Karmaiseva elokuva!

Usko

Televisiosta tuli toissailtana elokuva arkeologeista, jotka löysivät Jerusalemissa ns rikkaan miehen haudan ja siellä olevan ristiinnaulitun miehen ruumiin. Vatikaani lähetti miehensä tutkimaan asiaa ja ilmeisenä tehtävänään varmistaa, ettei elokuvan juonen mukainen sensaatiouutinen Kristuksen luista pääsisi maailmalle ja tuhoaisi kristinuskoa miljoonilta ihmisiltä.

Elokuva oli kuvitelmaa, mutta ajatuksia herättävää, mitä jos asia olisikin niin?!

17

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

      ""Elokuva oli kuvitelmaa, mutta ajatuksia herättävää, mitä jos asia olisikin niin?!""

      Tuo ajatuksesi on aivan kuin käärmeen suusta Paratiisissa.
      "Onkohan Jumala TODELLA" sanonut...?"

      Epäsukon sanomaa,jota ei pitäisi edes ajatuksena lausua,koska sellaista vaihtoehtoa ei ole todellisuudessa olemassakaan.
      Jeesus elää,sen voi todistaa miljoonat ihmiset ympäri maailmaa,ja koska Jumala sanassaan niin sanoo,JEESUS ON YLÖSNOUSSUT !

      • Usko

        Ihmettelen vastauksianne, kyllä totuus kestää vaikka me joskus ajattelisimmekin eri vaihtoehtoja. Ilmentääkö reaktionne tyypillistä ajatuspoliisi-ilmiötä seurakunnassa? Luulen, että suurin osa kristityistä käy tällaisia epäuskon kamppailuja uskontaipaleensa aikana.

        En minä ole väittämässä, ettei Kristus olisi noussut kuolleista.


      • Vanhempi teologi

        Miljardit ihmiset voivat todistaa, ettei mitään Jeesusta ole olemassakaan. Jeesuksen "ylösnousemus" sepitettiin n. vuonna 60-70 jaa.


      • saa lausua

        ymmärsinkö nyt oikein? Oleko siis sitä mieltä että en saisi sanoa että jumala ei ole olemassa? tätäkö sinä tarkoitit? ja mitä minulle tapahtuu jos sanon että jumala ei ole olemassa?


      • usk1s
        Vanhempi teologi kirjoitti:

        Miljardit ihmiset voivat todistaa, ettei mitään Jeesusta ole olemassakaan. Jeesuksen "ylösnousemus" sepitettiin n. vuonna 60-70 jaa.

        Jeesus on kaikkien tieteiden mukaan ollut olemassa. Siitä on enemmän todisteita kuin kenestäkään muusta historian henkilöstä. Luepa nyt koulukirjat tarkemmin.

        Ylösnousemus on sitten uskon asia, mutta itse omasta kokemuksestani voin varmasti todistaa että Jeesus elää yhä.


      • Vanhempi teologi
        usk1s kirjoitti:

        Jeesus on kaikkien tieteiden mukaan ollut olemassa. Siitä on enemmän todisteita kuin kenestäkään muusta historian henkilöstä. Luepa nyt koulukirjat tarkemmin.

        Ylösnousemus on sitten uskon asia, mutta itse omasta kokemuksestani voin varmasti todistaa että Jeesus elää yhä.

        "Siitä on enemmän todisteita kuin kenestäkään muusta historian henkilöstä."

        Jeesuksesta on ERITTÄIN vähän todisteita. Niiden perusteella voidaan olla melko varmoja, että hän on elänyt. Se, että hän olisi tehnyt ihmeitä ja ollut vieläpä Jumala on kuitenkin uskon asia. Näisä asioita kun historiankirjoittajat eivät mainitse - vain sen, että Jeesus joukkoineen aihetti häiriöitä.

        ----------------------------------------------
        Myös jotkin antiikin historialliset dokumentit todistavat Jeesuksen olemassaolosta: roomalaiset historioitsijat Tacitus, Suetonius, Flegonus, Celsus, Lucianius, Numenius, Galerius ja Plinius nuorempi, kreikkalaiset historioitsijat Lucianus Samosatalainen ja Claudius Galenos, syyrialaiset historioitsijat Thallus ja Mara bar Serapion sekä juutalais-roomalainen historioitsija Josephus mainitsivat Jeesuksen tai kristityt teoksissaan.

        Monet näistä teoksista ovat ajan saatossa hävinneet ja ne tunnetaan vain viittauksien kautta, toisaalta jotkin myöhemmistä kirjoituksista todistavat pikemminkin kristittyjen kuin itse Jeesuksen olemassaolosta. Etenkin Josephuksen kohdalla on myös epäilyjä alun perin epämiellyttäväksi koetun tekstin muokkaamisesta myöhempien kristittyjen kopioijien toimesta

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_Kristus#Jeesus_historiallisena_henkil.C3.B6n.C3.A4


      • frihet
        Usko kirjoitti:

        Ihmettelen vastauksianne, kyllä totuus kestää vaikka me joskus ajattelisimmekin eri vaihtoehtoja. Ilmentääkö reaktionne tyypillistä ajatuspoliisi-ilmiötä seurakunnassa? Luulen, että suurin osa kristityistä käy tällaisia epäuskon kamppailuja uskontaipaleensa aikana.

        En minä ole väittämässä, ettei Kristus olisi noussut kuolleista.

        Meidän tulisi uskovina vahvistaa heikkouskoistakin, niinä päivinä kun usko horjuu ja mustat pilvet yllämme pimeyttä kylvää.

        Eli täällä on kyllä "palomiehiä", sammuttamassa hengen tulta, ihan riittämiin, ettei paljon avoimia työpaikkoja ole.

        Älkää sammuttako tulta, olisi hyvä muistutus monille.

        Jo kauan sitten olen maininnut, että on puute Pyhästä Hengestä ja talkoo hengestä.

        Totta kyllä epäilyksiä asioista tulee ollakin, mutta jos Jeesuksen sovitus ja ylösnousemus alkavat horjua, niin silloin "polvi-tie" on ehkä avuksi.


      • RitariOlevainen
        Usko kirjoitti:

        Ihmettelen vastauksianne, kyllä totuus kestää vaikka me joskus ajattelisimmekin eri vaihtoehtoja. Ilmentääkö reaktionne tyypillistä ajatuspoliisi-ilmiötä seurakunnassa? Luulen, että suurin osa kristityistä käy tällaisia epäuskon kamppailuja uskontaipaleensa aikana.

        En minä ole väittämässä, ettei Kristus olisi noussut kuolleista.

        on epäuskoa lietsova !
        Koska sellaista mahdollisuutta ei ole OLMASSAKAAN !


      • Usko
        RitariOlevainen kirjoitti:

        on epäuskoa lietsova !
        Koska sellaista mahdollisuutta ei ole OLMASSAKAAN !

        epäilyksiä ei käsitellä tai kielletään käsittelemästä ajatuspoliisien toimesta tulee käymään niin, että aivan kuin yleensä ongelmien tullessa jos ne lakaistaan vain maton alle piiloon ja unohdetaan, ne eräänä päivänä ei sinne enää mahdukaan vaan pöllähtävät esiin entistä rumempina.

        Korostan vieläkin, että uskon Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen!


      • Usko
        frihet kirjoitti:

        Meidän tulisi uskovina vahvistaa heikkouskoistakin, niinä päivinä kun usko horjuu ja mustat pilvet yllämme pimeyttä kylvää.

        Eli täällä on kyllä "palomiehiä", sammuttamassa hengen tulta, ihan riittämiin, ettei paljon avoimia työpaikkoja ole.

        Älkää sammuttako tulta, olisi hyvä muistutus monille.

        Jo kauan sitten olen maininnut, että on puute Pyhästä Hengestä ja talkoo hengestä.

        Totta kyllä epäilyksiä asioista tulee ollakin, mutta jos Jeesuksen sovitus ja ylösnousemus alkavat horjua, niin silloin "polvi-tie" on ehkä avuksi.

        uskalsi käsitellä sellaista vaihtoehtoa, ettei Kristus olisikaan noussut kuolleista. Hän sanoi, että silloin hän olisi valehtelija ja petollinen ja kristittyjen olisi turhaa olla uskossa, he olisivat kaikkia muita surkuteltavimpia, sillä "syökäämme ja juokaamme huomenna me kuolemme"

        Totuus kestää meidän epäilyksemme ja terveessä kristillisyydessä on lupa ajatella itse.


      • Jeesus.Elää.Nyt
        Vanhempi teologi kirjoitti:

        Miljardit ihmiset voivat todistaa, ettei mitään Jeesusta ole olemassakaan. Jeesuksen "ylösnousemus" sepitettiin n. vuonna 60-70 jaa.

        Et ole mikään oikea teologi. Hupiukko olet.


    • ei ole!

      Älä edes ajattele sitä!

      • PELASTI lähes

        25v sitten Jeesuksessa Kristuksessa.Ei kukaan ihminen olisi siihen pystynyt!Hän armon ja rakkauden Jumala teki sen. Ja on tehnyt sen miljoonille, tosin miljoonat ja miljoonat ovat myös torjuneet Hänet, elämän ja kuoleman Herran, Jeesuksen.
        Jos ei Jumala vedä ihmistä Jeesuksen yhteyteen, kukaan ei voi tulla,ja silloinkin ihminen laittaa vastaan, mutta Raamattuun , Jumalan sanaan on kirjoitettu:Jumalan hyvyys vetää ihmisiä parannukseen.Kun tuo aika koittaa elämässäsi, valitse oikein, sitä valintaa, että otat Jumalan armolahjan Jeesuksessa Kristuksessa vastaan, et tule koskaan katumaan, ja sen jälkeen elämäsi ei tule enää koskaan olemaan samanlaista kuin ennen.Alat elämään Jeesuksen seurassa, ja Pyhän Hengen johdatuksessa ja elämäsi rupeaa tuottamaan kunniaa Jumalalle ja evankeliumille.Jumalan siunausta elämääsi, t:yx armahdettu syntinen www.netmission.fi


    • huhhuhuh

      Tämän takia meillä on kirkko, että ei tarvitse itse ajatella tämmöisiä kamalia asioita.

    • Ahaa !! Käärme on taas vauhdissa ja sihisee !! Niin kuin paratiisissa jossa totuus ei kestänyt koska ne eivät silloin vielä olleet saaneet laulun . Ei omiin ihmisvoimiin voin tehdä mitään vaan Hengellä Jumalaan on ainoastaan mahdollista. Ja niin he putosivat totuuteen ulkopuolelle kun löivät rintaan ja sanoivat kyllä minä pystyn ajattelemaan omilla aivoilla kyllä minä pärjään ilman Jumala ! Huh huh miten lapsellista edes ajatella että tuo kestää.............

    • Man.With.No.Name

      Jeesus ei noussut ruumiillisesti taivaaseen. Sen sijaan Jeesus materialisoi tahdon voimalla itselleen uuden fyysisen ruumiin, aivan samoin kuin lukuisissa Raamatun kohdissa, jossa joku henki tai enkeli on ilmestynyt päiväaikaan jolle kulle. Katoaminen - "taivaaseen nouseminen" tapahtuu päivastaisella metelmällä - dematerialisointumalla. Samalla menetelmällä myös pahat henget voivat tulla näkyviin ja kadota.

      • Jeesus.Elää.Nyt

        Heh heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe