VHH- ruokavalio, aggressiivisuutta aiheuttava??

Tepi

Jos hiemankin kommentoi VHH-ruokavalion kannattajille heidän ruokavaliostaan, huh, kun tulee kiukkuista kommentia. Ihmisen aivot taitaa tarvita hiilihydraatteja mielihyvän tuottamiseen ja normaalin rauhallisen elämänmenon turvaamiseen.

Täällä kun seuraa Kirilin kirjoituksia laardin ihannoinnista ja pari keskustelua aiemmin "totuus hh..." keskustelussa kysyin linkkiä tieteelliseen tutkimukseen, johan tuli vihaisia kommenteja.

Mielestäni tästä voi vetää johtopäätöksen, että hiilihydraatit rauhoittavat ihmisen luonnetta entisaikoijen luolamieskäytöksestä.

25

1601

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • medina

voit vetää tuollaisia johtopäätöksiä mistä tahansa, mutta totta tuo ei ole. Itse asiassa ihminen toimii rauhallisemmin, jos ei mättää suuhunsa turhia hiilöihydraatteja. Näin verensokerin heittely tasaantuu, eikä mielialanvaihtelua esiinny yhtä hurjissa määrin. Tämä on fysiologinen fakta.

• tuo asia

Itse asiassa vähillä hiilareilla elimistön serotoniinipitoisuus vähenee. Serotoniini on tärkeä mielialalle.

Vaihtelevathan pulssi ja verenpainekin. Ei niidenkään tasaisena pito elämää paranna, päinvastoin.

• Tepi

Linkkiä?? Kiitos.

Aivothan käyttää glukoosia energianlähteenä, ei laardia.

• Micci_67
        Tepi kirjoitti:

Linkkiä?? Kiitos.

Aivothan käyttää glukoosia energianlähteenä, ei laardia.

Ne jotka viime syksynä katsoivat kyseistä sarjaa, niin muistavat varmaan miten sen yhden perheen lapset rauhottuivat huomattavasti, kun ruuan nopeat hiilarit vaihdettiin kasviksiin ja muutenkin terveellisempään ruokaan. Kyseessä ei ollut VHH, mutta nopeat hiilarit karsittiin ja muutenkin hiilarien määrää ruuassa vähennettiin.
        Lasten jatkuva kotona tappeleminen vähentyi huomattavasti.

Juu käyttävät glukoosia, mutta ei tärkkelystä. (peruna sisältää paljon tärkkelystä)
        Ja eivät käytä rasvaa ei, mutta käyttävät ketoaineita. (kannattaa tutustua aiheeseen)

• jep.
        Micci_67 kirjoitti:

Ne jotka viime syksynä katsoivat kyseistä sarjaa, niin muistavat varmaan miten sen yhden perheen lapset rauhottuivat huomattavasti, kun ruuan nopeat hiilarit vaihdettiin kasviksiin ja muutenkin terveellisempään ruokaan. Kyseessä ei ollut VHH, mutta nopeat hiilarit karsittiin ja muutenkin hiilarien määrää ruuassa vähennettiin.
        Lasten jatkuva kotona tappeleminen vähentyi huomattavasti.

Juu käyttävät glukoosia, mutta ei tärkkelystä. (peruna sisältää paljon tärkkelystä)
        Ja eivät käytä rasvaa ei, mutta käyttävät ketoaineita. (kannattaa tutustua aiheeseen)

Kukaan ei kai väitä että nopeat hiilarit ovat hyväksi. Hetken piristyksen ne voivat antaa, mutta sokerihumala ja verensokerin vaihtelu eivät ole hyväksi.

Totta helkutissa sokeri ja limut kannattaa vaihtaa kasviksiin.

• Kiril

tuota runsashiilihydraattisuuden liturgiaa kaikilla palstoilla.

Jos vähänkin kritisoi virallisia hiilihydraattisuosituksia ja ylenmääräistä hiilarien syömistä, niin huh, kun tulee kiukkuista kommenttia ja vaaditaan linkkiä tutkimustuloksiin ja kun linkkiä antaa, niin ne todetaan, lukematta niitä, hömpäksi tai huuhaaksi ja kirjoittaja leimataan hölmöksi idiootiksi ja vielä haistattelut perään. Sitä se sokerihumala teettää.

• Tepi

En sano että liikahiilarit hyvää tekee vaan normaalisti. Mutta ne faktat hiilareita vastaan, kertoisitko pellehermanni ne jo??

Rasvoja vastaan kun löytyy kuinka paljon!

• Kiril
        Tepi kirjoitti:

En sano että liikahiilarit hyvää tekee vaan normaalisti. Mutta ne faktat hiilareita vastaan, kertoisitko pellehermanni ne jo??

Rasvoja vastaan kun löytyy kuinka paljon!

Pikku Kakkosta, se sopii sulle paremmin.

• Tepi
        Kiril kirjoitti:

Sielläkös sinä myös esiinnyt satusetänä?

• toisella nimellä
        Tepi kirjoitti:

Sielläkös sinä myös esiinnyt satusetänä?

siinä toisessa ohjelmassa: Nasse setä...

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

meillä esimerkillinen vastaus jo mantraksi käyvään vaatimuukseen saada tutkimustuloksia.

Ei millään pahalla Kiril, mutta tuo nyt ei varsinaisesti nosta sinun teesiesi painoarvoa kun tiukan paikan tullen alat väistellä varsinaista aihetta, tai niin kuin nyt, heität koko homman ihan leikiksi.

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

meillä esimerkillinen vastaus jo mantraksi käyvään vaatimuukseen saada tutkimustuloksia.

Ei millään pahalla Kiril, mutta tuo nyt ei varsinaisesti nosta sinun teesiesi painoarvoa kun tiukan paikan tullen alat väistellä varsinaista aihetta, tai niin kuin nyt, heität koko homman ihan leikiksi.

kuka aloitti huuhaapelle ja pellehermannijutut. Jos joku lyö leikiksi, niin eihän siihen voi tosissaan vastata. Kritisoit vain minun kirjoituksia, mutta et vastapuolen. Sinulle tasapuolisuus on tuntematon käsite.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

kuka aloitti huuhaapelle ja pellehermannijutut. Jos joku lyö leikiksi, niin eihän siihen voi tosissaan vastata. Kritisoit vain minun kirjoituksia, mutta et vastapuolen. Sinulle tasapuolisuus on tuntematon käsite.

Ei toki jäänyt huomaamatta, mutta onko tarpeen mennä samalle tasolle itse? Ja kun olen näitä keskusteluja jonkin verran seurannut muuallakin, niin edellinen kommenttini koskee jossain määrin myös niitä... Eli sinulta tuntuu olevan todella vaivalloista saada vastausta sen kaltaisiin kysymyksiin/väitteisiin kuin tässäkin..

• Tepi
        Kiril kirjoitti:

Tuolla aiemmin sanoit:

"Jos vähänkin kritisoi virallisia hiilihydraattisuosituksia ja ylenmääräistä hiilarien syömistä, niin huh, kun tulee kiukkuista kommenttia ja vaaditaan linkkiä tutkimustuloksiin ja kun linkkiä antaa, niin ne todetaan, lukematta niitä, hömpäksi tai huuhaaksi ja kirjoittaja leimataan hölmöksi idiootiksi ja vielä haistattelut perään. Sitä se sokerihumala teettää. "

En löytänyt vanhemmista viesteistäsi yhtään linkkiä, olisitko ystävällinen ja laittaisit, niin voisi tutustua. Vai onko vaan niin, että sitä ole missään todettu hyväksi?

• Kiril
        Tepi kirjoitti:

Tuolla aiemmin sanoit:

"Jos vähänkin kritisoi virallisia hiilihydraattisuosituksia ja ylenmääräistä hiilarien syömistä, niin huh, kun tulee kiukkuista kommenttia ja vaaditaan linkkiä tutkimustuloksiin ja kun linkkiä antaa, niin ne todetaan, lukematta niitä, hömpäksi tai huuhaaksi ja kirjoittaja leimataan hölmöksi idiootiksi ja vielä haistattelut perään. Sitä se sokerihumala teettää. "

En löytänyt vanhemmista viesteistäsi yhtään linkkiä, olisitko ystävällinen ja laittaisit, niin voisi tutustua. Vai onko vaan niin, että sitä ole missään todettu hyväksi?

Kiinnitä huomio eitysisesti kohtaan lähteet ja referaatit.

http://www.hypnopaleolaihdutus.com/vahah.html

• puuttuvat
        Kiril kirjoitti:

viitteet, mihin tutkimukseen missäkin väitteessä tukeudutaan. Eli käytännössä on mahdoton päätellä edes sitä, tukevatko allaolevat tutkimukset tekstiä vai ovatko siinä vain muodon vuoksi.

Tutukimukset pitäisi lukea kokonaisuuksina, eikä ottaa esille vain yhtä itseä miellyttävää yksityiskohtaa, kuten esimerkiksi sinulla on tapana.

• Heh heh
        Kiril kirjoitti:

Linkissäsi mainitussa tutkimuksessa ei ole ollenkaan mainittu hiilihydraattipitoista ruokavaliota käyttäneen ryhmän hiilihydraattien laatua eikä myöskään rasvaista ruokavaliota käyttäneen ryhmän rasvan laatua.

Johtopäätös tutkimuksesta voi siis olla vaikka se, että kasvisrasvat ovat terveellisempiä kuin sokeri ja valkoiset jauhot.

Se kyllä tiedetään jo ennestään...

• mamemu

Olen tietoisesti vähentänyt mm. perunan, viljatuotteiden, sokerin, hedelmien, riisin ym. syöntiä nyt noin vuoden.
      Voin sanoa, että tästä on ollut minulle suurta apua. Olen saanut pidetyksi mm. kolesteroliarvoni hyvänä, hormoonitasoni normaalina ( muuten joutuisin syömään lääkkeitä kyseisiin ongelmiin)!!! Olen hyvällä tuulella! Energiatasoni on noussut huomattavasti!! En koe olevani ärtynyt! Huonoja päiviä on kaikilla.

Tässä on nyt ehkä kyse siitä, että ne ihmiset jotka ovat kokeilleet VHH-ruokavaliota ja huomanneet sen hyvät edut, haluavat jakaa sen muiden kanssa. Ja joskus saattaa tulla tiettyä aivopesun meininkiä. Aiheesta kiistellään paljon! Eikä ihme! Tietoa ravitsemuksesta tulee paljon ja se muuttuu kokoajan. Yhtenä kertana tee on hyvää juotavaa ja toisella kertaa se ei ole, koska se huuhtelee vitamiinit mennessään...
      Että ota nyt sitten selvää!

Kansalaisten on helpompi uskoa mitä virallinen taho sanoo hyvästä ja terveellisestä ruoasta. Jos on virallisesti sanottu, että hiilihydraatteja tulisi syödä runsaasti niin me syömme. Teinhän minäkin niin. Mutta minulle se ei vaan sovi!!!!
      Kunnioittakaa toinen toisiamme ja jokainen tallaa tyylillään!!:)

• toinen kertoja

Joskus voi hämärtyä hiilarien syönnin terveellinen raja, jos napsitaan kaikenlaista keksiä ja namia välipalaksi, eikä leivän syöntikään ole vastenmielistä, sitä menee kerralla kaksi palaa 3-4 kertaa päivässä. Vaikka söisi hedelmiä ja kasviksia paljon, on kokonaismäärä hiilareita aivan liikaa. Silloin tulee jo väsymys ym. epämiellyttävät oireet lihomisen lisäksi.

Kun alkaa tarkkailla syömisiään, poistaa lähes kaiken sokerin jaa valkoisen leivän, vähentää liikoja hiilareita, on ilman muuta seurauksena piristyminen, vatsan rauhoittuminen ja laihtuminenkin.

En itse ole koskaan ollut täysin ilman leipää, vaan laihiksellakin syönyt pari-kolme leipäpalasta, enkä perunaa/riisiä/pastaa syö joka päivä, mutta silloin syön, kun siltä tuntuu tai saan sen valmiina ruokalassa, pari pientä perunaa tai vähän riisiä. Olen ollut elämäni aikana montakin kertaa laihiksella joko Painonvartijoiden ohjelmalla 80-luvulla, jolloin leivän ja perunan määrä oli tarkoin rajattua, tai 90-luvulla vähentämällä vaan yksinkertaisesti leivän määrää ja poistamalla kaiken sokeripitoisen. Omatekoisellakin dieetillä, kun vähensin pois sokerin kokonaan, ja söin leipää vähemmän, sain oloni oikein terveeksi ja pirteäksi.

Miksi pitää rääkätä itseään ja elimistöään tiukalla vhh:lla, jopa mahdollisesti ketooseilla yms., kun saa yhtä hyvän olon ja laihtumisen aikaan täysin normaalilla liikojen hiilareiden ja ylensyömisen sekä sokerin välttämisellä? Tiedän, koska olen hyvän olon tuolla maltillisella ruokavaliolla kokenut.

• mamemu
        toinen kertoja kirjoitti:

Joskus voi hämärtyä hiilarien syönnin terveellinen raja, jos napsitaan kaikenlaista keksiä ja namia välipalaksi, eikä leivän syöntikään ole vastenmielistä, sitä menee kerralla kaksi palaa 3-4 kertaa päivässä. Vaikka söisi hedelmiä ja kasviksia paljon, on kokonaismäärä hiilareita aivan liikaa. Silloin tulee jo väsymys ym. epämiellyttävät oireet lihomisen lisäksi.

Kun alkaa tarkkailla syömisiään, poistaa lähes kaiken sokerin jaa valkoisen leivän, vähentää liikoja hiilareita, on ilman muuta seurauksena piristyminen, vatsan rauhoittuminen ja laihtuminenkin.

En itse ole koskaan ollut täysin ilman leipää, vaan laihiksellakin syönyt pari-kolme leipäpalasta, enkä perunaa/riisiä/pastaa syö joka päivä, mutta silloin syön, kun siltä tuntuu tai saan sen valmiina ruokalassa, pari pientä perunaa tai vähän riisiä. Olen ollut elämäni aikana montakin kertaa laihiksella joko Painonvartijoiden ohjelmalla 80-luvulla, jolloin leivän ja perunan määrä oli tarkoin rajattua, tai 90-luvulla vähentämällä vaan yksinkertaisesti leivän määrää ja poistamalla kaiken sokeripitoisen. Omatekoisellakin dieetillä, kun vähensin pois sokerin kokonaan, ja söin leipää vähemmän, sain oloni oikein terveeksi ja pirteäksi.

Miksi pitää rääkätä itseään ja elimistöään tiukalla vhh:lla, jopa mahdollisesti ketooseilla yms., kun saa yhtä hyvän olon ja laihtumisen aikaan täysin normaalilla liikojen hiilareiden ja ylensyömisen sekä sokerin välttämisellä? Tiedän, koska olen hyvän olon tuolla maltillisella ruokavaliolla kokenut.

Aivan!
        Itse yritän pitää HH tason alle 100g päivässä. Jos menee yli niin "oireet" palaavat.
        Jokainen löytää kokeilemalla itselleen sopivan ruokavalion. Jos vain kuuntelee kroppaansa!

• Micci_67

Kirjoituksestasi päätellet puhut S24n VHH palstasta. Jos kyseisen palstan perusteella teet johtopäätöksiä VHHn vaikutuksista ihmiseen, niin aika heikoilla päätelmäsi ovat.
      Olen edelleen sitä mieltä, että kyseinen palsta pitäisi nimetä joko VHH-vastustajien palstaksi tai vaihtoehtoisesti VHH-taistelutantereeksi.
      Kyseisellä palstalla saattaa olla muutama agressiivinen VHHn kannattaja, hyvällä tuurilla siellä vielä on jopa pari asiallistakin VHHn kannattajaa, mutta suurin osa kirjoittajista siellä kumminkin on joko VHH-vastustajia tai Kirilin vastustajia. Oli kumpia vaan niin lopputulos on kumminkin se, että palsta ei ole ollut asiallinen enään pitkään aikaan.

Jos näillä palstoilla on oikeasti VHHsta kiinnostuneita, niin edelleen suosittelen heille tutustumista karppien maailmaan.

• mamemu

Olen uusi suomi24 palstalla ja en ole todellakaan lukenut läheskään kaikkia keskusteluja. Olen käynyt karpit- palstalla. Ja lukenut useita asiaa koskevia kirjoja.

Kirjoitin vaan, että VHH sopii minulle!

Pahoillani voin todeta, että keskustelu on ollut kaikkialla mihin olen siihen kohdannut aika tunteita nostattavaa!
        En halua vastustaa ketään tai olla kenenkään puolella.

Minulle alle 100g hiilihydraatteja päivässä on ollut terveyteni pelastus!!! Muuten söisin monia lääkkeitä ja voisin huonosti!

On totta, että oma palsta/ taistelutanner olisi hyvä paikka taisteluille.

Vielä kerran: jokainen tallaa tyylillään ja minua VHH auttaa.

• Micci_67
        mamemu kirjoitti:

Olen uusi suomi24 palstalla ja en ole todellakaan lukenut läheskään kaikkia keskusteluja. Olen käynyt karpit- palstalla. Ja lukenut useita asiaa koskevia kirjoja.

Kirjoitin vaan, että VHH sopii minulle!

Pahoillani voin todeta, että keskustelu on ollut kaikkialla mihin olen siihen kohdannut aika tunteita nostattavaa!
        En halua vastustaa ketään tai olla kenenkään puolella.

Minulle alle 100g hiilihydraatteja päivässä on ollut terveyteni pelastus!!! Muuten söisin monia lääkkeitä ja voisin huonosti!

On totta, että oma palsta/ taistelutanner olisi hyvä paikka taisteluille.

Vielä kerran: jokainen tallaa tyylillään ja minua VHH auttaa.

en sinun viestiin.
        Noita viivoja seuraamalla näet mikä viesti on vastaus mihinkin viestiin.
        Niin sinä, kuin minäkin vastattiin alkuperäiseen viestiin.

Tutustu www.karppaus.info sivustoon, siellä meitä VHHlla tallaajia on moneen lähtöön.

• mamemu

Ei ollu rillejä päässä, ja näkö hieman vipatti. Luulin sen keskustelun kulku palleron ja viivan lähtevän minun viestistäni! NO tuli nyt sitten selvennettyä kantaa!:)

• joka lämmittää

Mulla kävi kyllä päin vastoin. Tyyppi II-diabetes teki äreän, mutta VHH-dieetti lauhkean kuin lampaan. Ns. tieteellistä näyttöähän ei varmaan ole, mutta mieluimmin köllöttelen kylläisenä kuin kiukuttelen. En tosin suosittele pitkäaikaiseen käyttöön..,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe