Onko pakko

osallistua

Työpaikalla pidetään muutaman kerran vuodessa jotain "virkistyspäiviä". Pitää esim. lähteä jonnekin keilaamaan tai ulkoilemaan. Olen aina sanonut, että jäisin mieluummin toimistolle tekemään töitäni, mutta pomo ei katso tätä hyvällä. Onko lain mukaan pakko osallistua toimintaan, joka ei kuulu töihin? Tämä siis tapahtuu kuitenkin työajalla, eli siinä mielessä kai on pakko? Ei yhtään kiinnosta mikään ulkoilu tai keilailu.

123

61259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päin

      "virkistyspäivät" olivat ryyppäjäispäiviä.

      • hetero

        Entäs ne saunaillat joita muka pidetään siksi jotta saataisiin ilmapiiriä paremmaksi.
        Ne kyrvän mittaamisillat eivät liene kenellekään tarpeen kaljoineen ja kaikkine muine paheineen.


      • Terhi
        hetero kirjoitti:

        Entäs ne saunaillat joita muka pidetään siksi jotta saataisiin ilmapiiriä paremmaksi.
        Ne kyrvän mittaamisillat eivät liene kenellekään tarpeen kaljoineen ja kaikkine muine paheineen.

        Olenkohan ihan väärässä, mut mun mielestä koko ns."virkistysillat" (päivät)on loppujen lopuks ihan teennäistä. Ainakin itse virkistyn parhaiten omien hyvien ystävieni seurassa. Eikä missään työpaikalla voi aina kemiat sopia kaikkien kanssa, ja sit ollaan mukamas niin hyväntuulisia, ja eiks oo kivaa... jne, ????? Ai, mitä kivaa, esim. makkaranpaistoko, tai kaljanjuonti ??? No, onhan se työnantajalta jonkinlainen hyvä yritys kai, no tämmösiä me työyhteisöt sit ollaan ?


      • täällä

        myös... ja jätkät potee ruumiillisen krapulan lisäksi henkistä krapulaa monta päivää kun reissussa meni työpaikan naisten kanssa vähän vaan "överiksi". Tuli persiissä ettei vaan mene oman eukon korville sekoilut. Että tämmösiä tykyjä....


      • pohjoisen tyttö
        Terhi kirjoitti:

        Olenkohan ihan väärässä, mut mun mielestä koko ns."virkistysillat" (päivät)on loppujen lopuks ihan teennäistä. Ainakin itse virkistyn parhaiten omien hyvien ystävieni seurassa. Eikä missään työpaikalla voi aina kemiat sopia kaikkien kanssa, ja sit ollaan mukamas niin hyväntuulisia, ja eiks oo kivaa... jne, ????? Ai, mitä kivaa, esim. makkaranpaistoko, tai kaljanjuonti ??? No, onhan se työnantajalta jonkinlainen hyvä yritys kai, no tämmösiä me työyhteisöt sit ollaan ?

        Meidän firmassamme virkistäytymispäivien pitäminen sujuu siten, että pomo ostaa vaikkapa korin kaljaa ja makkaraa ja käskee esim.jonain perjantaina lähteä aiemmin töistä viettämään virkistäytymisviikonloppua itse valitsemaani paikkaan itse valitsemieni ystävien seurassa... Uskomatonta, mutta totta että tälläistäkin on olemassa. Ei voisi paremmin olla.


      • Jeppe
        pohjoisen tyttö kirjoitti:

        Meidän firmassamme virkistäytymispäivien pitäminen sujuu siten, että pomo ostaa vaikkapa korin kaljaa ja makkaraa ja käskee esim.jonain perjantaina lähteä aiemmin töistä viettämään virkistäytymisviikonloppua itse valitsemaani paikkaan itse valitsemieni ystävien seurassa... Uskomatonta, mutta totta että tälläistäkin on olemassa. Ei voisi paremmin olla.

        Tuohan kuullosta avain loistavalle, ei mitään hiton teeskentelyä!


      • Antsu
        pohjoisen tyttö kirjoitti:

        Meidän firmassamme virkistäytymispäivien pitäminen sujuu siten, että pomo ostaa vaikkapa korin kaljaa ja makkaraa ja käskee esim.jonain perjantaina lähteä aiemmin töistä viettämään virkistäytymisviikonloppua itse valitsemaani paikkaan itse valitsemieni ystävien seurassa... Uskomatonta, mutta totta että tälläistäkin on olemassa. Ei voisi paremmin olla.

        Tuossa on tyyliä ja otetta. Jos vaikka työyhteisö olisi tosi hyvä, saattaisi kaikki halutakin samaan paikkaan yhdessä.
        Jos kuitenkin tykkää mennä esim jonnekin muualle, saa pomo ihan varmasti kaikki sympatiat ja virkistäytyminen ja rentoutuminen tapahtuu työntekijän omilla ehdoilla. Hyvä pomo!!! Ilmoita hänestä seiskalehteen, ihan tosi. Hänestä olisi esimerkkiä kaikille isoille ja pienille mulkuille, joita suomessa riittää pilvin pimein.


    • näyttää olevan

      työajalla ja työajan ulkopuolellakin tapahtuvaan virkistetoimintaan osallistuminen. "painostus" ei lisää osallistumisintoa.

      • tekee

        Mieluummin tekee itsekseen sitä mikä on kiinnostavaa kuin osallistuu joidenkin pöhköihin tempauksiin tyyliin "meillä on kivaa ja me harrastetan urheilua". Todella typerää.

        Mutta onneksi on työ, joka ei ole kiinni pomon tai kenenkään muunkaan järjestelyistä.

        Kyllä, minulla on epäsosiaalinen luonne - parantumaton sellainen.


    • nysvääjä

      kaivele nenää sen aikaa tylsänä, kun muut "keilaa".
      Jos rohkeena kokeilet keilailua nenäurakoinnin sijaan, sulle voi löytyä uusi, hauska harrastus. Ties kuinka hyvä kyky nenäkalastajana sussa menee hukkaan, ties vaikka olisit maajoukkuetasoa keilaajana.
      Ajattele asiaa tältä kantilta.
      Ei kaikki virkistys ole ruskeakielisiä varten! Saa sinne muutkin mennä.

    • vaaditaan

      No ei todellakaan ole pakko!
      Itse en osallistu yleensä noihin juttuihin, enemmistö kyllä osallistuu.

      • ,.-

        Meillä melkeen sama juttu, puljussa on n. 50 henkeä ja yleensä joku 45 menee noihin kaiken maailman retkihommiin. Ite taas en mene oikeastaan ikinä. Kerran menin leffaan kun firma makso ja leffa oli ihan ok.


    • Aliina*

      Meillä töissä on kans näitä "virkistymispäiviä", tosin työajan ulkopuolella. Kaikki palaveritkin pidetään ilta-aikaan, eikä siitä saa mitään korvauksia, siis vapaata sun muuta. Se ettei osallistu virkistyspäivään, niin saat antaa helkutinmoiset selitykset, että miksi. Joskus vain hieman tympii se, että oma aika muutoinkin on vähissä, niin sekin pitää tuhlata sitten työhön. Opiskelen nimittäin iltaisin.

      • ann-mare

        Omalla vapaa ajalla ei tarvitse osallistua kerran ei saaa palkkaakaan, kysy liitostasi jos et usko


      • Aliina*
        ann-mare kirjoitti:

        Omalla vapaa ajalla ei tarvitse osallistua kerran ei saaa palkkaakaan, kysy liitostasi jos et usko

        Juu, työnantaja perusteli sillä sen, että on suullisesti sovittu, että palavereihin on osallistuttava vapaa-ajallaan. Niin ja että olin tuon unohtanut haastattelussa. Olen hieman kyrsiintynyt työnantajani toimiin ja sen vuoksi haen koko ajan uutta työtä. Eniten ärsyttää se, että esimieheni ei koskaan ole sanojensa takana vaan saattaa pyörtää seuraavassa käänteensä sanansa, hänelle edullisenpää suuntaan.


      • J-P Laine
        Aliina* kirjoitti:

        Juu, työnantaja perusteli sillä sen, että on suullisesti sovittu, että palavereihin on osallistuttava vapaa-ajallaan. Niin ja että olin tuon unohtanut haastattelussa. Olen hieman kyrsiintynyt työnantajani toimiin ja sen vuoksi haen koko ajan uutta työtä. Eniten ärsyttää se, että esimieheni ei koskaan ole sanojensa takana vaan saattaa pyörtää seuraavassa käänteensä sanansa, hänelle edullisenpää suuntaan.

        Laitas sen työnantajan nimi, niin ilmoitan sen heti työsuojelupiiriin


    • iwwduunari

      Jos homma on työajalla eli palkka juoksee niin kyllä
      on pakko jos pomo määrää. Ihan sama kuin jokin muukin työmääräys, eli pitää olla aika hyvä peruste jos kieltäydyt esimiehen määräämistä työtehtävistä .

      Ehkä se esimiehen määräys tuntee typerältä, mutta eipä liene ensimmäinen kerta kun pomo antaa typeriä määräyksiä...

      • ,.-

        Otetaan nyt sitten vaikka nämä retket mitä esim. meillä tehään, ne on jotain 2-3 päivän juttuja yleensä.

        Toi palkkajuttu ei paljoa paina ellei pomo sitten halua maksaa noilta kolmelta päivältä myös ylityökorvausta siltä työajan ylittävältä osalta. ja ylitöihinhän ei ole pakko suostua joten pomo voi ihan vapaasti mennä mussuttamaan muualle.

        Harvoin nuo retket minun kokemuksen mukaan on pelkästään työajalla tapahtuneet.


      • tavanomaisesta

        toimen kuvasta ja sitä ei erikseen ole sovittu niin ei tarvitse tietenkään pakosta. Jos ja Kun se rinnastetaan työtehtäväksi niin silloin siihen tulee olla tarvittava koulutus ja työntekijän oma tahto ja varmuus tehdä "työ" turvallisesti ja se tulee selkeästi olla työn antajalle liiketoimintaan liittyvä tuotannollinen toimi.
        Kun näin ei ole niin , teet tavanomaista työtäsi tai sitten et mitään.


      • Hyppy ylös

        Työpaikalla tehdään niitä asioita mitä työsopimuksessa lukee.esim konttorityöntekijä on vevoitettu ottamaan vastaan tähän työnkuvaan liittyviä työtehtäviä mutta jos työnantaja ilmoittaa kulttuurimatkasta Tallinnaan ryyppäämään siitä voi kieltäytyä ellet ole erikseen sopinut työkomennuksista ulkomaille nimikkeellä hyvä palavari ..


    • Nimetön

      Näiden virkistyspäivien tarkoitus on varmasti saada työntekijät kokemaan yhdessä jotain erilaista kuin esim.työpäivän aikana tapahtuva toiminta,ja sitä kautta pyrkiä parantamaan työilmapiiriä. Monessa yrityksessä työilmapiiriin on vasta alettu kiinnittää huomiota.Ei se ilmapiiri siellä työpaikalla ainakaan sillä parane että mieluummin tekisi töitä,kuin yrittäisi virkistyspäivän aikana esim. tutustua siihen työkaveriin jota ei edes kunnolla tunne, ja jonka kanssa kuitenkin työskentelee päivittäin.Rennossa ilmapiirissä on kuitenkin mukavampi tehdä töitä. Virkistyspäivän ohjelmasta ei ehkä ole mahdollistakaan saada sellaista, että se miellyttäisi kaikkia. Tuskin se nyt maailmaa kaataa jos joskus ulkoilee tai keilaa?

      • kaikille selvä

        tulos ei niinkään.

        Kun pakolla pitää osallistua,alkaa vitutus jo
        kuukautta ennen ja ilmapiiri huononee.

        Lista seinälle ja halukkaat ilmoittaútuvat ja
        muilta ei kysellä,silloin kaikki ovat tyytyväisiä,eikö.


      • Anne7777

        olen ihan sama mieltä, virkistyspäivillä voi tutustuta työkaverisiin kokona eri tasolla, työilmapiiriki parane, ja on se mukavaki joskus työporukalla tehdä jotain yhdessä.


      • mielipiteet
        Anne7777 kirjoitti:

        olen ihan sama mieltä, virkistyspäivillä voi tutustuta työkaverisiin kokona eri tasolla, työilmapiiriki parane, ja on se mukavaki joskus työporukalla tehdä jotain yhdessä.

        vaihtelee.

        Koskaan ei ole ollut mitään muuta ongelmaa,ei
        työnantajan eikä työkavereiden kanssa,paitsi
        nämä erittäin rasittavaksi kokemani "virkistys
        päivät".

        Muistettakoon etteivät kaikki vapaa-aikanaankaan
        juokse kaikissa kissanristiäisissä.

        Toiset taas hakeutuvat kaikkiin mahdollisiin.

        Kyllä kai perusajatus on työsuhteessa tehdä
        työnsä hyvin ja tulosta,eikö ?

        Annetaan kaikkien kukkien kukkia-varsinkin kun mennään pois varsinaisen työn tekemisestä,
        annetaan työn ulkopuolella ihmisten viettää
        vapaaaikansa kukin tavallaan.

        Silloin kaikkien pitäisi voida hyvin !


      • mukavaa
        Anne7777 kirjoitti:

        olen ihan sama mieltä, virkistyspäivillä voi tutustuta työkaverisiin kokona eri tasolla, työilmapiiriki parane, ja on se mukavaki joskus työporukalla tehdä jotain yhdessä.

        Ei sille jonka väkisin raahaat "iloiseen toimintaan".

        Pääasia että nautit itse,muiden mielipiteellä ei kai niin väliä.


      • VoiVirkistys
        Anne7777 kirjoitti:

        olen ihan sama mieltä, virkistyspäivillä voi tutustuta työkaverisiin kokona eri tasolla, työilmapiiriki parane, ja on se mukavaki joskus työporukalla tehdä jotain yhdessä.

        Siinä olet oikeassa, harvemmin näkee työkaverinsa kännissä työajalla ;)

        Elämässä on työkavereita ja kavereita, jotkut kuuluvat molempiin ryhmiin. Luokat kaverit ja kaverit&työkaverit ovat täynnä ihmisiä joiden kanssa voi viettää myös aikaa työajan ulkopuolella. Niiden kanssa, jotka kuuluvat vain ryhmään työkaverit, ei juuri jaksa viettää enemmän aikaa kun ne pakolliset 8h päivässä.

        Sen lisäksi kun yritetään keksiä mitä tehdään niin yleensä se päättyy siihen viina&mökkitasolle, tai siihen junttiuden ruummillistumaan nimeltä risteily! Yrittäkää nyt hyvät tyky-ihmiset ymmärtää että kaikki ei vaan jaksa viettä 24h työporukan kanssa. Ja jos järjestätte jotain mukamas-kivaa tekemistä, tehkää se niin että paikka on semmoinen että sieltä päsee pois kun ns virallinen ohjelma on loppu.


      • kärsimys
        Anne7777 kirjoitti:

        olen ihan sama mieltä, virkistyspäivillä voi tutustuta työkaverisiin kokona eri tasolla, työilmapiiriki parane, ja on se mukavaki joskus työporukalla tehdä jotain yhdessä.

        varma, että ne väkisin mukaan raahatut haluaa tutustua sinuun? Voi olla kärsimystä kun tuputat seuraasi.
        Kokemusta on firman retkillä hössöttäjä tädistä, joka leikkii kaikkien kaveria. YÄK !


    • Nimetön

      Yxiö: En myöskään pidä kyseisistä päivistä enkä halua viettää työkavereiden kanssa ns. vapaa-aikaa. Luen ja virkystyn vaikka mieluummin sen ajan omalla sängyllä tai jopa työpisteeni tuolilla istuen. Pöh. Osallistukoon ken tuntee muurahaiskeko-hääräämisen tarpeelliseksi mutta sallittakoon erakoille myös oma tilansa. Nuorempana osallistuin muutaman kerran: vanhat kaljankittaajat kimpussa ja lääppimässä, känniläiset eukot sössöttämässä mitä sattuu ja kaikki niin avoimina antamassa "hyvää kuvaa pomolle" katuen kaikkea heti seuraavana työpäivänä. Hehe.

      • pahasti

        Olen myös varmaan vähän outo lintu, kun musta nuo kaikenlaiset "virksitykset" ovat enempi rasitteita. Ja kyllä se on työn sisältö ja työn järjestelyt jotka auttaa jaksamaan! Ei paljon auta, jos on pari kertaa vuodessa pakko keilata, saunoa, reissata tms porukan kanssa, jossa oloaan ei tunne kotiseksi ja töissä on töitä kasaoittain eikä mahdollisuuksia tehdä niitä kunnolla edes joskus valmiiksi. Mieluummmin sen "virkistysajan" käyttäisi vaikka työn organisoinnin suunnitteluun....


    • meillä

      ollaan niin pihejä ettei tuommosia laumakokoontumisia järjestetä. heh. toisaalta työkavereiden kans olis joskus ihan kivakin päästä irrotteleen, ellei se sisällä pomoa..

    • Hanna

      En ole lainkaan erakkotyyppi ja minulla on työyhteisössäni ihan mukavia työkavereita. Heidän kanssaan on kiva työskennellä ja pomokin on ok.
      Mutta työkaverit ovat vain työkavereita ja vietän jo n. 8 tuntia per päivä aikaa heidän kanssaan. En todellakaan halua viettää vapaa-aikaani heidän kanssaan, vaan se kuuluu perheelle, harrastuksille, sukulaisille ja ystäville. Ja kun lasken työpäivän pituuden matka-ajat, tulen käyttäneeksi 11 tuntia per päivä aikaa sellaiseen, joka on pois perheeltäni yms.
      Tässä yksinkertainen syy, että en HALUA ottaa osaa kaikenmaailman tyky-iltoihin. Enkä ota.

      • minä vaan

        Oma tilanteeni on juuri samanlainen kuin Hannalla. Aikaa on rajallinen määrä ja käytän sitä aivan tarpeeksi työssä työkavereiden kanssa. Työkaverit ovat kyllä enimmäkseen aivan mukavaa seuraa (töissä), mutta vapaa-aikaani en heidän kanssaan halua "tuhlata".
        Eniten meidän tyky-reissuissa ärsyttää keksimällä keksitty ohjelma. Pääasia kun kuitenkin on se, että reissulla päästään yöpymään ja ryyppäämään. (Sen on "tyky-päällikkö" suoraan sanonut.) Pidemmillä reissuilla menee aina vähintään toinen päivä viikonlopustakin, joskus koko viikonloppukin. Muutaman kerran olen osallistunut, mutta en osallistu enää!


    • Kymppi

      Ihmettelen kyllä, mitä nysvääjäporukkaa tällä palstalla liikkuu. Ettette vain kirjoittelisi täälläkin työaikana. Minä nimittäin lähden siitä, että virkistymispäivään myös osallistutaan, silloin kuin työnantaja sellaista järjestää. Virkistäytymisessä ei ole kyse velttoilusta vaan työyhteisön yhteishengen nostattamisesta millä pyritään nostamaan tuloksellisuutta. Koen tehneeni tärkeää työtä, kun olen ollut ideoimassa saunailtoja, jalkapallomatseja ja värikuulataisteluita. Olen saanut tästä aktiivisuudestani kiitosta niin alaisiltani kuin esimiehiltänikin. Kun taas olen huomannut jonkun yrittävän luistaa virkistäytymistoiminnasta heikoin perustein, olen tehnyt hänelle selväksi, että kyse on työstä, jos hänelle maksetaan palkkaa. Yleensä näiden haluttomien viisastelijoiden kykenemättömyys ja haluttomuus on näkynyt nopeasti myös muissa työtehtävissä. Moni näistä nysvääjistä onkin jättänyt lopulta työpaikkansa.

      • Hanna

        Tottakai työaikana tehdään sitä, mitä pomo käskee tehdä. Ja kuten mainitsit, saamme siitä myös palkan.
        Sen sijaan en aio uhrata vapaa-aikaani mihinkään värikuula ammuntaan. Siitä en saa palkkaa eikä vapaa-ajastani voi pomo määrätä.
        Näin on näreet.


      • japi

        meillä on tulossa tyky reissu joka kestää 8.00-22.00 ikä palkkaa todellakaan tule koko siltä ajalta en ole vielä päättänyt lähdenkö vai enkö. mulle työn teko on sitä että sitoudun 8h päivässä töihin ja kun työ aika loppuu en todellakaan aattele työ velvollisuuksiani siitä minulle ei palkkaa makseta
        sitä paitsi mellä ei kaikki voi osallistua virkistäytymis päiviin aikataulu ja tuotannollisista syistä silläkö sitä yhteishenkeä kohotetaan jos minä lähden virkistäytymään pomon pyynnöstä niin otan minä sellasen kännin että pomokin sen muistaa
        näin olen ennenkin tehnyt ja olenko jättänyt työpaikkani en. ekä pomokaan ole minusta raaskinut luopua vaikka oli tossa äsken yt neuvottelutkin


      • Ei nysvääjä

        No niin, taas täällä joku "kymppi" pullistelee virkistymispäivän tiimoilta.
        Hommahan on just sillee että nuo kympit kyllä kokee tekevänsä tärkeää työtä "kun" he ideoivat milloin minkäkin näköistä ja kokoista patjoilla makailukurssia ja uskoovat Juma:ta tehneensä hyvää työtä, huom nämä kympit ovat niitä suurimpia ruskeakielisiä mitä työmailta löytyy ja jos niitä joku yrittää pistää oikeisiin töihin niin kyllä on "sivut nii kipeet" että s-lomaa haetaan ja heti.
        KUn he sitten tervehtyvät työyhteisön käyttöön niin jopa on taas joku kissanristiäishyppely suunnitteilla ja kukaan ei "taas" ahdistele oikeesiin töihin kun se "kymppi" on tehny tärkeetä ideoimis hommaa s-lomalla ollessaan.

        Ps, yhteenkään tilaisuuteen ei vielä toistaiseksi tässä maassa ole pakko osallistua oli nää tärkeet hyppelyt sitten mitä tahansa, vain työajalle järjestetty teoriakoulutus edellyttää osallistumista.


      • aikaan

        työpaikalla oli kireähkö ilmapiiri tj:stä suorituspootaaseen saakka. lähes joka aamuisen vidutuksen takia ei innostus työpaikan järjestämiin kekkuiluun ollut kaksinen. parantaahan ne yhteiset vapaa-ajan jutut me-henkeä. Jo ajatus katella 8 tunnin jälkeen samoja naamoja tuntui tuskalta. Jos ei oikeasti kiinnosta, niin kaikille vapaus olla osallistumatta.


      • ei osallistuja

        En kirjoittele työaikana.
        Et taida ymmärtää, että joillakin on muutakin elämää kun työ.
        Parantele sinäkin vaan aktiivisuudessasi työoloja.
        Jos sinulla ei ole omaa elämää työn ulkopuolella niin toisilla on. YMMÄRRÄTKÖ?
        Pääsen itsekin vapaa ajalla minne haluan ei sitä toisten tarvi järjestää.


      • vois

        perustaa oman työpaikan, jossa ei tosiaankaan pidetä virkistyspäiviä


      • Ladette78

        Itse ainakin vietän viikonloppuni mieluummin omien harrastusteni ja ystävieni parissa, kuin jossain korvessa katsomassa kännisiä kollegoita, joita saa katsella ihan tarpeeksi maanantaista perjantaihin.
        Olen osallistunut (pakosta) joka vuosi firmassamme järjestettäviin virkistys/tykypäiviin ja mitään en ole kyseisistä kekkereistä saanut irti. Maanantaina on vaan ottanut päähän mennä töihin, kun viikonloppuna ei ehtinyt tehdä muuta kuin kuunnella ja katsella kollegoiden tötöilyjä.
        Minä olen tullut firmaan töihin enkä pelleilemään. Työkaverit pidetään työkavereina ja omat ystävät on erikseen ja hyvä niin.


      • tuotakin ajatusta

        "kun minä järjestän ja me kavereiden kanssa halutaan tehdä sitä,kaikkien muidenkin pitää haluta"

        Suurimmassa osassa työpaikkoja(jos kysytään vapaaehtoisia lähtijöitä),tulos on kaikkea muuta kuin 100%.

        Muutama paikka työhistoriaani mahtuu,eikä koskaan
        vapaa ehtoisia lähtijöitä kuin 40-70%,riippuen
        ikä,sukupuoli jakaumasta ja väkimääräkin vaikuttaa.

        Sairasta jos firmalle hyvä työntekijä saadaan
        vaihtamaan paikkaa muutaman "lapsen"takia.

        Tärkein tehtäväsi taitaakin olla seremoniamestari,näihin kuluttamasi ajan työsi tekee joku "nysvääjä",joka todennäköisesti tekee
        muunkin tuloksen jotta toisilla on aikaa "harrastaa".


      • jfgjf

        Sinä olet. Ja oikea ääliö.


      • Kirjava lintu

        "Yleensä näiden haluttomien viisastelijoiden kykenemättömyys ja haluttomuus on näkynyt nopeasti myös muissa työtehtävissä."

        Voi hito, mikä mielivaltainen väite! Olen vetänyt bonukset jokaisena vuonna nykyisessä työpaikassa eikä palauttena tule muuta kuin kehuja. Ainoa, mikä työpaikassa vitutaa on juuri nuo pakkovirkistäytymiset, jotka laistan aina kun voin.

        "Virkistyspäivän" jälkeen on semmoinen vitutus ettei ole tosikaan.


      • kaali
        Kirjava lintu kirjoitti:

        "Yleensä näiden haluttomien viisastelijoiden kykenemättömyys ja haluttomuus on näkynyt nopeasti myös muissa työtehtävissä."

        Voi hito, mikä mielivaltainen väite! Olen vetänyt bonukset jokaisena vuonna nykyisessä työpaikassa eikä palauttena tule muuta kuin kehuja. Ainoa, mikä työpaikassa vitutaa on juuri nuo pakkovirkistäytymiset, jotka laistan aina kun voin.

        "Virkistyspäivän" jälkeen on semmoinen vitutus ettei ole tosikaan.

        evät paranna työilmapiiriä. Melkein huonontavat.
        Sen jälkeen alkavat ne juorut ja tapahtumien vatvomiset.
        Kestävät viikkotolkulla. Alkaa tosiaan se vitutus.
        Jos joku haluaa tavata työkaveriaan niin vieköön kotiinsa.


      • Anonyymi

        tuommoiset ei mitään työilmapiiriä paranna😄 hyvä työilmapiiri tulee ihan jostain muusta kuin pakollisista kokoontumisista. se vaikuttaa eniten tulevatko ihmiset toimeen. jos eivät tule, se on ihan ok. riittää, kun työt hoituu


    • onko vai ei

      Ei todellakaan ole pakko.Työnantaja ei saa harrastaa yksipuolista pakottamista se johtaa 100000e sakkoon ,mitä taas tulee työpaikan ulkopuolella tapahtuvaan toimintaan ,niin ettei se liity työhön tai työn toimenkuvaan on työntekijän vapaassa harkinnassa osallistuuko vai ei näin hän se laki sanoo.Mitä työnantajan tarkoittamalla työntekijöiden yhteistoiminnalla haetaan on tiimihenki .Tämä toiminta ei kiinnosta kaikkia Suomalaisia ,vapaa valinta.Yhdysvalloissa siitä on saatu jotain kokemuksia yritysjohdon motivoinnissa kuulemma onnistuttu ,mutta on huomioitava kulttuuri erot ,Suomalaiset on selkeästi sulkeutuneempia kuin Yhdysvaltalaiset ,kaikki ei yksinkertaisesti kaipaa tällaista holhoamista,keskittyy enenmän perheen ja ystävien tukeen mistä saa voimaa uuteen päivään.Jos ihminen ei todellakaan halua ,miksi sitä pitää tuputtaa.Työntekijä ei muutu huonoksi työntekijäksi, vaikka ei osallistuisi firman rientoihin, tekee työnsä jopa paremmin kuin sellaiset jotka osallistuvat.Osallistujat käyttävät työaikaa kertaamalla tapahtunutta.

    • Orpa Kytsä

      Tuli taas ilmoitus seuraavasta firman pilipalitilalaisuudesta. Ja pakollinen tietty työajan puitteessa. Oikein kickoff. Voi v... kun tietää taas mitä se on. Firman viiripääjohtajat kertovat mitä nyt on taas visioitu ja miten kohta kaikki toimii kun on uusi organisaatio ja kaikki. Kädet heiluu, pää heiluu, ja ääni nousee välillä falsettiin kun pitää innostuneesti selittää hevonpaskaa uudessa paketissa. Eiköhän se "tahtotila"kin siellä vilahda. Voi ..ttu.
      "Proaktiivisuudesta" ollaan vissiin päästy jo eroon. Ja siinä sitten istut homona paikallasi, ja mietit että räjähtääkö pää ensin, vai todistetaanko ajan pysähtyneen. Eikö p..kele riitä että tekee omat paskahommansa kohtalaisesti, pitääkö kuunnella näitä hengenkohotuspaskapuheita aina uudestaan ja uudestaan? ¤#"#", mä olen täällä vain töissä, ei tämä ole mun elämä! Ei mua kiinnosta tehdä parastani firman hyväksi, palkkaani mukainen riittää. Jos joku pellejohtaja elää firmalle ja työuralle, niin siitä vaan. Siinähän sitten eläkkeellä voi kerrata mitä on elämässä saavuttanut. Mutta eikö siihen päähän mahdu, ettei se ole kaikilla niin. Ei. Ei p..le riitä vaikka näkee joka kerta ettei populaa kiinnosta. Ei, pitää innostaa! Sitten ehkä johtoryhmässä tulee kiitosta. Yes! Siinä sitä tavoitetta on elämälle.

      Huh, jo helpotti.

      • minäpäs

        niin pitkään kun se on työajalla, samapa se loppujen lopuks missä sitä perseellään lojuu kun palkka juoksee.


      • kickfu.....

        sielläpäivillä, istut ja hihittelet "ommaa kivvaa".
        Tiedäthän, kuinka hevonpaska bingoa pelataan: fuusio, yrityskulttuuri, saneeraus, työalatoimitilarakennemuutos, kumppanuusperiaate, samaistumismuistustus ynnä muut hupisanat ristikkoon, ja ruksi päälle. Kun se on täys, huudat, hevonpaskaa...ei ne kauaa sua siellä kattele ;0


    • Outo lintu

      Työajalla tapahtuvat ketkutukset on nippa nappa OK, mutta kun meillä pitäisi harva se viikko olla jossain yhteisissä illanistujaisissa. En ole osallistunut yksiinkään enkä aio osallistua, koskaan. Kyllähän nää työkaverit kattoo vähän hitaasti ja taitavat vihjailla että luulenko että olen jotenkin heitä parempi kun ei seura kelpaa. Minä olen tullut tänne tekemään töitä - en hankkimaan ystäviä. Toinen juttu on se että isäntä ei kotona tykkää yhtään jos edes mainitsen noista istujaisista, hän kun pitää mustia sukkia....Puhumattakaan siitä rahanmenosta joita nuo istujaiset saavat aikaan.

      • sama

        juttu, järkätään kaikenlaisia illanviettoja, siis ryyppyiltoja jatkuvasti. Itse en ole aktiivisesti osallistunut niihin, kuten en työelämässäkään ollessani tehnyt. Olen hankkinut tai saanut elämääni ystäviä aika paljonkin ja osa jo lapsuudesta saakka, joten vietän heidän kanssaan mieluummin sauna ym.iltoja. Olen huomannut, että minua katsellaan nenän vartta pitkin ja ihmetellään isoon ääneen sitä, miksi en heidän kanssaan lähde baariin, mutta so what! Teen kuten haluan ja jos se ei opiskelukavereille käy, niin heidän vikahan se on. Ei ole tarkoituskaan minulla hommata uusia ystäviä koulusta, koska kun sen oven takanani suljen, en ole varmasti kenenkään kanssa sen jälkeen tekemisissä. En silti ole epäsosiaalinen, mutta elän kuten parhaaksi näen, joten pakko ei todellakaan ole osallistua juttuihin, jotka ei itseä kiinnosta.


    • kun ei osallistunut

      Minulla olisi ollut pari vuotta sitten uudessa työpaikassa pakollinen tyky-lauantai (työ tietysti vain ma-pe), jolloin koko laitoksen henkilökunta matkaa bussilla jonnekin tuntemattomaan paikkaan virkistäytymään. Siis yöreissu perjantaista lauanti-iltaan.

      Kieltäydyin ja anoin palkatonta virkavapaata virkistäytyäkseni omien ystävieni seurassa. Vapaa myönnettiin, mutta samalla annettiin ymmärtää, että en olisi enään seuraavan tyky-päivän aikaan töissä.

      Olisi todella mukavaa, jos liitot pistäisivät työnantajat kuriin ja kieltäisivät pakolliset tykypäivät ja tykytoiminnan yleensäkin. Yleensä niissä vain kärsii ja odottaa seuraavaa päivää.

    • Meikä

      Mut mitä pahaa nyt jossain yhteispuuhastelupäivässä on?
      Kivoi päiviihän ne ja palkka juoksee?

      • ei osallistu

        En vaan pidä mistään puuhastelupäivistä.
        Olen tullut töihin, enkä aikuisten päiväkotileikkeihin.


      • Late

        Esimiehen määrämä työtehtävä... mieti ehtki uudelleen onko pakko vai ei.


    • ITE PERKELE

      TANA MITÄ HEVOVITUN NIUHAKKEITA TÄÄLO

    • lähtee jos huvittaa

      Minua on esimies kerran painostanut osallistumaan. En lähtenyt siltikään.

      Meillä "virkistäydytään" parikin päivää. Eli esim. pe ja la. Sunnuntaina sitten toivutaan univeloista. Minäkin mielelläni matkustelen, mutta haluan valita seurani. Reissut ovat silti hieman muodollisia, eikä niissä voi rentoutua samalla tavalla kuin omien läheistensä kanssa. On käynyt jopa niin, että kesken on pitänyt jonkun reissaaminen jättää ja jäädä stressilomalle.

      • kuriin

        Meillä kun on tyky-päivä, niin yksi ilmoittaa ynseästi ettei osallistu. Tämä on siis työaikaa. Kun kaikki muut lähtevät tykyyn, tämä lusmu luikkii kotiin!


      • höh
        kuriin kirjoitti:

        Meillä kun on tyky-päivä, niin yksi ilmoittaa ynseästi ettei osallistu. Tämä on siis työaikaa. Kun kaikki muut lähtevät tykyyn, tämä lusmu luikkii kotiin!

        Ei työpaikka pitäisi vankila olla.


      • kallexi
        höh kirjoitti:

        Ei työpaikka pitäisi vankila olla.

        Jep, täällä sitten porukka kitisee jostain "pakollisista" työpaikan virkistäytymisilloista... On parempaakin tekemistä viikonloppuisin...
        Kävikö mielessä että vuodessa on 52 viikonloppua, jos kerran sitten lähdetään työporukalle jonnekkin ulos ni sekö on sitten kauheeta, vois ajatella nämäkin asiat positiivisemmin.. Lupaan sen, että siellä EI ole kivaa jos sinne vituttaa lähteä.
        Ja se teidän pomonnekin muuten tekee duuniaan, ja silläkin on usein vielä pomo... mitäpä jos se isompi pomo "pakottaa" tän teidän pomon järjestää tällästä, vituttaahan sitäkin jossei se saa sitä palkkaa siitä, eihän senkään varmaan ois pakko... Kait noi nyt on perseestä jos kaikilla on sama haistapaska asenne kaikkea "kivaa" kohtaan

        Ja sitte nää nerot jotka lässyttää, että eikö se riitä että teen duunini "keskivertopanoksella" mitähän helvettiä toi tarkottaa... Jos pomos lukis näitä juttuja loppuis äkkiä työt... vitun keskivertopanokset...
        En tee duunia firmalle, vaan itselleni, että saan palkkaa... AIVAN... miettikääpä paljonko näitä työpaikkoja olisi ilman henkilökuntaa jotka tekee työtä yrityksen toimivuuden eteen... Loppuu äkkiä nää loputkin työt jos ei firman/työnantajan tulevaisuus kiinnosta... Noh ainahan voi valtiolle mennä duuniin, vaikka poliisiks tai armeijjaan tai johonkin muuhun yhtä hienoon työhön...

        Ja kaiken kukkuraks porukka joka ylimielisesti lässyttää "mä en tarvi uusia kavereita" "Mul on omia kavereita" Ja viimesin vielä kertoo, ettei halua hankkia koulustaan kavereita... Kertokaapas sitten minulle mistäs nämä kaverit tulevat jossei töistä tai koulusta... tai jotenkin niiden kautta... Joo on minullakin paljonkin kaverita jotka ei ole ollut samassa koulussa tai duunissa, mutta hyvin usein joku heidän kaveristaan onkin ollut minun luokalla, ja sitäkautta olen tutustunut heihin...

        Mut teil on varmaan jo tarpeeks kaverita, ei niitä kannata lisää hankkia... JEPJEP


      • höh
        kallexi kirjoitti:

        Jep, täällä sitten porukka kitisee jostain "pakollisista" työpaikan virkistäytymisilloista... On parempaakin tekemistä viikonloppuisin...
        Kävikö mielessä että vuodessa on 52 viikonloppua, jos kerran sitten lähdetään työporukalle jonnekkin ulos ni sekö on sitten kauheeta, vois ajatella nämäkin asiat positiivisemmin.. Lupaan sen, että siellä EI ole kivaa jos sinne vituttaa lähteä.
        Ja se teidän pomonnekin muuten tekee duuniaan, ja silläkin on usein vielä pomo... mitäpä jos se isompi pomo "pakottaa" tän teidän pomon järjestää tällästä, vituttaahan sitäkin jossei se saa sitä palkkaa siitä, eihän senkään varmaan ois pakko... Kait noi nyt on perseestä jos kaikilla on sama haistapaska asenne kaikkea "kivaa" kohtaan

        Ja sitte nää nerot jotka lässyttää, että eikö se riitä että teen duunini "keskivertopanoksella" mitähän helvettiä toi tarkottaa... Jos pomos lukis näitä juttuja loppuis äkkiä työt... vitun keskivertopanokset...
        En tee duunia firmalle, vaan itselleni, että saan palkkaa... AIVAN... miettikääpä paljonko näitä työpaikkoja olisi ilman henkilökuntaa jotka tekee työtä yrityksen toimivuuden eteen... Loppuu äkkiä nää loputkin työt jos ei firman/työnantajan tulevaisuus kiinnosta... Noh ainahan voi valtiolle mennä duuniin, vaikka poliisiks tai armeijjaan tai johonkin muuhun yhtä hienoon työhön...

        Ja kaiken kukkuraks porukka joka ylimielisesti lässyttää "mä en tarvi uusia kavereita" "Mul on omia kavereita" Ja viimesin vielä kertoo, ettei halua hankkia koulustaan kavereita... Kertokaapas sitten minulle mistäs nämä kaverit tulevat jossei töistä tai koulusta... tai jotenkin niiden kautta... Joo on minullakin paljonkin kaverita jotka ei ole ollut samassa koulussa tai duunissa, mutta hyvin usein joku heidän kaveristaan onkin ollut minun luokalla, ja sitäkautta olen tutustunut heihin...

        Mut teil on varmaan jo tarpeeks kaverita, ei niitä kannata lisää hankkia... JEPJEP

        Minulle ainakin kahdeksan tuntia töissä riittää.
        Jokainen viikonloppu on minulle tärkeä, jotta saan tavata hyviä ystäviäni työn ulkopuolelta.
        En ymmärrä miten joidenkin on vaikea käsittää, että joillekkin on työpaikka ainoastaan työntekoa varten. Vapaa aika aivan muunlaisissa ympyröissä.
        Kaverini olen saanut harrastuksista ja lapsuuden ajoilta.
        Työpaikaltakin olen saanut kavereita vaikken päiväkotileikkeihin ole osallistunutkaan.


      • pahvi
        höh kirjoitti:

        Ei työpaikka pitäisi vankila olla.

        Hei haloo!!!! Onko kaikki kotona? Puhuin työajasta. Jos ei osallistu tykyyn niin silloin istukoon kiltisti töissä! Mutta tämä viisastelija tietää että pomot on tykyssä ja kellistyy kotisohvalle.


      • myös
        pahvi kirjoitti:

        Hei haloo!!!! Onko kaikki kotona? Puhuin työajasta. Jos ei osallistu tykyyn niin silloin istukoon kiltisti töissä! Mutta tämä viisastelija tietää että pomot on tykyssä ja kellistyy kotisohvalle.

        mulla on samanlainen työkaveri Taitaa olla parasta ilmottaa esimiehelle näistä lusmuilijoista.Jos työnantaja hyväksyy moisen, niin tehdään kaikki niin.


      • höh
        myös kirjoitti:

        mulla on samanlainen työkaveri Taitaa olla parasta ilmottaa esimiehelle näistä lusmuilijoista.Jos työnantaja hyväksyy moisen, niin tehdään kaikki niin.

        näitä ruskeakielisiä.


      • höh
        höh kirjoitti:

        näitä ruskeakielisiä.

        Kannattaa pomoille kertoa.. Ei ne itse mitään näe eikä kuulekkaan, ellei joku ruskeakielinen kerro ja laita vähän vielä omiaan lisäksi.


      • ihmettelen kovasti
        kallexi kirjoitti:

        Jep, täällä sitten porukka kitisee jostain "pakollisista" työpaikan virkistäytymisilloista... On parempaakin tekemistä viikonloppuisin...
        Kävikö mielessä että vuodessa on 52 viikonloppua, jos kerran sitten lähdetään työporukalle jonnekkin ulos ni sekö on sitten kauheeta, vois ajatella nämäkin asiat positiivisemmin.. Lupaan sen, että siellä EI ole kivaa jos sinne vituttaa lähteä.
        Ja se teidän pomonnekin muuten tekee duuniaan, ja silläkin on usein vielä pomo... mitäpä jos se isompi pomo "pakottaa" tän teidän pomon järjestää tällästä, vituttaahan sitäkin jossei se saa sitä palkkaa siitä, eihän senkään varmaan ois pakko... Kait noi nyt on perseestä jos kaikilla on sama haistapaska asenne kaikkea "kivaa" kohtaan

        Ja sitte nää nerot jotka lässyttää, että eikö se riitä että teen duunini "keskivertopanoksella" mitähän helvettiä toi tarkottaa... Jos pomos lukis näitä juttuja loppuis äkkiä työt... vitun keskivertopanokset...
        En tee duunia firmalle, vaan itselleni, että saan palkkaa... AIVAN... miettikääpä paljonko näitä työpaikkoja olisi ilman henkilökuntaa jotka tekee työtä yrityksen toimivuuden eteen... Loppuu äkkiä nää loputkin työt jos ei firman/työnantajan tulevaisuus kiinnosta... Noh ainahan voi valtiolle mennä duuniin, vaikka poliisiks tai armeijjaan tai johonkin muuhun yhtä hienoon työhön...

        Ja kaiken kukkuraks porukka joka ylimielisesti lässyttää "mä en tarvi uusia kavereita" "Mul on omia kavereita" Ja viimesin vielä kertoo, ettei halua hankkia koulustaan kavereita... Kertokaapas sitten minulle mistäs nämä kaverit tulevat jossei töistä tai koulusta... tai jotenkin niiden kautta... Joo on minullakin paljonkin kaverita jotka ei ole ollut samassa koulussa tai duunissa, mutta hyvin usein joku heidän kaveristaan onkin ollut minun luokalla, ja sitäkautta olen tutustunut heihin...

        Mut teil on varmaan jo tarpeeks kaverita, ei niitä kannata lisää hankkia... JEPJEP

        Työ historiaa reilusti takana,muutamaan virkistyiltaan olen ottanut osaa,yritän välttää.

        Työkavereihin ollut aina hyvät välit,ystäviäkin
        joukossa,entisiä ja nykyisiä työkavereita.

        Kyllähän nuo toimintaillat/päivät ovat aina
        kompromissejä,kovaäänisimpien valitsemia.

        Ujoimmat menevät mukaan koska eivät muuta uskalla
        kuten "nuolijatkin",varsinkin jos esimies on
        ideoinnin takana.

        Kahden kesken keskuteluissa on hyvä kuunnella toisenlaisia kommentteja,joillain ihan oikeasi
        tulee kumppanin kanssa ongelmia,tiedän että firmalle tärkeitä ihmisiä on vaihtanut paikkaakin näiden takia.

        Jotkut kuuluvat(itsekin)ryhmään:ei vähääkään kiinnosta kuunnella samoja kännisten horinoita samoista asioista vuodesta toiseen.
        Aina sovitaan jotain joka unohdetaan ennenkuin on selvitty,seassa yleensä muutama jota koko porukka saa hävetä julkisilla paikoilla jne.

        Jos parannettavaa työpaikalla on,se hoituu kun
        istutaan alas ja sovitaan ja hoidetaan.

        Usein nämä kiivaimmat "päivien"vaatijat ovat niitä jotka kännissä hoitavat asioita,ilman tulosta.Lisäksi nuolemalla pitävät työnsä,itse
        työnantajalle näistä ei mitään hyötyä ole.
        Edellinen parinkymmenen vuoden aikana nähdyn perusteella.

        Ai joo,työn kiinnostavuudesta:ylityömäärät lähes poikkeuksetta sen minkä laki sallii,työtehot viiden tehokkaimman joukossa,joustan lomissa ym.
        tarpeen mukaan-mutta lastenmielisten vkl leikkeihin en lähde-yleensä olen silloin töissä
        jonkun kiire tilauksen kimpussa.


      • vato retro
        kallexi kirjoitti:

        Jep, täällä sitten porukka kitisee jostain "pakollisista" työpaikan virkistäytymisilloista... On parempaakin tekemistä viikonloppuisin...
        Kävikö mielessä että vuodessa on 52 viikonloppua, jos kerran sitten lähdetään työporukalle jonnekkin ulos ni sekö on sitten kauheeta, vois ajatella nämäkin asiat positiivisemmin.. Lupaan sen, että siellä EI ole kivaa jos sinne vituttaa lähteä.
        Ja se teidän pomonnekin muuten tekee duuniaan, ja silläkin on usein vielä pomo... mitäpä jos se isompi pomo "pakottaa" tän teidän pomon järjestää tällästä, vituttaahan sitäkin jossei se saa sitä palkkaa siitä, eihän senkään varmaan ois pakko... Kait noi nyt on perseestä jos kaikilla on sama haistapaska asenne kaikkea "kivaa" kohtaan

        Ja sitte nää nerot jotka lässyttää, että eikö se riitä että teen duunini "keskivertopanoksella" mitähän helvettiä toi tarkottaa... Jos pomos lukis näitä juttuja loppuis äkkiä työt... vitun keskivertopanokset...
        En tee duunia firmalle, vaan itselleni, että saan palkkaa... AIVAN... miettikääpä paljonko näitä työpaikkoja olisi ilman henkilökuntaa jotka tekee työtä yrityksen toimivuuden eteen... Loppuu äkkiä nää loputkin työt jos ei firman/työnantajan tulevaisuus kiinnosta... Noh ainahan voi valtiolle mennä duuniin, vaikka poliisiks tai armeijjaan tai johonkin muuhun yhtä hienoon työhön...

        Ja kaiken kukkuraks porukka joka ylimielisesti lässyttää "mä en tarvi uusia kavereita" "Mul on omia kavereita" Ja viimesin vielä kertoo, ettei halua hankkia koulustaan kavereita... Kertokaapas sitten minulle mistäs nämä kaverit tulevat jossei töistä tai koulusta... tai jotenkin niiden kautta... Joo on minullakin paljonkin kaverita jotka ei ole ollut samassa koulussa tai duunissa, mutta hyvin usein joku heidän kaveristaan onkin ollut minun luokalla, ja sitäkautta olen tutustunut heihin...

        Mut teil on varmaan jo tarpeeks kaverita, ei niitä kannata lisää hankkia... JEPJEP

        Sä oot suunnilleen ainoo tyyppi tän hinaajalauman keskellä jonka mä suostuisin ottaan töihin! Lopuille YT:tä!. Saa olla nyhveröt kotona niin paljo kun huvittaa!


      • taas,
        kallexi kirjoitti:

        Jep, täällä sitten porukka kitisee jostain "pakollisista" työpaikan virkistäytymisilloista... On parempaakin tekemistä viikonloppuisin...
        Kävikö mielessä että vuodessa on 52 viikonloppua, jos kerran sitten lähdetään työporukalle jonnekkin ulos ni sekö on sitten kauheeta, vois ajatella nämäkin asiat positiivisemmin.. Lupaan sen, että siellä EI ole kivaa jos sinne vituttaa lähteä.
        Ja se teidän pomonnekin muuten tekee duuniaan, ja silläkin on usein vielä pomo... mitäpä jos se isompi pomo "pakottaa" tän teidän pomon järjestää tällästä, vituttaahan sitäkin jossei se saa sitä palkkaa siitä, eihän senkään varmaan ois pakko... Kait noi nyt on perseestä jos kaikilla on sama haistapaska asenne kaikkea "kivaa" kohtaan

        Ja sitte nää nerot jotka lässyttää, että eikö se riitä että teen duunini "keskivertopanoksella" mitähän helvettiä toi tarkottaa... Jos pomos lukis näitä juttuja loppuis äkkiä työt... vitun keskivertopanokset...
        En tee duunia firmalle, vaan itselleni, että saan palkkaa... AIVAN... miettikääpä paljonko näitä työpaikkoja olisi ilman henkilökuntaa jotka tekee työtä yrityksen toimivuuden eteen... Loppuu äkkiä nää loputkin työt jos ei firman/työnantajan tulevaisuus kiinnosta... Noh ainahan voi valtiolle mennä duuniin, vaikka poliisiks tai armeijjaan tai johonkin muuhun yhtä hienoon työhön...

        Ja kaiken kukkuraks porukka joka ylimielisesti lässyttää "mä en tarvi uusia kavereita" "Mul on omia kavereita" Ja viimesin vielä kertoo, ettei halua hankkia koulustaan kavereita... Kertokaapas sitten minulle mistäs nämä kaverit tulevat jossei töistä tai koulusta... tai jotenkin niiden kautta... Joo on minullakin paljonkin kaverita jotka ei ole ollut samassa koulussa tai duunissa, mutta hyvin usein joku heidän kaveristaan onkin ollut minun luokalla, ja sitäkautta olen tutustunut heihin...

        Mut teil on varmaan jo tarpeeks kaverita, ei niitä kannata lisää hankkia... JEPJEP

        valitetaan kun työpaikka ei järjestä mitään.Minäkin tutustuin työyhteisööni juuro tämmösillä reissuilla.On se vaan paljon mukavampaa kun tuntee porukkaa ympärillään, myös työ-ajan ulkopuolella.Tietää vähän miten jokainen elää.Mitä nyt jos 3-4kertaa vuodessa on pois kotoa.No toisilla on pomot töissä, kuin kotonakin.


      • ninni
        taas, kirjoitti:

        valitetaan kun työpaikka ei järjestä mitään.Minäkin tutustuin työyhteisööni juuro tämmösillä reissuilla.On se vaan paljon mukavampaa kun tuntee porukkaa ympärillään, myös työ-ajan ulkopuolella.Tietää vähän miten jokainen elää.Mitä nyt jos 3-4kertaa vuodessa on pois kotoa.No toisilla on pomot töissä, kuin kotonakin.

        Meitä on monenlaisia ihmisiä.
        Toiset eivät välitä olla työporukoissa ja toiset haluaa. Valinnanvapaus pitäisi olla.
        Ärsyttävää on se, että ne jotka haluavat mennä ottavat paineita myös toisten menemisistä.
        On ilmeisen vaikea käsittää, että joillakin on elämää myös työn ulkopuolella.
        Siis jos itsellä ei ole niin ei ymmärretä millään , että toisilla on, vaikka rautalangasta vääntäisi.
        Mikä siinä on niin vaikeaa.


    • salaatti

      On työpaikkoja joissa "virkistytään" päivittäinkin. Laskin joskus, kun ketään tavoita mistään,missä porukka luuhaa:töihin mentyä kahville,senjälkeen rukouspiiriin,sitten alkaakin jokin niistä useasta jumppalajista, kuntosalipiireistä, käy välillä syömässä, iltapäivällä katsasta työt kiireesti, onkin kahviaika - notku siellä, no sen jälkeenhän voikin alkaa siirrellä kasoja huomista varten. Se oli ohjelmaa yhden päivän ajalta työaikana. Ne lukuisat muut kekkerit, oli syntymäpäivä ryyppäjäisiä, viraston vuosipäiväjuhlaa, milloin mistäkin aihe, vaikka vatsatanssiesittelyä iltapäivän puitteissa mm. sihteeriköille. Lisänä tietenkin nämä tykyt - muut retket keväisin,syksyisin. Monet päivät valmisteluja Suomi meloo, Suomi soutaa-tapahtumiin yms.

      Miten sitten kun osallistuit noihin tykyihin jo oli töitä valmiiksi kasattu pöydälle,moitetta tehtävien laiminlyönnistä,no se oli työpaikkakiusaajan juttuja, saihan siitäkin aiheen.

      Niinhän siellä kuulikin kuinka kivaa on olla töissä kun on kaikenlaista kivaa harrastusta, samat nassut joka paikassa.

      Tuo kaikki valtion virastossa - mottona teemme tärkeää asiantuntijatyötä luonnon ja ympäristön hyväksi.

    • paskanjauhantaan kyllästynyt

      onko jollain tyky-päivällä mitään virkaa työpaikan "hengen" tai työkyvyn parantamiseksi? ketä v***u kiinnostaa lähteä rämpimään jonnekin suolle vahtaamaan jotain v***n tekopirteää jumppamammaa. ei helevetti! Kannattais työnantajien edes kerran kysyä työntekijöiltä todellista tyky-päivän tarvetta ja sen sisältöä.

      • Jade

        Tuliko kenellekkään mieleen, että kaikki eivät "pääse". Entisellä työkaverillani oli aivan karmea aviomies. Vahtasi hänen jokaista kauppareissuaankin. Hyvä kun sai tulla töihin.

        Eli puhettakaan siitä, että olisi voinut osallistua esim. pikkujouluristeilyllemme. Aivan.. oma aviomiesvalinta. Mutta silti pisti vihaksi kun työkaverini ei päässyt mihinkään virkistystilaisuuteen koska ukko ei päästänyt. Toivottavasti on jo ottanut eron tästä...


      • Ei ajatustenlukija

        todellinen tarve ja sisältö on ?
        Kero meille.


    • pitää tehdä

      sitä, mitä esimies käskee.

      • höpö höpö

        ei todellakaan tarvi.


      • johto-oikeus
        höpö höpö kirjoitti:

        ei todellakaan tarvi.

        Työnantajalla on työnjohto-oikeus. Jos alainen ei noudata esimiehen käskyä, saa huomautuksen. Tämä lukee sekä työlaissa että liittokohtaisissa sopimuksissa.


      • esimiesten nuoleskeluilta
        johto-oikeus kirjoitti:

        Työnantajalla on työnjohto-oikeus. Jos alainen ei noudata esimiehen käskyä, saa huomautuksen. Tämä lukee sekä työlaissa että liittokohtaisissa sopimuksissa.

        ...pyytää sinua näyttämään kalusi, näytätkö?


      • höpö höpö
        johto-oikeus kirjoitti:

        Työnantajalla on työnjohto-oikeus. Jos alainen ei noudata esimiehen käskyä, saa huomautuksen. Tämä lukee sekä työlaissa että liittokohtaisissa sopimuksissa.

        Ei työnjohto-oikeus kaikkeen oikeuta. Vaadittavan tehtävän on oltava suhteessa työsopimuksessa mainittuihin tehtäviin. Tuskinpa monella lukee sopimuksessa, että tehtäviin kuuluu keilaukseen tai vaikkapa kiipeilyyn osallistuminen.

        Useimmat näistä pellereissuista ylittävät työajan. Työajan ylittävä työ edellyttää työntekijän suostumusta, joten tällöin kieltäytyminen on helppoa.

        Pomoille saisi joskus mennä perille se, että työpaikkalla ollaan työntekoa varten, ei mitään yhteisleikkejä varten.


      • Ei autoileva
        höpö höpö kirjoitti:

        Ei työnjohto-oikeus kaikkeen oikeuta. Vaadittavan tehtävän on oltava suhteessa työsopimuksessa mainittuihin tehtäviin. Tuskinpa monella lukee sopimuksessa, että tehtäviin kuuluu keilaukseen tai vaikkapa kiipeilyyn osallistuminen.

        Useimmat näistä pellereissuista ylittävät työajan. Työajan ylittävä työ edellyttää työntekijän suostumusta, joten tällöin kieltäytyminen on helppoa.

        Pomoille saisi joskus mennä perille se, että työpaikkalla ollaan työntekoa varten, ei mitään yhteisleikkejä varten.

        Olen täsmälleen samaa mieltä kirjoittajan kanssa. hankaluutena olen kuitenkin kokenut sen, että valitettavan usein nämä pelletilaisuudet on järjestetty sellaiseen paikkaan, josta yhteydet julkisilla kulkuneuvoilla ovat vaikeat. Kuljetus on kyllä järjestetty firman puolesta, mutta takaisin lähtö onkin sitten yömyöhällä. Eli, tavallaan pakotetaan osallistumaan myös työajan ulkopuoliseen tapahtumaan. Eikä tästä osuudesta makseta ylityökorvausta eikä pomolta heltiä taksiseteliä, jolla voisi poistua ennen yötä. Niin, ja yhteisen kuljetuksen määränpää on joku keskuspaikka esim. H:gin rautatientori, josta jokainen poistuu kotiinsa kuka kuka milläkin keinoin omaan piikkiinsä. Ja jos sitten se oma juna onkin jo mennyt eikä seuraavaa tule ennen kuin aamulla, on mentävä taksilla. Tulee tosi kalliiksikin ja harmittaa niin vietävästi.
        Tästä syystä olen aika usein sairastunut pellepäiväksi.


      • alainen
        johto-oikeus kirjoitti:

        Työnantajalla on työnjohto-oikeus. Jos alainen ei noudata esimiehen käskyä, saa huomautuksen. Tämä lukee sekä työlaissa että liittokohtaisissa sopimuksissa.

        Riippuu työnjohdosta. Silloin kun määräykset liittyy työhön ja työaikana.
        Millekkään pellepäiville ei tarvi osallistua vaikka työnjohtoa kuinka lapsettaisi.
        Leikkiköön kotonaan.
        Eikä myöskään tarvi takapuoltaan näyttää vaikka työaikana jos esimies määrää jne....


    • ikeen alla

      Jos sellainen löytyy, mikään ei estä sinua jäämästä tekemään töitä. Tietysti työnantajasi vetää toistuvasta osallistumattomuudesta omat johtopäätöksenä, eivätkä ne välttämättä ole sinulle mieluisia.

    • vato retro

      Jos haluat osoittaa sitoutuneesi porukkaan niin osallistut. Jos et, niin viestität että firmassa sinua kiinnostaa vain palkka.

      Kyllä sen meilläkin näkee että ne tyypit jotka pitää lafkaa oikeasti pystyssä osallistuu kaikkiin rientoihin. Parin vuoden siivun tekijät ei osallistu mihinkään. Ei niille kannata ylennyksiä tai palkankorotuksia antaa, pettävät perkele kuitenkin.

      Toinen puoli on sosiaalisten taitojen ylläpito ja verkostoituminen, jotka nekin on bisneksessä välttämättömiä. Niiden takia kaikki virkistytapahtumat on tarpeellisia. Ja pari kertaa vuodessa ei todellakaan ole paljon. Suosittelen osallistumaan.

      • alainen

        Työpaikallani henkilö, joka teki työnsä hyvin ja osallistui joka ristiäisiin lensi ulos monen vuoden jälkeen. Palkka onkin se kiinnostava tekijä, eikä päiväkotileikit.
        Leiki sinä vaan.


      • ritari

        ilmeisesti olet niitä esimiehiä, jotka kulkee perässä ja hokee. Tuletko tapahtumaan...tuletko??
        Niin, että meinaa mennä hermot. Päivätolkulla.
        Ei ymmärrä yhdestä sanasta, että en tule.


      • jkl

        On tosiaan sinun kieli. Ärsyttää tuollaiset perseennuolijat. Varmaan pomon pallitkin nuolet...


      • täyttämistä

        Johdon itsetunto tarvii "tekoja" joita he "johtavina hoitajina" tarvitsee oman itsensä egon takia. Siihen tarvitaan "osallistuja määriä" tilastoja varten että ne kasvot säilyy omistajille yrityksessä. Työntekijöiden hiostaminen ja saaminen minkä tahansa ns: virksitys tominnan avulla itseään loukkaaman esim: työaikaa sitovana sopimuksen osana niin se on ns: voittoa sen johtamis ja toiminta tavan edistämiseksi.

        Alaiset ja tuloksen synnyttäjät ja tekijät auttavat omalla inhimillisyydellään ja auttamis halullaan johtoa tekemään heille tarvittavat tilastomerkinnät itseään varten.

        Kun puhutaan virkistyksetä ja sitoutumisesta ja vastuusta työkyvystä ja motivaation säilyttämisestä niin silloin ollaan aivan eritoiminnan ja johtamistava tekemisissä ja toimintatavoissa kuin pakko määräämis alistus tapojen asettamisessa.

        Kun työntekijä osoittaa sitoutumistaan niin hänelle myös täytyy välittyä se aito huoli ja vastuuntunto siitä miten hän ja hänen läheiset motivoituvat itse pitämään huolta virkistymisestään ja työkyvystään ja se työpaikka mielletään aina paikaksi missä se tuotannollinen työ tehdään yrityksen johdon ja yrityksen eduksi ja työ tehdään hyvin että tuote tai palvelu menee markkinoille ja siihen johto voi luottaa sekä sitne "kilpensä " kiilottaa ja pitää rintaa kaarella.

        Henkilöt on ihmisiä eikä ropotteja ja se ero on jotamis taidoissa että ne on eroitettava ja käsiteltävä aivan toisin toisiinsa nähden.

        Jokainen johtaja tajuaa sen sitten kun on jotain inhimilliesti radikaalia sattunut omalle kohdalle. Tai on kasvanut vastuuseen läheisistä riittävän elämänläheisillä arvoilla ja olemalla itse "tunkion tyhjennyksessä" ja rankakasalla.

        Esim: pekka niska ... ponsse ym ym .


      • päinvastoin

        Toiset tekee työt ja sitten on nämä haaveilijat joiden aika menee seuraavia kokkareita suunnitellessa.

        Viikkoja etukäteen kysellään tarjouksia eri
        ohjelmanjärjestäjiltä,kevyesti menee 40-50h
        pelkkiin suunnitteluihin.


      • vato retro
        päinvastoin kirjoitti:

        Toiset tekee työt ja sitten on nämä haaveilijat joiden aika menee seuraavia kokkareita suunnitellessa.

        Viikkoja etukäteen kysellään tarjouksia eri
        ohjelmanjärjestäjiltä,kevyesti menee 40-50h
        pelkkiin suunnitteluihin.

        Kyllä mä sen ymmärrän että jos on ylenpalttisesti näitä reissuja (>7 krt/vuosi) niin alkaa kyrsimään ja vapaa-aikaa palaa liikaa. Meillä on 4 krt vuodessa pikkujoulu mukaanlukien ja niihin menee valmistautumiseen 2 h/kerta yhdeltä tyypiltä. Firman sisäisiin työpalavereihin menee 1 h kuussa. Silti nää töihin talutettavat vastarannankiisket jaksaa hannata vastaan. Kaikki nämä valittajat on meillä sattumalta myös työsuorituksiltaan täysin saamattomia pälliäisiä.


      • sato tetro
        vato retro kirjoitti:

        Kyllä mä sen ymmärrän että jos on ylenpalttisesti näitä reissuja (>7 krt/vuosi) niin alkaa kyrsimään ja vapaa-aikaa palaa liikaa. Meillä on 4 krt vuodessa pikkujoulu mukaanlukien ja niihin menee valmistautumiseen 2 h/kerta yhdeltä tyypiltä. Firman sisäisiin työpalavereihin menee 1 h kuussa. Silti nää töihin talutettavat vastarannankiisket jaksaa hannata vastaan. Kaikki nämä valittajat on meillä sattumalta myös työsuorituksiltaan täysin saamattomia pälliäisiä.

        Mitä se sinua haittaa jos jotkut eivät halua tulla työpaikan rientoihin? Uteliaisuusko vaivaa?
        Taidat olla niitä laumasieluja, jotka eivät yksin pärjää missään. Pitää olla porukkaa aina mukana. Ilmapiiriä ne eivät paranna.
        Työpaikassani suurin osa menee ilmaisen kaljan ja viinan takia.
        Itse ovat kertoneet, ettei pätkääkään siellä muu kiinnosta. Voisit jakaa niitä kaljapulloja töissä, ettei siihen tarvi vapaa aikaa käyttää.
        Taidat kuitenkin olla sinisilmäinen.


    • yllättäjä

      Itse en ole osallistunut moneenkaan "virkistysiltapäivään".Olen ollut aina töissä,usemmiten on ollut iltavuoro tai vapaapäivä,kukaan ei ole kummemmin kysellyt syytä,miksi jään pois.Meillä ei ole niin hyvä työyhteisö,että yhden ihmisen poisjäänti muita surettaisi,näkyy olevan aina samat naamat virkistäytymässä.

      • nippe

        Ei mitään kerjäämistä. Kyllä jokainen aikuinen ihminen itse tietää minne tulee ja koska.


    • Eve

      Meillä oli aikansa pakko, mutta minä sanoin joskus, etten osallistu omalla ajallani rientoihin enkä muihinkaan koulutuksiin. Meni muuten aika hyvin perille kun muutkin olivat samaa mieltä. Nykyisin tilaisuuksiin osallistuminen työajan ulkopuolella on täysin vapaaehtoista. Minä menen aina mieluummin kotiin ryyppäämään kuin johonkin "tilaisuuksiin". Kotona on sitä paitsi oma mies joka on sata kertaa mukavampaa seuraa kuin iloista teeskentelevä ihminen.

    • Vs. Koulutusiltapäivät - ma...

      Meillä TYKYyn osallistuvat useinmiten he jotka "osaaat juhlia", muille on "hoksattu" jo etukäteen järjestää työvuoro
      (kolmivuorotyö, jossa joka vuorossa on pakko olla vähimmäis määrä työntekijöitä)

      Niille jotka eivät "pääse" joukkotykyyn, ostetaan uima- tai kuntosalilippu oman valinnan mukaan.

      Mielestäni ihan toimiva juttu

      Luulen, että uinti tai kuntosali kohottaa työkykyä
      (TYKY) enemmän kuin vapaaehtoinen "ratsastus/makkaranpaisto" ohjelma

      Myös noihin koulutuksiin osallistuu aina sama juhliva porukka

      Olen ollut joitakin kertoja "koulutus matkoilla", os. hoitajan painostuksella, ja en ole oppinut niissä mitään uutta töihin liittyvää asiaa.

      Sen kyllä olen oppinut, että älä istu pomon viereen, jos se on ottanut, ja hän ottaa aina.

      Porukkatykyt ja koulutuspäivät kyllä huonontavat sitten työntekoa krapuloineen ja pitkittyneine kahvitunteineen
      (täytyyhän sitä useaan kertaan kerrata mitä kukin teki ja mitä teki hän joka ei enää loppuillasta kyennyt kontrolloimaan tekemisiään)

      Olen kyllä huomannut että henkilöt jotka "eivät osaa pitää hauskaa" perinteisillä juomatavoilla , jäävät työyhteisöissä hieman eristyksiin, kummajaisiksi

      Itse olen "tosikko" joka ei osaa nauraa oksentamis ja housuihin kusemis jutuille

      • työnantaja

        maksaa meidän 2*vkossa uimaliput, avustaa keila/punttisalilla käyntiä.Taas työntekijä puoli pitää yleensä nämä kaiken hurjittelun.Värikuulasotaa, keilausta, kylpylöissä, retkeilyä,laivareissuja,cartingia jne.No rahaahan saadaan niin liitolta, kuin myös työnantajalta.


    • Jossu

      Pakko ei oo, kun kuolla!!!

    • voittaa niinku

      Tosi sosiaaliset, terveet ja reippaat eivat osallistu noille paiville vaan kirjoittelevat paskaa johonkin vitun keskustelupalstalle.

      • Johtaja

        Toisaalta te luultavasti toisessa keskustelussa valitatte kuinka työnantaja vain riistää teitä, ei kiinnostu asioistanne, ... , ....! Aina samat saatanan naamat valittaa joka asiasta. Ja sitten kun ei saa.."katsos kummaa, liiton aktiivi joka tekee töitä" tehdä töitä niin valitetaan liittoon. Koittakaapas joku kerta itse miettiä sitä osastonne tai työmaanne johtamista, ei nimittäin onnistu ihan ilman natinoita, ja johtuen juuri teistä, valittajista.....


      • nappi
        Johtaja kirjoitti:

        Toisaalta te luultavasti toisessa keskustelussa valitatte kuinka työnantaja vain riistää teitä, ei kiinnostu asioistanne, ... , ....! Aina samat saatanan naamat valittaa joka asiasta. Ja sitten kun ei saa.."katsos kummaa, liiton aktiivi joka tekee töitä" tehdä töitä niin valitetaan liittoon. Koittakaapas joku kerta itse miettiä sitä osastonne tai työmaanne johtamista, ei nimittäin onnistu ihan ilman natinoita, ja johtuen juuri teistä, valittajista.....

        työnantaja, ottaisin opiksi valituksista ja yrittäisin parantaa tilannetta.
        Eikö silloin ole joku pilessä jos valitetaan?
        Muutamat eivät valita. Kärsivät hiljaa vaan. Sekö on hyvä?
        Virkistyspäivät taitavat olla järjestäjilleen vaan pakopaikka kotoaan ja sotkevat siihen muutkin mukaan.
        Antaisivat työntekijöilleen vaikka yhden palkallisen vapaan. Virkistäisi paremmin kun pyöriminen samassa porukassa, jossa ollaan jo kahdeksan tuntia. HERÄÄ?


      • yllättäjä
        Johtaja kirjoitti:

        Toisaalta te luultavasti toisessa keskustelussa valitatte kuinka työnantaja vain riistää teitä, ei kiinnostu asioistanne, ... , ....! Aina samat saatanan naamat valittaa joka asiasta. Ja sitten kun ei saa.."katsos kummaa, liiton aktiivi joka tekee töitä" tehdä töitä niin valitetaan liittoon. Koittakaapas joku kerta itse miettiä sitä osastonne tai työmaanne johtamista, ei nimittäin onnistu ihan ilman natinoita, ja johtuen juuri teistä, valittajista.....

        Aika huonosti on asiat teillä virmassa, kun johtajata pinna palaa, näinkin pienestä asiata, kun virkistysiltapäivästä.Ei meillä koskaan ole siitä valitettu,porukka päättää minne mennään ja kaikki halukkaat menee, ne jotka ie halua tekee työt vapaaehtoisesti.On sovittu ettei jälkeenpäin narista


      • Jande
        nappi kirjoitti:

        työnantaja, ottaisin opiksi valituksista ja yrittäisin parantaa tilannetta.
        Eikö silloin ole joku pilessä jos valitetaan?
        Muutamat eivät valita. Kärsivät hiljaa vaan. Sekö on hyvä?
        Virkistyspäivät taitavat olla järjestäjilleen vaan pakopaikka kotoaan ja sotkevat siihen muutkin mukaan.
        Antaisivat työntekijöilleen vaikka yhden palkallisen vapaan. Virkistäisi paremmin kun pyöriminen samassa porukassa, jossa ollaan jo kahdeksan tuntia. HERÄÄ?

        Jos se on virkistävää, että vietän kaiken aikani työkavereiden kanssa, olisin nyt tosi virkistynyt. Teen normaalin 8 tunnin lisäksi vielä varsin usein ylitöitä, joten virkistävää yhdessäoloa tulee runsaat 50 tuntia per viikko.
        Jostain kumman syystä en kuitenkaan tunne itseäni virkistyneeksi. Mahtaisiko johtua seurasta vai mistä.


    • siviä

      Hei
      Aivan älyttömiä ns tyhypäivät tuo porua vaan
      en suosittele mielummin palkkaa lisää ja henkilökuntaa kiitos

    • Taneli

      Naurettavaa pelleilyä kaikenlaiset virkistyspäivät. Osa on niin kuivia, että ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Saunaillat ovat pääasiassa ryyppäysjuhlia, joissa ei täysraittiilla miehellä tee mitään.

      Hieman järkeä peliin virkistyspäivien suunnittelussa, työnjohdot ympäri maan. Kiitos, olen puhunut.

    • virkamies

      jos se toiminta on osana sinun toimenkuvaa niin silloin täytyy, mutta mikäli ei niin täysin vapaaehtoista eikä siitä voi sinua rangaista, itsekkään en lähde moisiin "kissanristiäisiin" vaan jään konttorille tekemään niitä töitä mistä minulle maksetaan. Meillä sitä katsotaan hyvällä kun löytyy aina vapaaehtoinen jäämään "passiin".

    • nyt ryytynyt

      Itselläni ainakin innokkuus osallistua noihin virkistyksiin riippuu siitä kuinka työn ryydyttämä olen. Jos työnantaja on ensin antanut duunia tehtäväksi niin ettei 12 h päivätkään riitä, niiin semmosen rupeaman keskellä ei juuri huvita noi työnantajan virkistykset. Pitäisi lähteä hyppimään työnantajan pillin tahtiin vapaa-ajallakin, ei h-vetti!

    • kun ei tahdo

      Työnantaja yritti puoliväkisin pakottaa meikäläisen joulun alla firman joulupäivälliselle, ateria oli järjestetty ravintolaan, mutta mielummin olin töissä, söin omia eväitäni taukohuoneessa, suurin osa porukasta oli ko.tapahtumassa. No, vastarannan kiisken nimen siitä sai, mutta oma tahto on tärkeintä.

    • Olen

      omalla työpaikallani tehnyt selväksi mitä mieltä olen noista saunailloista sun muista "virkistyspäivistä"sanomalla että täällä en voi seuraani valita mutta sivilissä voin!Eipä ole sen koomin kyselleet ja olkoot meikeläisestä ihan mitä mieltä lystäävät,ei paljon heilauta!

      • En juo

        Virkistysjutut perustuvat usein juomiseen. Raittiit sitten istuvat tumput suorassa ja odottavat, että päättyisi jo ....

        Ja toimivat kuskina.


      • kaali
        En juo kirjoitti:

        Virkistysjutut perustuvat usein juomiseen. Raittiit sitten istuvat tumput suorassa ja odottavat, että päättyisi jo ....

        Ja toimivat kuskina.

        Sitten tapahtuman jälkeen vatvotaan moneen kertaan känniläisten juttuja.
        Voi luoja mitä juorukerhoja.


    • ja ajatteles

      Jos näitä virkystys homia ei olisi.Kyllä se joskus tekee hyvää lähteä kylpylään, taikka laskettelemaan, sillon tällön laivalle.Meillä pääsee sentään toisiin tilausuuksiin koko perhe.että kyllä se virkistää ajatusta, jotta maanataina jaksaa taas keksiä uusia ideoita.Mitä sitä aina istuskelemaan, ja miettimään työ-asioita.Mutta eihän sitä ole pakko lähteä, mutta jos se aika tapahtuu normaalilla työ aikana, niin miksi istuisin toimistolla, jos voin olla kylpylässä, josta vielä maksetaan.

    • sitten

      Olutkulttuuri kurssille(maistellan erimaiden oluita, syödään, ja jne)jonka jälkeen kierros olut tehtaassa. Taikka sitten Viinikulttuurikurseille. (opetellaan oikeat viinit oikeiden ruokien kanssa, maistellaan, ja haistellaan eri viinilajeja, ja syödään) keilauskurssi (opetellaan keilaamaan, käydään saunassa, ja pidetään hauskaa)Mutta niinhän se on että eihän nuo toimisto pellet uskalla lähteä sen koeensa ympäriltä pois, ja pitää hauskaa. No toiset tykkää että rusoka soi, ja pomo pompottaa.

      • Martsa

        Kivat ideat sulla. Mieluusti menisin, mutta en tosiaankaan työkavereiden kanssa. Niitä näkee 8-9 tuntia per päivä jo muutenkin. Tämä riittää.
        Mutta hyvien ystävien tai oman kullan kanssa nämä aktiviteetit ovat aivan ihania. Pannaan korvantaakse ainakin tuo viikurssi.


      • viini

        Hyvältä kuullostaa, mutta ei työkavereiden kanssa. Töissä olen työkavereiden kanssa ja vapaa ajalla omien kavereiden.
        Ovatko nämä työkavereiden kanssa reissaavat niitä hankalia tyyppejä joilla ei omia kavereita ole?
        Muutenkin omaa aikaa liian vähän niin miksi työkavereiden kanssa?
        Samat naamat vielä vapaa ajalla.
        HYI KAUHISTUS.


    • että..

      itse et maksa penniäkään.Liitolta tulee aina vuosittain jäsenpalautus rahoja, joita käytetään sitten omassa työpaikassa juuri näihin rientoihin.

    • so vhat

      Ymmärtäisin jos olisi mielekästä virkistäytymistä oman valinnan mukaan,mutta meillä töissä se tarkoittaa,että ryyppysakki sanelee mitä tehdään ja milloin se heille sopii olettaen,että heillä on vapaapäivä seuraavana päivänä.Kansa juovuksissa koko ajan ja miettien minne mennään jatkoille.Hmm on kuitenkin unohtunut tämä vähemmistö eli raittiit no mitäs niille ei alkoholitonta juomaa muisteta hankkia saatikka muuta ohjelmaa kuin katsella ja kuunnella rypeviä työkavereita.Sama homma jatkuu pikkujouluissa unohdetaan ne raittiit ja sitten ihmetellään miksi ei viihdytä tai haluta osallistua.Meitä raittiita on se vähemmistö usein on puhuttu ,että olisi kiva vaan mennä syömään,leffaan tai jotain muuta mukavaa ilman alkoholia ei se vaan nyt käy.
      On ankeaa jos näille talon virkistyspäiville pitää pakosta osallistua jos ei ole lääkärintodistusta ,jotta voi olla poissa.Eriarvoisessa asemassa joka vuosi työaikojen suhteen itse teen aamuvuoroa ja sen jälkeen pitäisi sitten pippaloida iltavuorolaiset vaan saavat palkallisen vapaan mitäs kun kyselet näistä vastaukset ovat todella epämääräisiä.

    • Miesvhfkflf

      Ei kai noihin osallistu muut kuin firman juopot ja perseennuolijat

      • HyvinVirkistynyt

        Tämä on kyllä niin totta :D:D

        Perseennuolijat pesee saunassa johtajan selkää ja tarjoaa drinkkejä, vaikka viina olisi ilmaista.

        Juopot sitten jankuttavat työasioista, valittavat epäkohdista ja kohtaamistaan vääryyksistä, sekä haastavat riitaa.

        Parempi pysyä pois näistä karkeloista. Jos virkistäytymistä kaipaa, niin kannattaa tehdä jotain muuta, kuin vietää vapaa-aikaa firman väen kanssa.


      • HienoaPojat

        Itse kävin aiemmassa työpaikassa lähes kaikissa illanistujaisissa mitä oli 3 kpl vuodessa. Minusta sillä kaikella ryyppäämisellä, asioiden jauhamisella ja paljussa istumisella ei ollut mitään positiivista vaikutusta työelämään, palkankorotuksiin, eikä mihinkään. Stressi oli kuitenkin melkoista koko ajan, ja viinan voimallahan sitä kyllä jaksoi teutaroida niistä läpi ja krapula oli usein myös kova seuraavana päivänä. Tappelua, jankkaamista, sekoilua, ryyppämistä ja pettämistä ja kotiin. Hyöty ihan minimaalinen, mutta helpotus suunnaton kun pääsi kotia nukkumaan.


    • faktat_esiin

      Perseenuolijoitten kokoontumisajot, siitä näkee aina kuka on kiipijä ja kuka taasen ei lähde firman illanviettoihin niin se on firman aito työmies.

      Yököttävää touhua.

      • Tasetasetat

        Ei se ole niin mustavalkoista. En käsitä miten se on "perseennuolemista" jos piipahtaa paikalla syömässä ja juomassa vähän sihijuomaa ja sitten häipyy omille teilleen? Jos keksit ratkaisun, niin sinäkin voit käydä ensi kerralla ;)

        Melko tylsäähän niissä yleensä on. Itse stressaan ennakkoon tuollaisia pitkään ja ahdistun ryhmäpaineen vuoksi. Siksi on parempi ilmoittautua mukaan ja olla niin kuin olisi lähdössä, mutta sitten jättää lähtemättä jos ei tunnukaan siltä. On helpompi olla avoimin mielin ja ikäänkuin hengessä mukana, tapahtumaa edeltävinä työpäivinä, kun sekin ovi on auki.


    • jokaisellaomavirkistys

      Riippuu paljolti mikä virkistää sitten ihmisiä, jos joitain virkistää ulkoilu ja istuminen muurahaisten pesään alasti, se on heidän asiansa.

      Toisia voivat virkistää esimerkiksi ampuma-aseilla ampuminen jossain suojellussa paikassa...

      Toista taas voi virkistää hevoset, eli kakkojen haistelu....

      Erilaisia virkistäviä asioita kaikilla.

    • Anonyymi

      Sanotaanko näin että kun pomo on yxi piru ja muutenkin epäreilu niin pelkkä ajatus että joutuisi suu täristen esittämään sitä hymyä ja teennäistä teatteria hänen edessään jossain mökin rannassa..mitä sille yleensä puhuisin?? Se voi kyllä naureskella pirun naurua siellä kaikille ja esittää maailman mukavinta mutta rupeisi vaan vi**tamaan. Ja jos alkoholia joisin niin auta armias kun joutuis varmaan taistelemaan ittensä kanssa ettei laukoisi totuuksia sille itse pirulle päin naamaa ;D

    • Anonyymi

      Ja muutenkin: Jos työpaikan ilmapiiri on mätä ja on kuppikuntia, miten hel**sä voit olla yht'äkkiä niinkuin "kaveri"v:mäistenkin kanssa siellä mökin rannassa?????

      • Anonyymi

        Mulkkujen kanssa ei pidä lähteä mihinkään, ihan peruskauraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe