Jehovan todistajat ja UUT

Mikähän on nykyjään todistajan kanta kyseisestä yhdistyksestä (Uskontojen Uhrien Tuki ry)? Onko se mielestäsi turha pulju vai täysin turha pulju, vaiko onko sillä jopa oma ylevä tarkoituksensa?

Puhutaanko tästä yhdistyksestä ja sen tarkoitusperistään todistajille tikkurilan kautta mitään? Vai tietävätkö todistajat koko yhdistyksen olemassaolostakaan mitään?

Entä mitä mieltä on todistaja siitä, että Uskontojen Uhrien Tuki ry:n "asiakkaista" valtaosa on kai entisiä todistajia? Kertooko tuo mielestänne mistään? Vai vähättelettekö te asiaa "naureskellen" esimerkiksi tuomalla julki tälle vuodelle anotun ja sitä kautta evätyn tuen määrän ko. yhdistykselle?

13

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jehovan todistajat

      Emme lue netissä olevia keskutelupalstoja, koska se voisi heikentää uskoamme.

      • AliBaba

        Propsit siitä!

        Mitä pahaa keskustelupalstoissa on... täältä suomi24:n keskustelupalstalta saa hyviä reseptejä... ja jos ei satu muistamaan kuinka kauan sämpylätaikinan pitää kohota niin sen kuin kysyy niin kyllä melko nopeasti se vastaus joltakulta löytyy... olen saanut myös hyvää informaatiota sukeltamisesta...

        On täällä sitten sellaisiakin viestejä joilla halutaan heikentää Jehovan todistajien uskoa, mutta ei niitä kannata lukea jos epäilee uskonsa kestävyyttä...


      • AliBaba kirjoitti:

        Propsit siitä!

        Mitä pahaa keskustelupalstoissa on... täältä suomi24:n keskustelupalstalta saa hyviä reseptejä... ja jos ei satu muistamaan kuinka kauan sämpylätaikinan pitää kohota niin sen kuin kysyy niin kyllä melko nopeasti se vastaus joltakulta löytyy... olen saanut myös hyvää informaatiota sukeltamisesta...

        On täällä sitten sellaisiakin viestejä joilla halutaan heikentää Jehovan todistajien uskoa, mutta ei niitä kannata lukea jos epäilee uskonsa kestävyyttä...

        Hehkuttamasi puheenvuoron täytyi olla mitä viihdyttävintä sarkasmia. Tekninen mahdottomuus.


    • fger.

      >>>Entä mitä mieltä on todistaja siitä, että Uskontojen Uhrien Tuki ry:n "asiakkaista" valtaosa on kai entisiä todistajia? Kertooko tuo mielestänne mistään?

      • >>Entä kertooko se mielestäsi mitään, että asiakaskanta oli vallan toinen ennen pomon vaihtumista UUT:llä?

        Nimittäin siitä, että kun yhdistyksessä on mukana entisiä todistajia niin uudet entiset saavat sanan kyseisestä hyvän asian puolesta taistelevasta yhdistyksestä.


      • naurussa piteleminen
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Entä kertooko se mielestäsi mitään, että asiakaskanta oli vallan toinen ennen pomon vaihtumista UUT:llä?

        Nimittäin siitä, että kun yhdistyksessä on mukana entisiä todistajia niin uudet entiset saavat sanan kyseisestä hyvän asian puolesta taistelevasta yhdistyksestä.

        Kovin on säkenöivää keskustelu yhdistyksissäkin! Että kun luopuu uskonnosta ollakseen riippumaton niin sitten naama punaisena todistelemaan yhdistyksiin siitä ja tästä. Pysykään mielummin kotona, siellä on leppoisaa teekupin ja uusimman miestenlehden (tai naisten-) ääressä ja turvallinen muutenkin olo kuin ketunpennulla pesäkolossaan juuri pyydystetty harakka suussa ja vatsa pikkasen muttei pahasti - ummella.

        Niin ja juu, minäkään en lue enkä kommentoi keskustelupalstoilla.


      • naurussa piteleminen kirjoitti:

        Kovin on säkenöivää keskustelu yhdistyksissäkin! Että kun luopuu uskonnosta ollakseen riippumaton niin sitten naama punaisena todistelemaan yhdistyksiin siitä ja tästä. Pysykään mielummin kotona, siellä on leppoisaa teekupin ja uusimman miestenlehden (tai naisten-) ääressä ja turvallinen muutenkin olo kuin ketunpennulla pesäkolossaan juuri pyydystetty harakka suussa ja vatsa pikkasen muttei pahasti - ummella.

        Niin ja juu, minäkään en lue enkä kommentoi keskustelupalstoilla.

        >>Kovin on säkenöivää keskustelu yhdistyksissäkin! Että kun luopuu uskonnosta ollakseen riippumaton niin sitten naama punaisena todistelemaan yhdistyksiin siitä ja tästä.

        Oletko siis sitä mieltä, että alkuperäiseen tarkoitukseensa tuo yhdistys on tällähetkellä kelvoton? Vai onko sillä jokin tarkoitus? Kai siitä joku saa hakemaansa kun sellainen on olemassa ja mielestäni tarpeellinen onkin.


      • ei helppoa
        naurussa piteleminen kirjoitti:

        Kovin on säkenöivää keskustelu yhdistyksissäkin! Että kun luopuu uskonnosta ollakseen riippumaton niin sitten naama punaisena todistelemaan yhdistyksiin siitä ja tästä. Pysykään mielummin kotona, siellä on leppoisaa teekupin ja uusimman miestenlehden (tai naisten-) ääressä ja turvallinen muutenkin olo kuin ketunpennulla pesäkolossaan juuri pyydystetty harakka suussa ja vatsa pikkasen muttei pahasti - ummella.

        Niin ja juu, minäkään en lue enkä kommentoi keskustelupalstoilla.

        Useimpien uskonnollisten ja poliittisten lahkojen opetus (indoktrinaatio) tähtää siihen, ettei lahkosta ole helppo lähteä. Kengät voivat kantaa kokoussalilta pois, mutta vuosien opetukset jäävät vaivaamaan. Kaikki meistä eivät ole rautaa ja jos olisivat, niin moisiin lahkoihin ei kukaan liittyisikään. Tarvitsemme siis ihmisenä tukea eroprosessin aikana ja parhaiten tuota tukea voivat antaa ne, jotka ovat eron jo työstäneet läpi. Siksi on myös luonnollista, että yhdityksen kulloinenkin ulospäin näkyvä miehitys vetää puoleensa oman entisen lahkonsa "luopioita".

        Mitkä mahtavat olla ne eurot, joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee? Voisiko hän ylipäätään perustella väitteitään?


      • fger.
        ei helppoa kirjoitti:

        Useimpien uskonnollisten ja poliittisten lahkojen opetus (indoktrinaatio) tähtää siihen, ettei lahkosta ole helppo lähteä. Kengät voivat kantaa kokoussalilta pois, mutta vuosien opetukset jäävät vaivaamaan. Kaikki meistä eivät ole rautaa ja jos olisivat, niin moisiin lahkoihin ei kukaan liittyisikään. Tarvitsemme siis ihmisenä tukea eroprosessin aikana ja parhaiten tuota tukea voivat antaa ne, jotka ovat eron jo työstäneet läpi. Siksi on myös luonnollista, että yhdityksen kulloinenkin ulospäin näkyvä miehitys vetää puoleensa oman entisen lahkonsa "luopioita".

        Mitkä mahtavat olla ne eurot, joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee? Voisiko hän ylipäätään perustella väitteitään?

        RAY:n 20000e.


      • stand corrected
        ei helppoa kirjoitti:

        Useimpien uskonnollisten ja poliittisten lahkojen opetus (indoktrinaatio) tähtää siihen, ettei lahkosta ole helppo lähteä. Kengät voivat kantaa kokoussalilta pois, mutta vuosien opetukset jäävät vaivaamaan. Kaikki meistä eivät ole rautaa ja jos olisivat, niin moisiin lahkoihin ei kukaan liittyisikään. Tarvitsemme siis ihmisenä tukea eroprosessin aikana ja parhaiten tuota tukea voivat antaa ne, jotka ovat eron jo työstäneet läpi. Siksi on myös luonnollista, että yhdityksen kulloinenkin ulospäin näkyvä miehitys vetää puoleensa oman entisen lahkonsa "luopioita".

        Mitkä mahtavat olla ne eurot, joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee? Voisiko hän ylipäätään perustella väitteitään?

        Juuri tällaista vastausta halusinkin. Kiitos! Alkoi vain ihmetyttää tuo keskustelu vertaistukiyhdistyksen "sisäisestä" kamppailusta... valta ja sen halu ovat kantavia voimia. Oli lähipiirissä perhe, jossa uskonto näytteli hyvin vallitsevaa osaa perheen elämässä. Koko perhe oli poistettu muistaakseni helluntailaisesta seurakunnasta kun oli selvinnyt, että vanhemmat olivat käyneet "kilpailevan" seurakunnan palveluksissa. Mitä kaikkea sitä tehdäänkään uskonnon nimissä, ja jos katsomme historiaa taaksepäin (kirjoitettu historia) niin ovatko ihmiset saaneet aikaan enemmän hyvää vai pahaa uskonnon nimissä... pelkään pahoin, että...


      • fger.
        ei helppoa kirjoitti:

        Useimpien uskonnollisten ja poliittisten lahkojen opetus (indoktrinaatio) tähtää siihen, ettei lahkosta ole helppo lähteä. Kengät voivat kantaa kokoussalilta pois, mutta vuosien opetukset jäävät vaivaamaan. Kaikki meistä eivät ole rautaa ja jos olisivat, niin moisiin lahkoihin ei kukaan liittyisikään. Tarvitsemme siis ihmisenä tukea eroprosessin aikana ja parhaiten tuota tukea voivat antaa ne, jotka ovat eron jo työstäneet läpi. Siksi on myös luonnollista, että yhdityksen kulloinenkin ulospäin näkyvä miehitys vetää puoleensa oman entisen lahkonsa "luopioita".

        Mitkä mahtavat olla ne eurot, joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee? Voisiko hän ylipäätään perustella väitteitään?

        >>>joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee


      • fger. kirjoitti:

        >>>joita kaikkeen katkeroitunut fger kaipailee

        Mieti ensin kuinka jehovantodistajat päättelevät ex-jt:ien katkeruuden määärän ja sovella samaa kaavaa itseesi.


    • sisäpiiriin tietoa

      mutta valitettavasti tuskin uskaltautuvat k.o. sivulle. Siis tarvettaon.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe