Miio, Mio vai ei kumpikaan?

Taina

Siis pojalle mietetään nimeä. Itselläni on yksi oman vuosikymmenen suosituimmista nimistä ja haluaisinkin että omat lapseni saisivat vähän omaperäisemmän nimen kun sukunimi on jo tarpeeksi tavallinen. Tykästyimme kahteen yllämainittuun mutta ovatko ne liiankin omaperäisiä...? Ja pystyykö ne kuultaessa kirjoittamaan oikein ettei tarvitsisi tavata montaa kertaa.

12

3667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkita

Ei nimi miestä pahenna .. mutta aina kannattaa käyttää harkintaa siinä nimen annossa.

Ei sekään kovin hienolta jos pojalle antaa nimeksi Carl Gustaf Emil .. ja sukunimenä on Möttönen. Kun tavallinen Kalle sopisi paljon paremmin.

Turha kiusata lastaan liian erikoisella nimellä ja kostaa tälle oma alemmuuden tunne omasta "liian" tavallisesta nimestään.

Sitäkin kannattaa miettiä jospa nimi vaikka tarkoittaisi jotakin jollakin toisella kielellä .. ettei anna mitään ikävää nimeä .
      Eikös toi tarkoita että "minun" italiaksi.

Toi Mio / Miio on varmaan ihan sama , joka tapauksessa suomalaisen suusta ne tulevat kumpikin pitkällä i:llä . Milo:kin on nimi jossakin.

• Lisbet

Milo on parempi versio, mielestäni.
      Oliko sellanen kirja kun Veljeni Mio?
      Kun lapsen näkee tietää että onko hän Mio, Milo Niilo tai joku muu!

• sisiliskosisko

semmonen kirja on, Astrid Glingrenin kirja.
        Aika tunnettu on se kirja ainakin, eli minusta nimikään ei voi kovin monelle ihan uppo-outo olla.
        Minä ainakin sanon kirjan nimen ne miot yhdellä iillä, ja niin kaikki täälläpäin muutkin.
        Milo on ruma nimi, ärrävikainen Miro.

Jossain kuulee sanottavan, etä Mio on tyttömäinen, ja ehdotetaan tilalle miloa, mutta milo on yhtäpaljon tyttömäinen, mirokin on.

Mio vaan nimeksi, kyllä se lapsi sitten "kasvaa nimeensä" ja sitten tuntuu, että mikään muu nimi ei olisikaan sopinut.
        Miettikää nyt vaikka läheisiänne, voitko kuvitella heill mitään muut nimeä?
        Minä en ainakaan.

Mio Eliel
        ois kiva.

• Liisa-Maria
        sisiliskosisko kirjoitti:

semmonen kirja on, Astrid Glingrenin kirja.
        Aika tunnettu on se kirja ainakin, eli minusta nimikään ei voi kovin monelle ihan uppo-outo olla.
        Minä ainakin sanon kirjan nimen ne miot yhdellä iillä, ja niin kaikki täälläpäin muutkin.
        Milo on ruma nimi, ärrävikainen Miro.

Jossain kuulee sanottavan, etä Mio on tyttömäinen, ja ehdotetaan tilalle miloa, mutta milo on yhtäpaljon tyttömäinen, mirokin on.

Mio vaan nimeksi, kyllä se lapsi sitten "kasvaa nimeensä" ja sitten tuntuu, että mikään muu nimi ei olisikaan sopinut.
        Miettikää nyt vaikka läheisiänne, voitko kuvitella heill mitään muut nimeä?
        Minä en ainakaan.

Mio Eliel
        ois kiva.

Mio, min Mio, joka on suomennettu nimellä Mio, poikani Mio. (Kirjoitit kirjailijan nimen vahingossa väärin) Kyseisessä saturomaanissa orpo poika, joka ei koe olevansa kenenkään lapsi haaveillee jatkuvasti isästä. Sitten hän eräänä päivänä löytää pullon, missä on henki, joka vie hänet satumaahan kuninkaan pojaksi. Mio joutuu siellä taistelemaan julmaa ritari Kaamoa vastaan ja vapauttamaan tämän sieppaamat lapset. Kirja on jännittävä ja surullinen. Italiaksi nimi Mio voi hyvinkin tarkoittaa minun. Valitettavasti en osaa italiaa.

• sisiliskosisko
        Liisa-Maria kirjoitti:

Mio, min Mio, joka on suomennettu nimellä Mio, poikani Mio. (Kirjoitit kirjailijan nimen vahingossa väärin) Kyseisessä saturomaanissa orpo poika, joka ei koe olevansa kenenkään lapsi haaveillee jatkuvasti isästä. Sitten hän eräänä päivänä löytää pullon, missä on henki, joka vie hänet satumaahan kuninkaan pojaksi. Mio joutuu siellä taistelemaan julmaa ritari Kaamoa vastaan ja vapauttamaan tämän sieppaamat lapset. Kirja on jännittävä ja surullinen. Italiaksi nimi Mio voi hyvinkin tarkoittaa minun. Valitettavasti en osaa italiaa.

typeräminä ;) olisihan tuo pitänyt osata ;)

• kaktus

noista antaisin nimeksi miion niin luulisi että kirjoitetaan oikein. varsinkin jos on tarkoitus lausua pitkällä i:llä.
      ja se kirja on astrid lindgrenin 'mio, poikani mio'.

ja mielestäni, jos tykkäätte nimestä, niin antakaa se. aina on joku joka ei tykkää, oli nimi mikä tahansa. nämä kun eivät kuitenkaan ole mitään kauhu-nimiä.

• miet ass

Mio on ihan kiva nimi. Minä pidän enemmän muodosta Mio, mutta se johtuu varamastikin ihan siitä, että liitän sen mielessäni Lindgrenin kirjaan läheisemmmin kuin Miion.

• leni.ta.d.

Molemmat ovat kovin tyttömäisiä ja sekoittuvat helposti tunnetumpiin Miaan ja Miiaan.

Ei suositella kumpaakaan.

• Liisa-Maria

sekä maskuliiniset että feminiiniset muodot esim Petrus ja Petra, Mikael ja Mikaela, Theodor ja Theodora. Ihmettelen myös, miksi sitä tyttömäisyyttä pitää niin kauheasti pelätä sekä nimissä että poikien kasvatuksessa?

• Eira 1

mutta ei kovin miesmäinen. Sitten myös kiinnittäisin huomion siihen että kuinka tuota nimeä saa selitellä. Itselläni ei tuon erikoisempi nimi mutta moneen kertaan olen elämäni aikana saanut tankata ja korjata, eli en välttämättä antasi ainakaan kutsumanimeksi tuota.

• kump

Ei kumpikaan... Minun kissan nimi on Mio ja se on minun mielestä aika eläimellinen nimi...Mutta sehän onkin vain minun mielipiteeni=)

• nimeksi??

Mio on tosi hyvä nimi! ihastuin tähän myös itse, ja voipi myös olla että pojastamma tulee Mio! (=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe