Hei! Kysyn nyt täältä.
kannattaako pullataikina tehdä maidosta vai vedestä?
Kummasta tulee kuohkeammat?
Entä onko maidosta tehdyt maukkaampia?
Ajattelin laskiaispullia leipoa ja mahdollisimman hyviä ja kuohkeita ja pehmeitä pitäisi saada.
Kiitos vastanneille!
pullataikina, maitoon/veteen
6
7689
Vastaukset
- Maitojauhe
Itse leivon pullan siten, että teen maitojauheesta
vedestä nesteen taikinaan. Muista myös, ettet tee liian kovaa taikinaa, löysähköstä tulee kuohkeammat ja pehmoisemmat pullat :)- Kaukomieli
kannattaa tehdä pehmeämmäksi kuin pitkotaikina, suunnilleen naisen rinnan pehmoiseksi.
Mielestäni se maito on parempi nesteenä taikinalle, jos nyt pysytään vielä rinnan korkeudella.
Hyvää laskiaista pullien kera :):)
- Maitoon
Olen viime aikoina tehnyt pullan veteen,tulee oikein kuohkeaa (kuohkeampaa kuin maitoon.) Suosittelen kokeilemaan, vain siten saa oman mielipiteen asiasta. Makuja on niin monia.
- kanelihullu
Punainen maito on perinteinen ratkaisu. Rasvattomammat vaihtoehdot ovat juomista varten, mutta ainakin wanhaan aikaan makoisimmat leivonnaiset tehtiin aina tähän rasvaisempaan vaihtoehtoon.
Tietysti nämä ovat makuasioita, mutta meillä ainakin ne harvat kerrat kun pullaa on, niin se tehdään punaiseen maitoon.
Wanhat wiisaat käyttävät muuten leivonnassa oikeaa voita ja kermaa. Itsekin olen huomannut, että se kannattaa. Mieluummin vaikka herkuttelee harvemmin, mutta sen paremmin..- Rilla
Kun ei laita kananmunaa ollenkaan taikinaan, pullasta tulee parempaa. Ihanaa on myös kierrepulla, jonka sisällä on kaakojauhoja, sokeria ja vähän juoksevaa rasvaa tai öljyä.
- Golden glow
Rilla kirjoitti:
Kun ei laita kananmunaa ollenkaan taikinaan, pullasta tulee parempaa. Ihanaa on myös kierrepulla, jonka sisällä on kaakojauhoja, sokeria ja vähän juoksevaa rasvaa tai öljyä.
Maku asiahan se on, mutta kyllä minusta parhaat pullat tulee kevytmaitoon. Kyllä ne veteenkin onnistuu, mutta mielestäni niistä tulee vähän mauttomampia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154