Maailma on sovitettu

tero-tapio

*Mutta tämä on tuomio, että valkeus (Elämä ja Totuus) on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä (kuolemaa ja valhetta) enemmän kuin valkeutta (Elämää ja Totuutta); sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.*

*Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni." Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva. Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?" Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa Valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä Valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee. Niin kauan kuin teillä Valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te Valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.*

*Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.*

Adamin kautta tuli kuolema ihmisten osaksi, mutta Kristuksen kautta Elämä. Valinta on silti, kumman tietä tahtoo vaeltaa; senkö tietä, joka kuoleman uhalla rikkoo, vai senkö tietä, joka Elämä toivossa kartaa rikkomista?

Herra itse kutsuu ja vetää ihmisen puoleensa; jos Herra paadutta ihmisen, niin mitä ihmisellä on siihen sanomista?, jos Herra vetää ihmisen puoleensa, niin mitä voi ihminen tehdä muuta kuin tulla hänen luokseen? Ei minulla ollut haluakaan ikuiseen elämään, ennen kuin Herra itse veti minua puoleensa ja tulin tuntemaan Totuuden.

Koska jumalattomilla ihmisillä ei ollut Jumalan lakia, joka olisi heidät tuominnut synnistä, niin heille ei luettu syntiä. Mutta se ei tarkoita, etteikö Kristus olisi ollut koko maailman puolesta.

*Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

*Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhän Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.*

*Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit; eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?*

*Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?*

*"Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala Yksin?"*

*Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.*

*Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.*

*Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä.*

*Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.*

Ne siis saavat vaeltaa Rauhassa, jotka ottavat vaarin Herrasta ja hylkäävät vääryyden tiet; niitä jotka kuulevat, heitä Herran enkelit varjelee, mutta ne jotka tietoisesti rikkovat, ovat pöydän reunalle jäänyt posliini-astia, joka tuulen saapuessa putoaa ja hajoaa.

Koko maailman puolesta on sovitus tehty; siihen luetaan jokainen elävä olento, uskosta ja ymmärryksestä riippumatta. Herran tahto on, että kaikki tulisivat tuntemaan Totuuden ja löytäisivät Rauhan.

*Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Totuuden. Sillä Yksi on Jumala, Yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, Ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja Totuudessa.*

Jokainen valitsee syödäkö vai eikö syödä, ja jokainen palkitaan sen mukaan mitä hän on kylvänyt ja mitä syönyt. Herralta silti tulee kaikki, hyvä ja paha, molemmat ovat Herran vallan alaisuudessa, koska Herra on Kaikkivaltias. Mutta Jumalan syy ei ole mikään, vaan ihmisen pahan sydämen vika, koska se ei tahdo alistua vapaaehtoisesti Jumalan tahdolle, vaan vaeltaa omia teitään.

*Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: .*Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

*Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?*

*Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet.*

*Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko". Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille! Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"*

*Jeesus sanoi: Minä ja Isä olemme Yksi.*

Ikuinen elämä on niille jotka sen tahtovat periä, mutta ne lakkaavat olemasta, jotka eivät tahdo periä.

USKOVA ihminen ylösnousee, mutta kun hän ylösnousee maksetaan hänelle palkka sen mukaan, miten kuuliaisesti hän on tehnyt sen, mikä hänelle on annettu tehtäväksi. Mutta jumalaton kohtaa kuoleman ja katoaa olemasta.

Jumalan pyhät odottavat uutta maailmaa, jossa ei enää ole mitään pahaa ja väärää; he odottavat pimeyden ja vääryyden lopullista tuhoutumista, mutta eivät ikuista kärsimystä, koska se ei ole Jumalasta.

Kadotukseen joutuneet eivät pala ikuisesti, vaan he katoavat olemasta; koska Herra ei pidä VIHAA ikuisesti, ja tuo tuli on hänen vihansa, joka kuluttaa kaiken vääryyden ja pahuuden, eikä niitä enää ole.

Kaikki mikä tehdään, tehdään Jumalassa; kaikki mikä ajatellaan, ajatellaan Jumalassa; kaikki mikä puhutaan, puhutaan Jumalassa; kaikki mikä kirjoitetaan, kirjoitetaan Jumalassa. Joten lähteeni on Jumala, koska uskoni mukaan minä tuon julki asioita; toiset tuovat julki mitä eivät käsitä, ja toiset sitä minkä käsittävät, ja kumpiko näistä tekee oikein?

Jos Jumalan Henki opettaa minulle jehovien tai adventistien oppeja, niin ovatko he sitten "oikeassa opissa"?

En edelleenkään ota ihmisiltä oppia, enkä turvaa ihmisiin; en kerää ympärilleni suojusta ihmisistä, koska Herra on kaiken aikaa kanssani.

Jos joku ei usko mitä tuon julki, niin hän ei vaella samassa Hengessä, vaan vaeltaa eri hengessä; ja jos vaeltaa eri hengessä, niin silloin on turha edes pyrkiä ohjaamaan toista. En minä teitä väkisin koita kääntää, ettekä tekään voi minua kääntää, koska Jumala ei toimi ihmisten mukaan, vaan ihmiset hänen aivoitusten mukaan.

Mutta sen verran voisitte tehdä, että vastaatte omin sanoin parhaanne mukaan, jotta näkisimme toistemme sydämen tilan; jotta lukijat voisivat koetella, missä hengessä kirjoittaja on. Koska sydämen ajatuksista voi koetella hengen, eikä ajatuksia voi koetella, ellei niitä tuoda esille.

Minä tuon julki sen mitä sydämeni sanoo, mutta monet tuovat julki pelkkää kirjattua kirjainta, jota eivät välttämättä edes käsitä.

Jos lentokoneessa on kaksi uskovaa ja kymmenen jumalatonta ja se putoaa, niin eikö näillä kaikilla ole sama armo?

Sovitus on tehty kaikkien puolesta, mutta Jumalan liittoon otetaan ne, jotka siihen vapaaehtoisesti tulevat; liitto on niitä varten, jotka ovat Jumalan kansaa. Kuten vanhan liitonkin aikana liityttiin vapaaehtoisesti tai perittiin isiltä liitto, joka tehtiin ympärileikkauksella, joko vauvana tai sitten aikuisena. Jumalan kansaa pystyi siis ulkopuolisetkin liittymään, ympärileikkauksen kautta; mutta pakanat jotka eivät olleet liitossa, eivät myöskään joutuneet sen mukaan vaeltamaan.

Me jotka olemme Kristukseen kastetut, meidän tulee noudattaa Herran sanoja; mutta ne jotka eivät tahdo pelastua ikuiseen elämään, tulemalla Jumalan lapsiksi, heidän ei tule noudattaa, koska eivät ole liitossa, vaikka heidätkin on sovitettu Jumalan kanssa.

Näin on. Toisille maksetaan tässä ajassa, ja toisille vasta viimeisellä tuomiolla. Mutta ne jotka eivät ole Jumalan kansaa, eivät myöskään palkkaansa häneltä saa; vaan nämä saavat palkkansa siltä jolle tekevät työtään, eli kuolemalle. Jumalattomat saavat kuolemalta palkkansa, mutta saavat tässä ajassa vaeltaa armossa, aivan kuten uskovakin.

Uskovalla on toivo ikuisesta elämästä, mutta jumalattomilla ei ole, ja molemmat perivät sen mihin sydämensä olivat kiinnittäneet. Toiset perivät katoamisen, koska heidän sydämensä oli siihen kiinnitetty; toiset perivät katoamattomuuden, koska heidän sydämensä oli siihen kiinnitetty.

Mutta ikuinen kärsimys on saatanallinen palkka, eikä se ole Jumalan mielen mukainen tuomio; niin kauan kun pidätte tästä jumalasta kiinni, niin teidän palkkanne on oleva sen mukainen. Olette huomaamattanne mieltyneet vääryyteen, ja puolustatte väärämielistä tuomiota, vaikka ikuisen elämän toivo ei siinä ole; vaan ikuisen elämän toivo on uskossa Kristuksen ylösnousemukseen.

Jos sinä et usko ikuiseen kärsimykseen, niin raukeaako toivosi tyhjiin?

Älkää kiivailko sen puolesta mikä on väärää, vaan sen puolesta mikä on oikeudenmukainen ja rakastettava. Ottakaa vaari teistänne, älkääkä aina seuratko toisten vaellusta; koska teidän oma tienne on se mikä teidät johdattaa joko Elämän luo tai kuoleman luo.

Onko valvominen sitä, että pelkää ikuista kärsimystä?, ei ole, vaan se on sitä, että tarkkaa omaa vaellustaa, ettei kukaan pystyisi syyttämään mistään. Mutta minä pystyisin syyttämään teitä väärämielisyydestä, mutta koska tiedän teidän tekevän sen ymmärryksen puutteesta, niin saatte anteeksi kaiken vääryyden, jonka puolesta kiivailette; mutta jos te siitä pidätte kiinni, niin paadutte vielä kauemmas Herrasta, joka on Rakkauden ja Rauhan Jumala.

Vanhan liiton ajat olivat tuomiota ja kuolemaa, mutta uusi liitto on anteeksi antamista ja elämää. Toiset rakastavat oikeamielisyyttä ja sitä mikä on hyvää; toiset rakastavat väärämielisyyttä ja sitä mikä on pahaa.

Sinä siis uskot, ettei Kristuksen uhrin kautta olekaan annettu kaikkia rikoksia anteeksi?, vaan että ne pitäisi erikseen kertoa jokaiselle? Minä uskon, että Herra on sovittanut ja antanut anteeksi kaikille; mutta ne jotka tekevät liiton hänen kanssaan, kastautumalla hänen nimeensä, voivat periä ikuisen Elämän ja Valtakunnan hänen kanssaan.

Jokainen valitsee tiensä itse, etkä sinä voi toisen puolesta valita; joten täysin mieltä vailla on sellainen tyyli, että pyrkii korostamaan omaa täydellistä oppiaan, vai oletko sinä täydellinen kuten Herra Jumala, Kaikkivaltias Jeesus, joka on täydellinen neuvossa ja ymmärryksessä?

Niin se on. Sovitus on kaikkia luotuja varten, mutta liitto vain niitä varten, jotka tahtovat tulla Herran opetuslapsiksi ja pelastua kuolemasta Elämään.

Ihminen ei voi vastustaa, kun Herra VETÄÄ ihmistä puoleensa. Koska jos Herra ottaa ihmisen johdatukseensa, niin luuletko sinä tosiaan, että Kaikkivaltiaan kädestä ihminen voi karata?

Jumalalta tulee sydämen muutos, ei se ihmisestä itsestään ole. Eihän faaraokaan pystynyt tekemään toisin, kun Herra hänen sydämensä paadutti epäuskoon. Eikä Simson voinut mitään, kun Herra tuli häneen ja teki tahtonsa sotiessaan Simsonin käden kautta filistealaisia vastaan.

Miksi minä tekisin uskoani vastaan? Sehän olisi syntiä, jos tekee uskoansa vastaan; koska kaikki mikä tehdään epäuskossa, on syntiä. Minulle uskoni on oikeata, koska se on uskoani jota julistan; sinä (valheveli) taas julistat kirjattua kirjainta ja se on sinun uskosi.

Eihän sinulle ole totuutta, kuin se mikä on sanatarkasti kirjattu ylös. Minulle usko, on se minkä Jumalani sydämeeni antaa; Herra antaa oman tahtonsa mukaan, joten siihen ei ole kirjaimella sanomista, koska Herra ei ole sidottuna kirjaimeen, vaan hän on kaikkialla ja kaikessa. Sinulla on pieni jumala, joka on sidottuna 66 kirjaan; mutta minun Jumalani, Kaikkivaltias Herra, ei ole sidottuna yhteenkään kirjaan tai kirjaimeen, vaan ne ainoastaan todistavat hänestä ja kertovat hänen teistään; mutta se kaikki on kuin yksi hiekan jyvänen maailmassa, eikä anna täydellistä kuvaa hänestä ja hänen tahdostaa; ja ne jotka eivät hänestä kerro, eivät myöskään uskon kautta kirkastu, koska Herra ei opeta ihmisten tavalla, vaan omalla tavallaan, joka on rajatonta.

Herra tahtoo että ihminen puhuu sen minkä todeksi tuntee.

Ei Herra tarvitse ihmistä kasvattamaan omia lapsiaan.

Minä vain purkaan sydäntäni ja sydämeni uskoa; toiset kuulevat ja toiset eivät, enkä minä siinä menetä mitään, koska se mikä on lahjaksi annettu, on jaettavaksi annettu; mutta jos joku ei ota vastaan, niin se on hylkääjälle joko turmioksi tai siunaukseksi. Minä kuulen Herraani Jeesusta parhaani mukaan, etkä sinä voi siihen vaikuttaa, koska Herran käsi ei ole lyhyt auttamaan, niitä jotka hänen nimeensä turvaavat.

Minähän näen, ja siitä minä julistan. Mutta tuopa vielä kopio siitä kirjoituksesta, jossa asetin itseni yli muiden ihmisten, jotka ovat samaa maata ja tuhkaa kuin minäkin olen. Etkä sinä ole veljeni uskossa, koska emme samaa uskoa ja todistusta omaa itsessämme; vaan meillä on eri herrat ja eri arvot. Ja sinähän se pyrit kumoamaan kaiken sydämen uskon, kirjaimen varaan, koska itse siihen turvaat enemmän kuin Herraan, joka on Henki.

Silloin kun puhun itsestäni, niin en puhu Herran Hengessä, mutta silloin kun puhun Herrasta ja hänen tahdostaan, niin puhun Herrassa, koska se mikä kirkastaa hänen tuntemustaan, on hänen ilmoitustaan ihmisen kautta; mutta se mikä kirkastaa ihmistä ja ihmisen tahtoa, eikä Herraa, se on lihan ilmoitusta, eikä ole pidettävän arvoista.

Olkoot lukijat meidän tuomareitamme ja ottakoot ihmiset vaarin vain siitä, mikä on hyvää, totista, pidettävää ja rakastettavaa, koska kaikki tämä rakentaa, mutta näiden vastakohdat hajottavat, ja tuottavat murhetta sielulle.

13

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tuomari-

olet adventisti

• Enkeli

En usko että terotapio lankeaa adventistien ellen palvontaan. Kyllä terotapio on fiksuna harhaoppiset liikkeet tunnistanut.

• Timo Flink

==>Koska jumalattomilla ihmisillä ei ollut Jumalan lakia, joka olisi heidät tuominnut synnistä, niin heille ei luettu syntiä.

• eikös?

Jumala ei rankaissut pakanoita väärästä jumalanpalveluksesta vaan vääryydestä lähimmäisiä kohtaan.
        Ei Raamattu kerro rangaistuksen syynä olleen väärän päivän pyhittämisen!

• Kyse on yleisestä ja erityisestä ilmoituksesta.

• tero-tapio

>>Jumala tuomitse monia pakanakansoja jo VT:n aikana. Ei heillä ollut Jumalan lakia kirjoitetussa muodossa. Silti heidät tuomittiin.>Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta.

• kasi

Uskon samaan Jumalaan ja samaan pelastukseen kuin sinä (tero) ja voisin allekirjoittaa joka sanan - vaikkakin voisit selvittää paremmin Jumalan Israelille antaman lain tarkoitusta. Lakihan osoitti ihmiselle synnin - mutta Aadamin lankeamisen seuraus on jokaisen kohdalla sama aivan samoin kuin Jeesuksen uhrin vaikutus on jokaiselle sama.

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua ja olkoon sinulle armollinen.
      Jeesuksen nimeen
      Amen

• maybe

Tämä maailma on paikka johon Paratiisin lankeemukseta johtuen Aadam ja Eeva karkoitettiin.
        Emme tarvitse mitään lakia jäädäksemme tänne "rangaistuksen paikkaan" ikuisesti asumaan.
        Pelastus tästä olotilasta ei tule lain noudattamisen kautta. Se tulee ainoastaan Kristukseen uskon kautta.

Kadotukseen emme siis lakia tarvitse.
        Laiki oli tarpeen siihen asti kunnes tuli meidän Vapahtajamme, joka Jumaln tahtoa noudattaen teki kaiken lain mukaisesti.
        Meillä muilla ei ole koskaan siihen mahdollisuutta.
        Kristus tekki kuuliaisuuden ainutkertaisesti.
        Siksi laki on tehnyt jo tehtävänsä, koska ei enää odotetakaan kenenkään enää lakia täyttävän.
        Laki on silti tarpeen jotta niillekin jotka voisivat siihen vedota ,täytyy olla olemassa yhtäläinen mahdollisuus pelastaa itsensä lakia noudattamalla, että jokaisen lainnoudattajan suu voitaisiin tukkia osoittamalla lain mukaan sen noudattamisen puutteellisuus.
        Kristuksessa emme tarvitse lakia mutta uskon kuuliaisuutta Kristukselle me sensijaan tarvitsemme.
        Kristuksen tahdosta on tullut Uuden liiton "laki".

• tero-tapio

Laki oli: Jotta Jumalan kansa erottuu muista kansoista Jumalan kunniaksi. Jotta Jumalan kansa noudattaisi Jumalan asettamaa tietä. Jotta Jumalan kansa ei mukautuisi pakanakansojen mukaan. Jotta pahuus ei pääsisi leviämään Jumalan kansan seassa. Jotta ihmiset tulisivat näkemään, että se on mahdotonta ihmiselle pitää täydellisesti. Jotta synnin määrä kasvaisi suureksi, ja aika täyttyisi Herran sovitustyölle. Jotta Herra Yksin, pitämällä lain alusta loppuun, näyttäisi todeksi Vanhurskauden, kuolemalla ja heräämällä henkiin. Jotta Herra näyttäisi todeksi, että synnin palkka on kuolema.

Tässä joitakin asioita lain tarkoituksesta, mitä nyt teetä juodessa tuli esille :)

Siunausta ja rauhaa sinulle ja muille Herran Jeesuksen lapsille, Kristuksessa.

• kasi
        maybe kirjoitti:

Tämä maailma on paikka johon Paratiisin lankeemukseta johtuen Aadam ja Eeva karkoitettiin.
        Emme tarvitse mitään lakia jäädäksemme tänne "rangaistuksen paikkaan" ikuisesti asumaan.
        Pelastus tästä olotilasta ei tule lain noudattamisen kautta. Se tulee ainoastaan Kristukseen uskon kautta.

Kadotukseen emme siis lakia tarvitse.
        Laiki oli tarpeen siihen asti kunnes tuli meidän Vapahtajamme, joka Jumaln tahtoa noudattaen teki kaiken lain mukaisesti.
        Meillä muilla ei ole koskaan siihen mahdollisuutta.
        Kristus tekki kuuliaisuuden ainutkertaisesti.
        Siksi laki on tehnyt jo tehtävänsä, koska ei enää odotetakaan kenenkään enää lakia täyttävän.
        Laki on silti tarpeen jotta niillekin jotka voisivat siihen vedota ,täytyy olla olemassa yhtäläinen mahdollisuus pelastaa itsensä lakia noudattamalla, että jokaisen lainnoudattajan suu voitaisiin tukkia osoittamalla lain mukaan sen noudattamisen puutteellisuus.
        Kristuksessa emme tarvitse lakia mutta uskon kuuliaisuutta Kristukselle me sensijaan tarvitsemme.
        Kristuksen tahdosta on tullut Uuden liiton "laki".

On tietysti totta että me emme ikuista elämää pysty saamaan lain kautta - koska emme vajavaisuudessamme sitä voi täyttää. Jeesus täytti lain mutta tuomittiin rikollisena aivan kuin hän ei olisi lakia täyttänyt mutta se joka pitää lain voi elää ja siksi ei Jumala unohtanut poikaansa vaan herätti hänet lupauksensa mukaan ja lain mukaan. Ikuinen elämä ei ole mikään taikatemppu - se on seuraus Jumalan viisaudesta siitä kuinka ikuinen elämä on elettävä. Elämä tuli meille mahdolliseksi Jeesuksen epäoikeudenmukaisen tuomion kautta mutta se joka ei syö "elämän puusta" ei voi elää ikuisesti. Vain se tapa elää mikä on Jumalan on ikuinen tai johtaa meidät ikuiseen elämään. Hän on oikeuden mukainen (siis meidän tulee olla oikeudenmukaisia) Hän rakastaa luotujaan (siis meidän tulee tehdä samoin) Hän auttaa apua tarvitsevia jotka apua pyytävät (meidänkin tulee auttaa niitä jotka apua tarvitsevat) - j.n.e.
        "Ei jokainen joka sanoo Herra Herra pääse taivaan valtakuntaan vaan se joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon". Siis älkäämme luulko että jos olemme hurmoksissa jossain kokouksessa että se riittää ikuiseen elämään..

• kasi
        tero-tapio kirjoitti:

Laki oli: Jotta Jumalan kansa erottuu muista kansoista Jumalan kunniaksi. Jotta Jumalan kansa noudattaisi Jumalan asettamaa tietä. Jotta Jumalan kansa ei mukautuisi pakanakansojen mukaan. Jotta pahuus ei pääsisi leviämään Jumalan kansan seassa. Jotta ihmiset tulisivat näkemään, että se on mahdotonta ihmiselle pitää täydellisesti. Jotta synnin määrä kasvaisi suureksi, ja aika täyttyisi Herran sovitustyölle. Jotta Herra Yksin, pitämällä lain alusta loppuun, näyttäisi todeksi Vanhurskauden, kuolemalla ja heräämällä henkiin. Jotta Herra näyttäisi todeksi, että synnin palkka on kuolema.

Tässä joitakin asioita lain tarkoituksesta, mitä nyt teetä juodessa tuli esille :)

Siunausta ja rauhaa sinulle ja muille Herran Jeesuksen lapsille, Kristuksessa.

Näin on - synnin palkka on yhä kuolema ja niin tulee olemaan aina - koska synti on teko elämää vastaan. Me täytämme lain jos annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet - vain täten voimme saada itse anteeksi mutta yksistään se että me saamme anteeksi syntimme ei tee meistä ikuisia se vain panee meidät ikäänkuin "Aadamin asemaan" ja olemme saaneet ns. palata paratiisiin missä "elämän puu" on ja saamme syödä sen hedelmiä (= Jumalan oppi kuinka ikuinen elämä tulee elää ilman syntiä tai toisin sanoen oppia elämään elämämme ilman kuolemaan johtavia tekoja). Kaikkien jotka haluavat elää ikuisesti tulee elää Jumalan opetuksen mukaan sillä vain se joka niin tekee voi elää ikuisesti.

Siis vain tuntemalla Jumalan tiedämme mitä ikuinen elämä vaatii sillä se on "Jumalan tapa elää ikuisesti" mikä on juuri se "elämän puu". Jos emme tunne Jumalaa menemme helposti väärän puun luo ja syömme sen hedelmiä kuten Aadam teki aikoinaan. Jeesus täytti Jumalan tahdon (lain) ja eli sen mukaan maan päällä ja on esimerkki meille. Hän ei valehdellut, ei pilkannut, ei katsonut halveksien ketään, auttoi kaikkia jotka häneltä apua pyysivät j.n.e. Sen joka haluaa elää ikuisesti täytyy oppia tekemään samoin..

Toivottavasti tee maistui :)

• tero-tapio
        kasi kirjoitti:

Näin on - synnin palkka on yhä kuolema ja niin tulee olemaan aina - koska synti on teko elämää vastaan. Me täytämme lain jos annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet - vain täten voimme saada itse anteeksi mutta yksistään se että me saamme anteeksi syntimme ei tee meistä ikuisia se vain panee meidät ikäänkuin "Aadamin asemaan" ja olemme saaneet ns. palata paratiisiin missä "elämän puu" on ja saamme syödä sen hedelmiä (= Jumalan oppi kuinka ikuinen elämä tulee elää ilman syntiä tai toisin sanoen oppia elämään elämämme ilman kuolemaan johtavia tekoja). Kaikkien jotka haluavat elää ikuisesti tulee elää Jumalan opetuksen mukaan sillä vain se joka niin tekee voi elää ikuisesti.

Siis vain tuntemalla Jumalan tiedämme mitä ikuinen elämä vaatii sillä se on "Jumalan tapa elää ikuisesti" mikä on juuri se "elämän puu". Jos emme tunne Jumalaa menemme helposti väärän puun luo ja syömme sen hedelmiä kuten Aadam teki aikoinaan. Jeesus täytti Jumalan tahdon (lain) ja eli sen mukaan maan päällä ja on esimerkki meille. Hän ei valehdellut, ei pilkannut, ei katsonut halveksien ketään, auttoi kaikkia jotka häneltä apua pyysivät j.n.e. Sen joka haluaa elää ikuisesti täytyy oppia tekemään samoin..

Toivottavasti tee maistui :)

Enhän muuten joisikaan sitä :)

Se on juuri kuten toit julki, koska Jeesus Kristus on Tie, ja joka häntä kuulee, se vaeltaa Elämän polkuja ja saa vaeltaa rauha sielussaan.

Mutta viheliäisiä olemme kaikki, koska meidän lihamme sotii Herran tahtoa vastaan, vaikka me itse sitä sydämessämme tahdo.

Jokainen lankeemus satuttaa, mutta se on myös hyväksi jotta ei nouse ylpeys, eikä sydän tule kopeaksi.

Lankeemukset ovat silloin edessä, jos ihmisen sydän alkaa vaeltamaan omassa voimassaan, eikä vaella Herrassa, nöyränä ja kuuliaisena, rukoillen ja anoen voimaa ja rohkeutta.

Lankeemus on kuin pöydän kulma, joka osuu hermoon huomaamatta ja sattuu suuresti, vaikka kolhaisu olisi hiljainen. Mutta onneksi se tuo mieleen meidän pienuutemme tässä maailmassa; ja muistuttaa meitä, ettei kukaan ole täydellinen, kuin Yksin Herra.

Ja kun muistaa oman pienuuden ja sen että on maata ja tuhkaa, niin muistaa myös helpommin antaa anteeksi ja kestää muidenkin jumalattomuutta; koska jokaisessa uskovassakin on jumalattomuutta, ja se on epäuskossa toteutettu teko tai puhe, ajatus tai halu.

Ei kukaan ole tässä ajassa Kirkkauden lapsi, vaan vasta Herran palattua me olemme hänen kaltaisiaan, emmekä ole enää kiusattavissa, koska synnin ruumis katoaa kun Herran Kirkkaus ilmestyy kaikessa Voimassaan.

*Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi? Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.*

Tätä tulee muistaa, niin kauan kuin olemme tässä maailmassa, koska me olemme tässä langenneessa maailmassa eläinten kaltaisia, vaikka meidän henkemme ei tahtoisikaan luontoa noudattaa.

Meidän on tunnustettava Herran edessä, että olemme hänestä riippuvaisia ja ettemme omassa voimassamme ole mitään.

Koska se on väärälle tielle lähdön merkki, kun ihminen alkaa syyttämään toisia, eikä muista enää omaa vajavaisuuttaan; tämä oli minullekin tulla paulaksi, mutta onneksi Herra nöyryyttää ja vitsaa niitä, joita hän rakastaa.

Siunausta ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa

• kasi
        tero-tapio kirjoitti:

Enhän muuten joisikaan sitä :)

Se on juuri kuten toit julki, koska Jeesus Kristus on Tie, ja joka häntä kuulee, se vaeltaa Elämän polkuja ja saa vaeltaa rauha sielussaan.

Mutta viheliäisiä olemme kaikki, koska meidän lihamme sotii Herran tahtoa vastaan, vaikka me itse sitä sydämessämme tahdo.

Jokainen lankeemus satuttaa, mutta se on myös hyväksi jotta ei nouse ylpeys, eikä sydän tule kopeaksi.

Lankeemukset ovat silloin edessä, jos ihmisen sydän alkaa vaeltamaan omassa voimassaan, eikä vaella Herrassa, nöyränä ja kuuliaisena, rukoillen ja anoen voimaa ja rohkeutta.

Lankeemus on kuin pöydän kulma, joka osuu hermoon huomaamatta ja sattuu suuresti, vaikka kolhaisu olisi hiljainen. Mutta onneksi se tuo mieleen meidän pienuutemme tässä maailmassa; ja muistuttaa meitä, ettei kukaan ole täydellinen, kuin Yksin Herra.

Ja kun muistaa oman pienuuden ja sen että on maata ja tuhkaa, niin muistaa myös helpommin antaa anteeksi ja kestää muidenkin jumalattomuutta; koska jokaisessa uskovassakin on jumalattomuutta, ja se on epäuskossa toteutettu teko tai puhe, ajatus tai halu.

Ei kukaan ole tässä ajassa Kirkkauden lapsi, vaan vasta Herran palattua me olemme hänen kaltaisiaan, emmekä ole enää kiusattavissa, koska synnin ruumis katoaa kun Herran Kirkkaus ilmestyy kaikessa Voimassaan.

*Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi? Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.*

Tätä tulee muistaa, niin kauan kuin olemme tässä maailmassa, koska me olemme tässä langenneessa maailmassa eläinten kaltaisia, vaikka meidän henkemme ei tahtoisikaan luontoa noudattaa.

Meidän on tunnustettava Herran edessä, että olemme hänestä riippuvaisia ja ettemme omassa voimassamme ole mitään.

Koska se on väärälle tielle lähdön merkki, kun ihminen alkaa syyttämään toisia, eikä muista enää omaa vajavaisuuttaan; tämä oli minullekin tulla paulaksi, mutta onneksi Herra nöyryyttää ja vitsaa niitä, joita hän rakastaa.

Siunausta ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa

Syntisiä ollaan ja kuolleita ilman Jeesusta..

Siunausta ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa itsellesi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      20
      3710
    2. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3045
    3. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3044
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      299
      2414
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2172
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2141
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1341
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1225
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1200
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1118
    Aihe