Voisko joku nyt kertoa, että miks makaronipaketissa käsketään huuhtoa ne makaronit käyttötarkoituksen mukaan? Häh? Miks ne pitäis huuhtoa?
Makaronien huuhtelu
5
2600
Vastaukset
- makaroonihan
on tärkkelyspitoista, ja kun ne keitetään niin ne liimantuvat toisiinsa, niin sen takia huuhdellaan. jos teet esim. makaroonilaatikkoa niin huuhtelet kuumalla vedellä, jos taas vaikkapa salaattiin laitat niin kylmällä vedellä huuhtelu.
- uusavuton
Mut eihän niitä oo sit pakko huuhdella jos vaan syö ne?
- Kulinaari
aina tosin huuhdellut makaroonit pelkästään kylmällä vedellä ruuasta riippumatta, mutta ei viitsitä saivarrella. Jokaisella oma tyylinsä!! (=
- minulle on kerrottu
että makaronit on huuhtastava keittämisen lopuksi vaan yksistään siitä syystä että ne lakkais 'kiehumasta'. Makaronit jos jää liian kuumiksi ne jatkavat kypysmistään. Italialaiset haluavat syödä pastansa 'al dente',niin että siihen jää hieman 'puremisen varaa'.
Ei se ole siis mitenkään välttämätöntä huuhtoa niitä. - Pasta freak
paitsi jos käyttää suomalaisia makaroneja.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000355&posting=22000000005208578&view_mode=flat_threaded
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794274
- 493603
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161705Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131511Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271477Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253