Marsun liha maistuu

herkuttelija

Tervehdys

Löytyykö täältä Suomesta ketään, jonka mielestä marsu maistuu loistavalta. Tutustuin tähän makunautintoon Etelä Amerikan reissullani. Tunnustan että alkuun hieman karsastin, mutta maistettuani olin aivan myyty. Paikalliset intiaanit kasvattivat "liha" marsuja joita sitten napsivat suihinsa. Itsellänikin on nyt nurkan häkeissä marsuja lihomassa. Sikiäisivät vaan nopeammin, niin saisi useammin lihaa pöytään. Mielestäni marsu sopii loistavasti kerrostaloasunnon lihakarjaksi. Se vie vähän tilaa, on helppo hoitoinen ja vieläpä aika söpö otus. Lopettaminenkin hoituu helposti tiskialtaassa. Nopeasti vain puukko niskaan ja taatusti tuore paisti on kohta valmis.
Jos joku muukin on löytänyt tämän makunautinnon voisimme vaihtaa ruoka-ohjeita tällä palstalla tai pitää omat marsu kestit.

Hyvää syksyä kaikille!

11

3417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulemma

      kissoista saa myös herkullisia annoksia. Teurastettavia yksilöitäkin saa halvalla tai jopa ilmaiseksi. Pitäisiköhän kokeilla...?

    • gf

      liha on pahaa

    • Lalli

      ...Kinky!!!

    • ...

      ja mä söin naapurin hamsterin ja gerbiilin...

    • Pohtiva

      Aina tänne tulee näitä juttuja koirien tai kissojen (tai marsujen) syömisessä, jossa ensin kerrotaan kuinka ulkomailla näitä eläimiä syödään, niinkuin tosiaan myös tehdään.

      Sitten alkaa tulla se osuus, että "minulla on tuolla nurkassa paisteja kasvamassa" ja "joo, minäkin olen katsellut naapurin koiraa sillä silmällä" jne. "hyi, yäk, olet sairas!!!!" Noh, vaivaudunpa itsekin kasvattamaan tätä viestiketjua.

      Kertokaa, onko olemassa mitään lakia tai asetusta, joka kieltää eläimen tappamisen/teurastuksen kerrostaloasunnossa? Pistetäänhän sikoja lihoiksi maaseudulla, mutta onhan siihen säännöt millä lailla sen pitää tapahtua. Eläinsuojelullisesti oikein jne.

      Ei muuten koske minua, minä olen lihan alkuperästä vieraantunut urbaanikansalainen.

      • Satunnainen

        Mistä lopullisella varmuudella, että tämän viestin on tarkoitus vain provosoida?

        No siitä, että tämä on myös "lemmikit"-osastolla, jonne muuten sisältönsä puolesta kuulu.


      • Herkuttelija
        Satunnainen kirjoitti:

        Mistä lopullisella varmuudella, että tämän viestin on tarkoitus vain provosoida?

        No siitä, että tämä on myös "lemmikit"-osastolla, jonne muuten sisältönsä puolesta kuulu.

        No siksipä se on molemmilla kun kirjoitin sen sinne niin sanoivat että kirjoita se tänne ja nyt täällä että kirjoita se sinne!

        Kääk. Kaiken kaikkiaan olen saanut asiatonta palautetta, enkä usko enää tähän palstaan. Millä oikeudella marsun syönti on pahasta ja lehmän hyvästä.

        Hyvästi. Lähden barrikaadeille kinkuttoman joulun puolesta!


    • Meatmasiina

      Kaikenlaisen lihan suurkuluttajana voin sanoa, että eipä ole vielä Suomessa tullut törmättyä marsuihin paistinpannulla.
      Itse laitan paljon ruokaa esim. rastaslinnuista (räksä) ja piisameista sekä tietenkin tavanomaisemmasta riistasta. Oikein tehtynä erittäin herkullista. Hevosta olisi taasen hyvä saada pakkaseen, tulee erinomaista makkaraa.
      Kasvattelin aikoinani kaneja ja ne sikisivät todella nopeasti, ei tarvinnut pariin vuoteen jänisten perässä juosta.
      Koirakin on ihan hyvää. Jouduin lopettamaan pari pentua ja ajattelin, että miksipä en tekisi niistä grillijuhlille varrasherkkua... Hyvin menivät kaupaksi... Nyt tuli nälkä... kis, kis, kis... tuleppas tänne sedän luo...... tarttee mennä.

    • Juulia12

      Hyi sinua!
      Minusta on todella julmaa, että eläimiä teurastetaan. Noh, se on luonnon laki. Ihmiset ovat petoja, mutta on todella sairasta ottaa pieni suloinen marsu hoivaansa, aikomuksissa puukottaa ja hukuttaa se tiskialtaassa! Jos omistaa marsun/minkä tahansa eläimen, se rakastaa sinua yli kaiken. Ruokit sitä, ja se luulee, että sinäkin rakastat ystävääsi. Kuitenkin eräänä kauniina aamuna kun marsusi on lihavimmillaan, nappaat sen häkistä, heität tiskialtaaseen, ja puukotat niskaan!!! Petit ystäväsi, joka ei enää saa elää, vain sen takia, että sinä haluat ateriaksi marsunlihaa!! Sietäisit hävetä, senkin raakalainen!!!!

    • Omenapiirakkaaa

      Juulia12 oon samaa mieltä itse omistan marsun enkä voisi edes kuvitella syöväni omaa rakastan marsuani. Ihan sairasta!

    • Enminäainakaan

      Lihan syöminen on ok. Koiran ja marsun syöminen on ok. Lehmän, kanan, possun syöminen on ok.

      Lihan, jota kasvatetaan syötäväksi, syöminen ei ole ok.

      Jos lähimetsässä juoksee marsu ja tapat sen ja syöt sen, on asia ok. Mutta marsun kasvattaminen häkissä, sen ruokkiminen ja sitten teurastaminen... Hyi että.
      Sama pätee muunkin lihan kanssa. Esim. naudan syöminen on karseaa, koska sitä kasvatetaan syötäväksi. Mutta poro, miksi ei?

      Ymnärrättekö logiikkani?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      290
      3307
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3134
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      27
      2074
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1942
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1864
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1430
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1263
    9. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      42
      1231
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1173
    Aihe