HEi
Onko kellään ohjetta kevyempiin ruuneberin torttuihin?
kevyet runeberin tortut?
9
2914
Vastaukset
- runebergin tortut kevyet
Olisit voinut etsiä itsekkin, mutta tässä ole hyvä.
Runebergin tortut (Dragon/PV-kalenteri)
12 kpl (2p/kpl, koko annos 24 p)
2 (suurehkoa) kananmunaa
1,5 dl vehnäjauhoja
1 dl korppujauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
1 dl sokeria vastaava määrä uuninkestävää makeutusainetta
1 tl manteliuutetta
2 tl fariinisokeria t. siirappia
1 tl vanilijasokeria
2 tl ruokaöljyä t. suihkerasvaa
Koristeluun:
4 rkl valdelmahilloa
6 rkl (120 gr) Bel Ami Vanilija-Sitruuna tuorejuustoa
1. Vatkaa kananmunat kuohkeaksi vaahdoksi.
2. Yhdistä keskenään jauhot, korppujauho, leivinjauho, makeutusaine, mantelimauste sekä vanilija- ja fariinisokeri.
3. Lusikoi kuiva-aineseos samalla kevyesti sekoittaen munavaahtoon.
4. Suihkuta muffinivuokiin öljy t. sivele kevyesi öljyllä. Lusikoi taikina vuokiin.
5. Paista 200 asteessa 10 - 15 minuuttia l. kunnes tortut ovat kauniin ruskeita.
6. Anna jäähtyä ja koristele laittamalla jokaisen tortun keskelle hieman vadelmahilloa ja pursottamalla ympärille tuorejuustorengas.- liisukka
Sori hirveesti.
En todellakaan tienny ettei tänne palstalle saa kirjotella.
Syö sinäkin torttua ja relaa.
On sulla vissiin liian tiukka dietti..
- taas näitä!
Jos sä nyt kerran vuodessa syöt Runebergin torttuja/tortun, niin se ei sua turvota, vaikka olisi tehtyä pelkästä voista. Se kokonaisuus ...
- Kiril
pelkästä voista niin se ei lihottaisi, mutta ne jauhot, ne sokerit, ne tekevät tortusta ei kevyen vaan raskaan. Eihän se yksi runebergin torttu mitään, eikä joulutorttu, eikä laskiaispulla jne. Tällä tavalla ajateltuna tulee syötyä jatkuvasti ympäri vuoden makeita herkkuja kun ei se yksi torttu mitään merkitse, mutta se kokonaisuus...
- siis näin:
Kiril kirjoitti:
pelkästä voista niin se ei lihottaisi, mutta ne jauhot, ne sokerit, ne tekevät tortusta ei kevyen vaan raskaan. Eihän se yksi runebergin torttu mitään, eikä joulutorttu, eikä laskiaispulla jne. Tällä tavalla ajateltuna tulee syötyä jatkuvasti ympäri vuoden makeita herkkuja kun ei se yksi torttu mitään merkitse, mutta se kokonaisuus...
Älä syö IKINÄ mitään pullaa, leivonnaisia yms. koska silloin KOKONAISUUS nousee... Söithän itsekin jouluna äitylin luona perunalaatikoita yms. (Oman kertomasi mukaan)
"Tällä tavalla ajateltuna tulee syötyä jatkuvasti ympäri vuoden imellettyä perunalaatikkoa kun ei se yksi lautasellinen mitään merkitse, mutta se kokonaisuus..."
Mutta sinähän voit silloin tällöin antaa myöten esimerkiksi äitylille mutta muut ei. Kun ne ei oo niin viisaita kun sä.
- Kiril
Tässä on Vaasan Runebergintortun tuoteseloste. Hiilihydraatteja 52g/100g joista sokeria 35g. Huomatkaa lisäaineiden määrä. 11 kpl eri E-alkuista lisäainetta. Missä on tutkittu näin monen E-lisäaineen yhteisvaikutus elimistölle.
Ainekset:
vehnäjauho, sokeri, voi, vadelmamarmeladi [sokeri, vadelma, vesi, sakeuttamisaineet (E 440, E 1442), happamuudensäätöaineet (E 330, E 333), säilöntäaine (E 211), väri (E 163)], kananmuna, vesi, mantelijauhe, appelsiininkuori, konjakki, kasvirasva, nostatusaineet (E 450, E 500, E 503), aromi, säilöntäaine (E 202) ja emulgointiaine (E 476).- ei selviä
hengissä. Eikö ihmisellä ole oikeus elää elämäänsä myös niin ettei tuhlaa sitä koko ajan lukemalla tuoteselosteita ja fanaattisesti tuijottamalla mitä suuhunsa pistää. Varsinkin jos ei ole mitään paino, verenpaine yms. ongelmia. Ja ikääkin jo sen verran ettei ole mikään tyttönen enää. Sekä koko ajan puuttumalla siihen mitä JOKU MUU syö... Ja sen jälkeen Jeesustella "kyllä MINÄ suvaitsen..." Ei se siltä vaikuta. Kuitenkin toisella, K18 elämänalueella voikin sitten käyttäytyä muiden ihmisarvosta täysin piittaamatta ja vain omaan napaansa, vai pitäisikö sanoa piliinsä tuijottaen. Että se siitä terveellisyydestä.
- käyttää alkoholia,
ei selviä kirjoitti:
hengissä. Eikö ihmisellä ole oikeus elää elämäänsä myös niin ettei tuhlaa sitä koko ajan lukemalla tuoteselosteita ja fanaattisesti tuijottamalla mitä suuhunsa pistää. Varsinkin jos ei ole mitään paino, verenpaine yms. ongelmia. Ja ikääkin jo sen verran ettei ole mikään tyttönen enää. Sekä koko ajan puuttumalla siihen mitä JOKU MUU syö... Ja sen jälkeen Jeesustella "kyllä MINÄ suvaitsen..." Ei se siltä vaikuta. Kuitenkin toisella, K18 elämänalueella voikin sitten käyttäytyä muiden ihmisarvosta täysin piittaamatta ja vain omaan napaansa, vai pitäisikö sanoa piliinsä tuijottaen. Että se siitä terveellisyydestä.
säännöllisesti ja myös polttaa tupakkaa, kuten Kiril tekee(jos ei ole lähipäivinä lopettanut), hraTerveys, on sitä vain osittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758