Mitä tapahtuu jos...

jarrulevy menee rikki?

Tiedän että autoni jarrulevyt edessä on huonossa kunnossa. Olen kuitenkin luopumassa autostani puolenvuoden kuluttua niin en haluasi investoida uusii levyihin. Mitä nyt siis tapahtuu jos levy menisi rikki? Jäänkö täysin ilman jarruja vai?

9

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jos

      ajokelvottoman kuuloisella autollasi tapat jonkun suojatietä ylittävän koululaisen , häpeä ja mars remonttipajalle HETI

      • jarrulevy menee rikki?

        onhan auto katsastettu ja kaikki! Karjaamomies vain sanoi että levyt ovat huonossa kunnossa kun se oli vaihtamassa pakoputkea. Tälläinen mies haluaa tietenkin lisäätyötä ja löytää aina vikoja autossa. Tottakai en halua ottaa riskejä mutta en voi vaihtaa ihan kaikkea. Tottakai uudet renkaatkin ovat turvallisempia kuin vanhat. Silti kaikki autoilijat eivät voi vaihtaa renkaita kuukausittain...


    • meni

      Mulla meni kerran levy niin ohueksi, ettää se lähti irti jarrutuksessa. Jarrutun ensin normaalisti ja jarrut alkoivat ravistaa pahasti. No polkaisin kunnolla jarrua ja jarru poljin iski takaisin todella lujaa (tuntui että jalkapohja murtui) ja samalla kuului metallinen kilahdun auton alta. Tämän jälkeen koitin jarruja, niin jarrut tuntuivat ihan hyviltä ja mitään ravistusta ei enää tuntunut. No sitten tsekkasin jarrut, niin oikean puoleisesta levystä oli jäljellä vain keskiosa ja jarrupalat olivat vastakkain --> jarrulevystä puuttui kokonaan siis se osa, johon palat ottavat kiinni. Onneksi paloissa oli pintaa sen verran, että jarrusatulan männät eivät pullahtaneet pihalle.

      Ja kyse oli siis 70 Datsunista ja se ei tapahtunut tieliikenteessä.

      Mutta yleensä levy alkaa ravistaa todella paljon ennen lopullista hajoamista. Mutta itse en tieliikenteessä uskaltaisi pelleillä 30 euron jarrulevyn takia. On v-mäinen homma, jos se kovasta vauhdista aloitettu jarrutus epäonnistuu, koska jarrulevy menee kieroksi....

      • ^^^^^^^^^^

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.


      • ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.

        monessa tehokkaammassa sen ajan autossa oli edessä levyt. valmistusmaahan katsomatta.


      • ollut
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
        Älä nyt hyvä ihminen viitsi, joku vähäjärkinen voi vielä ottaa todesta ton sun unes.

        70-luvulla datsunissa ja muissa kiinalaisissa oli rumpujarrut.

        Älä nyt ala jankuttamaan bullshittia. Lähes kaikissahan oli edessä levyjarrut.

        Kerro missä ei ollut edessä levyjarruja?


      • mustang
        ollut kirjoitti:

        Älä nyt ala jankuttamaan bullshittia. Lähes kaikissahan oli edessä levyjarrut.

        Kerro missä ei ollut edessä levyjarruja?

        ,m,


      • mustang kirjoitti:

        ,m,

        sekä monta muuta


      • esimerkiksi?
        jannetin82 kirjoitti:

        sekä monta muuta

        Kuten esimerkiksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe