Paljonko syötte päivässä pisteinä tai kaloreina, tai miten sitten mittaattekaan?
Itse 1000 kcal, mutta ei ylipainoakaan ole paljoa.
Kalorinne/pisteenne?
23
3447
Vastaukset
- päivässä
riippumatta siitä, onko treenipäivä vai ei.
- Kiril
kevyestä ruokavaliosta, täytyy muistaa myös kaloreiden/pisteitten ohella hiilihydraatit. Itse syön päivässä hiilihydraatteja vain 30-40g. Vähentämällä turhia hiilihydraatteja on painonhallinta helppoa.
- Proteiinia
eli se 2500 ja sillä kyl laihdun ainaki tällä liikunnan määrällä. Joskus oon syöny 4000kcal päivässä. Mut se oli vähä liikaa...
Se on totta et jos syö sen 30 gr hiilihydraattii päivässä nii ai paljo kaloreita tarvi laskee. ite ainaki laihdun automaattisesti sillai. Ei vaan pysty syömään nii paljoo et rupeis lihoon.
- -Kiril-
Syön aamupalaksi 100 grammaa voita, kookosrasvalla paistetun munan päällä.
Lounaaksi, pihvin, jolla 100 grammaa yrttivoita ilman yrttejä.
Päivälliseksi toisen pihvin vastaavalla yrttivoilla.
Iltapalaksi jälleen sata grammaa öljyssä paistettua voita.
Maha on kehittynyt komeasti. Pippeliäni en ole nähnyt vhh dieettini aloitettuani. Mutta olo on hyvä kun kehoa ei saastuta kasviksilla ja hiilareilla.
Kiril- että vhh.n
Kirilin tapaan kuuluu alkoholi ja tupakka. Tutkimukset aiheista ovat maksettuja.
- siinä
välillä 1000-1200 kcal yleensä. Riippuen vähän tuleeko harrastettua liikuntaa kyseisenä päivänä. Jos oikein paljon liikun, saattaa mennä jopa ton yli vähän, jos en ollenkaan niin alle. Olen kyllä yrittänyt syödä vähintään tuon 1000 kcal, jos menee alle niin elimistö alkaa säästelemään eikä paino tipu vaikka mitä tekis. Itselläni siis tällä hetkellä 15kg ylimääräistä, puolestakin kun nyt pääsisi niin hyvä olisi.
- 194cm/84kg
3.200kcal/vrk. Ilman treenejä.
- 174cm/52kg
Mahtaa ketuttaa tollasilla kalorimäärillä kärvistely ! Itsellä ei ikinä ole onneksi ollut paino-ongelmia (kiitos geenien, nopean aineenvaihdunnan). Olen painanut viimeiset 5 vuotta (koko aikuisikäni) pari kiloa päälle 50 ja pituutta 174 cm, vaikka syön mitä huvittaa ja PALJON (myös rasvaista ruokaa, suklaata ja leivonnaisia) ja harrastan liikuntaa 1-3krt/vko, 30-60min/kerta. En yleensä kaloreita laske, mutta aika vakiomäärä tuntuu olevan n. 2000 kcal/pvä, joskus menee 2500-3000 kcal. En tajua, miten joku voi elää 1000kcal/pvä (tai tottakai sellanen onnistuu, mutta eipä siinä paljon nautinnolle jää sijaa)! Mulla tulee jo aamupalasta lounaasta vähintään tuo 1000 kcal.. lisäksi päivällinen iltapala ( mahdolliset herkuttelut) :) Onneks ei tartte murehtia kaloreista, sillä rakastan hyvää ruokaa
- 174cm/52kg
174cm/52kg kirjoitti:
Mahtaa ketuttaa tollasilla kalorimäärillä kärvistely ! Itsellä ei ikinä ole onneksi ollut paino-ongelmia (kiitos geenien, nopean aineenvaihdunnan). Olen painanut viimeiset 5 vuotta (koko aikuisikäni) pari kiloa päälle 50 ja pituutta 174 cm, vaikka syön mitä huvittaa ja PALJON (myös rasvaista ruokaa, suklaata ja leivonnaisia) ja harrastan liikuntaa 1-3krt/vko, 30-60min/kerta. En yleensä kaloreita laske, mutta aika vakiomäärä tuntuu olevan n. 2000 kcal/pvä, joskus menee 2500-3000 kcal. En tajua, miten joku voi elää 1000kcal/pvä (tai tottakai sellanen onnistuu, mutta eipä siinä paljon nautinnolle jää sijaa)! Mulla tulee jo aamupalasta lounaasta vähintään tuo 1000 kcal.. lisäksi päivällinen iltapala ( mahdolliset herkuttelut) :) Onneks ei tartte murehtia kaloreista, sillä rakastan hyvää ruokaa
mainita, että olen siis nainen. Miehelle painoni olisikin vähän turhan alhainen.. ;)
- 194cm/84kg
174cm/52kg kirjoitti:
mainita, että olen siis nainen. Miehelle painoni olisikin vähän turhan alhainen.. ;)
yhdyn edelliseen puhujaan.
- derivaatta
174cm/52kg kirjoitti:
Mulla taas taitaa olla mahdollisimman huonot geenit =(, olen 168 cm pitkä ja paino vaihdellut viimeisen viiden vuoden aikana välillä 53 kg - 69 kg. Ei tuo kalorimäärä niin ketuta, itsekurin puutos ja sokeririippuvuus kyllä.
Kaikista vaikeinta on ymmärtää, miksi olen yläpäästä lähes lauta ja takapuolessa lihaa sitten senkin edestä. Elämä on epäreilua... ja nuori kun olen, tätä on vaikea sulattaa. - onnekas
174cm/52kg kirjoitti:
valitettavasti me kaikki emme ole. Nuo 1000 kalorin päiväannokset ovat siis laihdutusmääriä, eivät "normaalin" ruokavalion kalorimääriä. Ei siinä laihdutuskuurissa yleensä paljon nautinnolle tuppaa jäämään sijaa, mutta siksihän se onkin niin vaikeaa. Ei tuolla 1000 kalorilla kukaan kuitenkaan koko elämäänsä elä. Kilojen hävittyä voi sitten jo vähän herkutellakin, mutta ei tietysti liikaa :)
- 161/50
Juuri laskin että tänään minä söin 540kcal. Suunnilleen. Harrastan noin 4 kertaa viikossa liikuntaa, kerralla 10km:an lenkki, juosten.
- 174cm/52kg
vaikka laihdutuskuurilla oletkin!! Tuolla kalorimäärällä elimistösi menee säästöliekille eli elimistösi ei kuluta enää energiaa (=kaloreita) samalla tavalla kuin ennen, koska se varastoi kaiken saamansa energian pitääkseen yllä elintoimintojasi! Alle 1000 kcal/pvä hidastaa aineenvaihduntaa ja kalorien kulutusta, jolloin voit olla varma, että laihtumisesi hidastuu. Lihaksien kehittymisestä ei myöskään ole pelkoa tollasilla kalorimäärillä, koska lihakset tarvitset paljon proteiinia ja energiaa kehittyäkseen.
Tunnen monta ihmistä, jotka ovat kituuttaneet alle 1000 kcal/pvä, jolloin laihtuminen on aluksi (ekat pari vkoa) ollut nopeaa, mutta sitten pysähtynyt täsyin ja paino pysynyt samana, vaikka syönyt edelleen alle 1000 kcal/pvä.. - 10 kaloria hyvä
174cm/52kg kirjoitti:
vaikka laihdutuskuurilla oletkin!! Tuolla kalorimäärällä elimistösi menee säästöliekille eli elimistösi ei kuluta enää energiaa (=kaloreita) samalla tavalla kuin ennen, koska se varastoi kaiken saamansa energian pitääkseen yllä elintoimintojasi! Alle 1000 kcal/pvä hidastaa aineenvaihduntaa ja kalorien kulutusta, jolloin voit olla varma, että laihtumisesi hidastuu. Lihaksien kehittymisestä ei myöskään ole pelkoa tollasilla kalorimäärillä, koska lihakset tarvitset paljon proteiinia ja energiaa kehittyäkseen.
Tunnen monta ihmistä, jotka ovat kituuttaneet alle 1000 kcal/pvä, jolloin laihtuminen on aluksi (ekat pari vkoa) ollut nopeaa, mutta sitten pysähtynyt täsyin ja paino pysynyt samana, vaikka syönyt edelleen alle 1000 kcal/pvä..Tuo säästöliekki on urbaani legenda. Miten on, luulisi, ettei maailmassa olisi nälänhätää, kun ruuattomat "menevät säästöliekille" ja entä anorektikot, he syövät 100-500 kaloria/pv ja ovat.......ööö, helkkarin laihoja? Joten kerrataanpa, säästöliekki=rasvalla höystettyä propagandaa.
- nappiska
10 kaloria hyvä kirjoitti:
Tuo säästöliekki on urbaani legenda. Miten on, luulisi, ettei maailmassa olisi nälänhätää, kun ruuattomat "menevät säästöliekille" ja entä anorektikot, he syövät 100-500 kaloria/pv ja ovat.......ööö, helkkarin laihoja? Joten kerrataanpa, säästöliekki=rasvalla höystettyä propagandaa.
Nälänhädästä kärsivät on yleensä kuukausia ja vuosia tuolla energiamäärällä, joten se on hieman eriasia kuin laihdutuskuurilla oleminen. Sitäpaitsi silloin on ongelmana myös ravinnon yksipuolisuus se, että ruoka on ravintosisällöltään köyhää.
Anorektikot taas yleensä myös liikkuu aika hemmetisti sen lisäksi että energian saanti on olematonta.. - 174cm/52kg
nappiska kirjoitti:
Nälänhädästä kärsivät on yleensä kuukausia ja vuosia tuolla energiamäärällä, joten se on hieman eriasia kuin laihdutuskuurilla oleminen. Sitäpaitsi silloin on ongelmana myös ravinnon yksipuolisuus se, että ruoka on ravintosisällöltään köyhää.
Anorektikot taas yleensä myös liikkuu aika hemmetisti sen lisäksi että energian saanti on olematonta..viestissä jo mainittiinkin, niin nälkäänäkevät kärsivät liian vähäisen ruokamäärän lisäksi myös liian yksipuolisesta ruuasta (esim. proteiinin puute -> ns. pallomaha-ilmiö). Ja mitä anorektikoihin tulee, niin jos he laihtuisivat aina ja aina vaan syömällä sen 500 kcal (tai mitä ikinä syövätkin) päivässä, niin eikö heidän pitäisi kaikkien näin ollen painaa jossain vaiheessa enää niin vähän, että he kuolevat?! Että kyllä se laihtuminen heilläkin jossain vaiheessa pysähtyy ja paino jämähtää paikoilleen, vaikka he eivät juuri mitään söisi.
Ylipäätään en nyt ymmärrä, miten laihdutuskuuri ja afrikan nälkäänäkevät liittyvät yhteen! Pointtina kumminkin oli, että 500 kcal:lla päivä laihduttaminen ei loppupeleissä ole todellakaan järkevää. En mikään laihdutusekspertti toki ole, kun ei onneksi ole koskaan tarvinnut itse kiloakaan pudottaa, mutta kyllä terve järki nyt tän verran sanoo. - Proteiinia
174cm/52kg kirjoitti:
viestissä jo mainittiinkin, niin nälkäänäkevät kärsivät liian vähäisen ruokamäärän lisäksi myös liian yksipuolisesta ruuasta (esim. proteiinin puute -> ns. pallomaha-ilmiö). Ja mitä anorektikoihin tulee, niin jos he laihtuisivat aina ja aina vaan syömällä sen 500 kcal (tai mitä ikinä syövätkin) päivässä, niin eikö heidän pitäisi kaikkien näin ollen painaa jossain vaiheessa enää niin vähän, että he kuolevat?! Että kyllä se laihtuminen heilläkin jossain vaiheessa pysähtyy ja paino jämähtää paikoilleen, vaikka he eivät juuri mitään söisi.
Ylipäätään en nyt ymmärrä, miten laihdutuskuuri ja afrikan nälkäänäkevät liittyvät yhteen! Pointtina kumminkin oli, että 500 kcal:lla päivä laihduttaminen ei loppupeleissä ole todellakaan järkevää. En mikään laihdutusekspertti toki ole, kun ei onneksi ole koskaan tarvinnut itse kiloakaan pudottaa, mutta kyllä terve järki nyt tän verran sanoo.Ensinnäkin voitte katsoa afrikan nälkäänäkeviä ja anorektikkoja, että ovatko he terveen näköisiä?? Eivät ole. Eli tuo ruuan vähyys ja sen köyhyys ovat syynä. Turha kiduttaa itseään jollain 500kcal päiväannoksilla, koska se ei ole terveellistä.
- olekaan
Proteiinia kirjoitti:
Ensinnäkin voitte katsoa afrikan nälkäänäkeviä ja anorektikkoja, että ovatko he terveen näköisiä?? Eivät ole. Eli tuo ruuan vähyys ja sen köyhyys ovat syynä. Turha kiduttaa itseään jollain 500kcal päiväannoksilla, koska se ei ole terveellistä.
500 kaloria on epäterveellinen määrä syödä, mutta tämä kuuluisa säästöliekki on aivan bullshittiä, aineenvauhdunta ehkä hidastuu hieman mutta ei jää paikoilleen!
Ja mitä tulee anoreksiaan, niin valitettavasti heilläkään paino ei lopeta laskuaan, elleivät he parane ja ala syödä enemmän. Eli toisin kuin väitetään, niin osa heistä todella kuolee nälkään. Valitettavasti näin, eikä todellakaan ole kaunista missään nimessä sellainen laihuus. - samoihin sairauksiin
olekaan kirjoitti:
500 kaloria on epäterveellinen määrä syödä, mutta tämä kuuluisa säästöliekki on aivan bullshittiä, aineenvauhdunta ehkä hidastuu hieman mutta ei jää paikoilleen!
Ja mitä tulee anoreksiaan, niin valitettavasti heilläkään paino ei lopeta laskuaan, elleivät he parane ja ala syödä enemmän. Eli toisin kuin väitetään, niin osa heistä todella kuolee nälkään. Valitettavasti näin, eikä todellakaan ole kaunista missään nimessä sellainen laihuus.kuin nälkäänäkevät Afrikassa, joten sikäli ne liittyvät yhteen myös. En ole anorektikko mutta tuo 500 kaloria vain toi tuon ko. sairauden mieleen..
- :-)
olen 167 ja painoa on 66kg
syön 18 pistettä....
tavoite olisi päästä 60 kg- kokemusta on :(
painoin lopulta 36 kg ja pituutta minulla on 170cm. Aloin laihduttamaan ollessani 18v ja 57kg läski. Ensin söin 1200 kcl/pv ja paino putosi muutaman kilon muutamassa viikossa, sitten se ei pudonnutkaan. Vähensin kalorit 1000/pv ja taas muutama kilo alas, kunnes pudotus tyssäsi....lopulta vähensin kalorit 250/pv ja jouduin pitkäksi ajaksi sairaalaan, myös psykiatriselle....
En tiedä onko alhainen kalorimäärä "säästöliekki" legendaa vai ei, mutta minulle aina kävi lopulta niin, että painon pudotus tyssäsi niukalla energialla. Lopulta ei oikein uskaltanut syödä mitään, kun kaikki lihotti ! Luulin jopa, että tee 1 kpl hermesetasta lihottaisi !
Mielipiteeni on, että jos joku on 540 kcl/vrk dietillä, niin toimittakaa hoitoon ! Niin alhainen kalori määrä haittaa jo aivojen toimintaa, eikä laihduttaja pysty silloin itse enää ajattelemaan !
Älkää laihduttako alle 1200 kcl/vrk dieteillä. - sitä vain
kokemusta on :( kirjoitti:
painoin lopulta 36 kg ja pituutta minulla on 170cm. Aloin laihduttamaan ollessani 18v ja 57kg läski. Ensin söin 1200 kcl/pv ja paino putosi muutaman kilon muutamassa viikossa, sitten se ei pudonnutkaan. Vähensin kalorit 1000/pv ja taas muutama kilo alas, kunnes pudotus tyssäsi....lopulta vähensin kalorit 250/pv ja jouduin pitkäksi ajaksi sairaalaan, myös psykiatriselle....
En tiedä onko alhainen kalorimäärä "säästöliekki" legendaa vai ei, mutta minulle aina kävi lopulta niin, että painon pudotus tyssäsi niukalla energialla. Lopulta ei oikein uskaltanut syödä mitään, kun kaikki lihotti ! Luulin jopa, että tee 1 kpl hermesetasta lihottaisi !
Mielipiteeni on, että jos joku on 540 kcl/vrk dietillä, niin toimittakaa hoitoon ! Niin alhainen kalori määrä haittaa jo aivojen toimintaa, eikä laihduttaja pysty silloin itse enää ajattelemaan !
Älkää laihduttako alle 1200 kcl/vrk dieteillä.Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, niin joskus kyllä käytetään 500-700 kcal/vrk dieettejä ihan lääkärin suostumuksella, suosituksesta ja valvonnassa. Tätähän ei ole tarkoitus jatkaa määrättömiin, mutta käytetään kyllä joskus ainakin sairaalloisen ylipainon pudottamisen yhteydessä. Tiedä sitten miten yleisesti. Nyrkkisääntönä kai tossa on se, että kun ylipainoa on oikeasti todella paljon, se on niin suuri terveyshaitta, että tärkeintä on saada painoa alas suht ripeään tahtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512