kokea uudestisyntymisen Pyhässä Hengessä.

Rukoilen ja toivon, että Kristus vielä herättää nämäkin yksilöt siihen taivaalliseen seurakuntaperheeseen, jossa keskinäinen rakkaus on mitä ilmeisin yhteyden paljastaja.

• Seraja-m55 kirjoitti:

Minä olen saanut kokea suurta iloa ja riemua ja jopa juhlamieltä jatkuvasti senjälkeen, kun Jeesus uudestisynnytti minut ja sain liittyä Adventtiseurakuntaan.

Olen saanut kokea todellakin, mitä tarkoittaa rakastava ja välittävä seurakuntaperhe - ainakin omassa melko pienessä seurakunnassamme.

Sensijaan olen saanut jatkuvasti kärsiä tällä foorumilla monien meitä vastustavien erittäin asenteellisista, täysin perustelemattomista kommenteista, joista valitettavasti huokuu sellainen vihamielisyys, joka on täysin vierasta todellisille Kristuksen seuraajille, jotka ovat saaneet kokea uudestisyntymisen Pyhässä Hengessä.

Rukoilen ja toivon, että Kristus vielä herättää nämäkin yksilöt siihen taivaalliseen seurakuntaperheeseen, jossa keskinäinen rakkaus on mitä ilmeisin yhteyden paljastaja.

Yrität nyt jatkuvasti tuoda itseäsi esille hyvänä kristittynä. Käytät päättäväisesti tuota perinteistä adventistitaktiikkaa, jossa tuodaan maitoruokaa eli evankeliumia ei-adventisteille ja piilotetaan vahvempi ruoka eli Ellenin erikoisopit. Mutta et ole kuitenkaan perunut väärältä profeetalta omaksumiasi epäraamatullisia oppeja! Vaikka toinen jalkasi näyttäisi olevan kaidalla tiellä ja toinen lavealla, niin ei ihminen voi samaan aikaan palvella Kristusta ja Beliaaria. Tässä 24-keskusteluista omia kirjoituksiasi:

- sunnuntai on pedon merkki:
        "Silloinhan tulee Ilmestyskirjan 13. ja 14. lukujen mukaan tuo suuri uskonkoetus - uskaltaako olla ottamatta pedon merkkiä ja se taistelu menee lopulta niin kovaksi, että ne, jotka eivät tuota merkkiä ota, julistetaan kuolemantuomion alaisiksi - ks. Ilm. 13:15."

- Ellen White on profeetta:
        "Nyt se suuri epäoikeutettu vastustus, jonka tämä profeetta on saanut ja yhä saa, on minulle ainakin vain vahvistus sille, että hän todella on Herran profeetta, koskapa VT:n aikaankin vain Herran profeetat joutuivat kärsimään syytöksiä ja jopa kidustusta ja kuoleman kun taas ne muut paljon lukuisammat väärät profeetat, jotka usein ennustivat hallitsijoiden mielen mukaan, olivat hyvin hyväksyttyjä."

- adventtikirkko on jäännöskirkko:
        "Minä olen siis erityisen kiitollinen Jumalalle Raamatun Sanasta mutta myös hyvin kiitollinen tästä pienemmästä profeetallisesta valosta, jolla hän on halunnut siunata lopunajan jäännösseurakuntaansa avaten Raamatun ilmoitusta vieläkin syvällisemmin ja johtaen näin kiinnostumaan Raamatusta vielä paljon enemmän."

- Ellenin Raamatun vastaiset näyt olivat Jumalalta:
        "Kun olen lukenut Whiten profeetallisia suurteoksia , kuten Alfa & Omega, olen saanut kovin selvän vaikutelman, että itse silminnäkijä on näiden teosten kuvausten välittäjä ja niin onkin. Sisar White on todellakin näkytiloissa saanut läpikäydä kaikki nuo aidot ja autenttiset tapahtumat silminnäkijänä samoinkuin ne tullaan kerran myös esittämään koko pelastuneelle ja ylösnousseelle Jumalan kansalle siellä Taivaassa tuon tunnetun 1000-vuotiskauden aikana."

- joka halveksii Ellenin kirjoituksia ja oppeja halveksii Jeesusta:
        "Kuitenkin halveksiessasi sitä JUMALAN profeetallista armolahjaa, joka on noussut esille sisar Whiten kautta, halveksit siinä totisesti samalla uskosi Päämiestä, Herraa Jeesusta Kristusta, sillä juuri hän on pyhän enkelinsä kautta halunnut välittää ajankohtaista opastusta lopunajan uskoville, että hänen Pyhä Sanansa Raamattu voisi paremmin aueta heille ja että he siten yhä enemmin kiinnostuisivat Raamatun tutkimisesta, jonka kautta Jumalan Pyhä Henki suoraan vaikuttaa ihmiseen. "

- tuonelan poistaminen ja iankaikkisen sielun määräaikaistaminen:
        "Olen myös varma siitä, että he eivät uskoneet ihmissielun luontaiseen kuolemattomuuteen, joka on täysin Raamatun vastainen oppi mikä tekee tyhjäksi jo koko ylösnousemuksen ja sen, että Jeesus silloin HERÄTTÄÄ kuolleet sielut. Ks. Joh. 6:39, 40, 44, 54. "

- loputon Ellen Whiten ylistys:
        "Minä siis sanon täydestä sydämestäni: Kiitos Herra Jeesus, että välitit valtaisan profeetallisen, tälle ajalle suunnatun, tietoaineiston sisar Whiten kautta meille johdatukseksi ja siunaukseksi"

- Ellenin kolmen enkelin sanomaan pitää kaikki käännyttää:
        "Me kylläkin rukoilemme, että suurimman osan kristittyjen silmät aukenisivat näkemään, kuinka Raamatun sanan valossa sunnuntai on vain tavallinen työpäivä ja lauantai Herran Sapatti hänen käskynsä mukaan, jota ei ihminen voi muuttaa"

- tuonelan ja helvetin poistaminen:
        "Yksi uskoo sielun luontaiseen kuolemattomuuteen - minä en. Toinen loppumattomaan helvettiin - minä en. Jne."

- 22.10.1844 on oikea laskelma ja tutkiva tuomio alkoi tuolloin:
        " Jo tuo Millerin tulkinta Danielin 8:nen ja 9:nen luvun todellisen 2300 vuoden ja sen lähtöpisteen ilmaisevan 70 vuosiviikon ennustuksen perusteella oli siinä oikea, että ko. 2300 vuoden aikaennustus johti vuoteen 1844 alkaen vuodesta 457 eKr. kun käsky Jerusalemin jälleenrakentamiseksi tuli.
        Miller vain tulkitsi vain täysin väärin sen, mitä vuonna 1844 tapahtuisi. Silloin ei suinkaan toteutunut Kristuksen toinen tulemus, vaan alkoi tuo taivaallinen oikeustoimi, jota Daniel kuvaa 7. luvun jakeissa 9 ja 10."

- loputon sapattiopin, tutkivan tuomion ja helvetin poistamisopin ylistys:
        "Vastoin tämän osion kirjoittajan käsitystä eivät siis tutkiva tuomio sen paremmin kuin sapattioppi tai rajallinen, tekojen mukaisen rangaistuksen helvettioppi ole mitenkään Raamatun vastaisia vaan täysin sopusoinnussa sen kanssa."

- pyhäkköopin totena pitäminen:
        "Maallisen pyhäkköpalveluksen (kirkkovuoden) lopussa oli ns. "suuri sovituspäivä" ja ymmärrämme sen kuvaavan sitä, mitä taivaallisessa pyhäkköpalvelussa alkoi tapahtua vuoden 1844 jälkeen kun tuo 2300 vuotta pitkä aikaennustus päätyi tuohon vuoteen."

Enempää en nyt jaksanut kaivaa.

Pari kertaa olet myöntänyt selkeästi, ettei Ellenin, Jeesus on ylienkeli Miikael-oppi, ole oikea. Miten sitten selität, että Ellen on profeetta, kun itsekin myönnät, että puhui pötyä? Raamatun mukaanhan profeetan jokaisen sanoman on oltava oikea ja jos ei ole hän on väärä profeetta.

• ""oo""
        Seraja-m55 kirjoitti:

Sakarja 13:1. Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva
        avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
        2. Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
        3. Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
        4. Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa.
        5. Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani".
        6. Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
        7. Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.
        8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Täällä kerrotaan toisin kuin sinä esitit, kun kerroit että vain oikeassaolijoita vastustetaan.

2.Korinttolaiskirje:
        4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

• Lukijana
        uskova_1 kirjoitti:

Yrität nyt jatkuvasti tuoda itseäsi esille hyvänä kristittynä. Käytät päättäväisesti tuota perinteistä adventistitaktiikkaa, jossa tuodaan maitoruokaa eli evankeliumia ei-adventisteille ja piilotetaan vahvempi ruoka eli Ellenin erikoisopit. Mutta et ole kuitenkaan perunut väärältä profeetalta omaksumiasi epäraamatullisia oppeja! Vaikka toinen jalkasi näyttäisi olevan kaidalla tiellä ja toinen lavealla, niin ei ihminen voi samaan aikaan palvella Kristusta ja Beliaaria. Tässä 24-keskusteluista omia kirjoituksiasi:

"Silloinhan tulee Ilmestyskirjan 13. ja 14. lukujen mukaan tuo suuri uskonkoetus - uskaltaako olla ottamatta pedon merkkiä ja se taistelu menee lopulta niin kovaksi, että ne, jotka eivät tuota merkkiä ota, julistetaan kuolemantuomion alaisiksi - ks. Ilm. 13:15."

"Nyt se suuri epäoikeutettu vastustus, jonka tämä profeetta on saanut ja yhä saa, on minulle ainakin vain vahvistus sille, että hän todella on Herran profeetta, koskapa VT:n aikaankin vain Herran profeetat joutuivat kärsimään syytöksiä ja jopa kidustusta ja kuoleman kun taas ne muut paljon lukuisammat väärät profeetat, jotka usein ennustivat hallitsijoiden mielen mukaan, olivat hyvin hyväksyttyjä."

"Minä olen siis erityisen kiitollinen Jumalalle Raamatun Sanasta mutta myös hyvin kiitollinen tästä pienemmästä profeetallisesta valosta, jolla hän on halunnut siunata lopunajan jäännösseurakuntaansa avaten Raamatun ilmoitusta vieläkin syvällisemmin ja johtaen näin kiinnostumaan Raamatusta vielä paljon enemmän."

"Kun olen lukenut Whiten profeetallisia suurteoksia , kuten Alfa & Omega, olen saanut kovin selvän vaikutelman, että itse silminnäkijä on näiden teosten kuvausten välittäjä ja niin onkin. Sisar White on todellakin näkytiloissa saanut läpikäydä kaikki nuo aidot ja autenttiset tapahtumat silminnäkijänä samoinkuin ne tullaan kerran myös esittämään koko pelastuneelle ja ylösnousseelle Jumalan kansalle siellä Taivaassa tuon tunnetun 1000-vuotiskauden aikana."

"Kuitenkin halveksiessasi sitä JUMALAN profeetallista armolahjaa, joka on noussut esille sisar Whiten kautta, halveksit siinä totisesti samalla uskosi Päämiestä, Herraa Jeesusta Kristusta, sillä juuri hän on pyhän enkelinsä kautta halunnut välittää ajankohtaista opastusta lopunajan uskoville, että hänen Pyhä Sanansa Raamattu voisi paremmin aueta heille ja että he siten yhä enemmin kiinnostuisivat Raamatun tutkimisesta, jonka kautta Jumalan Pyhä Henki suoraan vaikuttaa ihmiseen. "

"Olen myös varma siitä, että he eivät uskoneet ihmissielun luontaiseen kuolemattomuuteen, joka on täysin Raamatun vastainen oppi mikä tekee tyhjäksi jo koko ylösnousemuksen ja sen, että Jeesus silloin HERÄTTÄÄ kuolleet sielut. Ks. Joh. 6:39, 40, 44, 54. "

"Minä siis sanon täydestä sydämestäni: Kiitos Herra Jeesus, että välitit valtaisan profeetallisen, tälle ajalle suunnatun, tietoaineiston sisar Whiten kautta meille johdatukseksi ja siunaukseksi"

"Me kylläkin rukoilemme, että suurimman osan kristittyjen silmät aukenisivat näkemään, kuinka Raamatun sanan valossa sunnuntai on vain tavallinen työpäivä ja lauantai Herran Sapatti hänen käskynsä mukaan, jota ei ihminen voi muuttaa"

"Yksi uskoo sielun luontaiseen kuolemattomuuteen - minä en. Toinen loppumattomaan helvettiin - minä en. Jne."

" Jo tuo Millerin tulkinta Danielin 8:nen ja 9:nen luvun todellisen 2300 vuoden ja sen lähtöpisteen ilmaisevan 70 vuosiviikon ennustuksen perusteella oli siinä oikea, että ko. 2300 vuoden aikaennustus johti vuoteen 1844 alkaen vuodesta 457 eKr. kun käsky Jerusalemin jälleenrakentamiseksi tuli.
        Miller vain tulkitsi vain täysin väärin sen, mitä vuonna 1844 tapahtuisi. Silloin ei suinkaan toteutunut Kristuksen toinen tulemus, vaan alkoi tuo taivaallinen oikeustoimi, jota Daniel kuvaa 7. luvun jakeissa 9 ja 10."

"Vastoin tämän osion kirjoittajan käsitystä eivät siis tutkiva tuomio sen paremmin kuin sapattioppi tai rajallinen, tekojen mukaisen rangaistuksen helvettioppi ole mitenkään Raamatun vastaisia vaan täysin sopusoinnussa sen kanssa."

"Maallisen pyhäkköpalveluksen (kirkkovuoden) lopussa oli ns. "suuri sovituspäivä" ja ymmärrämme sen kuvaavan sitä, mitä taivaallisessa pyhäkköpalvelussa alkoi tapahtua vuoden 1844 jälkeen kun tuo 2300 vuotta pitkä aikaennustus päätyi tuohon vuoteen."

Pari kertaa olet myöntänyt selkeästi, ettei Ellenin, Jeesus on ylienkeli Miikael-oppi, ole oikea. Miten sitten selität, että Ellen on profeetta, kun itsekin myönnät, että puhui pötyä? Raamatun mukaanhan profeetan jokaisen sanoman on oltava oikea ja jos ei ole hän on väärä profeetta.

Kiitos kun kaivot tiedot! En tiennyt näistä seraja m55 kirjoituksista.

• Seraja-m55
        uskova_1 kirjoitti:

Perusasia uskossani on, että uskon Raamattuun.

Tuonelaa en poista, vaan ymmärrän sen nimenomaan Raamatun mukaan synonyyminä kuolemalle, kuten Psalmissa 16:10 "Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa."

Samoin ymmärrän nimenomaan Raamatun mukaan, että ihmissielu ei todellakaan ole luontaisesti kuolematon ja ensimmäiseksi perustan sen Jumalan omaan sanaan rangaistuksena synnistä, 1. Moos. 2:17 "mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        Jos ei tämä "kuolemalla kuoleminen" tarkoittaisi todellakin ihmissielun totaalista kuolemaa synnin seurauksena, niin mikä sitten???
        Miksi ette usko Jumalan sanoja, mitä hän sanoi Aadamille ja Eevalle???

Sitten vielä lausuntooni tuosta aivan ajan lopulla ilmenevästä pedon merkistä. Jos luet Ilmestyskirjan 13. luvun ja varsinkin loppuosan siitä, niin se tukee täysin tuota lausuntoani - tietysti sen ymmärtäminen edellyttää luetun ymmärtämistä sinultakin uskova_1.

Nämä kolme esittämääni raamatullista faktaa ovat minulle ehdottomasti luovuttamattomia ja voin tuoda niiden tueksi todella runsaasti Raamatun tekstejä.
        Nyt vain sielunvihollinen pyrkii harhauttamaan uskovia noilla spiritistisillä valheillaan ja ne jotka uskovat em. oppeihin, ovat helppoja saaliita kun koittavat ne lopun eksytykset, jolloin jopa kuolleet omaiset näyttävät ilmestyvän ja tukevan erilaisia Raamatun vastaisia oppeja.
        Näin minäkin siis vain toivoisin voivani paljastaa Jumalan omille noita kavalan vastustajamme kieroja eksytyksiä, ennenkuin on ikuisesti liian myöhäistä!

Minulla ei siis kaikenkaikkiaan ole muuta "taktiikkaa" kuin korkeintaan innoittaa joku kanssani tutkimaan yksin Raamatusta, onko asia näin vai ei, kuten aikoinaan tekivät nuo viisaat Berean juutalaiset, ja tulivat siksi pelastavaan Kristus-uskoon.

Tähän asti ei ole löytynyt yhtäkään, joka olisi lähtenyt rehellisesti Raamatusta tutkimaan mitään näistä totuuksista, joita olen esiintuonut.
        Minä kun olen (ehkä ikänikin takia) senverran laiska, etten viitsisi enää lähteä kodista-kotiin-evankeliointiin, niin kuvittelin voivani toteuttaa sen ihan näin omasta kodistani käsin, mutta olen tainnut erehtyä.

Ja vielä lopuksi - jos olisi joitain oppeja, joita voisi luokitella vain Ellenin opeiksi, ei sellaisilla olisi minulle mitään merkitystä.

Minulle on merkitystä vain Raamatun ja Kristuksen eli Jumalan opeilla, joita uskon Ellen Whitenkin pyrkineen esiintuomaan niin hyvin kuin osasi.

Jos sitten sisar White - erehtyvä ihminen hänkin - on jossain kohdin tulkinnut virheellisesti jotain näyissä näkemäänsä, on se siksi ymmärrettävää, että hän ei saanut koskaan mitään ns. sanainspiraatiota Jumalan enkelin kautta vaan hänelle näytettiin tapahtumia tai asioita ja sitten hän sai omin sanoin ilmaista näkemänsä, niinkuin hän kykeni.
        Minä tiedän myös, että ennenkuin hän päästi painoon kirjoituksiaan, hän korjaili niitä paljonkin. Onko sitten mahdotonta, jos jotain jäi kuitenkin vielä korjaamatta, kuten tietyn "lukitun oven" näyn suhteen tai niinkuin minä epäilen, tuon ylienkeli Mikaelin persoonan suhteen.

On myös ymmärrettävä hänen omakin rajauksensa, että hän on välittänyt vain pientä valoa, joka johtaa tuohon valtavan suureen valoon, Raamattuun ja jonka tarkoituksena pääasiassa onkin johtaa juuri entistä innokkaammin ja syvemmin tutkimaan Raamattua, jota hänen elinaikanaan tutkittiin kovin vähän ja jossa suhteessa tilanne tänä aikana taitaa olla vielä surkeampi.
        Näin hän ei siis asettunut sellaiseen arvoon kuin ne profeetat, jotka esiintulevat Raamatussa, vaikka hekään eivät edusta tuota sanainspiraatiota vaan ajatusinspiraatiota.

• Seraja-m55 kirjoitti:

Perusasia uskossani on, että uskon Raamattuun.

Tuonelaa en poista, vaan ymmärrän sen nimenomaan Raamatun mukaan synonyyminä kuolemalle, kuten Psalmissa 16:10 "Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa."

Samoin ymmärrän nimenomaan Raamatun mukaan, että ihmissielu ei todellakaan ole luontaisesti kuolematon ja ensimmäiseksi perustan sen Jumalan omaan sanaan rangaistuksena synnistä, 1. Moos. 2:17 "mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        Jos ei tämä "kuolemalla kuoleminen" tarkoittaisi todellakin ihmissielun totaalista kuolemaa synnin seurauksena, niin mikä sitten???
        Miksi ette usko Jumalan sanoja, mitä hän sanoi Aadamille ja Eevalle???

Sitten vielä lausuntooni tuosta aivan ajan lopulla ilmenevästä pedon merkistä. Jos luet Ilmestyskirjan 13. luvun ja varsinkin loppuosan siitä, niin se tukee täysin tuota lausuntoani - tietysti sen ymmärtäminen edellyttää luetun ymmärtämistä sinultakin uskova_1.

Nämä kolme esittämääni raamatullista faktaa ovat minulle ehdottomasti luovuttamattomia ja voin tuoda niiden tueksi todella runsaasti Raamatun tekstejä.
        Nyt vain sielunvihollinen pyrkii harhauttamaan uskovia noilla spiritistisillä valheillaan ja ne jotka uskovat em. oppeihin, ovat helppoja saaliita kun koittavat ne lopun eksytykset, jolloin jopa kuolleet omaiset näyttävät ilmestyvän ja tukevan erilaisia Raamatun vastaisia oppeja.
        Näin minäkin siis vain toivoisin voivani paljastaa Jumalan omille noita kavalan vastustajamme kieroja eksytyksiä, ennenkuin on ikuisesti liian myöhäistä!

Minulla ei siis kaikenkaikkiaan ole muuta "taktiikkaa" kuin korkeintaan innoittaa joku kanssani tutkimaan yksin Raamatusta, onko asia näin vai ei, kuten aikoinaan tekivät nuo viisaat Berean juutalaiset, ja tulivat siksi pelastavaan Kristus-uskoon.

Tähän asti ei ole löytynyt yhtäkään, joka olisi lähtenyt rehellisesti Raamatusta tutkimaan mitään näistä totuuksista, joita olen esiintuonut.
        Minä kun olen (ehkä ikänikin takia) senverran laiska, etten viitsisi enää lähteä kodista-kotiin-evankeliointiin, niin kuvittelin voivani toteuttaa sen ihan näin omasta kodistani käsin, mutta olen tainnut erehtyä.

Ja vielä lopuksi - jos olisi joitain oppeja, joita voisi luokitella vain Ellenin opeiksi, ei sellaisilla olisi minulle mitään merkitystä.

Minulle on merkitystä vain Raamatun ja Kristuksen eli Jumalan opeilla, joita uskon Ellen Whitenkin pyrkineen esiintuomaan niin hyvin kuin osasi.

Jos sitten sisar White - erehtyvä ihminen hänkin - on jossain kohdin tulkinnut virheellisesti jotain näyissä näkemäänsä, on se siksi ymmärrettävää, että hän ei saanut koskaan mitään ns. sanainspiraatiota Jumalan enkelin kautta vaan hänelle näytettiin tapahtumia tai asioita ja sitten hän sai omin sanoin ilmaista näkemänsä, niinkuin hän kykeni.
        Minä tiedän myös, että ennenkuin hän päästi painoon kirjoituksiaan, hän korjaili niitä paljonkin. Onko sitten mahdotonta, jos jotain jäi kuitenkin vielä korjaamatta, kuten tietyn "lukitun oven" näyn suhteen tai niinkuin minä epäilen, tuon ylienkeli Mikaelin persoonan suhteen.

On myös ymmärrettävä hänen omakin rajauksensa, että hän on välittänyt vain pientä valoa, joka johtaa tuohon valtavan suureen valoon, Raamattuun ja jonka tarkoituksena pääasiassa onkin johtaa juuri entistä innokkaammin ja syvemmin tutkimaan Raamattua, jota hänen elinaikanaan tutkittiin kovin vähän ja jossa suhteessa tilanne tänä aikana taitaa olla vielä surkeampi.
        Näin hän ei siis asettunut sellaiseen arvoon kuin ne profeetat, jotka esiintulevat Raamatussa, vaikka hekään eivät edusta tuota sanainspiraatiota vaan ajatusinspiraatiota.

Harhaopin sokeuttamana joko et näe tai et halua nähdä, että et usko Raamattuun. Kaikki aikaisemmin kirjoittamasi Ellen Whitea myötäilevat oppisi, joita nyt tässäkin kirjoituksessasi vain vahvistat, todistavat, että et usko Raamattuun, vaan Ellen Whiten kirjoituksiin.

Kuvasit perimmäistä toimintaperiaatettasi "Nämä kolme esittämääni raamatullista faktaa ovat minulle ehdottomasti luovuttamattomia ja voin tuoda niiden tueksi todella runsaasti Raamatun tekstejä." Siis Ellen White on ja pitää ja sen tuoksi TUOT Raamatuntekstejä. Päinvastaista toimintaa kuin mitä Raamatussa käsketään tekemään. Siellä käsketään arvostelamaan KAIKKI Raamatulla ja mikä ei pidä yhtä Raamatun kanssa se on hylättävä ja mikä pitää se pidettävä.

Säälittelet itseäsi, kun et pääse tehokkaasti eksyttämään uskovia "Näin minäkin siis vain toivoisin voivani paljastaa Jumalan omille noita kavalan vastustajamme kieroja eksytyksiä, ennenkuin on ikuisesti liian myöhäistä!"

Ja sitten kysymys Ellen White. Kirjoitit aikaisemmin "hän todella on Herran profeetta" ja vertasit häntä Vanhan testamentin profeettoihin "koskapa VT:n aikaankin vain Herran profeetat joutuivat kärsimään syytöksiä ja jopa kidustusta ja kuoleman kun taas ne muut paljon lukuisammat väärät profeetat, jotka usein ennustivat hallitsijoiden mielen mukaan, olivat hyvin hyväksyttyjä."

Vakuutit myös uskovasi Ellenin näkyjä 100 % aidoiksi "Sisar White on todellakin näkytiloissa saanut läpikäydä kaikki nuo aidot ja autenttiset tapahtumat silminnäkijänä ".

Arvostelit jopa uskovia sen perusteella miten Elleniin suhtautuvat "Kuitenkin halveksiessasi sitä JUMALAN profeetallista armolahjaa, joka on noussut esille sisar Whiten kautta, halveksit siinä totisesti samalla uskosi Päämiestä, Herraa Jeesusta Kristusta"

Tässä kirjoituksessasi nyt yrität sekoittaa Ellenin profeettiuden ja virheet niin hirveäksi sotkuksi, että kukaan ihminen ei enää jaksaisi sinulta siitä kysyä. Mitä tämä tämmöinen on? Ensin vakuutat, että Ellen White on profeetta. Joka häntä ei usko halveksii Kristusta. Että hän oli Vanhan testamentin profeettojen vertainen. Sitten sanot, että hän oli erehtyväinen. Että hän korjaili kirjoituksiaan. Että korjailun jälkeenkin jäi virheitä.

Mieti nyt hyvä mies vielä. Jos Ellen White oli profeetta, hänellä ei voinut olla profeetallisissa ilmoituksissaan yhtäkään virhettä. Jos Ellen ei ollut profeetta, saako häntä seurata ja saako Raamattua väännellä hänen näkyjensä ja kirjoitustensa muottiin?

• Seraja-m55
        uskova_1 kirjoitti:

Harhaopin sokeuttamana joko et näe tai et halua nähdä, että et usko Raamattuun. Kaikki aikaisemmin kirjoittamasi Ellen Whitea myötäilevat oppisi, joita nyt tässäkin kirjoituksessasi vain vahvistat, todistavat, että et usko Raamattuun, vaan Ellen Whiten kirjoituksiin.

Kuvasit perimmäistä toimintaperiaatettasi "Nämä kolme esittämääni raamatullista faktaa ovat minulle ehdottomasti luovuttamattomia ja voin tuoda niiden tueksi todella runsaasti Raamatun tekstejä." Siis Ellen White on ja pitää ja sen tuoksi TUOT Raamatuntekstejä. Päinvastaista toimintaa kuin mitä Raamatussa käsketään tekemään. Siellä käsketään arvostelamaan KAIKKI Raamatulla ja mikä ei pidä yhtä Raamatun kanssa se on hylättävä ja mikä pitää se pidettävä.

Säälittelet itseäsi, kun et pääse tehokkaasti eksyttämään uskovia "Näin minäkin siis vain toivoisin voivani paljastaa Jumalan omille noita kavalan vastustajamme kieroja eksytyksiä, ennenkuin on ikuisesti liian myöhäistä!"

Ja sitten kysymys Ellen White. Kirjoitit aikaisemmin "hän todella on Herran profeetta" ja vertasit häntä Vanhan testamentin profeettoihin "koskapa VT:n aikaankin vain Herran profeetat joutuivat kärsimään syytöksiä ja jopa kidustusta ja kuoleman kun taas ne muut paljon lukuisammat väärät profeetat, jotka usein ennustivat hallitsijoiden mielen mukaan, olivat hyvin hyväksyttyjä."

Vakuutit myös uskovasi Ellenin näkyjä 100 % aidoiksi "Sisar White on todellakin näkytiloissa saanut läpikäydä kaikki nuo aidot ja autenttiset tapahtumat silminnäkijänä ".

Arvostelit jopa uskovia sen perusteella miten Elleniin suhtautuvat "Kuitenkin halveksiessasi sitä JUMALAN profeetallista armolahjaa, joka on noussut esille sisar Whiten kautta, halveksit siinä totisesti samalla uskosi Päämiestä, Herraa Jeesusta Kristusta"

Tässä kirjoituksessasi nyt yrität sekoittaa Ellenin profeettiuden ja virheet niin hirveäksi sotkuksi, että kukaan ihminen ei enää jaksaisi sinulta siitä kysyä. Mitä tämä tämmöinen on? Ensin vakuutat, että Ellen White on profeetta. Joka häntä ei usko halveksii Kristusta. Että hän oli Vanhan testamentin profeettojen vertainen. Sitten sanot, että hän oli erehtyväinen. Että hän korjaili kirjoituksiaan. Että korjailun jälkeenkin jäi virheitä.

Mieti nyt hyvä mies vielä. Jos Ellen White oli profeetta, hänellä ei voinut olla profeetallisissa ilmoituksissaan yhtäkään virhettä. Jos Ellen ei ollut profeetta, saako häntä seurata ja saako Raamattua väännellä hänen näkyjensä ja kirjoitustensa muottiin?

Näköjään sinä et hallitse luetun ymmärtämistä siinä, että et ymmärrä, mitä tarkoitan kun sanon, että perustan uskoni yksin Raamattuun.

Se kun tarkoittaa juuri sitä, että en perusta uskoani mihinkään muuhun eli en myöskään EGW:n profetioihin vaikka voinkin tutkia niitä.

Sinulla on myös täysin vääristynyt käsitys koko profetian armolahjasta kun kuvittelet sen olevan jotain absoluuttista sanainspiraatiota, jossa jokainen sana on ehdotonta totuutta. Tuollainen käsitys on vain joko kuvitelmaa tai sitten toisaalta profeetallisen armolahjan halveksijan tyypillistä kritiikkiä.

Tuollaiseen sanainspiraatioon uskovat vain ns. fundamentalistit, joihin en minä eikä takanani oleva kirkkokuntani missään tapauksessa kuulu, koska sellainen ei yksinkertaisesti perustu todellisuuteen.

Fundamentalismihan on tuota pilkuntarkkaa Raamatun jokaisen sanan totena pitämistä, jos joku ei tiennyt.

Yksikään Raamatun profeetta ei kirjoittanut Raamattuun sanainspiraatiolla vaan ajatusinspiraatiolla. Silloin sanoissa voi olla inhimillistä virheellisyyttä ja puutteellisuutta ja jopa ns. "astian makua", mutta ajatus on oikein esiintuotu.

Sinulle - uskova_1 - minun on tietenkin täysin turha tätä esittää, koska sinä elät valtavassa EGW-kauhussa ja hysteriassa, mutta niille muille, jotka tätä ehkä lukevat, toivon vielä menevän perille, että minä perustan niinkuin Adventtikirkkokin perustaa uskonsa YKSIN RAAMATTUUN ja tekee sen hyvin avoimesti toisin kuin monet muut ns. vapaat suunnat ja rehellisesti sekä raamatullisella johdonmukaisuudella ja loogisuudella, jolloin Raamatun tutkija voi todellakin sydämessään vakuuttua, että näinhän sen todellakin täytyykin olla!

Katsokaa vapaasti linkistä: www.adventtikirkko.fi ja sieltä alakohta: näin me uskomme.

• Seraja-m55 kirjoitti:

Näköjään sinä et hallitse luetun ymmärtämistä siinä, että et ymmärrä, mitä tarkoitan kun sanon, että perustan uskoni yksin Raamattuun.

Se kun tarkoittaa juuri sitä, että en perusta uskoani mihinkään muuhun eli en myöskään EGW:n profetioihin vaikka voinkin tutkia niitä.

Sinulla on myös täysin vääristynyt käsitys koko profetian armolahjasta kun kuvittelet sen olevan jotain absoluuttista sanainspiraatiota, jossa jokainen sana on ehdotonta totuutta. Tuollainen käsitys on vain joko kuvitelmaa tai sitten toisaalta profeetallisen armolahjan halveksijan tyypillistä kritiikkiä.

Tuollaiseen sanainspiraatioon uskovat vain ns. fundamentalistit, joihin en minä eikä takanani oleva kirkkokuntani missään tapauksessa kuulu, koska sellainen ei yksinkertaisesti perustu todellisuuteen.

Fundamentalismihan on tuota pilkuntarkkaa Raamatun jokaisen sanan totena pitämistä, jos joku ei tiennyt.

Yksikään Raamatun profeetta ei kirjoittanut Raamattuun sanainspiraatiolla vaan ajatusinspiraatiolla. Silloin sanoissa voi olla inhimillistä virheellisyyttä ja puutteellisuutta ja jopa ns. "astian makua", mutta ajatus on oikein esiintuotu.

Sinulle - uskova_1 - minun on tietenkin täysin turha tätä esittää, koska sinä elät valtavassa EGW-kauhussa ja hysteriassa, mutta niille muille, jotka tätä ehkä lukevat, toivon vielä menevän perille, että minä perustan niinkuin Adventtikirkkokin perustaa uskonsa YKSIN RAAMATTUUN ja tekee sen hyvin avoimesti toisin kuin monet muut ns. vapaat suunnat ja rehellisesti sekä raamatullisella johdonmukaisuudella ja loogisuudella, jolloin Raamatun tutkija voi todellakin sydämessään vakuuttua, että näinhän sen todellakin täytyykin olla!

Katsokaa vapaasti linkistä: www.adventtikirkko.fi ja sieltä alakohta: näin me uskomme.

Nimimerkki "laintaulut" on noilla samoilla sanoilla ja samassa hengessä tolkuttanut minulle tuosta profetian armolahjasta viime kesänä. Oletko laintaulut? Sanopa nyt rehellisesti. Aikaisemminkin teillä on ollut samoilla sanoilla kirjoituksia.

Uskomatonta on tuo täysin sokea luulosi adventtikirkon ja omasta raamatullisuudestasi. Juuri kun olet luetellut kasapäin epäraamatullisuuksia edellisessä kirjoituksessasi.

Jos sinun ei tarvitsisi kaikin voimin puolustaa Ellen Whiteä, niin voisit ymmärtääkin mitä Raamatussa sanotaan profeetasta: "Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi ´Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?´ niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." (5Moos 18:20-22)

Ellen väitti olevansa enemmän kuin profeetta: “Why have I not claimed to be a prophet? Because in these days many who boldly claim that they are prophets are a reproach to the cause of Christ; and because my work includes much more than the word prophet signifies.”—Review and Herald, July 26, 1906, cited in Selected Messages, book 1, p. 32. http://www.whiteestate.org/books/mol/Chapt16.html
        "My commission embraces the work of a prophet, but it does not end there. It embraces much more than the minds of those who have been sowing seeds of unbelief can comprehend."-- 1SM 36
        http://www.whiteestate.org/issues/Tithe-H&U.html

Nyt olet itsekin myöntänyt, että Ellenin Miikaeljeesus ei ole raamatullinen etkä usko siihen. Siinä siis yksi myöntämäsi virhe. Niinpä enemmän kuin profeetta Ellen ei voinut olla oikea profeetta kun Jeesus ei ole Miikaeljeesus. Minkä johtopäätöksen vedät tästä? Väärä profeetta - eikö niin! Kivitä väärä profeetta sydämestäsi.

Jos taas vedät sen johtopäätöksen, että Ellen ei ollut profeetta, vaikka väittikin olevansa ja vaikka sinä ennen niin väitit, niin mitä perustaa löydät sitten sille, että yhä riiput hänen sinulle tuomissaan "jumalallisissa" opeissa? Etkö silloin voi yhtä hyvin roikkua minkä tahansa naapurin muijan "jumalallisissa" ennustuksissa ja loitsuissa? Mitä virkaa on enää Ellenillä ja hänen uskonnollaan sinun elämässäsi? Eikö olisi aika heittää harhaoppi menemään ja lähteä seuraamaa Jeesusta!

• Rauhaa ja kiitos

En ole nähnyt pahaa opeissa.
      Olisin muualla muuten, jos yksikin ristiriita olisi Raamatun kanssa adventismin opeissa?!

Hyvän puhumiseeen ei nyt kuule riitä mitkään sivut.

En pidä sanasta "adventismi tai adventisti" lankaan koska sitä on tullut joidenkin suussa jonkunlainen haukumasana.
      Kerron totuuden:
      - Jokainen lopun ajan Jumalan lapsi on adventisti, koska adventti tarkoittaa Kristuksen odotusta.

Siunausta
      jari laurila

• Simo

Latasin tämän http://kotisivu.mtv3.fi/tie/ koneelleni ja poltin CD:lle. Minulla on Sonyn Walkman, jolla voi kuunnella CD:eitä.

Uskaltaako tätä "Ellenin kirjaa" nyt kuunnella vai onko niin harhaoppista jo alussa kuin väittävät täällä?

Onko muita ladattavia raamattu- tai uskontolinkkejä teillä? Silmäni ovat arat, joten käytän paljon CD-soitinta "lukiessani" äänikirjoja.

• Simo kirjoitti:

Latasin tämän http://kotisivu.mtv3.fi/tie/ koneelleni ja poltin CD:lle. Minulla on Sonyn Walkman, jolla voi kuunnella CD:eitä.

Uskaltaako tätä "Ellenin kirjaa" nyt kuunnella vai onko niin harhaoppista jo alussa kuin väittävät täällä?

Onko muita ladattavia raamattu- tai uskontolinkkejä teillä? Silmäni ovat arat, joten käytän paljon CD-soitinta "lukiessani" äänikirjoja.

Terve, rauhaa ja kiitos

Veli hyvä.
        Saamasi sivu on takuuvarma asia.
        Kuuntele, niin ihastut!
        Tosi hyvä!

Tuo on klasikko, siis hyvin suosittu kirja, joka siinä on luettuna.
        Kansainvälinen teos, useille kielille käännetty, en muista monelleko, mutta hyvin monelle.

Tiedän ihmisiä jotka ovat elämänsä aikana lukeneet sen kymmeniä kertoja.

Jos tulee kysyttävää, niin voit kirjoittaa minulle
        Raaamattuhotellini postiin, tai tänne.

Iloinen olin kun tuon sivun sain.
        Aikani vaan on niin menevää, ettei ole ollut aikaa enää tutkimiseen, mutta onneksi elämässä oli aika 10 vuotta jolloin sairastin masennusta ja oli aikaa lukea Ramattua läpi useastikin, ja lukea kirjat, ja käydä kurssit.
        Joka jakeen Raamatsuta tutkin ja tongin ja kyselin, jos en tietoa saanut.

Se oli elämässäni kuitenkin hyödyllinen aika, kun sain opin Raamatusta.

Siunattua hetkiä
        jari laurila

• Simo kirjoitti:

Hei Simo vielä

Voit itsee kunnella ja todeta mitä siinä sanotaan.
        Älä välitä niistä jotka ovat täällä propagandansa kanssa, sekä myös ennakkoluulojensa kanssa.

Eivät pysty koskaan muuhun kuin perustelemattomiin syytöksiin, ja pilkkaan.

Kirjoita minulle kaikki kysymykset, niin vastaan, ja perustelen Ramatulla niin kuin pitääkin.

Käy tutustumassa Adventtikikon Jumalanpalvelukseen, ja voit kysellä lisää siellä.

Ainakin meillä on koko joukko C kasetteja lainata.
        Enää niitä ei ole tehty, mutta ovat ikivihreitä kun joskus paljon tehtiin.
        Löytyy muutakin kuunneltavaa ehkä jos kirkossa kirjastossa on kuten meillä suuri määrä.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• taram2
        Simo kirjoitti:

...tähän väliin.

Isäni joka on asunut jo vuosikymmeniä Ruotsissa lukee mielellään.Hänen kirjamaaimansa on tähän asti ollut ei hengellistä luettavaa ja varsinkin kotimaisia sotakirjoja.
        Lähetin hänelle joululahjaksi "Suuri taistelu"-kirjan.

Rukouksen hengessä pohdin:"mitähän mahtaa kirjasta ajatella?"
        Nyt tuli soitto että:"hän on lukenut kaikkien aikojen suurimman sotakirjan".
        Olin ensinnä hetken hiljaa kunnes tajusin että oli juuri kysymys tuosta lähettämästäni kirjasta.

Hän sanoi vielä ettei ymmärtänyt siitä puoliakaan,mutta jännittävä oli.
        Näin ihminen joka on koko elämänsä ollut ateisti.

• Säälittävää!
        taram2 kirjoitti:

...tähän väliin.

Isäni joka on asunut jo vuosikymmeniä Ruotsissa lukee mielellään.Hänen kirjamaaimansa on tähän asti ollut ei hengellistä luettavaa ja varsinkin kotimaisia sotakirjoja.

Olin ensinnä hetken hiljaa kunnes tajusin että oli juuri kysymys tuosta lähettämästäni kirjasta.

Miten sinä olet noin epävakaa mielipiteissäsi?
        Katsotko sen hyväksi että saat jonkun eksymään ulkopuolelle totuuden?

• taram2
        Säälittävää! kirjoitti:

Miten sinä olet noin epävakaa mielipiteissäsi?
        Katsotko sen hyväksi että saat jonkun eksymään ulkopuolelle totuuden?

lähes 80 vuotta ateismin vankinakin ollut voi herätä miettimään Jumalan olemassa oloa.

Sitä se vain todistaa ja ei ole yhtään säälittävää mielestäni.
        Ehkä sinun mutta saat pitää mielipiteesi.

• Naapuri
        taram2 kirjoitti:

lähes 80 vuotta ateismin vankinakin ollut voi herätä miettimään Jumalan olemassa oloa.

Sitä se vain todistaa ja ei ole yhtään säälittävää mielestäni.
        Ehkä sinun mutta saat pitää mielipiteesi.

Mielipiteeni on että Suuri Taistelu kirja ei ole mitä parhainta Evankeliumiin tähtäävää kirjallisuutta. Oletkos koskaan kirjallisuudessa askartellut muiden kuin jehovan ja adventistien kirjallisuuden parissa?

• taram2
        Naapuri kirjoitti:

Mielipiteeni on että Suuri Taistelu kirja ei ole mitä parhainta Evankeliumiin tähtäävää kirjallisuutta. Oletkos koskaan kirjallisuudessa askartellut muiden kuin jehovan ja adventistien kirjallisuuden parissa?

Lueskelen mielelläni m.m. sana-lehteä.
        Yleensä kaikki Jeesus-keskeiset julkaisut ovat hyvää luettavaa.
        Vartiotornit ja Herätkäät vain joutuvat romukoppaan nykyään.Nehän eivät ole Jeesus keskeisiä.

• jarlau kirjoitti:

Hei Simo vielä

Älä välitä niistä jotka ovat täällä propagandansa kanssa, sekä myös ennakkoluulojensa kanssa.

Kirjoita minulle kaikki kysymykset, niin vastaan, ja perustelen Ramatulla niin kuin pitääkin.

Käy tutustumassa Adventtikikon Jumalanpalvelukseen, ja voit kysellä lisää siellä.

Löytyy muutakin kuunneltavaa ehkä jos kirkossa kirjastossa on kuten meillä suuri määrä.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Oletpa taas ottanut yhden ihmisen eksytyksesi erityisuhriksi. Etkös häpeä!

• taram2 kirjoitti:

...tähän väliin.

Kielsin sinua lähettämästä Ellenin eksyttäviä kirjoja, muistatkos! Nyt olet tehnyt pahan teon isällesi - ei ole yhtään hauska kokemus. Alan rukoilla isäsi puolesta, ettei hän eksy sinun eikä Ellenin valheuskontoon, vaan että hän tulee uskoon ja alkaa evankelioida sinuakin.

• taram2 kirjoitti:

Lueskelen mielelläni m.m. sana-lehteä.
        Yleensä kaikki Jeesus-keskeiset julkaisut ovat hyvää luettavaa.
        Vartiotornit ja Herätkäät vain joutuvat romukoppaan nykyään.Nehän eivät ole Jeesus keskeisiä.

Mikset sitten tilannut isällesi Sana-lehden vuosikertaa, pitikö väärän profeetan kirja lähettää?

• -björn-
        jarlau kirjoitti:

Hei Simo vielä

Jumalan siunausta
        jari laurila

Oli varsin valaiseva teos.
        En tosin ponnahtanut riemunkiljahduksiin sen luettuani.
        Selkeästi Ellenismi oli sanomana.
        Tiedänpähän selkeämmin miten adventistien käsitys poikkeaa omastani taas uudesta ulottuvuudesta.
        Käsitykseni heistä pysyy juurikin tuon kirjan perusteella ennallaan.
        Tuolla tavoin uskoontulo on toista kuin Evankeliumin sanoman vastaanottamista.
        Kun tämän nyt sai lisätyksi entisten lukemieni hänen kirjojensa joukkoon ei minua voi ainakaan syyttää etten puhuisi asiasta josta en tiedä.

• taram2
        uskova_1 kirjoitti:

Mikset sitten tilannut isällesi Sana-lehden vuosikertaa, pitikö väärän profeetan kirja lähettää?

Tunsin velvollisuudekseni antaa hänelle mahdollisuuden tutustua myös tuohon kirjaan joka on aivan ainutlaatuinen.
        Siks toisekseen samaan talouteen tulee jo "hyvä sanoma"-lehti.

Eikä minulla ja hänellä ole mitään hysteriaa niinkuin sinulla,SPA:n hyviä kirjoja ja lehtiä kohtaa.
        Eikä tätä hysteriaa synny minuun ainakaan noilla menetelmillä jota "vaahtoot".

Ratkaisen itse mitä teen,mitä uskon ja missä muodossa evankeliumia julistan.Jos toimin vastoin omaatuntoani,teen synntiä.
        Sanot sinä mitä tahansa,mutta sinun evankeliumisi ei ole rakentavaa ja antaa sivullisille ei- uskoville omituisen kuvan uskovista.Tästä lähin en avaa ja lue enää "uskova1":n juttuja.

• taram2
        uskova_1 kirjoitti:

Kielsin sinua lähettämästä Ellenin eksyttäviä kirjoja, muistatkos! Nyt olet tehnyt pahan teon isällesi - ei ole yhtään hauska kokemus. Alan rukoilla isäsi puolesta, ettei hän eksy sinun eikä Ellenin valheuskontoon, vaan että hän tulee uskoon ja alkaa evankelioida sinuakin.

kirjan lukemisen uudelleen.

• Hyviä linkkejä
        Simo kirjoitti:

Suosittelen evankeliumikoulun sivuja, sieltä löytyy kuunneltavaa materiaalia. Ja vapaasana keskustelufoorumilla on Mailis Janatuisen Job-luennot ja muitakin luentoja.
        Hyvää tekstiä löytyy Rovasti Olavi Peltolan kotisivuilta.

• Simo
        Hyviä linkkejä kirjoitti:

Suosittelen evankeliumikoulun sivuja, sieltä löytyy kuunneltavaa materiaalia. Ja vapaasana keskustelufoorumilla on Mailis Janatuisen Job-luennot ja muitakin luentoja.
        Hyvää tekstiä löytyy Rovasti Olavi Peltolan kotisivuilta.

Voisitko laittaa minulle nuo sivut tähän www-muodossa? Ovat nuo nimet minulle entuudestaan outoja. Se Ellen G.:n kirja Tie Kristuksen luo minulla on jo CD:llä :)

• annu42
        Simo kirjoitti:

Kirja Suuri taistelu löytyy ainakin kasteilta, joten sen saatat löytää jostakin Adventtiseurakunnasta.

Miksi muuten kysyt: Uskaltaako? Aina voi aloittaa ja lopettaa, jos asiat menevätkin väärään suuntaan Raamatun kanssa katsottaessa. Aina kannattaa tutkia rinnalla myös Raamattua.

Uskon Pyhän Hengen auttavan rukoilevaa etsijää. Odota Pyhän Hengen johdatusta, ja kuuntele, jos niin haluat. Siunausta sinulle!

• annu42 kirjoitti:

Kirja Suuri taistelu löytyy ainakin kasteilta, joten sen saatat löytää jostakin Adventtiseurakunnasta.

Miksi muuten kysyt: Uskaltaako? Aina voi aloittaa ja lopettaa, jos asiat menevätkin väärään suuntaan Raamatun kanssa katsottaessa. Aina kannattaa tutkia rinnalla myös Raamattua.

Uskon Pyhän Hengen auttavan rukoilevaa etsijää. Odota Pyhän Hengen johdatusta, ja kuuntele, jos niin haluat. Siunausta sinulle!

Niinpä sinäkin vain eksyit adventismin harhoihin, vaikka Pyhä Henki ei poistunut maan päältä. Adventismi ja Ellenin kirjat ovat eksyttäviä, että niitä ei saa suositella kokeiltavaksi. Tuo eksyttävä henki kietoo niin, että kun siihen vähänkin jää kiinni, on vaikea enää päästä irti. Varsinkin jos lukija on ei-uskova tai heikko uskossaan.

Ellenin kirjat sopivat oppimateriaaliksi henkilölle, joka tekee tutkimusta harhaopeista - ei muille.

• annu42 kirjoitti:

Tulipa mieleeni vanha kirjoituksesi. Vastaapa kysymyksiin ja mieti kannattaako Suurta Taistelua suositella.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000008276752#22000000008276752

• Timo Flink

• Timo Flink kirjoitti:

Katsoin kirjoituksesi ja totesin heti, ettet ymmärrä adventistista teologiaa. Osa oli puolitotuuksia, osa puhtaasti pieleen.

Timo Flink

Tarkoitat, etten nyökyttele hyväksyvästi adventistiselle teologialle.

Kyllä minä ihmisen pahoja teitä ymmärrän oikein hyvin, olenhan ollut itsekin ei-uskova ja joudun joka päivä tarkistamaan, ettei liha vain ala elämään, vaan pysyy kuolleena. Ei pahuutta saa hyväksyä.

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Tarkoitat, etten nyökyttele hyväksyvästi adventistiselle teologialle.

Kyllä minä ihmisen pahoja teitä ymmärrän oikein hyvin, olenhan ollut itsekin ei-uskova ja joudun joka päivä tarkistamaan, ettei liha vain ala elämään, vaan pysyy kuolleena. Ei pahuutta saa hyväksyä.

==>Tarkoitat, etten nyökyttele hyväksyvästi adventistiselle teologialle.

• adjyrki
        Timo Flink kirjoitti:

Katsoin kirjoituksesi ja totesin heti, ettet ymmärrä adventistista teologiaa. Osa oli puolitotuuksia, osa puhtaasti pieleen.

Timo Flink

Molemmat ovat rakentaneet uskonsa omaan profeettaansa.
        Opillisesti he ovat Raamatun ukopuolinen uskonto, vaikka molemmat ottavatkin pieniä heille sopivia osia oppiinsa myös Raamatusta.
        Niin tekevät myös islaminuskoiset.
        Kenelläkään näistä ei oppi ole perustunut evankeliumiin.
        Jokaisen oppi on profeettaoppeihin kuuluvia mysteeriuskontoja joiden oma profeetta on sanomallaan tärkeimmässä osassa....ja E,S tai M on hänen profeettansa.

• Timo Flink
        adjyrki kirjoitti:

Molemmat ovat rakentaneet uskonsa omaan profeettaansa.
        Opillisesti he ovat Raamatun ukopuolinen uskonto, vaikka molemmat ottavatkin pieniä heille sopivia osia oppiinsa myös Raamatusta.
        Niin tekevät myös islaminuskoiset.
        Kenelläkään näistä ei oppi ole perustunut evankeliumiin.
        Jokaisen oppi on profeettaoppeihin kuuluvia mysteeriuskontoja joiden oma profeetta on sanomallaan tärkeimmässä osassa....ja E,S tai M on hänen profeettansa.

Ellen White korosti, että Raamattu ja vain Raamattu voi olla kristityn ainoa normi. Smith tai Muhammed eivät näin toimineet.

Kirkon virallinen lausunto alla:

Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)

Adventtikirkko perustaa opilliset näkemyksensä Raamattuun eikä Ellen Whiten kirjoituksiin.

Timo Flink

• adjyrki
        Timo Flink kirjoitti:

Ellen White korosti, että Raamattu ja vain Raamattu voi olla kristityn ainoa normi. Smith tai Muhammed eivät näin toimineet.

Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)

Adventtikirkko perustaa opilliset näkemyksensä Raamattuun eikä Ellen Whiten kirjoituksiin.

Timo Flink

Kyllä Raamattu on tärkein kirja ilman E.G. Whiten mainostamistakin.
        Ellen G. Whitestä ei ole profeetaksi millään mittarilla.
        Hän oli elinaikanaan rasisti joka hyväksyi orjuuden.
        Hän erehtyi juutalaisten suhteen koska he palasivat takaisin omaan maahansa.
        Hänen ennustuksensa eivät toteutuneet.
        Hän julisti väärin Kristuksen tulosta oman elämänsä aikana.
        Lukemattomat ovat hänen erehdyksensä.
        Adventistien usko omaan profeettaansa on yhtäläinen kuin mormooneilla ja islamilaisilla omaansa.

• voi vapauttaa
        adjyrki kirjoitti:

Adventistien usko omaan profeettaansa on yhtäläinen kuin mormooneilla ja islamilaisilla omaansa.

-samoin sitten oli Jeesus ja Paavali - kumpikaan ei vastustanut, vaan hyväksyi tilanteen

-nykyinen Israelin valtio ei ole se mitä Aabraham tai muut Raamatun henkilöt haaveilivat, todellinen Israel saa uudistetun maapallon asuinsijakseen. Emme ole vielä sitä luvattua saavuttaneet

-jos voisit luetella yhdenkin sellaisen

-mitähän tarkoita? No Paavali julisti että Kristus on pian tuleva ja opetuslapset odottivat että Jeesus perustaa valtakuntansa heti!

-kuka Raamatun kirjoittajista on erehtymätön? Meidän esikuvamme on vain Jeesus. Tosin Ellen White ei ole erehtynyt missään oppikysymyksessä tai profetiassa. Ihmisenä hän oli erehtyväinen.

- No ei aivan, sillä meidän profeettamme julisti Jeesusta Kristusta ristiinnaulittuna!

• Timo Flink kirjoitti:

==>Tarkoitat, etten nyökyttele hyväksyvästi adventistiselle teologialle.

Jos Huopatossunenäkirkon teologia on järjetöntä ja pahoilta hengiltä saatua, niin ei sen lukeminen ja tutkiminen yötäpäivää muuta sitä yhtään oikeammaksi. Samoin on adventismin kanssa.

• Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Etkö huomaa, että kirkkosi virallinen teksti määrää, että Ellen Whiten kirjoitukset määräävät, miten Raamattua on ymmärrettävä.

Ensin tuodaan esiin Ellen Jumalan puhemiehenä. Sitten vakuutetaan, että Adventtikirkko on eri asemassa kuin muut kirkot eli se on jäännösseurakunta. Jäännösseurakuntana olemista perustellaan Ellenin olemassaololla. Elleniä tuodaan esiin ehdottoman luotettavana, arvovaltaisena ja totuudellisena. Elleniltä käsketään ottamaan lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Nyt kun kuulijat on saatu täysin ehdottomaan ellenuskoon, käsketään Ellenin kirjoituksissa olevien ilmausten kautta lukemaan Raamattua. Eipä siinä senjälkeen enää jää Raamatun lukijalla tilaa tutkiskella Raamattua Pyhässä Hengessä, kun Ellen on jo pistetty Hänen tilalleen.

• Timo Flink
        adjyrki kirjoitti:

Tiedoksesi, että Ellen G. White vastusti orjuutta. Hän kirjoitti, ettei Jerusalemia jälleenrakenneta aikaisempaan loistoonsa. Ei ole rakennettu eikä rakenneta. Ellen White ei koskaan ennustanut Jeesuksen takaisintulon ajankohtaa, ei omalle ajalleen eikä siitä eteenpäin. Ennen profeetan tehtäväänsä hän oli nuorena tyttönä uskonut Millerin tulkinnan Jeesuksen paluun ajankohdasta, mutta hylkäsi tämän ajatuksen. Emme myöskään usko hänestä sellaista, mitä mormoonit uskovat Smithista tai islamilaiset Muhammedista. Suosittelen, että tarkistat faktasi.

Timo Flink

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Etkö huomaa, että kirkkosi virallinen teksti määrää, että Ellen Whiten kirjoitukset määräävät, miten Raamattua on ymmärrettävä.

Ensin tuodaan esiin Ellen Jumalan puhemiehenä. Sitten vakuutetaan, että Adventtikirkko on eri asemassa kuin muut kirkot eli se on jäännösseurakunta. Jäännösseurakuntana olemista perustellaan Ellenin olemassaololla. Elleniä tuodaan esiin ehdottoman luotettavana, arvovaltaisena ja totuudellisena. Elleniltä käsketään ottamaan lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Nyt kun kuulijat on saatu täysin ehdottomaan ellenuskoon, käsketään Ellenin kirjoituksissa olevien ilmausten kautta lukemaan Raamattua. Eipä siinä senjälkeen enää jää Raamatun lukijalla tilaa tutkiskella Raamattua Pyhässä Hengessä, kun Ellen on jo pistetty Hänen tilalleen.

==>Etkö huomaa, että kirkkosi virallinen teksti määrää, että Ellen Whiten kirjoitukset määräävät, miten Raamattua on ymmärrettävä.

• Timo Flink kirjoitti:

==>Etkö huomaa, että kirkkosi virallinen teksti määrää, että Ellen Whiten kirjoitukset määräävät, miten Raamattua on ymmärrettävä.

Sama, mutta eri järjestyksessä ja eri kielellä. Kaiken lisäksi tekstin kirjoittanut ei myöskään ymmärrä, että puhuu ristiin eri kohdissaan.

• ko. sivuille
        Simo kirjoitti:

Voisitko laittaa minulle nuo sivut tähän www-muodossa? Ovat nuo nimet minulle entuudestaan outoja. Se Ellen G.:n kirja Tie Kristuksen luo minulla on jo CD:llä :)

http://groups.msn.com/Vapaasana

www.evank.org

www.kolumbus.fi/rov.o.peltola

• Simo
        ko. sivuille kirjoitti:

http://groups.msn.com/Vapaasana

www.evank.org

www.kolumbus.fi/rov.o.peltola

Kiitos paljon sivuista! Tutustun niihin mitä suurimmalla mielenkiinnolla.

• "oo"
        Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Olethan varmaan joskus lukenut Raamattua.Eikö sinua häiritse Whiten kuvailemat asiat joiden sisältö poikkeaa radikaalisti Raamatun kertomasta?
        White aloittaa Raamatun kertomisen uusiksi jo Paratiisin oloista kertoen asioita joista Raamattu ei kerro mitään.
        Näiden hänen kertomiensa asioiden huomaa muuttaneen koko Raamatun historian täysin erilaiseksi kuin mikälaisen käsityksen me saamme lukemalla vain Raamattua.
        Samanlaisia ovat Jehovantodistajienkin kirjoitukset.
        Liekö teiltä lainattuja.Te molemmat kerrotte asiat uudella tavalla ja olette liittäneet tuon uuden käsityksen oppinne sisällöksi.
        Erityisesti asian huomaa kun puhutaan Mooseksen laista ja lakiliitosta.Siinä huomaa kuinka tärkeä osa on juuri niillä asioilla joista Raamattu ei puhu mutta White sensijaan esittelee laajasti.
        Kirkkosi työntekijänä ymmärrän sinun luonnollisesti puolustavan omienne menettelyä.
        Ethän muuten olisi itsekään missään tekemisissä moisen toiminnan kanssa.
        Profeetta oli Bileamkin. Myös hän pyrki saamaan Herralta tietonsa. Hänkin halusi aivan tietynlaista tietoa jotta voisi siitä hyötyä.
        Tällainen aaasema on ollut teidän "profeetallannekin".Hän on tehnyt samaan aikaan työtä kirkossanne ja "saanut" näkynsä.
        Näin ei ole kukaan "oikeista" tiedottavista profeetoista tehnyt.
        Oikeat profeetat eivät elä pienen ryhmän edustajana ja samaan aikaan aja omia mieltymyksiään kuin käärmettä pulloon.
        Jos heidän sanomansa on koko maailmaa varten, he ovat edustaneet silloin ainoastaan Jumalaa.
        Kukaan ei voi palvella kahta päämäärää varten yhtäaikaa.
        White korosti sanoillaan Raamattua mutta kielsi Raamatun totuuden kaikessa tekemisessään.
        Hänelle Raamatun suosittaminen oli vain keinona motiiviensa ajamisessa.

1.Korinttolaiskirje:
        15:19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

1.Tim.6:3. Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5. alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

Se, että teillä on muitakin päämääriä kuin julistaa totuutta tekee teidät kelvottomiksi palvelemaan vain Evankeliumin sanomaa.
        Kuitekin vain puhtaan Evankeliumin julistaminen on Kristuksen antama tehtävä.
        Kaikki muu seuraisi luonnostaan sen mukana.

• Timo Flink kirjoitti:

Tiedoksesi, että Ellen G. White vastusti orjuutta. Hän kirjoitti, ettei Jerusalemia jälleenrakenneta aikaisempaan loistoonsa. Ei ole rakennettu eikä rakenneta. Ellen White ei koskaan ennustanut Jeesuksen takaisintulon ajankohtaa, ei omalle ajalleen eikä siitä eteenpäin. Ennen profeetan tehtäväänsä hän oli nuorena tyttönä uskonut Millerin tulkinnan Jeesuksen paluun ajankohdasta, mutta hylkäsi tämän ajatuksen. Emme myöskään usko hänestä sellaista, mitä mormoonit uskovat Smithista tai islamilaiset Muhammedista. Suosittelen, että tarkistat faktasi.

Timo Flink

Oletko peräti tietämätön, vai yritätkö tahallasi peitellä Ellenin tekoja?

Väität: ” Hän kirjoitti, ettei Jerusalemia jälleenrakenneta aikaisempaan loistoonsa. Ei ole rakennettu eikä rakenneta”

”I also saw that Old Jerusalem never would be built up; and that Satan was doing his utmost to lead the minds of the children of the Lord into these things now, in the gathering time, to keep them from throwing their whole interest into the present work of the Lord, and to cause them to neglect the necessary preparation for the day of the Lord." (White, Early Writings, osa Experience and Views)

= Minä myös näin, ettei vanhaan Jerusalemia koskaa rakennettaisi.
        LOISTOONSA on omaa keksintöäsi. Ei tuossa lauseessa mistään loistosta puhuta. Vanha Jerusalem on jo rakennettu ja temppelin rakentamiseen on valmistauduttu jo kauan.

Väität: ”Ellen White ei koskaan ennustanut Jeesuksen takaisintulon ajankohtaa, ei omalle ajalleen eikä siitä eteenpäin”

Ellen White, Bates oli jo Millerin liikkeessä uskomassa, että Jeesus tulee takaisin 1843 ja sitten 1844.

Ellen Harmon (myöh. White) kierteli adventistisaarnaaja James Whiten kanssa saarnaamassa, että Jeesus tulee pian. Profetia, että Jeesus tulee kesäkuussa 1845 herätti uutta toivoa milleristeissä. Kun tämäkin päivämäärä petti, Ellen laittoi uuden päivämäärän syyskuulle. (Anderson Dirk 1999. WHITE OUT, s. 11; White Arthur L. ”Ellen G. White®: A Brief Biography.”)

Näystä, jonka Ellen näki 27.6.2850, hän kirjoittaa: "Jotkut katsoivat Jeesuksen tulemuksen ajankohdan liian kauaksi” ja "Jeesuksen aika kaikkein pyhimmässä on lähes lopussa" (White Ellen. Early Writings -Experience and Views. Alaotsikko Duty in View of the Time of Trouble) ja "Mutta nyt aika on lähes lopussa ja mitä me olemme oppineet vuosissa (= 6 vuodessa) he (uudet käännynnäiset milleristeistä) joutuvat oppimaan muutamassa kuukaudessa" (White Ellen. Early Writings -Experience and Views. Alaotsikko Mark of the Beast) Jeesus ei tullut ja nyt on ollut jo yli puolitoista sataa vuotta aikaa oppia, eivätköhän ole oppineet, vaan eivätpä taida olla elossa.

Tämä Ellenin 1850 saama näky lähes lopussa olevasta ajasta taas myötäili Joseph Batesin seitsemän vuoden, lokakuu 1844 - lokakuu 1851 sovituspäiväteoriaa, josta hän kirjoitti vuonna 1850. Seitsemän vuoden viimeisenä 6 kuukauden jaksona Jeesus keräisi pyhät sirpillään valkoisella pilvellä seisten. (Anderson Dirk 1999. WHITE OUT, s. 24) Ellen Whiten sisko Sarah B. Harmon kirjoitti 1850 kirjeen, jossa hän sanoi: "Uskon, että tämä on viimeinen talvi, jonka näemme ennenkuin Jeesus ylipappimme tulee". ( Canright D.M. 1919. LIFE OF MRS. E.G. WHITE - HER CLAIMS REFUTED, luku 7)

Konferenssissa 27.5.1856 Ellen White väitti enkelin kertoneen hänelle näyssä, että jotkut läsnäolijoista joutuisivat matojen ruuaksi, osa joutuu seitsemään viimeiseen vitsaukseen ja osa ylöstemmataan Jeesuksen tullessa näkemättä kuolemaa. (White Ellen, Testimony for the church, nr 2, the two ways) Mutta ketäpä näistä on enää elossa, joten Ellenin profetia on pötyä tästäkin ajasta.

Adventistit suuresti halveksivat jehovalaisia siitä, että he laittoivat uusia päivämääriä Jeesuksen tulemiselle, mutta eivät muista, että myös Ellen G. White, heidän oma profeettansa laittoi näitä.

Mene nyt taas kuumeisesti Ellen White Estaten ja adventistitutkijoiden sivuille hakemaan korvasyyhyysi selityksiä ja tulkintoja. Toinen vaihtoehto on, että voisit vihdoin tunnustaa, että Ellen White oli väärä profeetta eikä hänen vääriä ennustuksiaan ja ohjeitaan kannata puolustaa, eivät ne tulleet Jumalalta.

• Timo Flink
      • jatkuu

Loma ei auttanut.

Se sivusto ei puhu mitään.
        Sanoja on mutta sisältö puuttuu!

• Johannes1
        *** kirjoitti:

Se sivusto ei puhu mitään.
        Sanoja on mutta sisältö puuttuu!

Kiitos Timo. Tervetuloa lomalta.Sinua on kaivattu, toivottavasti aikasi riittää vastata "kaikenlaisiin" kirjoituksiin. Miksi ei ymmäretä Jumalan sanaa raamatusta? Sana on kuolut ilman Pyhää-Henkeä. Tässä ehkä vastaus hänelle, joka adv. kirkon sivuja olevia raamatun paikkoja käsitä.Rukoille P-H. Aamen. Maran ata.

• Naapuri
        Johannes1 kirjoitti:

Kiitos Timo. Tervetuloa lomalta.Sinua on kaivattu, toivottavasti aikasi riittää vastata "kaikenlaisiin" kirjoituksiin. Miksi ei ymmäretä Jumalan sanaa raamatusta? Sana on kuolut ilman Pyhää-Henkeä. Tässä ehkä vastaus hänelle, joka adv. kirkon sivuja olevia raamatun paikkoja käsitä.Rukoille P-H. Aamen. Maran ata.

Uskonne! On teidän tapanne uskoa ja käsittää raamattua, muttei ole kaiken kattavaa ja ehdotonta muotoa.
        Monissa kirkoissa nähdään eri tavalla kuin teidän, joten terveessä oikeassa olemisessa on aina oltava valmius mahdolliseen kannan muutokseen.

• adjyrki

Teidän sanomanne ei jätä erehtymiseen varaa.
        Kun luet kolmen enkelin kirjoitusta hän sanoo suoraan adventtikirkon olevan ..........
        Väität asioista ikäänkuin muut eivät ymmärtäisi teidän sanojanne!
        Miksi te sitten sopertelette?
        Miksi meidän on sinun mielestäsi tärkeää tietää teistä?
        Riittäähän se että tiedämme mitä pakanoiden apostoli on meille opettanut.
        Ja te opetatte eri asiaan perehtymistä.
        Ei missään Raamatussa kehoiteta ketään tutustumaan mihinkään opettajiin.
        JOten olet esittelemässä itseäsi ilman suosituksia.

• Timo Flink
        adjyrki kirjoitti:

Teidän sanomanne ei jätä erehtymiseen varaa.
        Kun luet kolmen enkelin kirjoitusta hän sanoo suoraan adventtikirkon olevan ..........
        Väität asioista ikäänkuin muut eivät ymmärtäisi teidän sanojanne!
        Miksi te sitten sopertelette?
        Miksi meidän on sinun mielestäsi tärkeää tietää teistä?
        Riittäähän se että tiedämme mitä pakanoiden apostoli on meille opettanut.
        Ja te opetatte eri asiaan perehtymistä.
        Ei missään Raamatussa kehoiteta ketään tutustumaan mihinkään opettajiin.
        JOten olet esittelemässä itseäsi ilman suosituksia.

Vastasin esitettyyn kysymykseen eli että tietoa on saatavilla kirkon sivuilta. Muuta en väittänyt.

Timo Flink

• adjyrki
        Timo Flink kirjoitti:

Vastasin esitettyyn kysymykseen eli että tietoa on saatavilla kirkon sivuilta. Muuta en väittänyt.

Timo Flink

Sivustonne on mainostoimiston käsialaa.
        Paavalilla eikä muollakaan apostoleilla ei ollut tuollaista itse-esittelyä.
        Paavali esitteli ainoastaan Kristusta.
        Adventtikirkko esittelee ja mainostaa itseään.
        Et voi pitää ihmisiä niin yksinkertaisena etteikö näkisi läpi teidän juonenne.
        Tiikerin täplät näkyy läpi maskeerauksen.
        En ole tavannut helluntailaista tai luterilaista joka tekisi vastaavalla tavalla itsen mainosta kuin te adventistit mormoonit ja JT:t.
        Teissä on tosi paljon samoja piirteitä.
        Te ette voi sitä enää välttääkään kun se kuuluu teidän ominaispiirteeseenne jo opissannekin.
        E.G. Whiten kirjatkin sisältävät saman piirteen.
        Se ei ole tullut Raamatun opetuksesta vaan on tyypillisaesti inhimillinen heikkous.

• kolme enkeliä
        adjyrki kirjoitti:

Sivustonne on mainostoimiston käsialaa.
        Paavalilla eikä muollakaan apostoleilla ei ollut tuollaista itse-esittelyä.
        Paavali esitteli ainoastaan Kristusta.
        Adventtikirkko esittelee ja mainostaa itseään.
        Et voi pitää ihmisiä niin yksinkertaisena etteikö näkisi läpi teidän juonenne.
        Tiikerin täplät näkyy läpi maskeerauksen.
        En ole tavannut helluntailaista tai luterilaista joka tekisi vastaavalla tavalla itsen mainosta kuin te adventistit mormoonit ja JT:t.
        Teissä on tosi paljon samoja piirteitä.
        Te ette voi sitä enää välttääkään kun se kuuluu teidän ominaispiirteeseenne jo opissannekin.
        E.G. Whiten kirjatkin sisältävät saman piirteen.
        Se ei ole tullut Raamatun opetuksesta vaan on tyypillisaesti inhimillinen heikkous.

Jäämällä kotiin neljän seinän sisään ei evankeliumi etene. Ei ole myöskään kivaa katsella kuivia sivustoja, kuten tämäkin saitti on. Hyvä että tehdään kaunista, vaikka ammattilaisten avulla.

Adventistien opit eivät ole lähelläkään mainitsemiasi suuntia. Adventistien keskus on Jeesus.

Mitä Whiteen tulee, hänen kirjoituksissaan näemme Pyhän Hengen vaikutuksen ja sen todistavat ne tuhannet, jotka ovat tulleet uskoon häen kirjoitustensa kautta, mutta ennenkaikkea ne, joiden uskoa häen kirjoituksensa vahvistavat.

Jokainen arvosteleva, parjaava ja herjaava maininta adventisteistä saa ihmiset entistä enemmän kiinnostumaan. Näin paholaisen työ kääntyy häntä itseään vastaan ja seurakunta saa voiton Jumalan siunauksessa.

• -björn-

Minä suosittelen tutkimaan mikä on Raamatun sanoma.
      En suosittele opiskelemaan adventistien sanomaa.
      Ne ovat nimittäin kokonaisuudessaan täysin erilaiset.
      Raamatun tarkoitus on kertoa kaikki ne asiat jotka ovat meitä varten tarkoitetut jotta niiden mukaan meille syntyy Jumalan suunnitelmasta riittävä kuva.
      Jokainen tulkinnallinen ja väritetty kuvaus Raamatun tapahtumista, oli se elokuvaa tai jonkun kirkkokunnan oppia vääristää meidän saamaa käsitystä Raamatusta.
      Raamatun kertomuksiin on piilotettuna kaikki tarpeellinen.
      Ainoastaan Raamatussa mainitut asiat ja sen kertomiseen käytetty tapa ovat Jumalan vartioimaa Jumalan Sanaa.
      Itse tapahtumien oikeellisuus voi olla historiallisesti paikkansapitämätön, mutta kertomus sisältää sen opetukseen tarkoitetun tiedon jota varten ne ovat meille talletettukin.
      E.G. White on kertonut valtavasti väritettyinä Raamatun kertomukset sisällyttäen sellaista informaatiota jonka oikeellisuutta emme voi tarkistaa mistään lähteestä.
      Niiden kertomusten kautta me emme saa oikeaa kuvaa mistään Vanhan Testamentin kertomuksesta vaan niiden kautta mielikuvitus rakentaa väärän alkutilan Vapahtajamme työn perustaksi.
      Näin meille syntyy erilainen sovitusoppi kuin minkä Uusi Testamentti meille kertoo.
      Myös Uuden testamentin tarkoituksen E.G. White muuttaa sopimaan kirkkonsa rakentaman opin mukaiseksi.
      Täälläolevat kirkon edustajat ovat vihkiytyneet julistamaan kirkkonsa oppia eikä kukaan voi palvella yhtäaikaa kahta päämäärää.
      He eivät ole oikealla asialla julistaessaan muka Raamattua ja vain Raamattua.
      Se on tarkoitettu luottamuksen hankkimiseksi heidän todellisen päämääränsä saavuttamiseksi.
      Se päämäärä on saada heidän kirkolleen pitkäaikaisia ja uskollisia uusia jäseniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      69
      2680
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      55
      2647
    3. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1977
    4. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      16
      1976
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1948
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      270
      1917
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1251
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      35
      1041
    9. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      90
      946
    10. Bachelor Suomi: Ada saa lähtöpassit - Tilanne kärjistyy, itkua, syyllisyyttä: "Miehistä mä en..."

Ada joutui nielemään pettymyksen karvasta kalkkia... Adan pelko osoittautui todeksi, eikä hän ei saanut ruusua ruususer
      Bachelor
      17
      929
    Aihe