kun nainen lyö miestä...

piippis

miehet! mitä mieltä olisitte jos tyttöystävänne löisi teitä avokämmenellä poskelle?

(Epäilynä pettäminen) Asiaa vielä pahentaa kun mies ei halua puhua asiasta :( Itse tulkitsen asian siten, että jos mies ei vastaa kysymykseen -> vastaus on myönteinen, jonka jälkeen läppäsin kun vastausta ei kuulunut..

Nyt paha olo asian vuoksi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi vaikka kuinka haluaisi..

Joten onko lyöminen anteeksiannettavaa? Miten neuvoisitte, että selvittelisin asiaa?

74

13153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anteeksiannettavaa

      No onko sitten pettäminen anteeksiannettavaa?!

      • piippis

        Mielestäni pettäminen ei ole anteeksiannettava asia.

        Ongelma on siinä, että miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta / kertomaan totuuden?


      • mää
        piippis kirjoitti:

        Mielestäni pettäminen ei ole anteeksiannettava asia.

        Ongelma on siinä, että miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta / kertomaan totuuden?

        no et sillä ainakaan saa jos lyöt. Ei lyömisellä mitään asioita selvitetä .Hän jos on viisas niin ei kyllä sua kauan katsele . Olet varmaan aika mukula kun et ole oppinut puhumaan ja käyttämään järkee .Toivon MIEHELLESI hyvää ja turvallista NAISTA rinnalle!


      • hdishk
        piippis kirjoitti:

        Mielestäni pettäminen ei ole anteeksiannettava asia.

        Ongelma on siinä, että miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta / kertomaan totuuden?

        itselläni on ollut pahoja riitoja mieheni kanssa kaiken paras on se että kysyt asiasta kaikessa rauhassa esim kun olette laittamassa nukkumaan ja makuuhuone on jo pimeä. monilla miehilla on se että ne ei osaa puhua asiasta naamatusten joten kokeile puhua asiasta pimeässä. Jos se ei auta niin aloita vittuileminen ja puhe lakko kysy poikaystäväsi mitä tahansa niin älä vastaa kunnonlailla. se että sinä menit hieman läppäsemään niin se on pientä siihen verrattavissa mitä se on sinulle tehnyt. Ja jos se sinua mietityttää niin pyydä sekin anteeksi sitten siellä illalla


      • Anonyymi
        piippis kirjoitti:

        Mielestäni pettäminen ei ole anteeksiannettava asia.

        Ongelma on siinä, että miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta / kertomaan totuuden?

        No on teillä touhut, yksi pettää ja toinen lyö. Molemmilla on ominaisuuksia, joita on hankala kitkeä pois, eikä tämmöisten ihmisten seuraan kannattaisi edes hakeutua. En tiedä onko tähän mitään pelastusta olemassa. Vaihtakaa vaikka osia välillä ja sitten keskustelette asiasta?


    • Kokemusta on

      jos epäilee miestä pettämisestä. Koska nainen ei heikompana saa mainittavia fyysisiä vaurioita aikaan, lyöminen on mielestäni OK. Kunhan ei lyö ns. arkaan paikkaan vaan johonkin missä on paljon lihaskudosta, vaikka rintaan tai reiteen.

      • sitten

        ku nainen pettää ni mies saa läväyttää oikein kunnolla...tasa-arvoa.


      • naisella..
        sitten kirjoitti:

        ku nainen pettää ni mies saa läväyttää oikein kunnolla...tasa-arvoa.

        Ei ole tasa-arvoa koska, kuten edellä jo mainittiinkin, nainen ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. Joten.. Sitä paitsi naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle. Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!


      • niin ei
        naisella.. kirjoitti:

        Ei ole tasa-arvoa koska, kuten edellä jo mainittiinkin, nainen ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. Joten.. Sitä paitsi naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle. Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!

        ole tasa-arvoista. Keskimäärin naiset ovat heikompia, mutta poikkeuksia löytyy. Ja mitä se siihen vaikuttaa, kumpi on heikompi? Väkivalta ei ole hyväksyttyä missään tapauksessa. Vai saako naista piestä jalkapohjiin, ettei jää jälkiä? Ja miten ihmeessä naisten pettäminen on hyväksyttävämpää kuin miesten suorittamana. Eikö sekään satu miehiin, kun naiset keskimääräisesti ovat fyysisesti heikompia? Olet kyllä melkoinen taliaivo logiikkasi kanssa.


      • piesty mies

        Ei saatana! Joo kaikki akat vaan ukkoja hakkaamaan!


      • tunnistaa kaukaa

        Tämän mielipiteen kirjoitti todennäköisesti turkulainen lastensuojelutyöntekijä, joka kannustaa ja tukee väkivaltaisia äitejä. Aina on hyvä syy lyödä. Mikäli lyöjä on nainen ja etenkin äiti.


      • Arvo Tasa
        naisella.. kirjoitti:

        Ei ole tasa-arvoa koska, kuten edellä jo mainittiinkin, nainen ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. Joten.. Sitä paitsi naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle. Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!

        Kukaan EI SAA lyödä KETÄÄN.Mies EI SAA lyödä naista eikä nainen miestä.Lyöminen on AINA rikos ihmisyyttä vastaan.Ehkäpä fyysisesti miestä ei satu kovinkaan paljon jos nainen lyö mutta AIVAN varmasti sattuu henkisesti ja sydämeen.MUISTAKAA, kun äly loppuu nyrkit puhuvat.(ainoana poikkeuksena näkisin hysteerisen ihmisen aloillaan pitämisen mutta silloinkin on parempi yrittää karkuun)


      • eihän se siitä ole kiinn
        naisella.. kirjoitti:

        Ei ole tasa-arvoa koska, kuten edellä jo mainittiinkin, nainen ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. Joten.. Sitä paitsi naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle. Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!

        tottakai naista pitää hakata, jos se menee pettämään. Ei vaan saa hajottaa paikkoja, eli avokämmenellä naamaan tms. Nyrkki voi rikkoa paikkoja.


      • Väkivallaton

        Jokainen ala-asteen välitunnit läpikäynyt ihminen tietää, että jo LAPSELLA on riittävästi voimaa lyödä toiselle mustelma eri puolille kehoa.


      • ...................

        Höpsistä. Edes lapsetkaan ei saa lyödä, vaikka ovat heikompia fyysisesti.

        Ja musta on todella tärkeää, että AP ei onneksi ajattele näin, että olisi hyväksyttävää käyttää väkivaltaa kumppaniinsa. Koska pahinta on se, että jos väkivaltaa alkaa katselemaan niin, että se on ok koska olen heikompi/lyhyempi/minussa on vähemmän lihasmassaa/se ärsytti/ansaitsi sen.

        Ja lisäksi musta tuo on erittäin ällöttävää henkisellä tasolla, että rakastaan pyritään satuttamaan. Koska lyöminen sattuu, myös lihakseen. Ja erityisesti henkisellä tasolla. Puhumattakaan, jos siitä tulee tapa ja kokee sen oikeutetuksi. Se on jotenkin äärimmäisen alentavaa toista kohtaan. Tuollaisia lyömistarpeita varten kannattaa hommata nyrkkeilysäkki eikä käyttää kumppaniaan siihen, oli sitten mistä kohdasta kropassa kyse.

        Mielestäni tosiaan ap. teit väärin lyömällä. Toki mieskin tehnyt väärin, jos pettänyt. Mutta parisuhteessa ei voida mennä sillä tyylillä, että yksi väärä kumoaa toisen väärän. Eli sinun väärin tekemiset eivät oikeuta pettämistä eikä miehen väärin tekemiset oikeuta sitä, että löit.

        En osaa neuvoa sen paremmin, kun ei ole omalla kohdalla ikinä tuollaista tapahtunut. Mutta kyllä se eka lyönti on aina sellanen paikka, että kannattaa syvään miettiä omaa itsehillinnän kykyä ja sitä miten arvostaa toisen koskemattomuutta. Ja olla varovainen sen suhteen, että lähtee oikeuttamaan väkivaltaista käytöstä toisten tekemisten perusteella.

        Jos mies ei halua kertoa sinulle totuutta pettämisestä tai et usko häntä, niin sitten sun on vain turvauduttava uuden näkökulman ottamiseen: Löytyykö sinulta tarpeeksi luottamusta kumppaniisi, että parisuhde toimisi? Ne tunnustukset pettämisestä on vähän sellaisa, että ei niitä välttämättä ikinä saa. Ja jos on uskollinen ollut, niin siihen ei välttämättä mitkään vannomiset auta, jos luottamus heikolla tasolla.


      • kotikansalainen

        Lyöminen on rikos vaikka ei jäisi jälkiäkään. Mieskään ei saa lyödä naista "hellästi" jälkiä tuottamatta. Oikeus fyysiseen koskemattomuuteen koskee kaikkia, kaikissa tilanteissa.


      • Anonyymi

        Ajattelitkos loppuun?


    • TTTP

      Ensinnäkin en pettäisi kumppaniani ja toisekseen en olisi tuppisuuna, jos minulle esitettäisiin epäilyjä pettämisestä.

      Mutta minusta ei ole periaatteellista eroa naisella ja miehellä tuossa asiassa. Lyödä saa vain itsepuolustukseksi. Lisäksi minulle kerrottiin koulussa, että naisenkin lyönti avokämmenellä voi rikkoa kasvojen luut. Harvinaista se taitaa kuitenkin olla.

      Jos minulla olisi kumppani, kertoisin kyllä suhteen alussa, etten hyväksy väkivaltaa. Jos kumppani löisi, olisi hänen etsittävä uusi mies. (Voisin harkita jatkamista, jos hän hakeutuisi hoitoon.) Ja jos yrittäisi lyödä useamman kerran, käyttäisin riittäviä keinoja suojellakseni itseäni.

      En tiedä, onko kohdallasi kyse siitä, että katsot moisen käytöksen hyväksyttäväksi naiselle vai etkö hallitse itseäsi, mutta saattaisi olla syytä puhua psykologille asiasta. En myöskään tiedä, oliko sinulla perusteita epäilyillesi. Jos ei ollut, olisi syytä käsitellä myös mustasukkaisuuttasi.

      • piippis

        Asialle oli perusteluja!

        Ja mitä siihen lyömiseen tulee, en todellakaan "lyönyt" kovaa, sellainen pieni läppäys.. Ja tapahtuma hetkellä olin todella vihainen ja pettynyt..

        Eihän mitään "ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..


      • ihan kaikki olla himassa...
        piippis kirjoitti:

        Asialle oli perusteluja!

        Ja mitä siihen lyömiseen tulee, en todellakaan "lyönyt" kovaa, sellainen pieni läppäys.. Ja tapahtuma hetkellä olin todella vihainen ja pettynyt..

        Eihän mitään "ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..

        lääkkeet & terapia -> psyykkaa ittes kuntoon, ettei sivulliset kärsi...:)


      • piippis
        ihan kaikki olla himassa... kirjoitti:

        lääkkeet & terapia -> psyykkaa ittes kuntoon, ettei sivulliset kärsi...:)

        Ai että muka lääkkeet ovat ratkaisu kaikkeen? Enpä usko!


      • mistä
        piippis kirjoitti:

        Asialle oli perusteluja!

        Ja mitä siihen lyömiseen tulee, en todellakaan "lyönyt" kovaa, sellainen pieni läppäys.. Ja tapahtuma hetkellä olin todella vihainen ja pettynyt..

        Eihän mitään "ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..

        sen kans puhuisit, jos se sanois että ei oo pettäny. Sä oot mielestäni sairaalloisen mustasukkainen ja puolustelet vielä lyömistäs. Ja kerro ihmeessä ne perustelut.


      • hyvä että kadut
        piippis kirjoitti:

        Asialle oli perusteluja!

        Ja mitä siihen lyömiseen tulee, en todellakaan "lyönyt" kovaa, sellainen pieni läppäys.. Ja tapahtuma hetkellä olin todella vihainen ja pettynyt..

        Eihän mitään "ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..

        Ketään ei lyödä, ei miehiäkään. Naisen "heikkous" ei ole mikäänlainen oikeutus.
        Fyysinen koskemattomuus on raja jota ei saa ylittää, minä jättäisin lyövän naisen.


      • .................
        piippis kirjoitti:

        Asialle oli perusteluja!

        Ja mitä siihen lyömiseen tulee, en todellakaan "lyönyt" kovaa, sellainen pieni läppäys.. Ja tapahtuma hetkellä olin todella vihainen ja pettynyt..

        Eihän mitään "ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..

        Ota vastuu omasta teostasi, äläkä tyydy vähättelemään ja kuittamaan asiaa sillä, että mitään ongelmaa ei olisi jos mies olisi menetellyt toisin. Naisversio siitä, mitä ne väkivaltaiset miehetkin käyttää puolustukseen "Noku muija kerjäs sitä tai teki noin tai näin".


      • En usko minäkään
        piippis kirjoitti:

        Ai että muka lääkkeet ovat ratkaisu kaikkeen? Enpä usko!

        On ihmisiä joiden kanssa voi puhumalla selvittää asiat ja sitten on niitä
        jotka ovat jo kotioloissaan oppineet pitämään puoliaan niin ettei asia mene
        perille edes lyömällä. Siksi on turhaa jäädä lyömään.
        Edes ammattiauttajalle ei kannata mennä sillä he eivät muuttaa olosuhteita
        jossa elät.


    • palaa, nainen!

      Huorapukeille turpiin niin että tuntuu!! Potkua munille ja korkkarista naamaan! Sit ite jakamaan toosaa kylille. Niin se menee. Huorapukeille miettimisen aihetta.

    • tiedän mistä puhun

      Lyöminen, toiseen kajoaminen, kaikissa tilanteissa on väärin. Ymmärrän tunnekuohun joka tuollaisessa tilanteessa pääsee pintaan, mutta toista ei voi omistaa. Jos toinen ei puhu, hän ei puhu. Sinä et voi kuin odottaa. Toisin sanoen sinun tulee valita, haluatko odottaa tai sitten toisena vaihtoehtona lähteä. Oikeasti, toista ei voi pakottaa ja muuttaa, voit vain itse muuttua. Lyömisestä on oltava pahoillaan. Minä itse löin miestäni edellisessä suhteessa monia kertoja koska halusin vastauksia joita en saanut. Hänelle oli vain vaikea puhua ylipäätään mistään. Toivon että saan joku päivä pyytää häneltä anteeksi kaikkea.

      • Tessa33

        Hei,

        olen aivan umpikujassa! Mieheni ei puhu


      • väärin???

        no sitten olen kai universumin ilkein ihminen kun sain ilman syytä puukon kurkulle, läsäytin häntä kasvoihin koska en muutakaan siinä shokkitilanteessa keksinyt


    • toleranssi

      Henkilökohtaisesti lähtisin kälppimään suhteesta jo ensimmäisestä lyönnistä, oli sitten lyöjänä kumpi tahansa. Naisilla tuntuu muutenkin olevan ihmeellinen taipumus hakata miehiä "leikillään". Hakatkoon nyrkkeilysäkkiä jos siltä tuntuu, aika älytöntähän se nyt on kumppaniaan piestä.

    • Nimetön

      Potki vaikka palleille! Se tepsii parhaiten.

    • kokenut

      on näin. Kyllä nainenkin osaa lyödä, ja kovaa. Esim. mustasukkaisuudesta, vaikka ei olisi aihetta. Itse olen saanut tuta vaimoni nyrkin iskut, esineiden heittelyt, sen takia että työkaveri(nainen)soitti minulle, ja kysyi hänen tehtävistä töistä. Vaimoni ei voinut sitä kertakaikkiaan sulattaa, minä olin "pettänyt" häntä tämän soittajan kanssa, ja muuta. Oli vaikea olla tämän työkaverin kanssa enää yhtäaikaa töissä, vaikka ei hän siitä mitään tiennytkään. Eikä se ollut ensimmäinen kerta. Moneen kertaan olen joutunut ompelemaan napit takaisin takkiini.

    • saa jos

      lyöt. Ja jos lyöt riitävästi paljon ja kunnolla sinä ei tule saada totuutta esiin, vain ne vastaukset kuin sinä haluan kuulla koska ne olisi annettuja vain siksi että sinä lopettais lyödäminen. Väkivaltaa ei toimi totuuden paljastamiskeino.

    • Kilju

      Ite pamautin ukkoani vihanpuuskassani.
      Aiheutti sen kyllä sanomalla minulle jotain hyvin hyvin törkeää, oikeastaan iskun vyön alle...

      Mutta kyllä hävetti jälkikäteen.
      Koskaan lyönyt ketään..

      Ehkä hänen sanansa ja minun lyöntini kuluu jonain päivänä pois.

      • potkija

        lue kirja
        Stephen King: Julma leikki


    • takasin

      Minä en hyväksy tosiaankaan et nainen voi ilman seuraamuksia lyödä miestä. Ei ole oikeutta. Minä en lyö naista koskaan ensin... Jos nainen lyö niin lyön ihan varmasti takaisin. En ole vielä koskaan juotunut lyömään, kun olen kertonut heti alkuun kantani. Hakekaa ny naiset vielä jotai tasa-arvoa kun kuvittelette voivanne lyödä miestä ilman seuraamuksia.

      • iisi

        Nainen luopuu naiseudestaan ja sukupuoliroolit lentää narikkaan samalla kun NAINEN LYÖ ENSIN!
        Siitä asti estradi on vapaa ja loppu on historiaa.
        Ainakin itse vetelisin keskelle kerran tai pari mutta vain jos olisi oma donna haastamassa, tuntemattomille en ala, no kertahan tietysti riittäisi.
        Koskaan ei tiedä jos vaikka on joku taksijonossa tyyppinen nahistelu niin voi tulla murulta isojakin osumia, ei ne tytöt välttamättä niin heikkoja ole miltä itse näytät.
        Lyömisestä yleensä sitä mieltä sukupuoleen katsomatta että heikompi lyö mutta vahvempi puhuu asian ympäri tai väistyy taakke vasemmalle.


      • lkdjslkdj
        iisi kirjoitti:

        Nainen luopuu naiseudestaan ja sukupuoliroolit lentää narikkaan samalla kun NAINEN LYÖ ENSIN!
        Siitä asti estradi on vapaa ja loppu on historiaa.
        Ainakin itse vetelisin keskelle kerran tai pari mutta vain jos olisi oma donna haastamassa, tuntemattomille en ala, no kertahan tietysti riittäisi.
        Koskaan ei tiedä jos vaikka on joku taksijonossa tyyppinen nahistelu niin voi tulla murulta isojakin osumia, ei ne tytöt välttamättä niin heikkoja ole miltä itse näytät.
        Lyömisestä yleensä sitä mieltä sukupuoleen katsomatta että heikompi lyö mutta vahvempi puhuu asian ympäri tai väistyy taakke vasemmalle.

        Jos akkasi vaikka läppäisee sinua niin eikö olisi järkempää lähteä litomaan kuin alkaa tapella? Vai kostoksiko haluat lyödä?

        Minun mielestäni vain itsepuolustukseksi saa lyödä. Ei mene itsepuolustuksesta jos itseään puolta pienemmän pieksee niin että tukka lähtee. Eikä varmaan poliisisetäkään tykkää kun äniset asemalla et "toi löi ensin" ja osoittelet 47-kiloista verissäpäin olevaa tyttöä (niitä isompiahan et uskaltaisikaan lyödä niin kuin kirjoitit).

        Jos on sitä mieltä että lyöminen on väärin, niin miksi tehdä itse samoin?


    • ......................

      hävettää sanoo mut mä oon kerran useita kuukausia sitten lyönyt mun poikaystävää rintaan kun oli raju riita ja meni hermo ihan totaalisesti. en hyväksy tekoani, se ei ollu missään mielessä oikeutettu. häpeän sitä tosi paljon. mut tehtyä ei saa enää tekemättömäksi. ollaan sovittu toi asia, mut häpeen sitä edelleen tosi paljon. pyysin anteeksi ja pahoittelin tekoani ja vaikka olin erittäin vittuuntunut sillä hetkellä niin sanoin ettei se ollu mitenkään oikeutettua.

      • hit me

        Joskus on ollut naiseni kanssa puhetta tästä. Usein on läpsinyt poskelle ja en nosta siitä mitään isoa numeroa. Tulkitsen sen niinpäin, että "SLÄP - nyt kuuntelet, kun sanon jotain tosi tärkeää." silloin tietää että asia painaa naisen mieltä ja hän haluaa selvittää asian puhumalla.

        Toinen juttu on se jos käy erikseen hakkaamaan, ihan suutuspäissään ja purkaa vain vihaansa niin. Tunteet ja ajatukset täytyy voida purkaa puolisolle avoimesti, mutta kunnolla lyöminen ei ole ok naisellekkaan. Nainenhan on luonnostaan miestä kykenemättömämpi hillitsemään itseään ;)


      • kasvoille
        hit me kirjoitti:

        Joskus on ollut naiseni kanssa puhetta tästä. Usein on läpsinyt poskelle ja en nosta siitä mitään isoa numeroa. Tulkitsen sen niinpäin, että "SLÄP - nyt kuuntelet, kun sanon jotain tosi tärkeää." silloin tietää että asia painaa naisen mieltä ja hän haluaa selvittää asian puhumalla.

        Toinen juttu on se jos käy erikseen hakkaamaan, ihan suutuspäissään ja purkaa vain vihaansa niin. Tunteet ja ajatukset täytyy voida purkaa puolisolle avoimesti, mutta kunnolla lyöminen ei ole ok naisellekkaan. Nainenhan on luonnostaan miestä kykenemättömämpi hillitsemään itseään ;)

        Omasta mielestäni en ollut tehnyt mitään väärää, hetkisen mietin että lyön takaisin, mutta onneksi sitten hillitsin itseni. Noh, se oli tulkinnanvarainen tilanne, eikä nuo läpsyt edes satu, mutta jos ilman syytä läpsäistäisiin niin läppäsen kyllä takaisin.

        Ja jos joku minua lyö nyrkillä, lyön takaisin, olipa lyöjänä aivan kuka tahansa.


    • SJ

      Mikä teitä naisia vaivaa?! Onko se lyöminen jokin vitun ratkaisu? Sama juttu miehiä kohtaan! Itse olen mies ja elän suhteessa, naiseni on minua 3 kertaa lyönyt (JA KOVAA) viimeisen 2kk aikana enkä ole IKINÄ vetänyt takaisin! Enpä ole kyllä koskaan lyönyt yhtään naista.

      Naisen lyödessä miestä, sama se millä tapaa, saa ainakin itseni tuntemaan itseni arvottomalta, surkealta, hyödyttömältä esineeltä jolla ei ole mitään väliä.

      Muistakaahan ihmiset, että se on fiksuin joka puhuu asiat selviksi. Jos toinen osapuoli ei tähän pysty on hänelle joko annettava siihen aikaa ja selittää asia hänelle, tai millä tahansa muulla tapaa saada hänet puhumaan.

      Minullekkin naiseni tekee sekä nämä mainitut lyönnit että henkistä väkivaltaa, enkä kiellä itse koskaan sanoneeni mitään vastaavaa, mutta KOSKAAN EI LYÖDÄ! Viime kerran jälkeen sovimme kihlattuni kanssa, että enää koskaan hän ei minua lyö. On pitänyt siitä kiinni sovittuamme etten itse tee enää mitään sellaista mistä viime kerta johtui (naurettavasta syystä kyllä, heitin huonon "vitsin"). Suhteemme on käynyt läpi monet ongelmat, ja niitä on edelleen, mutta rakastamme toisiamme yli kaiken eikä kumpikaan halua toisesta luopua. Olemme pystyneet tähänkin asti puhumaan viim. jälkikäteen asiat selviksi. Koska mitään suurempaa ei ole tapahtunut. Kumpikaan ei ole pettänyt toista, koska siihen ei ole edes kosto mielessä (mikä on aivan typerää) ollut tarvetta, koska olemme pystyneet kaikki asiat viim. seuraavana päivänä puhumaan.

      Voisin kiteyttää asian näin: Sana on sekä miekkaa, kilpeä että tekoa ja valtaa mahtavampi! Se on aina hyvä muistaa.

    • Kolmikymppinen mies

      Läpsy on aina vain läpsy, eihän se edes satu kunnolla.

      Itseppä kerjäsi. Voisin aivan hyvin samassa tilanteessa läppästä omaa tyttöystävääni avokämmenellä poskelle. Ja jos sitten selviäsi olisi oikeasti pettänyt, ei jäisi avokämmeneen.

    • hmm...

      Hatunnosto aloittajalle avoimuudesta, vaikkakin anonyymistä. En arvostele henkilöä, vaan arvioin tapahtumaa ja sen seurauksia. Osittain kai aika tavallista sisältöä ihmissuhteissa, minkä tarkoitusta ei ajatella, ja usein liian myöhään huomataan kuinka surkeaan tilanteeseen se johtaa.

      Ihmiset reagoivat voimakkaasti fyysiseen väkivaltaan (syytä onkin), ehkä siksi että se on yksinkertaista tunnistaa. Sitä ennen on kuitenkin tapahtunut paljon, mitä ei ole ollenkaan helppoa tunnistaa
      Pientä on jos poskessa vähän tuntuu, kuin hyttynen itämeressä, verrattuna siihen henkiseen kriisiin mitä kaikkea mielessä liikkuu, sen vakavuuteen.

      °°°miehet! mitä mieltä olisitte jos tyttöystävänne löisi teitä avokämmenellä poskelle? °°°
         Pahaa mieltä ja osoittaisin mieltäni. Niin Nasse-setäkin tekisi ja olisi hyvin hyvin vihainen.
      Selkeästi ja yksiselitteisesti kiellettyä, väkivaltarikos, kts. Suomen Laki·Siviilioikeus.

      Rikoslaki· Pahoinpitely. Yritys on rangaistava.
      5 § Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa… aiheuttaa toiselle kipua… on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

      7 § Lievä pahoinpitely. Jos pahoinpitely, huomioon ottaen väkivallan, ruumiillisen koskemattomuuden loukkauksen tai terveyden vahingoittamisen vähäisyys taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä pahoinpitelystä sakkoon." ( mahdollinen vahingonkorvaus)

      Lievästä pahoinpitelystä tuomitaan yleensä 5—20 päiväsakkoa, keskimäärin noin 15 päiväsakkoa. Tämä tieto on vuodelta 1999.
       

      °°°Mielestäni pettäminen ei ole anteeksiannettava asia. °°°
         Periatteellisia esteitä ei ole. Oikeus mielipiteeseen ja sen ilmaisemiseen. Mielipidevapaus. Henkilökohtainen asia, kuka antaa ja kuka ei, on sallittua mielivaltaa.
      °°°Epäilynä pettäminen °°°
         Mielipidevapaus
         Oikeussuojan mukaan epäilty on syytön kunnes toisin todistetaan.
      °°°Asialle oli perusteluja! °°°
         Mikään niistä ei oikeuta näitä tekoja ja teoistaan on aina vastuussa.
      °°°todella vihainen ja pettynyt..°°°
         Mikään tunne ei oikeuta mitään tekoa. Tekoihin on oikeus, mikäli sitä ei ole lailla kielletty tai sopimuksilla rajoitettu.

      °°°Ongelma on siinä, että °°°
         Se on yksilöllinen ongelma (mielipide).
         Suurempi on yhteisöllinen ongelma (toisten lailla suojattujen oikeuksien loukkaus, lain rikkominen).
      °°°"ongelmaa" olisikaan, jos poikaystäväni sanoisi ettei mitään ole tapahtunut ja haluaisi puhua asiasta..°°°
         Jos ongelman selvittämiseen tarvitaan toisen osallistumista, se edellyttää vähintään tämän suostumusta ja lisäksi halukkuutta. Aggressio ei motivoi halutulla tavalla.
      °°°Asiaa vielä pahentaa kun °°° (siis ongelmaa)
         Mielipidevapaus.
      °°°mies ei halua puhua asiasta °°° (asia surenee, ongelma pahenee)
         Itsemääräämisoikeus.
      °°°Itse tulkitsen asian siten, että jos °°° (lisäongelma)
         Mielipidevapaus.
      °°°mies ei vastaa kysymykseen -> vastaus on myönteinen, °°°
         Kts. ·sopimusoikeus·ns. hiljainen suostumus. (sivuongelma, yhä pahenee)

      jatkuu…

      • hmm...

        …jatkuu

        °°°jonka jälkeen läppäsin kun vastausta ei kuulunut.. °°°
           Jatkettu rikos·pahoinpitely·(raskauttava asianhaara?)
        °°°en todellakaan "lyönyt" kovaa °°°
           Lieventävä asianhaara.
        °°°sellainen pieni läppäys..
           Vähättely voi olla raskauttavaa. Tekijää saatetaan pitää arviointikyvyttömyyttään vaarallisena (teon vakaavuus, seurausten vaarallisuus).

        °°°pyh sanon minä! °°°
           Laista piittamaton? Käräjillä herkästi sakkoa oikeuden halventamisesta?
        °°°Ai että muka lääkkeet ovat ratkaisu kaikkeen? Enpä usko!°°°
           Ei kaikkeen, mutta ratkaisee se viimeistään ainakin yhteisön ongelman kun pakkohoitoonkin tarvittaessa pääsee.

        °°°Nyt paha olo asian vuoksi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi vaikka kuinka haluaisi.. °°°
           Omatunto·vastuuntunto·velvollisuudentunto.
        °°°Joten onko lyöminen anteeksiannettavaa? °°°
           Periatteellisia esteitä ei ole.

         

        °°°Miten neuvoisitte, että selvittelisin asiaa? °°°
           Vastuun- ja velvollisuudentunteen mukaan:
        1. Voi ilmiantaa tekonsa poliisille (rikosilmoitus, tunnustus).
        2. Voi pyytää rikoksen uhrilta anteeksi tekojaan (tämän harkinta ja päätös).
        3. Voi pyrkiä hyvittämään tekoaan, korvaamaan vahinkoa.

        Anteeksisaamisen, hyvityksen ja mahdollisen oikeuden tuomitseman rangaistuksen kärsimisen ajatusena on, että sovittaa näin tekoansa, rikostansa, mistä seuraa omantunnon parantuminen.

         

        °°°miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta °°°
           Laillinen ja käytännössä toimivin keino on pyytäminen. Tarvitaan miehen suostumus ja halukkuus omasta vapaasta tahdostaan tehdä niin.

        °°°kertomaan totuuden? °°°
           Jos miehellä oli aikanaan oli syy olla kertomatta, on kaiken tapahtuneen jälkeen monta painavampaa syytä. Mielivalta, väkivalta ei kannata, se edunvastaista, estää saavuttamasta tavoitetta. Totuus voi jo olla ulottumattomissa.

        Ehdoton edellytys lienee ettei totuuden kertomisesta varmuudella koidu yhtään enempää ikävyyksiä miehelle, kuin tähän saakka on ilmennyt. Täydellinen itsehillintä. Kuinka uskottava voi olla, jos pelkkä epäily (luulo) johti näihin tunnelmiin?

        Aihetta olisi tiedustella ohjeita pelkästään mieheltä, päästäkseen vähimmällä vaivalla, parhaaseen lopputulokseen. Ensimmäinen välitavoite on sovinto ja suunnitelma jatkotoimenpiteistä (kahdenkeskinen sopimus).


      • hmm...
        hmm... kirjoitti:

        …jatkuu

        °°°jonka jälkeen läppäsin kun vastausta ei kuulunut.. °°°
           Jatkettu rikos·pahoinpitely·(raskauttava asianhaara?)
        °°°en todellakaan "lyönyt" kovaa °°°
           Lieventävä asianhaara.
        °°°sellainen pieni läppäys..
           Vähättely voi olla raskauttavaa. Tekijää saatetaan pitää arviointikyvyttömyyttään vaarallisena (teon vakaavuus, seurausten vaarallisuus).

        °°°pyh sanon minä! °°°
           Laista piittamaton? Käräjillä herkästi sakkoa oikeuden halventamisesta?
        °°°Ai että muka lääkkeet ovat ratkaisu kaikkeen? Enpä usko!°°°
           Ei kaikkeen, mutta ratkaisee se viimeistään ainakin yhteisön ongelman kun pakkohoitoonkin tarvittaessa pääsee.

        °°°Nyt paha olo asian vuoksi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi vaikka kuinka haluaisi.. °°°
           Omatunto·vastuuntunto·velvollisuudentunto.
        °°°Joten onko lyöminen anteeksiannettavaa? °°°
           Periatteellisia esteitä ei ole.

         

        °°°Miten neuvoisitte, että selvittelisin asiaa? °°°
           Vastuun- ja velvollisuudentunteen mukaan:
        1. Voi ilmiantaa tekonsa poliisille (rikosilmoitus, tunnustus).
        2. Voi pyytää rikoksen uhrilta anteeksi tekojaan (tämän harkinta ja päätös).
        3. Voi pyrkiä hyvittämään tekoaan, korvaamaan vahinkoa.

        Anteeksisaamisen, hyvityksen ja mahdollisen oikeuden tuomitseman rangaistuksen kärsimisen ajatusena on, että sovittaa näin tekoansa, rikostansa, mistä seuraa omantunnon parantuminen.

         

        °°°miten saan poikaystäväni puhumaan asiasta °°°
           Laillinen ja käytännössä toimivin keino on pyytäminen. Tarvitaan miehen suostumus ja halukkuus omasta vapaasta tahdostaan tehdä niin.

        °°°kertomaan totuuden? °°°
           Jos miehellä oli aikanaan oli syy olla kertomatta, on kaiken tapahtuneen jälkeen monta painavampaa syytä. Mielivalta, väkivalta ei kannata, se edunvastaista, estää saavuttamasta tavoitetta. Totuus voi jo olla ulottumattomissa.

        Ehdoton edellytys lienee ettei totuuden kertomisesta varmuudella koidu yhtään enempää ikävyyksiä miehelle, kuin tähän saakka on ilmennyt. Täydellinen itsehillintä. Kuinka uskottava voi olla, jos pelkkä epäily (luulo) johti näihin tunnelmiin?

        Aihetta olisi tiedustella ohjeita pelkästään mieheltä, päästäkseen vähimmällä vaivalla, parhaaseen lopputulokseen. Ensimmäinen välitavoite on sovinto ja suunnitelma jatkotoimenpiteistä (kahdenkeskinen sopimus).

        Köykäseks havaitaan kansallinen laki, ihmisoikeuksien julistus,
        EU-perustuslaki ja se Isokirjakin. Nurin menee Aristoteles, Kant,
        Nietzsche joukkoineen. Läntisen pallonpuoliskon, valistus, sivistys.
        Mielipide painaa? Ei olkeesti räyhääminen voi olla noin tärkeetä?
        Ei sillä mitään saavuta. Menettää selviytymiskykynsä tykkänään!
        ________________________________________________

        EPÄILY
        °°Mielestäni nainen saa lyödä miestä jos epäilee miestä pettämisestä.°° (Pelottavaa)
        °°°En myöskään tiedä, oliko sinulla perusteita epäilyillesi.°°
          Kammottavaa jos ei olisi. Jos oli, se pysyy silti epäilynä.
        °°en olisi tuppisuuna, jos minulle esitettäisiin epäilyjä pettämisestä.°°
          Aivan, röyhkeydelle rotia ja sassiin!
        °°Jos ei ollut, olisi syytä käsitellä myös mustasukkaisuuttasi.°°
          Käsittämätöntä mössöä harrastetaan kyllä. En pärjää.
        °°entäs pettäminen°°
        °°ei voinut sitä kertakaikkiaan sulattaa, minä olin "pettänyt" häntä tämän soittajan kanssa°°
        °°Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!°°

        °°No onko sitten pettäminen anteeksiannettavaa?! °°
        Katso: Raamattu, Uusi Testamentti (vanhassa kivitettiin pettäjät).
        °°naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle.°° = Mielipidevapaus.
        °°hyväksyttävämpää kuin miesten suorittamana.°° Suoritustavalla lienee jotain merkitystä.
        °°Eikö sekään satu miehiin?°° Ei poista vakavimpia seurauksia vaikkei sattuisikaan.

        °°En tiedä, onko kohdallasi kyse siitä, että katsot moisen käytöksen hyväksyttäväksi naiselle vai etkö hallitse itseäsi°° Sitä sopii kysyä!
        ________________________________________________

        MOTIIVI
        °°Ymmärrän tunnekuohun joka tuollaisessa tilanteessa pääsee pintaan,°°
          Siinä ei mitään väärää, vielä.
        °°pamautin ukkoani vihanpuuskassani.°°
        °°raju riita ja meni hermo ihan totaalisesti.°°
        °°saattaisi olla syytä puhua psykologille asiasta.°°
        °°naurettavasta syystä kyllä, heitin huonon "vitsin"°° 
          Seurauksena pahoinpitelyrikos. Suhteellisutta vailla.
        ________________________________________________
        °°Naisilla tuntuu muutenkin olevan ihmeellinen taipumus hakata miehiä "leikillään". °°
        °°Mikä teitä naisia vaivaa?! °°lyöminen ratkaisu?°°
        °°Koskaan ei tiedä, taksijonossa tyyppinen nahistelu, murulta isojakin osumia °°
        °°Nainenhan on luonnostaan miestä kykenemättömämpi hillitsemään itseään ;)°° ??onko??
        °°Hakatkoon nyrkkeilysäkkiä jos siltä tuntuu, °°
          Omaksuttu varmaan täysin väärä tapa, kun puretaan estoitta?
        ________________________________________________

        JÄRKI °°Ei lyömisellä mitään asioita selvitetä.°°
        °°sen takia että työkaveri(nainen)soitti minulle, ja kysyi hänen tehtävistä töistä.°°
        °°Omasta mielestäni en ollut tehnyt mitään väärää°° Suututaan miettimättä ja estotta?
        °°Noh, se oli tulkinnanvarainen tilanne,°°
          Lain mukaan selkeästi oikeudettomia tekoja kaikki.
        § Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa… aiheuttaa toiselle kipua… on tuomittava… §
          Yksilön moraalina se on taparikollisuutta.
        ________________________________________________

        ITSEHILLINTÄ
        °°Suhteemme on käynyt läpi monet ongelmat, ja niitä on edelleen,°°
          Tulee olemaan niin kauan kuin hillintä pettää.
        °°hetkisen mietin että lyön takaisin, mutta onneksi sitten hillitsin itseni.°°
        _______________________________________________

        VASTUU - Kootut selitykset:

        °°tottakai naista pitää hakata, jos se menee pettämään.°° = Väärin.
        °°Itseppä kerjäsi.°° = Väärin.
        °°Aiheutti sen kyllä sanomalla minulle °°

        °°jotain hyvin hyvin törkeää, oikeastaan iskun vyön alle...°°
          Yksilön makuasia ei riitä kumoamaan lainsuojaa mielipiteen vapaalle ilmaisulle.
        Oikeus harkitsee mikä on lain perusteella loukkaavaa (törkeää).

        Laki rajoittaa vain oikeuksia tekoihin, ja voi tapahtua rikos (lyöminen).
        Laki ei rajoita loukkaantumista ja suuttua toki saa mistä tahansa.
        Laillisesti voi kiukutella muuten vapaasti, mutta siitäkin voi olla seurauksena:
        °°Hänelle oli vain vaikea puhua ylipäätään mistään. °°
        °°aivan umpikujassa! Mieheni ei puhu.°°

         

        jatkuu...


      • hmm...
        hmm... kirjoitti:

        Köykäseks havaitaan kansallinen laki, ihmisoikeuksien julistus,
        EU-perustuslaki ja se Isokirjakin. Nurin menee Aristoteles, Kant,
        Nietzsche joukkoineen. Läntisen pallonpuoliskon, valistus, sivistys.
        Mielipide painaa? Ei olkeesti räyhääminen voi olla noin tärkeetä?
        Ei sillä mitään saavuta. Menettää selviytymiskykynsä tykkänään!
        ________________________________________________

        EPÄILY
        °°Mielestäni nainen saa lyödä miestä jos epäilee miestä pettämisestä.°° (Pelottavaa)
        °°°En myöskään tiedä, oliko sinulla perusteita epäilyillesi.°°
          Kammottavaa jos ei olisi. Jos oli, se pysyy silti epäilynä.
        °°en olisi tuppisuuna, jos minulle esitettäisiin epäilyjä pettämisestä.°°
          Aivan, röyhkeydelle rotia ja sassiin!
        °°Jos ei ollut, olisi syytä käsitellä myös mustasukkaisuuttasi.°°
          Käsittämätöntä mössöä harrastetaan kyllä. En pärjää.
        °°entäs pettäminen°°
        °°ei voinut sitä kertakaikkiaan sulattaa, minä olin "pettänyt" häntä tämän soittajan kanssa°°
        °°Vaikkei pettäminen, tietystikään, ole missään nimessä sallittua kummallekaan sukupuolelle!!°°

        °°No onko sitten pettäminen anteeksiannettavaa?! °°
        Katso: Raamattu, Uusi Testamentti (vanhassa kivitettiin pettäjät).
        °°naiselle on anteeksiannettavampaa pettää, kuin miehelle.°° = Mielipidevapaus.
        °°hyväksyttävämpää kuin miesten suorittamana.°° Suoritustavalla lienee jotain merkitystä.
        °°Eikö sekään satu miehiin?°° Ei poista vakavimpia seurauksia vaikkei sattuisikaan.

        °°En tiedä, onko kohdallasi kyse siitä, että katsot moisen käytöksen hyväksyttäväksi naiselle vai etkö hallitse itseäsi°° Sitä sopii kysyä!
        ________________________________________________

        MOTIIVI
        °°Ymmärrän tunnekuohun joka tuollaisessa tilanteessa pääsee pintaan,°°
          Siinä ei mitään väärää, vielä.
        °°pamautin ukkoani vihanpuuskassani.°°
        °°raju riita ja meni hermo ihan totaalisesti.°°
        °°saattaisi olla syytä puhua psykologille asiasta.°°
        °°naurettavasta syystä kyllä, heitin huonon "vitsin"°° 
          Seurauksena pahoinpitelyrikos. Suhteellisutta vailla.
        ________________________________________________
        °°Naisilla tuntuu muutenkin olevan ihmeellinen taipumus hakata miehiä "leikillään". °°
        °°Mikä teitä naisia vaivaa?! °°lyöminen ratkaisu?°°
        °°Koskaan ei tiedä, taksijonossa tyyppinen nahistelu, murulta isojakin osumia °°
        °°Nainenhan on luonnostaan miestä kykenemättömämpi hillitsemään itseään ;)°° ??onko??
        °°Hakatkoon nyrkkeilysäkkiä jos siltä tuntuu, °°
          Omaksuttu varmaan täysin väärä tapa, kun puretaan estoitta?
        ________________________________________________

        JÄRKI °°Ei lyömisellä mitään asioita selvitetä.°°
        °°sen takia että työkaveri(nainen)soitti minulle, ja kysyi hänen tehtävistä töistä.°°
        °°Omasta mielestäni en ollut tehnyt mitään väärää°° Suututaan miettimättä ja estotta?
        °°Noh, se oli tulkinnanvarainen tilanne,°°
          Lain mukaan selkeästi oikeudettomia tekoja kaikki.
        § Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa… aiheuttaa toiselle kipua… on tuomittava… §
          Yksilön moraalina se on taparikollisuutta.
        ________________________________________________

        ITSEHILLINTÄ
        °°Suhteemme on käynyt läpi monet ongelmat, ja niitä on edelleen,°°
          Tulee olemaan niin kauan kuin hillintä pettää.
        °°hetkisen mietin että lyön takaisin, mutta onneksi sitten hillitsin itseni.°°
        _______________________________________________

        VASTUU - Kootut selitykset:

        °°tottakai naista pitää hakata, jos se menee pettämään.°° = Väärin.
        °°Itseppä kerjäsi.°° = Väärin.
        °°Aiheutti sen kyllä sanomalla minulle °°

        °°jotain hyvin hyvin törkeää, oikeastaan iskun vyön alle...°°
          Yksilön makuasia ei riitä kumoamaan lainsuojaa mielipiteen vapaalle ilmaisulle.
        Oikeus harkitsee mikä on lain perusteella loukkaavaa (törkeää).

        Laki rajoittaa vain oikeuksia tekoihin, ja voi tapahtua rikos (lyöminen).
        Laki ei rajoita loukkaantumista ja suuttua toki saa mistä tahansa.
        Laillisesti voi kiukutella muuten vapaasti, mutta siitäkin voi olla seurauksena:
        °°Hänelle oli vain vaikea puhua ylipäätään mistään. °°
        °°aivan umpikujassa! Mieheni ei puhu.°°

         

        jatkuu...

        …jatkuu

         

        ================================================
        Joku on näköjään onnistunut ratkaisemaan ongelmansa siirtämällä vastuun toisen
        kannettavaksi ja hänellä on (muka) oikeus lyödä jos toinen rikkoo vaikenemisvelvollisuuttaan.
        °°ei lyö, sovittuamme etten itse tee enää mitään sellaista mistä viime kerta johtui°°   
        Itsepetos, sillä laki pätee, sopimus on mitätön. On täysi oikeus huonoihin vitseihin (kaipaakohan?)
        ================================================

        °°enkä kiellä itse koskaan sanoneeni mitään vastaavaa°° = Oikein fiksua. (vaikka vastuuvapaus)
        °°kertoisin kyllä suhteen alussa, etten hyväksy väkivaltaa.°° = Oikein.

        ================================================
        Hassua mutta jollain voi olla tosi korkea immuniteettivaste:
        °°nainen bitch släpillä. Tulkitsen, "SLÄP - nyt kuuntelet…"
        … haluaa selvittää asian puhumalla… ollut puhetta tästä.
        Suostumus muuttaa asiaa vähän.
        Tämä ei ole yksiloiden sovittavissa, kun lain suoja ei poistu.
        ================================================

        °°koska halusin vastauksia joita en saanut.°°  Eikä aggressiosta seuraa mitään hyvää.
        °°toista ei voi pakottaa ja muuttaa,°°
          Pakottamalla voi kyllä ja muuttaa itselleen mykäksi (muualla kenties moottoriturpakin).
        °°voit vain itse muuttua. °°  Tässä olisi jo pieni kiirekin.

        °°tulee valita, haluatko vaihtoehtona lähteä.°° = Ok.
        °°et voi kuin odottaa,"  Laillisia muita tapoja on lukuisia.
        °°Jos toinen osapuoli ei tähän pysty °°
          Tarkoittanee useimmin että on onnistuttu tukahduttamaan puhe. (ehkä lopullisesti).

        ________________________________________________

         - POIKKEUS - Vain hätävarjelu sallitaan. -
        ________________________________________________

        °°Lyödä saa vain itsepuolustukseksi.°° = Lähes väärin.
        °°kun sain ilman syytä puukon kurkulle, läsäytin häntä kasvoihin koska en muutakaan siinä shokkitilanteessa keksinyt°° = Lähes oikein.
        °°ainoana poikkeuksena näkisin hysteerisen ihmisen aloillaan pitämisen mutta silloinkin on parempi yrittää karkuun°° = Oikein.
        °°käyttäisin riittäviä keinoja suojellakseni itseäni.°° = Erittäin oikein.
        ________________________________________________

         - Saa käyttää riittävää VOIMAA vaaran torjumiseksi! - Ei väkivaltaa!
        ________________________________________________

        °°eikö olisi järkempää lähteä litomaan kuin alkaa tapella? °°
          Tätä laki edellyttää, jos siihen on mahdollisuus.

        °°Vai kostoksiko haluat lyödä?°° (Kosto se olisi)
          Jos mahdollisuutta pakenemiseen ei käytä, voimankäyttö katsotaan väkivallaksi (=rikos).

        °°sukupuoleen katsomatta, heikompi lyö mutta vahvempi puhuu asian ympäri tai väistyy°°
          Vahvemman torjuntaan sallitaan ylimitoitettuakin voimankäyttöä, mutta tapauskohtaisesti (äärioloissa saatetaan katsoa oikeutetuksi esim. ampua kuoliaaksikin).

        Ei mene itsepuolustuksesta jos itseään puolta pienemmän pieksee niin että tukka lähtee.
          Käytännössä saa syytteen hätävarjelun liioittelusta.

        °°Eikä varmaan poliisisetäkään tykkää kun äniset asemalla et "toi löi ensin" °°
          Aloittajalla ei ole merkitystä kuin hätävarjelussa.

        ________________________________________________

         - YHTEISÖN MORAALI ≈ TAPAKULTTUURI -
         - YKSILÖN MORAALI ≈ HENKILÖKOHTAISET TAVAT -
         – PERUSTEETTOMIA PERUSTELUYRITYKSIÄ -
         - LAIN RAJOJA EI VOI MUUTTAA KUIN EDUSKUNTA! -
        ________________________________________________

        Vanhentunut moraali:
        °°nainen pettää, mies saa läväyttää…°°
        °°jos oikeasti pettänyt, ei jäisi avokämmeneen.°°

        Joustava moraali: °°saako piestä, ettei jää jälkiä?°° =Ei!
        °°ei heikompana saa mainittavia fyysisiä vaurioita aikaan, lyöminen OK.°°
        °°Ei vaan saa hajottaa paikkoja, eli avokämmenellä naamaan°°
        °°Kunhan ei lyö ns. arkaan paikkaan,,vaan missä paljon lihaskudosta.°°

        Käytännöllinen moraali:
        °°Ei ole tasa-arvoa koska, ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. °°
        °°Keskimäärin heikompia, poikkeuksia löytyy. °°

        °°jos ilman syytä läpsäistäisiin, läppäsen kyllä takaisin.°°
        °°vetelisin kerran pari, vain jos oma donna haastamassa, no kertahan riittäisi.
        °°lyön ihan varmasti takaisin.°°
        °°lyön takaisin, olipa lyöjänä aivan kuka tahansa.°°
        Tilit tasan, paitsi jos sählinkiin sattuu poliisi virkatehtävissä (vaikka sivilikamppeissa).

        Tiukkiksina ei voi pitää mutta taparikollista moraaliajattelua oli kaikki tyyni.

         

        jatkuu…


      • hmm...
        hmm... kirjoitti:

        …jatkuu

         

        ================================================
        Joku on näköjään onnistunut ratkaisemaan ongelmansa siirtämällä vastuun toisen
        kannettavaksi ja hänellä on (muka) oikeus lyödä jos toinen rikkoo vaikenemisvelvollisuuttaan.
        °°ei lyö, sovittuamme etten itse tee enää mitään sellaista mistä viime kerta johtui°°   
        Itsepetos, sillä laki pätee, sopimus on mitätön. On täysi oikeus huonoihin vitseihin (kaipaakohan?)
        ================================================

        °°enkä kiellä itse koskaan sanoneeni mitään vastaavaa°° = Oikein fiksua. (vaikka vastuuvapaus)
        °°kertoisin kyllä suhteen alussa, etten hyväksy väkivaltaa.°° = Oikein.

        ================================================
        Hassua mutta jollain voi olla tosi korkea immuniteettivaste:
        °°nainen bitch släpillä. Tulkitsen, "SLÄP - nyt kuuntelet…"
        … haluaa selvittää asian puhumalla… ollut puhetta tästä.
        Suostumus muuttaa asiaa vähän.
        Tämä ei ole yksiloiden sovittavissa, kun lain suoja ei poistu.
        ================================================

        °°koska halusin vastauksia joita en saanut.°°  Eikä aggressiosta seuraa mitään hyvää.
        °°toista ei voi pakottaa ja muuttaa,°°
          Pakottamalla voi kyllä ja muuttaa itselleen mykäksi (muualla kenties moottoriturpakin).
        °°voit vain itse muuttua. °°  Tässä olisi jo pieni kiirekin.

        °°tulee valita, haluatko vaihtoehtona lähteä.°° = Ok.
        °°et voi kuin odottaa,"  Laillisia muita tapoja on lukuisia.
        °°Jos toinen osapuoli ei tähän pysty °°
          Tarkoittanee useimmin että on onnistuttu tukahduttamaan puhe. (ehkä lopullisesti).

        ________________________________________________

         - POIKKEUS - Vain hätävarjelu sallitaan. -
        ________________________________________________

        °°Lyödä saa vain itsepuolustukseksi.°° = Lähes väärin.
        °°kun sain ilman syytä puukon kurkulle, läsäytin häntä kasvoihin koska en muutakaan siinä shokkitilanteessa keksinyt°° = Lähes oikein.
        °°ainoana poikkeuksena näkisin hysteerisen ihmisen aloillaan pitämisen mutta silloinkin on parempi yrittää karkuun°° = Oikein.
        °°käyttäisin riittäviä keinoja suojellakseni itseäni.°° = Erittäin oikein.
        ________________________________________________

         - Saa käyttää riittävää VOIMAA vaaran torjumiseksi! - Ei väkivaltaa!
        ________________________________________________

        °°eikö olisi järkempää lähteä litomaan kuin alkaa tapella? °°
          Tätä laki edellyttää, jos siihen on mahdollisuus.

        °°Vai kostoksiko haluat lyödä?°° (Kosto se olisi)
          Jos mahdollisuutta pakenemiseen ei käytä, voimankäyttö katsotaan väkivallaksi (=rikos).

        °°sukupuoleen katsomatta, heikompi lyö mutta vahvempi puhuu asian ympäri tai väistyy°°
          Vahvemman torjuntaan sallitaan ylimitoitettuakin voimankäyttöä, mutta tapauskohtaisesti (äärioloissa saatetaan katsoa oikeutetuksi esim. ampua kuoliaaksikin).

        Ei mene itsepuolustuksesta jos itseään puolta pienemmän pieksee niin että tukka lähtee.
          Käytännössä saa syytteen hätävarjelun liioittelusta.

        °°Eikä varmaan poliisisetäkään tykkää kun äniset asemalla et "toi löi ensin" °°
          Aloittajalla ei ole merkitystä kuin hätävarjelussa.

        ________________________________________________

         - YHTEISÖN MORAALI ≈ TAPAKULTTUURI -
         - YKSILÖN MORAALI ≈ HENKILÖKOHTAISET TAVAT -
         – PERUSTEETTOMIA PERUSTELUYRITYKSIÄ -
         - LAIN RAJOJA EI VOI MUUTTAA KUIN EDUSKUNTA! -
        ________________________________________________

        Vanhentunut moraali:
        °°nainen pettää, mies saa läväyttää…°°
        °°jos oikeasti pettänyt, ei jäisi avokämmeneen.°°

        Joustava moraali: °°saako piestä, ettei jää jälkiä?°° =Ei!
        °°ei heikompana saa mainittavia fyysisiä vaurioita aikaan, lyöminen OK.°°
        °°Ei vaan saa hajottaa paikkoja, eli avokämmenellä naamaan°°
        °°Kunhan ei lyö ns. arkaan paikkaan,,vaan missä paljon lihaskudosta.°°

        Käytännöllinen moraali:
        °°Ei ole tasa-arvoa koska, ei ole fyysisesti yhtä vahva kuin mies. °°
        °°Keskimäärin heikompia, poikkeuksia löytyy. °°

        °°jos ilman syytä läpsäistäisiin, läppäsen kyllä takaisin.°°
        °°vetelisin kerran pari, vain jos oma donna haastamassa, no kertahan riittäisi.
        °°lyön ihan varmasti takaisin.°°
        °°lyön takaisin, olipa lyöjänä aivan kuka tahansa.°°
        Tilit tasan, paitsi jos sählinkiin sattuu poliisi virkatehtävissä (vaikka sivilikamppeissa).

        Tiukkiksina ei voi pitää mutta taparikollista moraaliajattelua oli kaikki tyyni.

         

        jatkuu…

        …jatkuu

         

        ________________________________________________

        °°nolla toleranssi °°  Aggressio ei toimi alkuunkaan siihen suuntaan mihin sitä yritetään käyttää.
        °°Väkivalta ei toimi totuuden paljastamiskeinona.°°
        °°et saa totuutta esiin, vain ne vastaukset kuin haluat kuulla, koska ne olisi annettu vain siksi että lopettaisit lyömisen. °°
        ________________________________________________

        SEURAUSTEN VÄHÄTTELY
        °°Läpsy on aina vain läpsy, eihän se edes satu kunnolla.°°
        °°Eihän tuo ollut yhtään mitään °°
        Puoliviatonta on. Ei kukaan paha tässä näytä olevan. Ajattelemattomuutta ennemmin.
        ________________________________________________

        SEURAUKSET °°rikos ihmisyyttä vastaan.°°
        °°kuvittelette voivanne lyödä ilman seuraamuksia.°°
        °°Ehkäpä fyysisesti ei satu mutta AIVAN varmasti sattuu henkisesti ja sydämeen.
        °°sama se millä tapaa, saa ainakin itseni tuntemaan itseni arvottomalta, surkealta, hyödyttömältä esineeltä jolla ei ole mitään väliä.°°
        ________________________________________________
        °°vaikea olla tämän työkaverin kanssa enää yhtäaikaa töissä,
        vaikka ei hän mitään tiennytkään.°° Ja miten turhasta tämäkin.
        ________________________________________________
        °°lähtisin kälppimään suhteesta jo ensimmäisestä lyönnistä°°
        °°jos on viisas niin ei kyllä sua kauan katsele.°°
        °°Jos kumppani löisi, olisi hänen etsittävä uusi mies.°°
        ________________________________________________

        KATUMUS· °°Lyömisestä on oltava pahoillaan. °°
        °°kyllä hävetti jälkikäteen.°°
        °°ollaan sovittu toi asia, °°
        °°pyysin anteeksi ja pahoittelin tekoani °°
        °°häpeen edelleen tosi paljon.°°
        °°Moneen kertaan olen joutunut ompelemaan napit takaisin takkiini.°°
        Kaikia aggression jälkiä ei voi ommella, kuten sitä sydäntä, vaikka laulu niin kertoo.
        ________________________________________________

        °°naisenkin lyönti avokämmenellä voi rikkoa kasvojen luut. Harvinaista taitaa olla.°°
        Niin, ja kun ns. annetaan korville, pieni virhe voi aiheuttaa kuulovaurion.
        °°tuta vaimoni nyrkin iskut, esineiden heittelyt°°
        Mahdollisuuksia näkövamman tuottamiseen.
        °°Potki vaikka palleille! Se tepsii parhaiten.°°

        § · Jos pahoinpitelyssä aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila, ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä pahoinpitelystä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi. · §
        ________________________________________________

        °°rakastamme toisiamme yli kaiken eikä kumpikaan halua toisesta luopua.°°
        Käyttäytyminen vain toimii toiseen suuntaan, valitettavasti.

        °°Olemme pystyneet puhumaan viim. jälkikäteen asiat selviksi. Koska mitään suurempaa ei ole tapahtunut. °°
        Jos sitten tapahtuisi suurempaa, niin mitä?
        °°koska olemme pystyneet kaikki asiat viim. seuraavana päivänä puhumaan.°°
        Huolehtii sitten että jatkossakin pystyy...

        Joskus ei tarvita kuin pieni ripaus epäonnea ja asiat luiskahtavat käsistä.
        Vaikka kevyt tönäys harmistuneena. Toiken horjahtaa portaita ala, taittaen niskansa (neliraajahalvaus).

        Autotallissa kompuroi ja kaatu työkalun päälle, ja piikki selkäytimeen, keuhkoo, sydämmeen.
        Kylpyhuoneessa liukastuu, täräyttää päänsä ja piilevän sairauden takia saa massiivisen aivoverenvuodon (käänneltävä tulevaisuus kasvina).

        °°mut tehtyä ei saa enää tekemättömäksi.°°
        °°Toivon että saan joku päivä pyytää häneltä anteeksi kaikkea.°°
        °°Ehkä hänen sanansa ja minun lyöntini kuluu jonain päivänä pois.°°
        ________________________________________________
        Huoli ei ole niinkään lain sanktiot.
        Ei väliä ymmärtävätkö muut tapahtuman.
        Miten sen osaisi ikinä selittää itselleen, että rakasti...

         


      • niksun sisaruspuoli
        hmm... kirjoitti:

        …jatkuu

         

        ________________________________________________

        °°nolla toleranssi °°  Aggressio ei toimi alkuunkaan siihen suuntaan mihin sitä yritetään käyttää.
        °°Väkivalta ei toimi totuuden paljastamiskeinona.°°
        °°et saa totuutta esiin, vain ne vastaukset kuin haluat kuulla, koska ne olisi annettu vain siksi että lopettaisit lyömisen. °°
        ________________________________________________

        SEURAUSTEN VÄHÄTTELY
        °°Läpsy on aina vain läpsy, eihän se edes satu kunnolla.°°
        °°Eihän tuo ollut yhtään mitään °°
        Puoliviatonta on. Ei kukaan paha tässä näytä olevan. Ajattelemattomuutta ennemmin.
        ________________________________________________

        SEURAUKSET °°rikos ihmisyyttä vastaan.°°
        °°kuvittelette voivanne lyödä ilman seuraamuksia.°°
        °°Ehkäpä fyysisesti ei satu mutta AIVAN varmasti sattuu henkisesti ja sydämeen.
        °°sama se millä tapaa, saa ainakin itseni tuntemaan itseni arvottomalta, surkealta, hyödyttömältä esineeltä jolla ei ole mitään väliä.°°
        ________________________________________________
        °°vaikea olla tämän työkaverin kanssa enää yhtäaikaa töissä,
        vaikka ei hän mitään tiennytkään.°° Ja miten turhasta tämäkin.
        ________________________________________________
        °°lähtisin kälppimään suhteesta jo ensimmäisestä lyönnistä°°
        °°jos on viisas niin ei kyllä sua kauan katsele.°°
        °°Jos kumppani löisi, olisi hänen etsittävä uusi mies.°°
        ________________________________________________

        KATUMUS· °°Lyömisestä on oltava pahoillaan. °°
        °°kyllä hävetti jälkikäteen.°°
        °°ollaan sovittu toi asia, °°
        °°pyysin anteeksi ja pahoittelin tekoani °°
        °°häpeen edelleen tosi paljon.°°
        °°Moneen kertaan olen joutunut ompelemaan napit takaisin takkiini.°°
        Kaikia aggression jälkiä ei voi ommella, kuten sitä sydäntä, vaikka laulu niin kertoo.
        ________________________________________________

        °°naisenkin lyönti avokämmenellä voi rikkoa kasvojen luut. Harvinaista taitaa olla.°°
        Niin, ja kun ns. annetaan korville, pieni virhe voi aiheuttaa kuulovaurion.
        °°tuta vaimoni nyrkin iskut, esineiden heittelyt°°
        Mahdollisuuksia näkövamman tuottamiseen.
        °°Potki vaikka palleille! Se tepsii parhaiten.°°

        § · Jos pahoinpitelyssä aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen tila, ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä pahoinpitelystä vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi. · §
        ________________________________________________

        °°rakastamme toisiamme yli kaiken eikä kumpikaan halua toisesta luopua.°°
        Käyttäytyminen vain toimii toiseen suuntaan, valitettavasti.

        °°Olemme pystyneet puhumaan viim. jälkikäteen asiat selviksi. Koska mitään suurempaa ei ole tapahtunut. °°
        Jos sitten tapahtuisi suurempaa, niin mitä?
        °°koska olemme pystyneet kaikki asiat viim. seuraavana päivänä puhumaan.°°
        Huolehtii sitten että jatkossakin pystyy...

        Joskus ei tarvita kuin pieni ripaus epäonnea ja asiat luiskahtavat käsistä.
        Vaikka kevyt tönäys harmistuneena. Toiken horjahtaa portaita ala, taittaen niskansa (neliraajahalvaus).

        Autotallissa kompuroi ja kaatu työkalun päälle, ja piikki selkäytimeen, keuhkoo, sydämmeen.
        Kylpyhuoneessa liukastuu, täräyttää päänsä ja piilevän sairauden takia saa massiivisen aivoverenvuodon (käänneltävä tulevaisuus kasvina).

        °°mut tehtyä ei saa enää tekemättömäksi.°°
        °°Toivon että saan joku päivä pyytää häneltä anteeksi kaikkea.°°
        °°Ehkä hänen sanansa ja minun lyöntini kuluu jonain päivänä pois.°°
        ________________________________________________
        Huoli ei ole niinkään lain sanktiot.
        Ei väliä ymmärtävätkö muut tapahtuman.
        Miten sen osaisi ikinä selittää itselleen, että rakasti...

         

        Vanhallapiialla ei ole muutakaan tekemistä? Et hallitse ajatustesi selkiyttämistä omaksi tekstiksi, joten kopioit toisten lauseita ja heität sanan, pari perään. Pari lausetta taas lakiasioista samoin kopioituna, ja avot! Asiantuntija!

        Ei ihme, että olet yksin.


      • TARTTUKAA AUTTAVAAN KÄTEEN:
        niksun sisaruspuoli kirjoitti:

        Vanhallapiialla ei ole muutakaan tekemistä? Et hallitse ajatustesi selkiyttämistä omaksi tekstiksi, joten kopioit toisten lauseita ja heität sanan, pari perään. Pari lausetta taas lakiasioista samoin kopioituna, ja avot! Asiantuntija!

        Ei ihme, että olet yksin.

        Voi surkeus teijän kanssanne!! Nauraisin sytämmeni pohjasta, ja säälin kovasti. Eikö tosiaan teille ole opetettu käyttäytymis asioita, pitäisi ihan lapsuudesta oppia mokomat asiat! Annan vinkin: Mitä tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää se myös heille! Siinä on kova sääntö, mutta toimii takuulla. Tämä periaatteessa toimii molemmin päin, sekä hyvässä että pahassa. Sanon vielä että kaikki lähtee ajatuksesta, jos on mielessä pahaa niin silloin teotkin ovat sen mukaiset. Ihminenhän pystyy hallitsemaan ajatuksiaan, jos vain tahtoa on. Joten yrittäkäähän, kääntäkää ajatuksenne hyviksi, positiivisiksi, jättäkää turha kaunan kantaminen pois, se jos mikä voimanne vie! Niin pian huomaatte vastassanne olevan vain hyviä ystäviä, joille turhaan pahaa mieltä koitetaan tuottaa! Sovinto on reilu teko! Sen jälkeen voidaan lähteä vaikka yhdessä soppaileen ja syömään jäätelöt!


      • Anonyymi
        niksun sisaruspuoli kirjoitti:

        Vanhallapiialla ei ole muutakaan tekemistä? Et hallitse ajatustesi selkiyttämistä omaksi tekstiksi, joten kopioit toisten lauseita ja heität sanan, pari perään. Pari lausetta taas lakiasioista samoin kopioituna, ja avot! Asiantuntija!

        Ei ihme, että olet yksin.

        Juu... nyt ois jo tehnyt mieli lyödä, tuon tilityksen jälkeen lakiasioista 🤣


    • NiiloTauno

      Ehkä miehesi loukkaantui siitä, että epäilet hänen pettäneen ja muuttui tuppisuuksi? Miten itse reagoisit, jos miehesi käytännössä haukkuisi sinua huoraksi ja läimäyttäisi sinua poskelle? Ja kun tässä on taas vedottu fyysisen voiman epätasapainoon miehen ja naisen välillä, niin olkoon se semmoinen läpsäisy, josta ei jää edes jälkeä.

      On minuakin naisten toimesta lyöty, kovaakin. Ei se fyysinen puoli, mutta kyllä semmoinen miestäkin henkisesti voi satuttaa, mikä on pahempi kuin fyysinen kipu.

      • fdsda

        Tietenkin saa mies lyödä jos nainen lyö ja läpsii ja käyttäytyy itse väkivaltaisesti.. Eiköhän teillä naisilla ole asiat täällä muutenkin jo tarpeeksi hyvin, mutta kuitenkin sanotte että on hyväksyttävää hakata miestä jotka yleensä joutuvat kovemmalla työllä pärjäämään elämässä. Ja sitten valitatte että teitä sorretaan työ elämässä no miehet tekevät raskaammat ja vaarallisimmat työt ja ansaitsee paremmat palkat..


    • Mikä häpy ?

      vitulla viihdyttämmään lyötyä ! Imutus on myös hyvin inhimmillistä ja hyväksyttävää, lievitystä tilanteeseen...muuten voi mäjähtää luunappi otsaan.....

    • glimpse

      Aika tarkkaan miettisin haluaisinko sellaisen tytön kanssa enää olla. Riippuu toki vähän siitäkin onko se pettäny vai ei, mutta ei se sulle mitään oikeutta anna lyödä. Mene ja puhu sille, sano miten pahalta susta tuntuu se mitä teit ja että kadut sitä kovasti. Jos sen käytös satutti sua niin paljon että et tajunnu mitä teit tms.

    • m--25

      Kertaläpsy on ihan hyvin anteeksi annettavissa. Mutta jos minua lyötäisiin kunnolla, löisin takaisin. Lyömisen salliminen perustelemalla naisen heikkoa fysiikkaa on säälittävää tekosyyn hakemista.
      On yleistymässä muutenkin naisilla tämä paska, että perustellaan omia etuoikeutuksia ties millä ja sitten tasa-arvoa käytetään omien etujen ajamiseen. Jotkut naiset osaa olla aika yrjöttäviä.

      • anonymouz

        jätä se.


      • Ylivoima
        anonymouz kirjoitti:

        jätä se.

        Kerran läppäsin poikaystävääni kun sain tietää hänen ja entisen panon viesteilleen (jotain ikävöinnistä)... Sain takasin kunnolla turpaani... Mustasilmä, käsi paskana ja tajuki oli hetken pois...
        Niin ja mainittakoon että minä painan 55 kg ja mies 115 kg... Niin että mitä siihen fyysiseen voimaan tulee niin... Opinpa etten lyö ainakaan minä enää!!!!


      • liauhsd
        Ylivoima kirjoitti:

        Kerran läppäsin poikaystävääni kun sain tietää hänen ja entisen panon viesteilleen (jotain ikävöinnistä)... Sain takasin kunnolla turpaani... Mustasilmä, käsi paskana ja tajuki oli hetken pois...
        Niin ja mainittakoon että minä painan 55 kg ja mies 115 kg... Niin että mitä siihen fyysiseen voimaan tulee niin... Opinpa etten lyö ainakaan minä enää!!!!

        Kun tyttöystäväni kohotti kätensä läimäyttääkseni minua kasvoihin, koppasin hänen iskunsa kiinni naamani edessä, astuin uhkaavasti aivan hänen lähelleen vakaa ilme kasvoilla. Sen jälkeen pyöräytin hänet ympäri ja halasin.

        - Ketään ei sattunut
        - Sain ilmoitettua hänelle, että en ota lyöntejä vastaan ja että jos tekisin samoin kävisi hullusti
        - Hän ymmärsi, että oli hölmöä yrittää lyödä ja rauhoittui saman tien

        Kyseisen liikesarjan voi tehdä helposti, se ei vaadi voimaa eikä mitään, vain rauhallisuutta ja päättäväisyyttä.


      • hetken pimeni
        liauhsd kirjoitti:

        Kun tyttöystäväni kohotti kätensä läimäyttääkseni minua kasvoihin, koppasin hänen iskunsa kiinni naamani edessä, astuin uhkaavasti aivan hänen lähelleen vakaa ilme kasvoilla. Sen jälkeen pyöräytin hänet ympäri ja halasin.

        - Ketään ei sattunut
        - Sain ilmoitettua hänelle, että en ota lyöntejä vastaan ja että jos tekisin samoin kävisi hullusti
        - Hän ymmärsi, että oli hölmöä yrittää lyödä ja rauhoittui saman tien

        Kyseisen liikesarjan voi tehdä helposti, se ei vaadi voimaa eikä mitään, vain rauhallisuutta ja päättäväisyyttä.

        Voi kunpa minunkin mieheni olisi osannut toimia noin... kaksi viikkoa kestäneen riidan kärjistykseksi löin häntä avokämmenellä poskelle jonka jälkeen tönin häntä ja vaadin lyömään takaisin. Nyt olen menossa terapiaan, mutta taitaa silti olla parasta erota... olen pyytänyt pariterapiaa jo pitkään, sillä me emme osaa riidellä (yleensä riidat ovat useiden päivien sanasotia, joiden aikana hän verbaalisesti lahjakkaampana saa minut tuntemaan oloni nurkkaan ajetuksi, ei kuuntele kun yritän selittää mielipiteeni tai vääristelee tai vähättelee mielipiteeni. Vihjailu huoruudestani on usein kuvioissa mukana, samoin olen saanut kuulla olevani valehtelija sekä ihminen johon ei voi luottaa. Tämä ei tietenkään oikeuta lyömään...) mutta kun riidat tuossa jo välillä lähes loppuivat emme sitten menneet. Hän kun ei oikein jaksanut keskittyä etsimään kanssani molemmille sopivaa terapeuttia.

        Kunpa, kunpa hänkin olisi halannut sen sijaan että heti aamusta herättyämme jatkoi edellisyön loukkaavaa riitaamme!

        Kaikkea hyvää sinulle, viisas mies.


    • :D

      Ei se ole. Ilmoitus poliisille.

    • fjhf

      Jos mies on pettänyt niin todellakin saat läpsästä.

      • potkuri tuija

        mies petti minua vetelin sitä ympäri korvia ja potki saunas munille sai kerranki selkäänsä


    • EI!!

      Ketään EI SAA LYÖDÄ!EI

    • Armoterapia

      Rakastavan lyöntikin on rakkautta...on anteeksiannettavaa, mutta parannus on tarpeen ja helpottaa, jos asianomaiselle voidaan ensiksi kertoa, miksi häntä lyödään.Jos lyöminen riistäytyy käsistä ja vahingoitat toista tai tapat, mitä silloin on enää tehtävissä, sitä on vaikeampi saada anteeksi?

    • Iisalmi is best. not

      Mulla ex-eukko pani pataan kun hermostui. Suhde loppui siihen ja lapset jäi äidille. Lastenvalvojalla äiti perusteli, että tuli "hermoromahdus" = ihan normaalia. Hänelle yksinhuoltajuus, kiitos. Ei suotta mitään anteeksipyyntöjä. :)

      Varmaan omat syynsä aina lyöjillä, sanat kun ei riitä tilanteessa.. Mietin vaan tässä miehenä että mitä jos itse olisin saanut "hermoromahduksen"? Olisinko linnassa?

      Vinkkinä miehillä, joita pani/panee nainen pataan. Ole tiukkana viranomaisten kanssa, erittäin helposti vähättelevät. Ja motivointina asian viemiseksi viranomaisille tiedoksi (vaikka asia hävettäisi): Seuraavalla kerralla kun voi tulla puukosta.

      Ja toki myös väkivaltaa kokeneille naisille, että rohkeasti asia viranomaisille.

    • eka kerta on vika

      pelkkä epäileneminenkin sais mut jättämään tyttöystäväni sillä ikinä en ole pettänyt enkä petä

    • Yksi mies

      En hyväksy fyysistä väkivaltaa missään muodossa. Jättäisin naisen hyvin todennäköisesti, jos saisin häneltä pienenkin läpsäisyn, joka on tahallinen ja tarkoitettu satuttamaan. En myöskään hyväksy pettämistä, enkä valehtelua ja salailua. Parisuhteessa ei pitäisi olla salaisuuksia, vaan kaikesta on voitava puhua.

      Ensinnäkin pyydä anteeksi mieheltä lyöntiäsi. Ehkä hän antaa sen anteeksi. Kerro myös miksi teit sen ja miltä sinusta tuntuu. Miestä on ehkä loukannut epäilysi, eikä ole sen takia halunnut puhua.

    • fassadasdasas

      Jos löisi niin se olisi sen jälkeen takaa ja syvälle.

    • Anonyymi

      Itse olisin lyönyt takaisin vaan, sen jälkeen olisin eronnut psykoosi lortosta.

      Oma ex epäili mua kanssa pettämisestä, tonki puhelinta ja valitti kuinka työpuhelin on suojattu salasanalla, ei antanut puhua naispuolisille kollegoille yms yms.

      Kyllästyin jatkuvaan vihjailuun ja syyttelyyn, lopulta paljastui että muija oli itse pettänyt ja etsi vaan syytä "vapauttaa" omat syntinsä tai jättää mut.

      Annan aina miehille neuvon, että jos nainen epäilee pettämisestä, niin kysy "ookkos itse pettänyt?"
      Tai jos nainen käskee jättämään kavereita pois, niin kaverit aina etusijalle, uuden naisen saa aina hyviä kavereita ei välttämättä koskaan.

      Samoin jos nainen käy väkivaltaiseksi, ei sen kanssa tulevaisuus hyvältä näytä. Muutenkin puolet avioliitoista menee pilalle, niin turha riidellä tai alkaa rikkinäistä suhdetta korjaamaan, naisia riittää kyllä.

      Nää naisten antamat "Red Flag" on erittäin tuttuja, eikä laatu naiset sellaisilla ole varustettu.

      Ap ei ole laatu nainen

    • Anonyymi

      On luonnollista, että nainen lyö miestä.
      Useat tyttöystäväni läimäytteli minua naamaani. Vaimoni läimäyttää minua usein ja piiskaa minua nahkavyöllä ja ratsupiiskalla.
      Tiedän, että nainen lyö minun parhaakseni. Piiskaaminen kuuluu koulutukseeni.
      Tottelen käskyjä ja palvelen Rouvaa paremmin.

    • <<miehet! mitä mieltä olisitte jos tyttöystävänne löisi teitä avokämmenellä poskelle?<<

      Naista ei saa lyödä takaisin, mutta saa pitää kiinni, ettei pääsisi lyömään uudesti. Kerran lyönyt tyttöystävä olisi ensimmäisen kerran perusteella ex. Sekä miehestä että naisesta pitää paikkansa, että jos lyö kerran, lyö toistekin.

    • Anonyymi

      Fyysinen koskemattomuus koskee kaikkia, tuollainen käytös ei ole ok ja tyttöystävällä on ongelmia vihanhallinan kanssa....run Forest run!!

    • Anonyymi

      Jos suhde toimii ja on kunnossa, luottamus asia ja toisen kunnioitus ovat kunnossa.
      Miehen tai naisen ei tarvitse pettää, lähteä muiden kanssa suhteilemaan.
      Lyöminen ei ole oikein minkäänlaisessa tilanteessa, koska sillä ei ratkaista minkäänlaista ongelmaa, eikä väkivalta paranna tilannetta yhtään.
      Ehkä kannattaisi pyytää anteeksi näin aluksi.
      Ja kyllä toisen osapuolen, täytyy suostua puhumaan asiasta.
      Suhde on muuten tuhoon tuomittu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe